Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1913524 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3030 : 24.09.08 - klo: 18.23 »
Niin! Sieelä puhuttiin ohjausakselista, vaikka luulin niitä Ohjaus paloiksi, jotka niiden pitäisi olla?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3031 : 24.09.08 - klo: 19.11 »
No ohjausakselit nuo on, usko vaan. Jos soitat esim. Sabelle ja pyydät lähettämään kaksi VXL Stampeden ohjausakselia, niin sieltä tulee juuri nuo. Tai ei taida tulla noita, kun ite soitin niin suosittelivat RPM:n vastaavia, hieman kalliimmat mutta takuulla kestävämmät.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3032 : 24.09.08 - klo: 22.53 »
Niin! Sieelä puhuttiin ohjausakselista, vaikka luulin niitä Ohjaus paloiksi, jotka niiden pitäisi olla?
Jees, näytti tosiaan tuossa saben linkissä lukevan mitä luki...ohjauspala "suomennosta" minäkin olen noista tottunut käyttämään kuin myös tutut harrastajat ja kauppiaat joiden kanssa itse pääasiassa asioin. Käytetäänköhän noista palikoista tuota termiä muuallakin kuin sabessa...?
Samapa tuo, minut se vain johti harhaan, luulin että kyse on vanttiruuveista jotka tulee noihin ohjauspaloihin kiinni. Mutta enhän olekaan rc termien "asiantuntija"..ehkäpä (erittäin)pitkän linjan harrastajat voi kertoa onko tuo vakiintunut/yleinen nimitys "steering knuckle":ista.
Joka tapauksessa myös ohjauspala nimellä kyseistä osaa myydään..pistetään esimerkki perään..
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=46_36_38&products_id=501
 
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3033 : 24.09.08 - klo: 23.39 »
Ei block käänny kyllä akseliksi millään ilveellä. Ohjausakseli on 1:1 autoissa akseli, johon ohjauspyörä on kiinnitetty. RC-autossa vastaavaa osaa ei oikein ole, mutta sen virkaa tekee ohjausservon akseli. Ohjauslohko tai ohjauspala olisi oikeampi käännös.

Tottakai Sabe tarjoaa sitä RPM:n lohkoa tilalle, kun heillä ei tuota uutta Traxxasin lohkoa (3736) ole, eikä ole koskaan ollutkaan varastossa. Siihen muuten menee sama laakeri kuin RPM:n ohjauspalaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3034 : 25.09.08 - klo: 12.55 »
No, empä minä sille voi mitään, että siellä lukee ohjaus-akseli. Muuten johtuuko auton lyhyt kantavuus, jos on mennyt pikkuisen vettä nopariin? Ajoin märällä nurmikolla eilaen ja vieläkin pätkii, vai johtuuko siitä, että vastarin johto tulee pikkuisen ulos antenniputkesta?
« Viimeksi muokattu: 25.09.08 - klo: 13.09 kirjoittanut thorak »
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3035 : 25.09.08 - klo: 13.48 »
No minä käytän informaation lähteenä niitä Traxxasin osaluetteloita, enkä Saben nettisivuja, mutta asiaan.

Vesi noparissa ei pitäisi vaikutta mitenkään kantavuuteen, mutta voi kyllä pysäyttää koko auton, jos käyttösavu karkaa noparista (lue: nopari hajoaa). Sama juttu mielestäni myös vastarin kanssa. Toki pätkiminen voi johtua kosteudesta, mutta silloin ei ole kyse radion kantamasta. Sanoisin, että älä aja märällä nurmikolla ja jos on pakko, niin laita sitten vastari ja nopari jonkun ilmapallon tai vastaavan sisään kosteudelta suojaan. Tällöin kannattaa kuitenkin huomioida, että noparin tulee päästä jäähtymään riittävästi.

