Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1913479 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa wopz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3180 : 09.10.08 - klo: 19.43 »
Käykö nämä rustlerin vakio iskareihin suoraan?
Traxxas Rustler VXL   |   2,4Ghz Futaba 3PM

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3181 : 09.10.08 - klo: 20.08 »
Käypi kyllä.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3182 : 09.10.08 - klo: 21.13 »
No, mites vanhemmat sen ottaa, kuulinkohan näin: "Tuo on sitten joululahja myöskin." Paitsi, jos käyttäisin omat rahanin, niin varmaan noin puolet halvemmaks tlisi :roll:. Ovatko Harjattomat motin, jotko ovat Traxxas Stampede osiossa Liguid RC:ssä hyviä? 
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3183 : 09.10.08 - klo: 23.59 »
Laitoin Rustleriin vähän jäykempää jousta taakse ja aavistuksen alkuperäistä löysemmät eteen. Nyt ainakin paikallaan testailemalla vaikuttaisi alusta siltä, että voisi jo pysyä eturengas maassa kääntyessä. Saa nähdä jos loppuviikosta olisi sen verran keliä, että pääsisi testaamaan, jos vaikka teoria osoittautuisi käytännössä toimivaksi. Tarkoitushan ei ole mikään muu kuin pystyä ajamaan mutkiin sisään ja niistä ulos suuremmalla nopeudella eli vähentää aliohjautumista.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3184 : 10.10.08 - klo: 09.39 »
No, mites vanhemmat sen ottaa, kuulinkohan näin: "Tuo on sitten joululahja myöskin." Paitsi, jos käyttäisin omat rahanin, niin varmaan noin puolet halvemmaks tlisi :roll:. Ovatko Harjattomat motin, jotko ovat Traxxas Stampede osiossa Liguid RC:ssä hyviä? 

Tai sitten tilaat Liquidista vakiomoottorin (tai kaksi) hintaan n.15 eur toimitettuna kotiin. Säästät rahaa kevääseen ja ostat silloin harjattoman setin jos vielä poltetta? Tähän touhuun saa poltettua rahaa vaikka kuinka paljon, mutta halvallakin voi päästä.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3185 : 10.10.08 - klo: 12.30 »
No, mites vanhemmat sen ottaa, kuulinkohan näin: "Tuo on sitten joululahja myöskin." Paitsi, jos käyttäisin omat rahanin, niin varmaan noin puolet halvemmaks tlisi :roll:. Ovatko Harjattomat motin, jotko ovat Traxxas Stampede osiossa Liguid RC:ssä hyviä? 

Tai sitten tilaat Liquidista vakiomoottorin (tai kaksi) hintaan n.15 eur toimitettuna kotiin. Säästät rahaa kevääseen ja ostat silloin harjattoman setin jos vielä poltetta? Tähän touhuun saa poltettua rahaa vaikka kuinka paljon, mutta halvallakin voi päästä.

Näinhän se on, sitten vielä kun laittaa harjattoman setin, niin sittenhän sitä rahaa vasta alkaa menemään vara/viri-osiin.
Mutta onhan se sen arvoista, kun autot keulii ja menee täysillä. :tongue:
Itsellä menee joka ajolla yleensä Rustlerista osia rikki, mutta saahan se yleensä kohtuu hyvää kyytiä.
Halvallakin vois päästä jos ajelee varovasti, mutta mitä hauskaa siinä on?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3186 : 10.10.08 - klo: 13.43 »
Kun ei tiedä kuinka hauskaa harjattoman kanssa voi olla niin normivauhti riittää  :wink: Autot saa kyytiä ihan reilusti vakio-osillakin ainakin itsellä.

Thorak: mikäli tilaat harjattoman setin niin seuraavana on vuorossa akut, sitten osat jotka saat särki jne..kierre jatkuu  :smiley: Mutta kun on vahvistettu voimansiirto jne nin kestää kovempaakin kyytiä.

