Kirjoittaja Aihe: Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...  (Luettu 5416 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
:oops: tekevälle sattuu...

kromivanteella...

kannattaako edes yrittää... ...ja miten?

Poissa Jussi_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pikkuautot myyty:(

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #2 : 06.06.05 - klo: 22.11 »
Luettu on jo aikoja sitten... hyvät ja hyödylliset sivut!

Taitaa lähteä maalit pois vanteesta keittämällä / asetonilla?

Kun on uusi rengas ja vanne, niin ei tohtisi niitä tuhota, ennemmin ostan 4 lisää... ellei jollain ole jotain muuta niksiä?

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #3 : 06.06.05 - klo: 23.13 »
Jos jaksat nähdä vaivan niin terävällä veitsellä varovasti mahdollisimman läheltä vannetta rengas leikaten irti ja pieni hionta ja uusi liimaus. Pitäisi pysyä.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #4 : 07.06.05 - klo: 08.33 »
keittämällä pitäs irrota....putsaat sit liimat pois mitä jää vanteisiin...
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #5 : 07.06.05 - klo: 09.20 »
Älä käytä irroitukseen keittämistä tai asetoonia. Näillä tavoilla et todennäköisesti saa renkaita uudelleen käytettävässä kunnossa irti. Eli käytä Yippon ehdottamaa tapaa. Vaihtoehtoisesti voit ostaa toisen sarjan samoja renkaita ja vanteita, jolloin saat hyödynnettyä väärinpäin liimatun renkaan.

Poissa Tonijuopperi

  • Jäsen
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #6 : 19.06.05 - klo: 19.13 »
keittämällä kromivanteesta tulee valkoinen. Tuli koitettua joskus aikoinaan. Yksi hyvä on pikaliiman poistoaineella se ei ole aivan niin tehokas, että irtoa nätisti jää hiukan kiini.  :)
Olen. Ajattelen - Ajan. En ajattele.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #7 : 26.02.07 - klo: 19.45 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Älä käytä irroitukseen keittämistä tai asetoonia. Näillä tavoilla et todennäköisesti saa renkaita uudelleen käytettävässä kunnossa irti. Eli käytä Yippon ehdottamaa tapaa. Vaihtoehtoisesti voit ostaa toisen sarjan samoja renkaita ja vanteita, jolloin saat hyödynnettyä väärinpäin liimatun renkaan.


Kysytään nyt vanhassa aiheessa, kun kysymys liittyy tähän...

Elikkäs mitäs tarkkaan ottaen tuo asetoni voi itse renkaalle tehdä? Kenties pehmentää sitä?

Meinaan vaan, että irroitin yhdet, ihan kelvollisilta näyttävät renkaat aikalailla kärsineiltä vanteilta asetonnissa liuottaen, kun ei askarteluveitsellä saanu leikattua irti. Nyt ko. renkaat ovat aika lötkön oloiset. Asia toki voisi korjaantua kovemmilla inserteilläkin, kunhan sellaiset jostain keksisi...

Edit: mainittakoot siis viellä tähän, että irroitin aiemmin toiset, loppuunajetut renkaat paremmilta vanteilta, eivätkä ne pehmentyneet. Tarkoitus oli siis vaihtaa paremmat renkaat ehyemmille vanteille.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #8 : 26.02.07 - klo: 20.08 »
Miksi ette keitä niitä renkaita irti???

Keittämällä lähtee hyvinkin hellävaraisesti, eikä kärsi kumi, isertti eikä vanne.

Kattilaan vaan porisemaan vaikka tunniks niin pitäis olla irronnu.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #9 : 26.02.07 - klo: 20.20 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Miksi ette keitä niitä renkaita irti???

Keittämällä lähtee hyvinkin hellävaraisesti, eikä kärsi kumi, isertti eikä vanne.

Kattilaan vaan porisemaan vaikka tunniks niin pitäis olla irronnu.


Noh kun ei ollu aikaa ootella kahta tuntia, että ois saanut kahdet renkaat pois vanteilta. Tai oikeammin neljää tuntia, kun ei ollut niin isoa kattilaakaan, että ois saanu kahta kappaletta 1:10 kokoisen Stadium Truckin rengasta yhtä aikaa mahtuun.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa HPI-man

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #10 : 26.02.07 - klo: 20.22 »
poistettu

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #11 : 26.02.07 - klo: 20.35 »
juuh kyllä lähtee helposti keittämällä itellä porisi landmaxin renkaat noin 40 min. ja tarvinu muuta kun ottaa renkas pois, liimasta  ei enää ollut tietoakaan.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #12 : 26.02.07 - klo: 20.58 »
Mikäli renkaissa on pyörimis suunta niin ei silloin pysty olemaan tilannetta että joutuu irroittamaan 4 kumia vanteelta.

Silloin voi maksimissaan 2 rengasta olla väärinpäin.

Ihmettelen kyllä miten pystyy olemaan niin suuri kiire että mielummin vahingoittaa kemikaaleilla vannetta ja mahdollisesti jopa rengasta ja inserttiä samalla, kuin keittää kumit irti ja laittaa ne maksimissaan 2 rengasta oikeinpäin.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #13 : 26.02.07 - klo: 21.50 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Mikäli renkaissa on pyörimis suunta niin ei silloin pysty olemaan tilannetta että joutuu irroittamaan 4 kumia vanteelta.