Antenni kannattaa laittaa siten, että johto tulee ulos antenniputkesta vain sen verran, että pysyy paikallaan, kun tulpan/hatun laittaa siihen antennin päähän. Mitä ulompana/alempana antenni roikkuu, sen heikompi on kantama. Näin ainakin periaatteessa. Myös siihen kannattaa kiinnittää huomiota että lähettimen antenni on pystyssä kun ajat. Ainakin omat pojat ajelevat välillä antenni vaakatasossa ja ihmettelevät kun auto ei kulje.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3036 : 25.09.08 - klo: 15.47 »
Hmm? Miteköhän talvella sitten keksii ton noparin suojan :roll:. Kiitos vinkistä, että antenni kannattaa pitää ylhäällä! Vika pitäisi johtua sittenkin lähettimen paristojen heikkoudesta, koska punainen valo on jo vilkuttanut muutamien ajokertojen jälkeen. Mikäs on auton ohjauksessa vikana, kun ajaa eteenpäin hyvin, mutta peruuttaessa nykii vasemmalle, oikealle, tai miten sen voisi selittää :tongue:? Ja vielä, että johtuiskohan paristoista semmoinenkin onkkelma, että auto ei lähde jokakerta pakittaan, pitää aika monta kertaa työntää vipua, että lähtee???

Onswe kyllä mahyavaa, kun on tommonen auto! Kaikki pojat kahtoo kateellisina, kun auto menee noinkin lujaa. :mrgreen:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3037 : 25.09.08 - klo: 21.45 »
No juu niin tietenkin, miten pääsikin unohtumaan tuo lähettimen paristo/akku. Tuttuakin tutumpi "vika", mutta eiköhän siihenkin muutos tule, kun vaan posti saisi poljettua Maxampsilta tilatut lipot tänne asti. Ei ainakaan niin usein ole loppu sen jälkeen.

Jos nyt ensin vaihdat siihen ohjaimeen edes ladattavat akut ja täyteen ladattuna, niin katsot sitten sen jälkeen mikä vielä nykii.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3038 : 26.09.08 - klo: 12.36 »
Joo, on jo entuudestaan ladattavia paristoja, pitäisi olla ladattuina. Muern mites sen peruuttaessa tapahtuva oikalle vasemmalle jne... pieni nykiminen, kun pakittaa?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3039 : 26.09.08 - klo: 13.40 »
Joo, on jo entuudestaan ladattavia paristoja, pitäisi olla ladattuina. Muern mites sen peruuttaessa tapahtuva oikalle vasemmalle jne... pieni nykiminen, kun pakittaa?

Samaa tekee minunkin auto..renkaat epätasapainossa.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3040 : 26.09.08 - klo: 14.07 »
Tjaa! :tongue: Kun ajaa suoraan, tae koetan pyörittää lujaa eteenpäin, niin ei sillätavalla nitkuta.

EDIT: Mites lujaa auto menee suunnillee 19hampaisella pinionilla, koska 23hampaisella pitäisi mennä noin 50km/h? Ja onko paketin mukanatullut toinen (pinionille tarkoitettu) sokka isompi kuin toinen? Laitoin toisen, koska se joka oli autossa jo valmiiksi kiinni, putosi, enkä löydä sitä mistään, ja käyhän se isompi sokka kumpaankin pinioniin???
« Viimeksi muokattu: 26.09.08 - klo: 16.53 kirjoittanut thorak »
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3041 : 26.09.08 - klo: 18.17 »
Tässä "sokassa" mahtaa olla kierre ja 1,5 mm:n kuusiokolokanta ja sitä "sokkaa" kutsutaan lukkoruuviksi. Onneksi Traxxas käyttää ihan normaaleja 3 mm:n ruuveja tuossa, joten niitä löytyy hyvin varustetusta ruuviliikkeestä. Sabeltakin löytyy hinnakkaita lukkoruuveja hakusanalla "lukkoruuvi", mutta kun ei kuvaa ole, niin en tiedä ovatko sopivia.