Poissa wopz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3187 : 10.10.08 - klo: 14.10 »
Argh.. Yritin tilata niitä osia liquidista ja addicted2rc.com:sta mutta eihän minulla ole PayPal accounttia, eikä voi maksaa visalla  :angry:

Traxxas Rustler VXL   |   2,4Ghz Futaba 3PM

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3188 : 10.10.08 - klo: 14.42 »
No, itse en ihan niin "rajusti" aja, kuin te, joten osia ei ehkä menisi paljon rikki... Paitsi kukapa sen tietää.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3189 : 10.10.08 - klo: 14.43 »
Argh.. Yritin tilata niitä osia liquidista ja addicted2rc.com:sta mutta eihän minulla ole PayPal accounttia, eikä voi maksaa visalla  :angry:



Liquidissa pystyy maksamaan Visalla vaikka ei ole Paypalia. Tilaat normaalisti ja jossain kohti tulee "dont have paypal account? click here" nappula. Sinne syötät sopivat numerot niin tilaus lähtee, kuitti ja tilausvahvistus tulee maililla.

Poissa N!kke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3190 : 11.10.08 - klo: 18.59 »
Moottori on siis speden alkuperäinen orion.

Missäs välissä Orionin koneita on alkuperäisinä Spedeistä löytyny? Stingeriä ja Titania (XL-5-malli) niistä alkuperäisenä löytyy, niin ja harjattomalta osastolta Velineonia..

Jälkikäteen se Orionin kone siihen pistetty on...

Joo... sori. Tarkoitin just tuota stingeriä :embarrassed:. Meni sekaisin nuo nimet :embarrassed:

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3191 : 12.10.08 - klo: 14.27 »
No, itse en ihan niin "rajusti" aja, kuin te, joten osia ei ehkä menisi paljon rikki... Paitsi kukapa sen tietää.

Kun niitä tehoja löytyy, tulee niitä käytettyäkin. Meinaan, jos harjattomaan siirryt, niin vauhditkin kasvaa ja siinä samalla se "rajuus" ja sitä kautta ajan kanssa lisää hajoavia osia.
Jos meinaat että varovainen ajelu piisaa, niin mitäs sitten harjatonta suunnittelet..?
Tokihan noilla vehkeillä voi ajaa rajusti ja silti pitää ne ehjänä, ajotaidoistahan se auton kestävyys myös on kiinni.
Ite olen saanu reilussa 2kk:ssa Stampedesta aika paljon kamaa uusiks ja suurimmalta osin menee liian vauhdin ja kokemattomuuden piikkiin.
Mutta joukkoon mahtuu myös pari wtf-tilannetta, eli autosta on hajonnut jotain täysin harmittoman näköisessä tilanteessa.
Pointtini on, ajat miten tahansa, harjaton tai harjallinen, autosta hajoaa ennemmin tai myöhemmin osia ja rahanmeno on fakta, piste.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3192 : 12.10.08 - klo: 14.50 »
Surffailin eilen youtubessa selaten uusimpia Slash-videoita. Siellä tuli vastaan videoita missä Stampedeen oli vaihdettu Slashin jouset taakse. Ilmeisesti tyyppi piti kokemastaan ja oli laittanut etujousetkin tilaukseen. Jossain videossa oli myös Stampedesta koitettu tehdä Slashiä.

[youtube]http://ie.youtube.com/watch?v=oDS71NaWbyo[/youtube]
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3193 : 12.10.08 - klo: 16.59 »
Nyt ois rusty siinä kunnossa kun alun perin halusinkin. Elikkä M8 xrayn taka alatukivarret, hubit, vetarit ja ylätukivarret.
Ja diffin ulostuloihin e-maxin teräksiset. Tarvii holkin, mut sehän ei ole hommana mikään tehdä
Niin ja iskaritueksi taakse vaihtui joku kyoshon krossarin tuki, pikkasen modattuna meni hienosti paikalleen.

Tässä ois kuva.


Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3194 : 12.10.08 - klo: 17.04 »
Noni, sainpas vihdoin ja viimein sulatettua Tamiya-liittimen.  :grin:
Vaatii näköjään pitkät välitykset ja offroad-ajoa, eli kovia kiihdytyksiä ja suttausta hiekalla. Asfaltilla jatkuva lujavauhtinen ajo ei tehnyt liittimelle lämpeämistä kummempaa. Luulis että liittimet lämpiää eniten juuri kovassa vauhdissa kun motista otetaan kaikki hööki irti.
Ei tosin sulanu pahasti, ainoastaan ne naarasliittimen liitinosat oli "sulanu" muoviin kiinni. Nyt sai ainakin hyvän syyn vaihtaa tuohon akkuun Traxxas-liittimen.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3195 : 12.10.08 - klo: 18.08 »
Nyt ois rusty siinä kunnossa kun alun perin halusinkin. Elikkä M8 xrayn taka alatukivarret, hubit, vetarit ja ylätukivarret.
Ja diffin ulostuloihin e-maxin teräksiset. Tarvii holkin, mut sehän ei ole hommana mikään tehdä
Niin ja iskaritueksi taakse vaihtui joku kyoshon krossarin tuki, pikkasen modattuna meni hienosti paikalleen.