Silloin voi maksimissaan 2 rengasta olla väärinpäin.

Ihmettelen kyllä miten pystyy olemaan niin suuri kiire että mielummin vahingoittaa kemikaaleilla vannetta ja mahdollisesti jopa rengasta ja inserttiä samalla, kuin keittää kumit irti ja laittaa ne maksimissaan 2 rengasta oikeinpäin.


Siis kun mulla renkaat ei olleet väärinpäin. Vain ainoastaan loppuunkuluneet renkaat uutta vastaavilla vanteilla ja hyvät renkaat melkoisen resuilla vanteilla... Ja ko. vanteet ei ollu mitkään hienot kromivanteet tai muovivanteet, jotka menis pilalle asetonikylvyssä.

EDIT: Lainausta nyt vielä kertaukseksi aiemmasta viestistäni. Josko vaikka Honkanenki sen vielä lukisi ajatuksella ja ymmärtäisi...
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
irroitin yhdet, ihan kelvollisilta näyttävät renkaat aikalailla kärsineiltä vanteilta asetonnissa liuottaen, kun ei askarteluveitsellä saanu leikattua irti. Nyt ko. renkaat ovat aika lötkön oloiset. Asia toki voisi korjaantua kovemmilla inserteilläkin, kunhan sellaiset jostain keksisi...

Edit: mainittakoot siis viellä tähän, että irroitin aiemmin toiset, loppuunajetut renkaat paremmilta vanteilta, eivätkä ne pehmentyneet. Tarkoitus oli siis vaihtaa paremmat renkaat ehyemmille vanteille.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #14 : 26.02.07 - klo: 23.05 »
Anteeksi että en tiedä sinun oikeaa nimeäsi niin en pysty sillä sinua puhuttelemaan...

Pahoittelen että kirjoitin väärinpäin olevista renkaista ajatuksissani...
Vastikään olin tällaisesta tapauksesta puhunut ja nauha jäi päälle...
Ja vielä kun otetaan huomioon tämän aiheen otsikko niin sähläyksiä sattuu.

No mutta...
Vastausta en kyllä saanut ihmetykseeni että mikä oli niin suuren kiireen syy ettei ollut aikaa keitellä??
Liuottimet kun tosiaan monesti pilaavat insertin ja saattavat joko kovettaa tai lötkistää kumin...
Liuotinkäryt myös suoraan sanottuna syvältä.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #15 : 27.02.07 - klo: 10.01 »
Koukkupäisellä mattoveitsellä onnistuu.

Mutta moisen kapistuksen kanssa onkin sitten syytä TODELLA miettiä miten sen tekee turvallisesti. Se vehje kun lipsahtaa, niin menee poikkeuksetta aina luuhun saakka.

Kun siis "roikottaa" terää vanteen reunaa pitkin justiinsa siinä liimauskohdassa niin onnistuu hienosti. Mutta tosiaan sit kannattaa miettii omien käsiensä asennot niin, että jos lipsahtaa niin huitasee vaan ilmaa eikä vetseä pystyyn omaan kroppaansa.
Just joo.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #16 : 27.02.07 - klo: 14.20 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Vastausta en kyllä saanut ihmetykseeni että mikä oli niin suuren kiireen syy ettei ollut aikaa keitellä??
Liuottimet kun tosiaan monesti pilaavat insertin ja saattavat joko kovettaa tai lötkistää kumin...
Liuotinkäryt myös suoraan sanottuna syvältä.


Oli yhdet juhlavalmistelut kesken. Ja niiden takia muuta menoa. Sitä ennen olin kipeänä, joten noi juhlavalmisteluhin liittyvät menot piti kasata lähestulkoon yhdelle päivälle.

Liuotinkäryistä sen verran, että niistä ei ollut pelkoa. sen verta hyvin tuuletettu tila nääs, jonne pysty viemään liukeneen...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #17 : 27.02.07 - klo: 17.08 »
Kiire ei selittynyt vieläkään...

Oliko kenties tärkeäkin kisa kohdallaan tai kenties jonkinsortin näyttelyt yms missä renkaiden oli pakko olla valmiina :P

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #18 : 27.02.07 - klo: 21.44 »
Ei, kun oli tarkoitus, että olisin ko. juhlien yhteydessä näyttänyt autoa sukulaispojille ihan käytännössäkin. Eli ajanut sillä jonkun matkaa...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #19 : 27.02.07 - klo: 22.02 »
Ja sen takia oli aivan pakko päästä vaihtelemaan vanteita ja kumeja..?

No just...

Tän takia just halusinkin tietää miks ihmeessä ei "ehtiny" odottaa että renkaat kiehuu rauhassa.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Väärinpäin liimatun renkaan irroitus, kääntö...
« Vastaus #20 : 28.02.07 - klo: 19.24 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Ja sen takia oli aivan pakko päästä vaihtelemaan vanteita ja kumeja..?


Noh ajeleppa loppuunkulunuilla pidottomilla näytösluontoisesti tuolla ulkona takavetoisella. Polttista paljo sisälläkään viitsi käyttää... Noh joo, meneehän se toki sivuttain ja pyörii hienosti lukkoperällä, mutta kun pitäis ajaa suoraan... Just joo...

Ja onhan se paremman näköinen kun ei ihan risat vanteet ole...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja