Laitetaanpa pystyyn tällainen merkkitopikki, johon voi kerätä kokemuksia, säätöohjeita, vinkkejä yms. liittyen otsikossa mainittuun automalliin.
Minun DM-1 saapui tullin ja rahtiyhtiön vaikeuksien jälkeen eilen, joten kokemusta ei vielä ole muusta kuin pöydällä hypistelystä, varsinkin kun viimeviikonlopun kisakin meni laina-autolla puihin. Ensimaku autosta on kuitenkin varsin positiivinen. Auto on alusta saakka tehty rata-ajoa ajatellen. Autossa on "normaalia" pidempi pohjalevy, joka on suora. Auton jousitus on formulatyyliin toteutettu, eli iskarit on nostettu pitkittäin keskelle. Kuinka sitten tämä ratkaisu toimii, jää nähtäväksi.
Moottorina autossa on Force 28, jossa lyhyen kokemuksen perusteella on RTR-koneeksi ihan mukavasti potkua. Pakoputken ulostulo on ajateltu fiksusti siten, että pakokaasun mukana tuleva öljy ei suttaa takarenkaita. Seurauksena tästä, auton ääni on joitakin desibelejä kovempi. Radallahan se ei haittaa, lähiön kaduilla ansaittua huomiota on helpompi hakea.
Kori on realistisen näköinen ja skaalan mukainen. Korissa on mukavia pikku yksityiskohtia, kuten perän diffuusori, pakoputket, taustapeilit ja tuulilasinpyyhkijät. Eihän ne auton nopeutta lisää, näyttävyyttä kylläkin. Mielestäni tässä GT-luokassa on osin kyse myös siitä. (Miinuksena) mainittakkoon, että kori on valmiiksi maalattu, joten omat dizainit ovat hieman rajoitetumpia.
Ratakokemuksia ja setuppeja yms. seuraa perässä, kunhan sinne asti päästään.
Pikkaisen edittiä illan päätteeksi: Autopaketti toimitetaan siis ilman radiolaitteita, mikä on mielestäni erinomainen oivallus. Lähes poikkeuksetta muiden merkkien GT-autoissa on RTR-radiot nakattu kuuseen ja laitettu parempaa kamaa tilalle. DM-1: osalta ei tarvitse maksaa tarpettomasta ja saa heti mieleisensä, hiemanhan se vaati lisänäpräämistä, mutta sekin kai on vaan plussaa.
Korin asettelu kahdeksalla korisokalla vaatii hieman kärsivällisyyttä, mutta pysyypähän kuomu sitten kunnolla kiinni. Pitänee tehdää koriin sellaiset aukotukset, ettei tarvitse joka käänteessä sokkia irroitella.