Tietääkseni melkeempä kaikki balancer piuhat ovat samalla liitintyypillä, mutta johtojen määrä riippuu kennojen määrästä.
Mutta tuohon toiseen kysymykseen. Balanceri-piuha on suomennettuna tasaus-piuha, eli sen avulla voidaan tasata akkujen eri kennot saman suuruisiksi välttääkseen yhden kennon ylilatautumisen.
Lipoakuissa yhden kennon nimellisjännite on 3,7V, eli tuossa valitsemassasi akussa on 2 kennoa. Näin ollen latauspiuhassa on 3 johtoa (- johto, 1. kennon johto ja 2. kennon johto). Tämän piuhan avulla laturi pystyy tunnistamaan jokaisen kennon jännitteen erikseen ja tasaamaan kaikki kennot yhtä suuriksi
Jos laturilla lataa pelkästään paksujen piuhojen kautta niin laturi tunnistaa vain kokonaisjännitteen. Akussa saattaa eri kennojen välillä olla jännite-eroja, jolloin akun ollessa täysi (8,4V) toisessa kennossa voi olla enempi jännitettä mitä siellä saisi olla (esim 3,8V ja 4,6) maksimin ollessa 4,2V/kenno , jolloin ylilatautunut kenno vaurioituu. Tämän takia on akkua hyvä välillä tasata tasauspiuhojen kautta että kennojen jännitteet pysyisivät samana