Ja mikäs tuossa on rustyä??  :mrgreen:

Hienosti toteutettu konversio kyllä!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3196 : 12.10.08 - klo: 19.12 »
Kiitos vaan Bluebeetle. Kysymykseesi vastaus on aika helppo. Runko/ pohjalevy, etu bulkhead vai mikä on, vetorattaiden kuoret ja sisähilut ja etu alatukivarret ovat vakioa( tai nekin on mallia taka ja rpm:n valmistamat)  :p

Ja mainitaan nyt sekin, että muutos alkuperäiseksi on täysin mahdollinen. Pohjassa yksi reikä mikä ei ei ole ollut alun perin.
Muuten kaikki vakio osat menee paikalleen niin kuin uutenakin.
« Viimeksi muokattu: 12.10.08 - klo: 19.30 kirjoittanut Habaku »
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3197 : 12.10.08 - klo: 20.14 »
Onko ne sun kupit 8mm pallosille vetareille?
Isot kupit sovitin 5mm akseliin:
 Tamiyan liukulaakeripussissa (bearing_bag 47201, part number 9444388) tulee täsmälleen oikeaa kokoa liukulaakerit akselipaksuuden sovittamiseen! poltin rasvat butaanikynällä että ei ole liukas enää, ja dremelöin 4-5mm aukon kahteen (niistä tuli U), sekä yhteen laihennus samalta alueelta (ruuville). Kovan laakerilukitteen kanssa iso vetokuppi pysyy nyt 5mm akselin päässä..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3198 : 12.10.08 - klo: 20.34 »
Joo, 8mm on pallot. Toi mun holkki systeemi kuulostaa helpommalta, mut jos ei hirveetä tuskaa tuota, niin mieluusti näkisin sun systeemistä kuvan.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3199 : 12.10.08 - klo: 21.03 »
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3200 : 12.10.08 - klo: 21.26 »
Surffailin eilen youtubessa selaten uusimpia Slash-videoita. Siellä tuli vastaan videoita missä Stampedeen oli vaihdettu Slashin jouset taakse. Ilmeisesti tyyppi piti kokemastaan ja oli laittanut etujousetkin tilaukseen. Jossain videossa oli myös Stampedesta koitettu tehdä Slashiä.

Sain ajettua ensimmäiset testit Rustler VXL:llä, jossa Slashiin tarkoitetut Hot Racingin jouset edessä ja takana. Eteen laitoin nuo hopean väriset 1,3 mm paksuisesta langasta ja taakse mustat 1,5 mm langasta. Ajettavuus parani jo merkittävästi orkkisjousiin verrattuna, eikä sisäpuolen eturengas enää nouse ilmaan käännöksissä. Puskemista ilmenee edelleen soralla ja pitää koittaa noita punaisia 1,1 mm langasta tehtyjä eteen, jos auto alkaisi niillä jo kääntyä sora-alustallakin.

Seuraavaksi on sitten edessä testaaminen Stampede VXL:n kanssa, jolla on vähän samaa ongelmaa eli nostaa eturengasta käännöksissä ja puskee rajusti. XL-5:llä tätä ongelmaa ei ole ollut hiilellisen koneen kanssa, vaan se nostaa sisäpuolen takarengasta.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa ToniA

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3201 : 13.10.08 - klo: 08.27 »
Nyt se vihdoinkin tuli, Hobbycity on vähän hidas saamaan näitä postiin. Posti kyllä kantaa sen sitten kotiin noin viikossa.

Tuo kuvassa oleva EZ-Run romukasa maksoi noin 82€ kaikkinensa (Hobbycity Gold Member hintaan). Mutta nyt ei kyllä ehdi ruuvaamaan ennen viikonloppua.

Tuosta tulee taas mielenkiintoinen kokeilu, kun mulla ei ole juurikaan kokemusta siitä miten akkujännite, harjattoman mosan kV-arvo ja välitykset vaikuttavat autossa. Pitää löytää sellainen välitys että paikat kestää, harjamosa sai liian kovaa kyytiä 3-kennoiselta A123:lta.

