Tänään itse menossa kerholle, ja koitetaanpas ottaa vaikka videotakin sitten, ellei joku muu ehdi ensin.
Tulevista kisoista muuten: Kisojen ajoformaattia on vähän mietitty, ja mikäli paikalle ilmestyy mukavasti kuskeja niin voitaisiin ajaa kisat normaalin sijaan tähän malliin:
- vapaa treeni
- 1 kpl alkuerä (nopein kierrosaika ratkaisee, tai tulos), tämän mukaan kuskit esim 4:ään erään a 8 autoa
- muut lähdöt finaaleina 8 autoa per erä, kaksi parasta nousee parempaan erään ja kaksi huonointa tippuu hitaampaan, eli ajetaan KOKO AJAN MIES MIESTÄ VASTAAN
- näitä esifinaaleita ajetaan (erien määrä) + 1 kpl, eli esimerkissä nyt 5kpl, joten mokata voi kerran näissä ja pysyy ns. A-erässä
- tähän saakka ajettuja eriä yhteensä 24 kpl. Per kuski 6 kpl.
- pääfinaaleihin jako näiden tulosten perusteella, ja niissähän voidaan nousijamääriä säätää sitten vielä halutusti, esim että 3 parasta nousee.
- tai jaetaan kuskit A ja B haaroihin tai jotain.. vielä työn alla..
Normaalissa ajotavassa kellotettuja ajoja yleensä: 4 alkuerää + 3 finaalia = 7 kpl ( yhteensä eriä siis 4*4 + 3*4(jos 8 auton finaalit) = 28kpl/luokka, kolme luokkaa -> 84erää
Joka tapauksessa pyritään siihen että kaikki ajaa samanverran kuin ennenkin. Finaalien pituudet mielestäni 5min, ei se 7min erät juuri tilannetta muuttanut. Ainoa mikä tässä tyylissä voi hiukan vaatia huomiota on akkujen latausvälit. Eli kun osa ajaa yhdella akulla niin pitää huolehtia vaan aikatauluissa siitä että ehtii lataamaan vaikka oma erä vaihtuu "alkufinaalikierrosten" välillä mahdollisesti vähän aikaisemmaksi, jos on tippunut.
Jos tämä kuullostaa ihan kamalalta tyyliltä, niin haukkukaa, jos ei niin tuleepahan tuloslaskentaan touhua kun pitää kuskeja siirrellä ees taas erissä kesken kisan..
Vähän samaan malliinhan ajettiin viime vuoden hienoin kotimainen krossitapahtuma eli Jyväskylän Nitrocross MM-rallin aikana
*edit* vihreitä korjattu