Ja juu, kyllä ainakin kaikkien Traxxasin 48P pinionien lukkoruuvit käyvät toisiinsa. Muun merkkisissä on sitten tuumamittaisia ruuveja, joiden kierre on siis erilainen eivätkä ole noiden millikierteisten kanssa vaihtokelpoisia.

Näkyy tuota pikkutavaraa hukkuvan, niin suosittelen etsimistä. Tulee pidemmän päälle edullisemmaksi ;) Meillä on poikien kanssa ollut tapana, että ensin etsitään osaa ja vasta jos etsiminen todetaan tuloksettomaksi, niin käydään varaosalaatikolla hakemassa uusi osa. Kyllähän noi hakis mielelään aina vaan uutta osaa, mutta en minä viitsi sellaista kylvämistä rahoittaa. Toistaiseksi vaikeimmat etsityt ja löydetyt osat ovat olleet vasemman takarenkaan kiinnitysmutteri, joka irtosi noin 60 km/h nopeudessa sora-alustalla ja samaisen takarenkaan (mutta eri autosta) hexin pinni (siis se metallitappi), joka putosi kun rengas lähti irti asfaltilla. Kumpikin löytyi kuitenkin alle 2 minuutin etsimisellä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3042 : 26.09.08 - klo: 18.43 »
Ja silläselvä! Noh, en ole ,kyllä löytänyt. Mistä saisi moottoriin jäähryttimen, koska auto pätkii valtavasti, kun motti on tulikuma. Taas alkoi kuulua naksutusta, enkä oikein tiedä mitäse on?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3043 : 26.09.08 - klo: 18.56 »
Ja silläselvä! Noh, en ole ,kyllä löytänyt. Mistä saisi moottoriin jäähryttimen, koska auto pätkii valtavasti, kun motti on tulikuma. Taas alkoi kuulua naksutusta, enkä oikein tiedä mitäse on?

Erilaisia siili-jäähdyttimiä saat rc-liikkeistä.

Kai muistat antaa moottorin jäähtyä akkujen vaihdon välissä vähintään valmistajan suositteleman ajan? Titan 12T moottorit eivät ole ainakaan minulla ainakaan olleet kovin pitkäikäisiä.. Suunnitelmissa hommata moottori, jonka saa avattua ja huollettua tarvittaessa.

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3044 : 26.09.08 - klo: 19.08 »
Jos aikoo saaha hiilikoneen kestämään, tarvii kollektorisorvin. Semmosen hinalla saa hilettömät kilkkeet.
Jere M

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3045 : 26.09.08 - klo: 21.04 »
No, minun Sharkissani on siilijäähdytin, mutta sopiikohanse?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3046 : 26.09.08 - klo: 21.30 »
No jos sulla on se, ota ja kokeile?
Jere M

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3047 : 26.09.08 - klo: 22.19 »
Jos aikoo saaha hiilikoneen kestämään, tarvii kollektorisorvin. Semmosen hinalla saa hilettömät kilkkeet.

Stampede XL-5:n alkuperäismoottori ei ole purettavissa, joten sorvit voi unohtaa.

... auto pätkii valtavasti, kun motti on tulikuma. Taas alkoi kuulua naksutusta, enkä oikein tiedä mitäse on?

Sulle on sanottu jo ennenkuin sen auton ostit, että se tarvitsee pienemmän pinionin. Vaihda siihen joku 14 hampainen tai pienempi pinion, niin alkaa moottori pysymään viilempänä ja käyttöikä kasvaa kummasti. Vaikka vaihtaisit siihen jonkun laadukkamman ja purettavan moottorin, niin liian ison pinionin kanssa se tulee lämpenemään ikuisesti, riippumatta siitä kuinka paljon sitä sorvaa ja tuunaa. Eli nyt se pinion vaihtoon ihan ensimmäiseksi ja sen 23-hampaisen mukana tulleen voit unohtaa. Se ei kelpaa kuin suoraan ajamiseen asfaltilla, kun kokeilee paljonko auto kulkee.

