Hyvät karkelot oli! Vaihteeksi oli kiva olla ajamassa itse pitkästä aikaa muutaman vuoden tauon jälkeen. Kiitokset järjestäjille sekä Jarkolle mekkausavusta ja Jepelle & Juholle varaosapakin antimista! Jerryn buffet myös palveli erinomaisesti, kuten aina. Keli ei olisi voinut olla parempi, koska radalla oli todellakin kuuma kun aurinko porotti pilvettömältä taivaalta lähes koko päivän. Mukava oli myös nähdä että PKSRCA:sta löytyy uutta generaatiota ajanottoon, josta vastuuta on Napen kanssa tullut kannettua pitkään.
Tosiaan muutama vuosi on vierähtänyt kisoja kiertäessä ainoastaan järjestäjän erinnäisissä rooleissa ja nyt oli sitten aika tehdä paluu radalle kuskin paikalla. Odotuksia kisaan ei hirveästi ollut, koska taukoa takana sekä auto suoraan rakennuspöydältä moottorin sisäänajoa lukuunottamatta. Harjoitusta ei siis ollut päässyt sääolojen takia ajamaan laisinkaan ennen kisaa. Kone myös vielä etsi parasta teräänsä, joten suoralla tuli takkiin verrattuna moneen muuhun autoon.
Päivä alkoi varsin leppoisasti 3 x 10 harjoituksilla, joista ensimmäisessä tuli todettua että auto oli melko hyvissä säädöissä noin hatuista vedetyillä lukemilla. Toisessa harjoituksessa jatkettiin tutustumista autoon ja tuntuman hakemista vallitseviin olosuhteisiin. Toisessa harjoituksessa tuli pieni vastoinkäyminen, kun kakkosen ratas meni sileäksi. Uusi ratas kuitenkin löytyi Jepeltä ja kolmannessa sitten koko harjoitus taas ongelmitta loppuun saakka, jossa myös tuli ainoa 10 min tulos, koska toisessa oli keskeytys ja ensimmäisessä en ajanut loppuun saakka.
Finaaleiihin mentäessä 4. ruudusta lähdettiin ja tiedossa siis 3 x 30 finaalit. Ennen finaaleita tavoite oli että podium sakkiin pitäisi päästä, eli yhden sijan parannusta lähdettiin hakemaan minimissään. Juhon vauhti oli todella kovaa, joten selvää oli että voittoon ei saumoja olisi koneen vauhdin ja/tai kuljettajan hiljaisen lämpeämisen johdosta. Ensimmäisessä finaalissa Hoffalla oli ongelmia, joten sieltä sijoitus 3. Tätä ennen muutin hieman auton säätöjä ja uudet nakit alle, joten pari ekaa kierrosta meni vähän etsiskellessä ajotyyliä, jonka johdosta tuli heti hieman jäätyä kärkiporukalle ja sitä ei sitten enää kiinni saanut ajettua. Tokassa finaalissa Jepelle tuli ongelmia ja Hoffan kanssa käytiin todella tiukkaa vääntöä 2. paikasta, mutta lopuksi GRP nakit suli alle finaalin toisella puoliskolla ja oli pakko jättäytyä varmistelemaan 3. sijaa. Viimeisessä finaalissa Jepelle jälleen ongelmia ja Hoffan kanssa tiukka taisto 2. sijasta aina finaalin viimeiselle 5 minuutille saakka, kunnes omasta autosta viimeisellä tankilla meni tulppa ja Hoffa korjasi kakkospaikan. Tässä viimeisessä finaalissa myös kone alkoi olemaan jo paremmin tikissä, että suoralla ei enää muut menneet ihan niin heittämällä ohitse.
Lopputuloksissa kuitenkin 3. sija oli tavoitteiden sisällä ja olen siihen varsin tyytyväinen, että pitkän ajopäivän aikana ei ollut kuin pari ongelmaa. Näistäkin ongelmista ainakin tulpan rikkoutuminen ihan oma vika, koska ei tullut sitä vaihdettua pitkän ajopäivän aikana. Varmaan myös kakkosen rattaan meneminen menee tavalla taikka toisella omaan piikkiin. Viimeisessä jos tulppa ei olisi mennyt, niin 2. sija olisi mitä ilmeisimmin tarkoittanut kokonaistuloksissa myös 2. sijaa, mutta sitä on turha jäädä murehtimaan.
Suuret kiitokset siis kaikille paikalla olleille!