Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1913489 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2490 : 08.06.08 - klo: 10.04 »
Edellä mainittu LRP Big Block? Tuskin harjatonta ja säädintä ihan samaan hintaan saat.

Poissa RC-fan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2491 : 08.06.08 - klo: 12.04 »
Edellä mainittu LRP Big Block? Tuskin harjatonta ja säädintä ihan samaan hintaan saat.

Tuo sopisi vakionoparin kanssa vai? Ja viestissänihän en kysellyt lainkaan harjattomista kysyin pelkkää harjallista mottia tai harjallista mottia + harjallisen motin noparia.
« Viimeksi muokattu: 08.06.08 - klo: 13.30 kirjoittanut RC-fan »

Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2492 : 08.06.08 - klo: 12.10 »
Kyllä käy XL-5 noparin kanssa, sehän kestää 12 lankaista 550 konetta. Harjallinen kone harjattomaan nopariin??

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2493 : 08.06.08 - klo: 12.29 »
Mitä sä nyt murhamarakatti selität se puhu harjallisesta säätimestä ja koneesta.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa RC-fan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2494 : 08.06.08 - klo: 14.20 »
Onkos tuo LRP Big Block paljonkin tehokkaampi kuin tuo vakiomotti?

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2495 : 08.06.08 - klo: 14.23 »
Big block on 650 kokoinen.Vääntöä siinä on paljon enemmän kuin vakio moottorissa.

Poissa RC-fan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2496 : 08.06.08 - klo: 14.38 »
Aiheesta toiseen. Elikkäs kertokaas viisaammat mitä osia tarvitsisi vaihtaa, jos tahtoisin muuttaa stampedeni rustleriksi (jos nämä kerran ovat melkein sama auto, niin kai tuo muutos kävisi melko helposti)?


Edit. Sellaista kysymystä vielä, että mistähänpäin Suomea tähän saisi paremmat vanteet ja renkaat?
« Viimeksi muokattu: 08.06.08 - klo: 15.04 kirjoittanut RC-fan »

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2497 : 08.06.08 - klo: 14.59 »
Aiheesta toiseen. Elikkäs kertokaas viisaammat mitä osia tarvitsisi vaihtaa, jos tahtoisin muuttaa stampedeni rustleriksi (jos nämä kerran ovat melkein sama auto, niin kai tuo muutos kävisi melko helposti)?


Edit. Sellaista kysymystä vielä, että mistäöhänpäin Suomea tähän saisi paremmat vanteet ja renkaat?

Rustler conversion:
http://www.swami-rc.com/RustyConversion.htm

Tuohon saat osat parhaiten Sabesta.

Paremmat renkulat saat myös samasta putiikista.

Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2498 : 08.06.08 - klo: 20.58 »
Luin näköjään väärin tuon harjallisen. Mutta hyvin tuo XL-5 säädinkin kestää, 60A virtaa. Löysin muuten hobbylinnasta Futaban S3050 servon 39e hintaan. Toimiiko tuo digiservo varmasti XL-5 säätimen kanssa? Onko kenelläkään kokemuksia?
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=ROB1-F1328

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2499 : 08.06.08 - klo: 22.53 »
noniin poijaat, kertokaa missä on vikaa.
kyse speed runeista.
kaikki samalla laittella tehty eli nokian n82:n sisäinen gps + nokia sports tracker.

joskus viime lokakuussa mamba max nopari ja mamban 5700kv motti, 12 kennoa, välitykset 23/86.
nopeus 70km/h tuossa viereisellä tiellä.

nyt tämän viikon perjantaina täysin samat vermeet, prisman parkkipaikka, 59km/h.
voiko sähkölinjat vaikuttaa mitenkään tuohon gps:n toimintaan?
prisman parkkiksen yli meinaan menee voimalinjat ja aina kun auto niiden alapuolelle meni niin alkoi järjetön nykiminen.

silti mielenkiintoiseksi menee seuraava.

viime talvena, 6 kennoa, 15/86 välitykset, 40km/h.
perjantaina 12 kennoa, 19/86 välitykset, 47km/h.
siis mitä hemmettiä?

ja juuri äsken kun tulin serkun kyydillä kotiin niin testattiin että jos tuo gps olisi vain hidas, mutta kyllä se yhtä nopeasti nopeutta päivitti kuin auton mittarikin.

silmällä arvioituna tuon motin suorituskyky ei ole laskenut ollenkaan, ja silmällä arvioituna se myös meni noilla yli pitkillä 23/86 välityksillä prisman parkkiksella paljon paremmin kuin tuossa viereisellä tiellä lokakuussa mutta silti nopeus 11km/h hitaampi.

