Ajoin nyt ensimmäisen endurance kisan, eli Grand Valley 300km. Autona Abt Audi TT-R Touring Car, nopeempiakin autoja on mutta tykkään ajaa tolla, eikä nytkään voittoon vaadittu suurempia ponnisteluja kun kakkonen tais jäädä 8 kierrosta taakse. Endurance kisoissa huomaa selvästi että renkaat kuluu, ja kierrosajat hidastuu kierros kierrokselta, parilla ekalla kierroksella pitää best lap tehdä kun on uudet kumit vaihtanut. Voi olla että johtui luistonestosta että auto alkoi puskea kun renkaat kului, eli tuntui siltä että kokonaispito väheni vähemmän kuin kääntyvyys kun renkaat kului.
Kisahan on 60 kierrosta, ekan kerran tulin varikolle kierroksella 16, seuraavan kerran kierroksella 31. Kaksi ekaa stinttiä ajoin Racing Soft:eilla mutta sitten päätin kokeilla hardeja. Pettymys oli että Hardit ei kestä yhtään sen kauemmin kuin softit. Kierrosajoissa oli noin 5s ero softien hyväksi. Hardit kyllä saa olla hitaammat, mutta luulisi että ne myös kestäisi kauemmin kuin softit. Itseasiassa en viitsinyt ajaa hardeilla kun 9 kierrosta, ja ajoin loput 20 kierrosta kahdella soft setillä.
Varikolle tullessa se ilmeisesti osaa laskea riittääkö tankissa oleva bensa loppuun koska pari viimeistä varikkokäyntiä se ehdotti tankkaukseksi 0 litraa.
Yllättävän kivuttomasti meni tollanen vajaan parin tunnin yhtäjaksoinen ajaminen. Seuraava oiskin sitten 4 tunnin Mazda Roadster kisa, ehkä siinä on enemmän mielenkiintoa jos autot on enemmän tasaväkisiä.