Tänään olikin harrastepäivä. Listalla oli isompi ratas moottoriin eli 15 vaihtui 18. Sen asentaminen tietty kunnialla loppuun eli välysten haku kohilleen. Välykset vaihteli eri osuuksilla, joten niitä saikin sitten hakea sopivaksi tovin. Tuon tehtyäni pyörittelin hieman autoa asennus"pukin" päällä ja tsekkailin, että kaikki toimii ok eikä siinä mitään hienosti lähti kulkemaan tällä päivityksellä :)
Havaitsin välystä vasemman etupyörän ohjauksessa enemmän ja päätin hieman purkaa, että selviäisi miksi siellä sitä klappia on normia enemmän. no sieltähän löytyi jännyyksiä - ns. raidetanko, joka yhdistää pyörät oli toisesta reiästään soikea. Aika hämmentävää kun kuitenkin alle 2h ajettu auto ja senkin vähän suoralla tiellä. No kattelin aikani ja totesin, että käännän toistepäin sen vain, niin asettui välykset hieman vähemmiksi. Siinä häärätessä otin samalla ohjausosat servosavertorneista irti ja toinen heilui. Tämä paljastui pieleen poratun pohjalevyn syyksi. Koneistin sopivan prikan pultin alle pylväsporakoneella ja viilalla -> taas torni tukevasti paikallaan. Näiden jälkeen ohjausromut takas nippuun ja kas kummaa aika paljon vähemmän lotas :D
Tuon jälkeen vähän testailua kylmiltään taas ja totesin ajossa tulevan oudon rohahdusäänen tulevan siitä, että servokäteen asennettu pultti/mutterikombo nappaa ohjauksen tappiin käännettäessä kiinni servon kanteen. Ei muuta ku vähän pyörittelyä ja servon käsi hieman eri lepoasentoon ja ongelma oli ratkaistu. Sen jälkeen aloin pällisteleen, että melko vekkulit ohjauskulmat ja sit säädin keulasta sekä cambereita ja ohjauksen aurauksia. Tuo vasen eturengas oli aivan lepikossa irtonaisten/lotaavien osien takia. Eipä se oikeakaan rengas säästynyt säädöiltä siinä sivussa. Kummasti alkoi autokin kulkea paremmin sinne minne sen suuntaa.
Toi TR8E käytetty ohjausräkki/raidetanko miksi sitä nyt sanoa on kyllä aivan susi. Ilmeisesti täytyy investoida sen väljistyessä hieman enemmän T8 tarkoitettuun malliin josko se olis vähän paremmin tehty. Tai sitten teetätän sopivan broidin duunissa :D
Jotenkin vähän etukäteen arvattu fiilis RTR- laitteesta. Kyllähän sillä ajaa kun kaiken kiristää ja säätää ensin itse uudelleen.