No niin, auto on kasattu ja toimii hienosti. Akkuna on edelleen 3s 2300mAh A123.

Välityksenä on 87-hampainen spurri ja 13-hampainen pinjoni. Pinjoni voisi kyllä olla hammasta-kahta isompikin, tuo 13-hampainen oli eka arvaus. 6 tai 7-kennoisella NiMH-akulla saa viissiin olla vielä paljon isompi pinjoni.


Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3202 : 13.10.08 - klo: 12.06 »
Aina tuijotetaan vain siihen pinionin ja spurrin kokoon, vaikka kokonaisvälityksiin spedessäkin vaikuttaa aivan yhtä paljon renkaiden koko. Itse ajan Rustlerilla 25/83 välityksillä ja 17,4 % alkuperäistä suuremmilla renkailla. Laskin että tuolla sinun motilla ja spurrilla se vastaisi n. 22/87 välitystä Stampeden alkuperäisrenkailla. Toisaalta harjatonta spedeä on piiskattu vakio 19/86 välityksillä ilman mitään ongelmia. Kumpikin keulii noilla välityksillä vielä ihan mistä nopeudesta tahansa kun runttaa kaasun pohjaan. Lyhyemmillä väleillä mentäisiin ympäri varmaan vielä useammin.

Sen perusteella mitä olen eLoggerilla kerännyt dataa virrankulutuksesta, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa tuon noparin kanssakaan vielä tuollaisilla välityksillä. Piikkeinä on toki noussut virrat lähemmän 100 ampeeria, mutta tuon hankkimasi noparinhan pitäisi kestää piikit aina 190 A asti. Jatkuva virta jää kuitenkin selvästi alle tuon 35 ampeerin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3203 : 13.10.08 - klo: 13.09 »
Ihmettelin toisen Stampeden kulkua eilen, kun poika oli ajelemassa ja oletin ensin että kytkin luistaa rajusti. Tarkistin sen ja totesin ettei vika ole kytkimessä ja aloin seuraavaksi epäillä hampaiden kadonneen jostain rattaasta, kun edelleen tuntuu lyövän jostain tyhjää. Onhan tuossa autossa vielä diffin ulkokehä muovinen spurrin lisäksi. Ei löytynyt vikaa rattaistakaan, ei edes diffin sisältä. Kasasin kaikki takaisin ja totesin, että välys on kadonnut ja kaikki toimii timmisti. Paitsi että nyt havaitsin diffin olevan aivan älyttömän jäykkä. Juuri olin tarkistanut diffin sisuskalut ja todennut että onhan siellä jotkut vanhat rasvat sisällä ja kaikki tuntuu pyörivän nätisti. Paitsi kasattuna.

Positiivista toki, että on kuin olisi lukkoperä, joka kuitenkin luistaa vähän eikä ole täysin jäykkä. Negatiivista on, että vastus tuntuu olevan kovin suuri, eikä voimansiirto pyöri todellakaan herkästi. Kai se on tänään avattava tuo vielä uusiksi ja koitettava löytää mikä on rikki tai pois paikaltaan. Ei tämän mielestäni kuitenkaan kuulu olla niin jäykkä että hexistä pyörittämällä ei meinaa jaksaa pyörittää taka-akselia edes moottorin ollessa pois paikaltaan. Moottorin kanssa ja pienellä pinionilla ymmärrän että on jäykkä, mutta pelkkä voimansiirto yksin pitäisi kyllä pyöriä. Ainakin VXL:ssä se pyörii kovin herkästi.

Poika kyllä sanoi, että noin jäykkä se on ollut aina ja että VXL:llä on paha ajaa offia, kun auto ei pysy yhtään paikallaan, jos ei ole jarru päällä. Tuo XL-5 sen sijaan pysyy, jyrkemmässäkin mäessä.

