RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Rcjussi - 07.10.03 - klo: 17.31
-
Kumpi kannattaisi ostaa savage 25 vai Traxxas t-maxx. Kumpi näistä on kestävämpi. Savagessa kuulemma pidemmät iskarit 8) mutta hyödyttääkö se mitään. Varmaan saman tehoset moottorit :?:
-
että t-maxin .15 kone samantehoinen kuin .25 savage ????
Kova on maxin viritys ???
-
Ehdottomasti Savage.
-
savgen .25 motissa enemmän vääntöä kuin maxxissa mutta kummassakin on 2.5hp tehoa.
-
Meinaatko tosiaan, että T-maxxin koneessa on yhtä paljon tehoa kuin .21 kisakoneissa?
Mulla ainakin loppuu usko noihin lukemiin. Muissa .15 (kisa)koneissa kun on reilusti alta 2 heppaa.
-
Oho :shock: tais mennä arvio hieman väärin :oops:
-
Tmaxissa n. 1,3 heppaa. (varma tieto)
-
Rcjussi: En tarkoittanut sinua. Sinähän kysyit asiasta vaan silveriä, joka vastasi sinulle (ja muille), että molemmissa olisi 2,5 hp.
Hyvä Heikkri, nyt tiedetään jotain todellisia lukemia. Savagen .25 ilmeisesti kuitenkin on rapiat 2 hp.
-
Kummaatkaan ei oo huonoja. Savage on ilman radioita 625€. Ja maxx 589€ radioilla. Molempiin saa viriosia hirveesti. Jos ei oo rahasta kiinni, ni ota savage !
-
savgen .25 motissa enemmän vääntöä kuin maxxissa mutta kummassakin on 2.5hp tehoa.
anteeksi pyynnön paikka vedän takas tuon t-maxxin tehon,tulkitsin nuo tehot väärin t-maxx sivun kautta huonolla englannillani.mutta en oikein usko tuohon 1,3hp:n lukemiin koska sen mukaan vanhassa maxxissa olisi ollut n.0,8hp(.15pro engine).savagen mootoreiden tehot löytyy alla olevasta linkistä.
http://www.hpiracing.com/kits/savage_ss/savage_ss_main.htm
-
.15 koneelle 0,8HP kuulostaa ihan normaalilta. 1,3HP on jo suht kova luku jolloin 15 moottorit ovat ylensä pitkäiskuisia "BigBlock" koneita. Touring autoissa tarvitsee harvoin enempää, alle 1HP on hyvä suomen radoille vaihdelaatikolla, 1-vaihteisella ehkä 1-1,5HP,vähän riippuu (*. Monstereissa varmaan tarvitaan enemmän. Ei ole kauaa kun keskiverto koneet oli luokkaa 0,3HP
*) keskiverto kuljettajalle
-
kuulostaa silti pieniltä nuo tehot esim.hpi:n .12(2,11cc) motissa 1,35hp.
-
no se onkin varmaan se NovaRossin tekemä kisakone, mun omassa .12 Novassa on 1.55Hp annettu teho, mutta harva sellasta tarvii ainakaan radalla..se on mullekin ihan turhan paljon, puolet siitä riittää kyllä.. mä ajan radalla 0.7 HP:llä yhtä nopeita kierrosaikoja jos setuppi on muuten kunnossa .. mutta kuten sanoin monsterit voi olla eri juttu.. tietty on tehot ihan "kiva" mutta siinä tuppaa sitten hajoamaan nopeammin osat kulumisen ja mällien tuloksena
-
heh.. on kokemusta osien hajoamisesta. tos viikendinä mälläsin maxin ,että kaasuservo hajos ja löpötankki pirstaleix :mrgreen: Oli "hieman" vauhtia ja jarru ei ollu enää oikeen tehokas, nii lenti jännästä tiputuksesta katolleen trukkilavan päälle. On muuten hienot äänet maxis tehopillillä kun ajaa vielä asfaltilla. siisti ääni ku se vaihtaa kakkoselle :P
-
nitron vaihteen vaihtuminen on parasta :mrgreen:
-
25-savagessa:
Nitro Star S-25 kone
2.5 hp / 29,000 rmp
max rpm 38,000
-
Tmaxissa n. 1,3 heppaa. (varma tieto)
The TRX 2.5 makes +- 1.33HP (According to the RCRM Dyno)
GHH02208B Blue Heatsink Head for TRX 2.5 :
Keep that 1.3 hp 2.5 engine cool this summer. Cool natural alum. head with anodized top cap for good looks. The top cap is replaceable if you scuff it up too bad.
Edellä pari lainausta maailmalta trx-2.5 koneesta.
Mielenkiintoinen artikkeli löytyy täältä:
http://www.rcnitro.com/articles/op_turbo7_2.asp
Testissä picco .12 turbo jota paikoitellen vertailtu trx-2.5:een.
-
Kyllä ainakin mulle nuo maxin tehot riittää. jos on jousitus löysällä takana, ni kyl keula nousee pystyyn, ku vähän yrittää. Tehopillin kaa ei aina tarvii ess yrittää 8) On se siistii ajaa....
-
Noniin löytyihän täältä samanlainen topicci.
Asiaan: En enään osaa päättää, kun olen funtsinut tätä hommaa liian paljon. Kumman ostaisin, Asson Tc3(polttiksen) käytettynä ja siihen kuuluu melkein kaikki ppaitsi ohjain ja vastari vai uutena HPI R40 auton starttereineen/ moottoreineen, joka tulisi saman hintaiseksi.
TC3 olisi kardaanivetoinen, joten voisin ajaa vähän likaisemmallakin alustalla, kun taas R40 on hihnavetoinen.
Ajelisin nuilla aika puhtaalla uudella parkkiksella, jonka saatan myös laasta pahimmista kohdista jos niin paljon on tavaraa.
Kisaamaan ajattelin ensi kesänä.
Antakaa vinkkejä puolelle tai toiselle :P
Kiitos!
-
Ota ihmeessä tuo keppivetoinen asso sillä se sietää likaisempia alustoja ja kovempaa käsittelyä kuin tuo HPI R40. Molemmat ovat toki kisapelejä, mutta TC3 sopii myös parkkisrevittelyyn.
-
Näin on, R40 ei ole parkkisauto missään olosuhteissa ja vain radalle, näin muistan lukeneeni. NTC3 kyllä kestää parkkiksellakin jos alusta on suht puhdas.
-
Mutta eikös tuohon assoon joudu enemmän virittelemään?Ja kummassa on enemmän varaosia?
-
ei
no assoon löytyy ainakin tsiljoona viripalaa, ja varmaan kohta myös hpi:hin. kunnon motin ja pillin joudut ostaa molempiin jos et sitten hommaa RTR mallia assosta.