Toinen mikä on mainittu useammin kuin kerran on ajoalustan vaikutus lämpenemiseen. Jos ajelet nurmikolla ja mitä pidemmässä ruohossa ajat, sen enemmän kerjäät sitä että moottori hajoaa. Se vaan on ajoalustana liian raskas tuon kokoiselle autolle.

Tuo naksutus ja pätkiminen moottorista kuulostaa tutulta. Arvaisin ihan kokemuksesta, että Titanista (moottori) on hiilen varsi poikki ja sillä moottorilla voi heittää vesilintua. Hyvä vaihtoehto uudeksi koneeksi on tuo allekirjoituksessani mainittu Big Block. Käytä tämän foorumin hakua ja hae tuolla nimellä, niin löydät jo tästäkin topicista paljon juttua tuosta moottorista.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3048 : 26.09.08 - klo: 23.22 »
kyllä 16/86 väleilläkin ajaa ilman lämpöongelmia jollei sitten ruohikolla aja.

tosin sen kyllä kuulee selvästi kun ajaa hiekalta ruoholle että se titani hyytyy kun ei voima riitä.
olisi kannattanut thorakinkin lukea koko topic läpi ennen auton ostoa niin tietäisi melkein kaiken.

onhan siinä paljon luettavaa, mutta luin minäkin kaiken ennen kuin ostin oman pedeni.
luin 3-4 päivää ja kahdeksan tuntia päivässä tätä, traxxasin omaa foorumia ja ultimate traxxas foorumia sekä katselin you tubesta videoita niin oli aika hyvä käsitys mitä on ostamassa ja miten eri viat ilmenee.

ennen tuota en edes tiennyt mikä spurri tai pinjoni on.
tuon jälkeen osasin melkein jo purkaa ja kasata koko auton vaikka minulle ei sitä vielä edes ollut.

saman tutkimis/lukemis operaation teen aina, olen sitten ostamassa autoa, digikameraa tai uutta telkkaria.
netti on täynnä tietoa ja käyttäjien kokemuksia joten sitä kannattaa käyttää hyödyksi.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa wopz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3049 : 27.09.08 - klo: 09.59 »
Moro.
Rustler VXL ongelmia. Eli se noparin EZ-start button (käynnistys nappula) jumittaa niin että se jää pohjaan kun sitä painaa ja toi nopari sit rupee siinä ohjelmoimaan ittekseen kaikkee..
 Eli oisko kellään jotain niksejä jolla sais nappulan nousemaan takas ylös ettei se jäis pohjaan?
Traxxas Rustler VXL   |   2,4Ghz Futaba 3PM

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3050 : 27.09.08 - klo: 10.08 »
moni on avannut noparin ja isontanut sitä nappulan reikää.
tosin takuu siinä menee sitten.

varsinkin vanhan mallin vxl nopareissa tuo takuu saattaa tulla tarpeeseen kun niissä tykkää se sininen johto irrota noparista vastakappaleen kera.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa wopz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3051 : 27.09.08 - klo: 12.15 »
En mä kyl viittis ruveta tota nappulan reikää isontamaan ihan ekana. Jos joku vähän helpompi ratkaisu olis olemassa..
Traxxas Rustler VXL   |   2,4Ghz Futaba 3PM

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3052 : 27.09.08 - klo: 12.25 »
En mä kyl viittis ruveta tota nappulan reikää isontamaan ihan ekana. Jos joku vähän helpompi ratkaisu olis olemassa..

Silikonispraytä pikkasen nappulaan?