kyllä tuo omaan bashaus käyttöön kulkee tarpeeksi ei siinä mitään, mutta pistää se ihmettelemään kun muut kellottaa täysin samoilla osilla ja jollain 8-9 kennolla n.80km/h ja minä en jumaliste pääse edes 12 kennolla tuohon mukamas.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2500 : 09.06.08 - klo: 09.30 »
Ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin että akut ei jaksa enää puskea autoa niin kovaa kuin ennen. Tiedä sitten varmaksi mutta siltä tuo minusta haisee, varsinkin jos menet moottorista nyt takuuseen. Testaa toisella akulla varmistaaksesi asian ;)

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2501 : 09.06.08 - klo: 17.18 »
Jep, kuulostaa että akut on parhaat päivät jo nähnyt.
Eikö sulla ollut 4.4k maxampsin akut pedessä?
Itse heitin kyseiset akut menemään kun ei niistä enään riittänyt virtaa harjattoman kanssa. :lipsrsealed:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2502 : 09.06.08 - klo: 18.02 »
juu 4.4k akut on.
kyllä niissä puhtia on ja ajo kertojakin toisella varmasti alle 30 ja toisella varmaan alle 20.
kertaakaan eivät ole kokonaan tyhjäksi päässeet toisin kuin tuo huonoin akku jolla ajoin talvellakin.
se on vahingossa päässyt kaksi kertaa kuivumaan kokonaan ja ero noihin kahteen akkuun on kuin yö ja päivä.
ja tuolla p*skalla akulla kellotin sen 40 km/h silloin talvella.
ja jos laitan kaksi paljon parempaa akkua kiinni ja pidemmät välitykset niin miten ihmeessä nopeutta tulee vain 7 kilometriä lisää.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2503 : 09.06.08 - klo: 18.58 »
Joo-o ei ne sitten luulis vielä olevan lopussa, itse jotain 50-60 akullista niillä ajoin ja sen jälkeen alko olemaan aika puhdittomia jo, 
ja mamban kanssa nyki pahasti lähdöissä. Nyt kun 3s lipolla pääsin kokeilemaan niin ei nyi enään,
mutta auto ei pysy enää hanskassa ja renkaat on heti sliksit. :shock:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2504 : 09.06.08 - klo: 20.30 »
mullakin tuolla huonoimmalla akulla nykii jos lähdössä junttaa kaasun pohjaan.
tosin hetken ajelun jälkeen ei enää nyi.
sitä en kyllä tajua miten muilla muka kestää 20min akut mamban kanssa.(kyse siis 4000-4500 mah nimh akuista)
minulla noi kaksi parempaa kestää 10 minsaa ja tuo huono 7 minsaa, tosin 90% ajasta mennään kaasu pohjassa.
ja mitä paremmin oppii ajamaan niin sitä paremmin auto pysyy pystyssä ja sitä lyhkäsemmältä ajoaika tuntuu kun ei tartte olla kokoajan kääntämässä autoa.
« Viimeksi muokattu: 09.06.08 - klo: 20.34 kirjoittanut partajeesus »
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2505 : 09.06.08 - klo: 23.28 »
Itse ajan rustleriani 5000mAh nimh akulla ja joskus kun on melkein 30 min ajanut ja ei tunnu vauhti hiljenevän alkaa tuntua jo ettei akku lopu koskaan...  :p
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa lpohjala

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2506 : 10.06.08 - klo: 09.08 »
Suositelkaas hyviä iskareita Rustler VXL:ään. Nykyiset vakioiskarit alkaa olemaan sen verran "loppu", että uusien hommaaminen on edessä. Myös uutta rengassarjaa vanteineen kaipailen. Taakse pitäisi saada enemmän pitoa.

www.liquidrc.com :ssa mitään tilaamisen arvoista?

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2507 : 10.06.08 - klo: 10.58 »
Kannattaa ensin vaihtaa iskareihin öljyt ja jouset niin ei tarvitse koko settiä vaihtaa.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2508 : 10.06.08 - klo: 11.12 »
Suositelkaas hyviä iskareita Rustler VXL:ään. Nykyiset vakioiskarit alkaa olemaan sen verran "loppu", että uusien hommaaminen on edessä. Myös uutta rengassarjaa vanteineen kaipailen. Taakse pitäisi saada enemmän pitoa.

www.liquidrc.com :ssa mitään tilaamisen arvoista?

Traxxasin Big Boret on todella hyvät iskarit ollut ainakin itsellä, ei vuoda ja kestää.
Renkaiksi laittaisin Pro-Linen Dirt-worksit tai Dirt-hawgit, kestää joka alustalla.