Jos jollain on vinkkiä mikä voisi olla pielessä, niin otetaan vastaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa cbob

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3204 : 14.10.08 - klo: 12.11 »
Väittäisin, että ei ole tuo XL-5 ihan kunnossa. Omani on alunperin samaa mallia ja Novakin harjaton motti paikallaankin pyörii hexistä ihan olemattomalla voimalla. Ei myöskään pysy alamäessä paikallaan oikein mitenkään, vaan valumaan lähtee.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3205 : 14.10.08 - klo: 13.57 »
tänään tuli vxl motti.(n.46e posteineen ebaysta)
samat 16/90 välit kuin mamballa ja 3s lipotin.
kyllä sillä 8 minsaa ajoi ja motti oli niin kuuma että et sormea kahta sekuntia pitänyt.
koska ei lämpömittaria talosta löydy niin annoin sen jäähtyä tuossa vaiheessa vaikka ei siinä tartte lämmöt olla kuin 60 asteen tuntumassa niin meikäläisen sormet palaa välittömästi.

kyllä tuo silti jäähyn tarvitsee, ei sillä muuten kyllä 20 minsaa putkeen aja.

pistää kyllä ihmettelemään miten jenkit vetää 19/86 väleillä.
vai tekeeko se sitten muka niin paljon kun soralla ajaa ja renkaat lyö tyhjää ja näin ollen motin kierrokset on kohtuu korkealla kokoajan vaikka auto ei mihinkään liikukkaan.
noin kärjistetysti ilmaistuna.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3206 : 14.10.08 - klo: 14.16 »

pistää kyllä ihmettelemään miten jenkit vetää 19/86 väleillä.
vai tekeeko se sitten muka niin paljon kun soralla ajaa ja renkaat lyö tyhjää ja näin ollen motin kierrokset on kohtuu korkealla kokoajan vaikka auto ei mihinkään liikukkaan.
noin kärjistetysti ilmaistuna.


Kyllä se tekee, soralla just tuon takia kun renkaat lyö tyhjää niin kuumenee.

Miten oli kulkua muuten tuossa Velineon motissa 3s lipon kanssa?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3207 : 14.10.08 - klo: 17.42 »
omasta mielestä aika samalla tavalla liikkui kuin mamban kanssa silloin kun siitä oli tehot rajattu 70-75% paikkeille kaasukäyrän avulla.
vxl ei ihan niin äkäisesti lähde paikaltaan mikä on omasta mielestä ainakin vaan plussaa.
muutenkin rauhallisempi ajettava.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3208 : 14.10.08 - klo: 18.45 »
Kyllä täällä ajetaan ihan Suomessa sekä Rustleria (25/83) että Stampedea (19/86) vakiovälityksillä VXL-3 noparin ja Velineon moottorin kanssa. Mitään lämpöongelmia ei ole ollut kummassakaan autossa ei 2S, eikä 3S lipon kanssa. Näillä ilmoilla puolen tunnin yhtäjaksoisen kiihdytelyn ja jarruttelun lopputuloksena lämmöt on saatu nousemaan hieman 45 asteen yläpuolelle. Ajomaasto sisältää asfalttia, soraa ja nurmikkoa, joista tietty kahdella jälkimmäisellä takarengas lyö lähes kokoajan tyhjää ja renkaista riippuen näin voi tapahtua myös asfaltilla. Itse olen tosin ajanut viimeaikoina badlandseilla, jotka ei liikaa lyö tyhjää, vaan auto lähtee hyvin rivakasti liikkeelle.

Sormi lämpömittarina saa tiukasti moottorin kylkeen painettuna palovammoja jo 65 asteen lämpötilassa. Jos sitä kestät 2 sekuntia pitää moottorin kyljessä ilman palovammaa, niin ei sen moottorin lämpötila taida yli 55 asteen olla. Näinhän tosin olit itsekin todennut.

Palatakseni tuohon XL-5:n ongelmaan, niin paikallaan pysyminen on moottorista ja pienestä pinionista johtuvaa. Moottorin magneetit on niin voimakkaat ja välitykset niin lyhyet, että ymmärrän ettei moottori pyöri tyhjää pienessä alamäessä paikaltaan. Sen sijaan tuossa diffissä on selkeästi jotain vialla, joten pitääpä avata se uudestaan. Laakereista ei pitäisi johtua, kun ne on lisätty sinne missä niitä ei ollut ja tarkistin juuri toissapäivänä että kaikki laakerit ovat ehjiä ja pyörivät kevyesti.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3209 : 14.10.08 - klo: 19.42 »
Eilen illalla vielä värkkäsin rustyyn taka aurausta. Ja nyt saa riittää, paitsi koppa tulee olemaan joku 1/8 GT kori. Mahollisesti nissan 350.

Tässä vielä kuva muutoksen jälkeen.


Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2