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3053 : 27.09.08 - klo: 13.31 »
Olen kyllä lueskellut Topiccia, ja muitakin RC-Autoihin liittyvää. Katsotaan, vaihdanko moottoria vielä, kunhan tilaan sen 14 hampaisen pinionin. No mites toi auto on muka vääränkokonen nurmelle ajoon?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3054 : 27.09.08 - klo: 13.40 »
ei se auto olekkaan mutta siinä vakio motissa ei riitä voima.

jos ajaa ihan lyhyellekkin ruohikolle niin selvästi kuulee kuinka se hyytyy ja vauhti tippuu radikaalisti.

jos tekee saman kunnon harjattomalla motilla niin komiasti menee ilman hyytymisiä.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3055 : 27.09.08 - klo: 13.45 »
Avaa se nopari ja keskitä se nappula siihen reikään tarkalleen keskelle kun suljet sen. Auttoi omassa Rustler VXL:ssä pelkästään tuo. Lisäksi voi voidella jollain silikonipohjaisella voiteluaineella jos haluaa. Itselläni kun tuli tuo ongelma ja olin mökillä ilman netti, josta hakea vinkkejä, niin soitin Traxxasin tukeen ja neuvoivat sieltä tekemään tuon noin. Ei pitäisi mitenkään vaikuttaa takuuseen, kunhan vaan laitat kaikki osat takaisin paikalleen niin kuin olivat, niin kukaan ei koskaan näe oletko avannut sen vai ei. Se välistä tipahtava iso tiivisterengas kuuluu sitten sinne kahden piirilevyn väliin pitämään komponentit irti toisistaan.

Tuo keskittäminen ja voitelu onnistuvat myös siten että vain löysään noparin kotelon ruuveja ja siirrät se napin oikeaan kohtaan ja kiristät takaisin. Näin siis silloin kun välissä ei ole hienoa hiekkaa eli mitä luultavimmin joudut sen avaamaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3056 : 27.09.08 - klo: 13.50 »
Kyllähän se ruoho siihen harjattomaankin vaikuttaa, mutta voimaa on niin paljon enemmän että vauhti ei hyydy. Meillä kun ehtii ruoho kasvaa välillä yli 10 cm pitkäksi, niin kummasti alkaa harjatonkin hyytymään kun ruohon korkeus ylittää renkaan korkeuden. Joka tapauksessa kyse on siitä, että ruoho vastustaa menemistä paljon enemmän ja siten moottorilta vaaditaan enemmän vääntöä. Kun vastus kasvaa, niin moottori alkaa myös lämpenemään. Harjattomissa moottoreissa taas lämpeneminen on paljon maltillisempaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3057 : 27.09.08 - klo: 15.23 »
Kyllä, jos laitan tilausta vetämään pinionista, sopisiko nuista mikään Stamppaan, jotta jäähdyttäisi mottia? http://www.sabe.fi/hobby/index.php?searchstring=J%C3%A4%C3%A4hdytin&searchby=0&feedback=0&mfgid=&grpid= ?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3058 : 27.09.08 - klo: 16.11 »
En mä kyl viittis ruveta tota nappulan reikää isontamaan ihan ekana. Jos joku vähän helpompi ratkaisu olis olemassa..

No ei ole mikään raketti-insinööriä vaativa homma. Itellä jumitti kanssa uutena, eikä siihen mitkään silikonit auttanu. Nopari vaan auki ja reikää ihan hivenen isommaksi hinkkaillen vaikka poranterällä. Sitten siis ihan käsiin se poranterä, ei porakoneella..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3059 : 27.09.08 - klo: 16.15 »
Ei sovi. Pitää olla 540 tai 550 kokoiselle moottorille sopiva siili. Spedessä sen pitäisi olla myös aika kapea ellet halua modifioida sitä voimansiirron koteloa. Kannattaa pitää huoli, että moottorin johdot eivät sitten pääse koskettamaan sitä siiliä, ettei tule oikosulkua.

Tuosta VXL-noparin napulasta vielä sen verran, että jos ei sitä viitsi itse korjata niin ei kai siinä sitten muita vaihtoehtoja ole kuin laittaa takuuhuoltoon. Ehkä se sieltä tulee takaisin jo ensi kesään mennessä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.