Onhan siellä liquidissa ihan hyvät valikoimat tavaraa, ja postikulut lähes ilmaiset.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2509 : 10.06.08 - klo: 13.02 »
Multa hajos Rustler VXL:stä moottorin suoja et tietäiskö kukaan mistä sais sen osan kun en oo löytänyt mistään.
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2510 : 10.06.08 - klo: 22.26 »
Multa hajos Rustler VXL:stä moottorin suoja et tietäiskö kukaan mistä sais sen osan kun en oo löytänyt mistään.

RC Sabeen soittelet ja kerrot Traxxasin numeron kyseiselle osalle. Löytyy mukana tulleesta räjäytyskuvasta.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2511 : 10.06.08 - klo: 22.36 »
Pari ehdotusta kadonneeseen vauhtiin mitatessa, vaikka näyttäs olevan tehoa kiihdytellessä.
1.
Pikkasen luistavalla slipperillä auto kiihtyy jopa paremmin mutta loppukierrosluku ulostuloissa laskee kun kone on piikissä ja slipperi ei pidä vieläkään..
2.
Mä olen moneen kertaan joutunut toteamaan, että kuluneet mutta käsissä herkät laakerit, tai vinohampaiset rattaat vie tehoa just viimesistä huippunopeuksista..kiihtyy yhä...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2512 : 13.06.08 - klo: 14.28 »
eka kerran yli 10 vuoteen on näköjään tänään oikeasti epäonnen päivä.
olin eilen ajamassa ja koska nopari ja muut suojattu vedeltä niin suihkuttelin kurat pois autosta.
tänään sitten ajattelin siirtää mamban tuohon tt-01:een ja voi vittu etten kauniimmin sanos.
lootan ruuvit ruosteessa, pinioni ruosteessa, mamban akselin juuressa ruostetta, teräs yokeissa ruostetta.
minkä takia tuo ei talvella koskaan ruostunut kun oli täysin lumen peitossa ja ne siitä sitten suli pois?
vai oonko täällä hanavedessä jotain epämääräistä.

nyt sitten kuuluu kiva krahina kun mamballe antaa kierroksia, olen sitä tässä koittanut auki repiä mutta ei tuolla p*skalla kuusiokolo avaimella saa pinionia pois kun se on kierrelukitteen kanssa siihen laitettu.
takuuseen ei varmasti mene kun sokeakin sen ruosteen näkee joten sama sitten jos itse koittaa putsailla jos vaikka auttas.
eipä tuon motin vaihto silti maksa nyky kurssilla kuin 29e vaikka ei takuuseen menekkään, postikulut tietysti päälle mutta ei kai ne paljoa voi olla.

ja koska ei kuitenkaan takuu korvaa niin ihan sama lähteekö se krahina pois vai ei, rääkkään tuon loppuun silti. tiedä vaikka kestäisikin vielä kesän loppuun. (yeah right :roll:)
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2513 : 13.06.08 - klo: 16.49 »
Mikäs liitin tässä traxxas stampede vxl mallissa on akulle?
Että tietää ottaako akun tamiya liittimellä vai millä?


Tuolta medaseciltä aattelin tilaa kun halvimmalla saa ( 319.-)


Poissa Toni.T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2514 : 13.06.08 - klo: 18.16 »
Traxxasin High Current Connector siinä on. Otat akkuihin naaras High Current Connectorit, koska autossahan on uros High Current Connector.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2515 : 13.06.08 - klo: 20.52 »
mamba saatiin auki kun käyteltiin kunnolla vasaraa :mrgreen:
etulaakeri siellä p*skana oli, tilattiin samantien sabesta uudet, tiedä sitten kuinka hyvin kestää rääkkiä.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Nerry Pumpido

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2516 : 14.06.08 - klo: 11.44 »
VXL Rustlerista pamahti takavanne halki ja eiootahan tuolla Hobbylinnassa ja Hobbypointissa myytiin. Käykö tähän jotkut toisenkin valmistajan vanteet/renkaat taakse ? Ja mistä olette
renkaita ostelleet ?

Entä irtoaako rengas ja vanne helposti toisistaan jos ostankin vain vanteen ja käytän alk.peräistä rengasta ?

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2517 : 14.06.08 - klo: 15.30 »
koita keittää vajaa puoli tuntia kattilassa.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2518 : 14.06.08 - klo: 15.40 »
Sabessa on hyvä valikoima traxxasin vanteita ja niille kummeja. Vxl omia ei näyttäny olevan sielläkään.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2519 : 14.06.08 - klo: 18.28 »
koita keittää vajaa puoli tuntia kattilassa.

Ja mielellään siten, että koko rengas vanteineen on veden alla. Painoksi voi laitta vaikka toisen, vedellä täytetyn, keittokattilaa pienemmän kattilan siihen päälle.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja