Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1913481 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3210 : 15.10.08 - klo: 00.28 »
Aika jees, hienot takatukivarret :grin:.
- Tapsa

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3211 : 16.10.08 - klo: 08.31 »
Nonniin! Saatimpas uus  otti takuusen piikkiin! Motti tulee olemaan Team Orionin, johon voi vaihtaa hiilet jne... Pästään vähän ajelemaan syyslomalla. Eikä se niin vakavaa ole, kun mottia pitää hoitaa, mutta oppii ainaskin korjailemaan, vaihtaan hiiliä jne... Aino huolen ihe on motin kuumenemine, ettei kuumenisi liikaa, halmillista on sekin, kun ei ole mitään lämpömittaria, että sais mitata asteet ja vertailla. :undecided:

EDIT: Motti autossa kiinni, mutta hieman pelottaa tuo moottorin kuumeneminen, koska en halua sen menevän pilalle.
« Viimeksi muokattu: 16.10.08 - klo: 16.40 kirjoittanut thorak »
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3212 : 17.10.08 - klo: 09.02 »
Kerros tarkemmin mikä Team Orionin kone?

Jos sulla on nyt ne lyhyemmät välit, niin kyllä sen pitäisi kestää. Sen verran laadukkaamasta koneesta on kyse verrattuna Titaniin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Toni.T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3213 : 17.10.08 - klo: 09.32 »
Mulla on Stampedessä lainassa titan moottori eikä ole kuumennut juuri kädenlämpöä korkeammaksi ja moottoorilla ajettu jo reilu 100 kertaa! :wink:

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3214 : 17.10.08 - klo: 09.44 »
Mulla on toi 19x2, vai mikä se oli, kun takuuseen tuli, niin ei kehannu sanoa minkä haluaa.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3215 : 17.10.08 - klo: 13.04 »
Laitetaas nyt tännekki foorumille kuvia.
Eli uusi alumiininen puskuri ja ylätukivarret.. Lopputyö etenee pikkuhiljaa:


Muutamat ylimääräiset on noita osia, niin saa kysellä jos haluaa :p
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3216 : 17.10.08 - klo: 14.31 »
Voiskohan joitain osia tehdä ihan itsekkin Stamppaan? Moottori on 19X2
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3217 : 17.10.08 - klo: 15.33 »
Voiskohan joitain osia tehdä ihan itsekkin Stamppaan? Moottori on 19X2

Voithan tehdä vaikka kokonaisen auton jos löytyy taitoa ja työkaluja hommaan.  :cool:
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3218 : 17.10.08 - klo: 18.05 »
Puurä vastausta motti hommaan! Koko auton! Itse, kun ajattelin, että tommosia pikku osia itse tekis.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3219 : 17.10.08 - klo: 21.25 »
Niitä Orionin 19x2 koneita on muutama erilaista. Jos ei se mikään kisakone ole, niin aika kesy se on alkuperäiseen verrattuna, mutta varmasti myös kestävämpi. Saattaapi sallia jopa vähän isommalla pinionilla ajon, ilman että kuumenee liikaa. Silti en sillä alkuperäisellä 19 hampaisella ajaisi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3220 : 17.10.08 - klo: 23.16 »
Hei, älä puhu vain, että motti olisi hieman huonompi, tulee huono mieli. Minusta se menee samaa vauhtia, kuin titankin, oli vain euron halvemi. Muuten RC-Sabe sanoi, että vastaa titanin tehoja.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3221 : 17.10.08 - klo: 23.36 »
kai muistit suorittaa sisäänajon ennen kuin ajelemaan lähdit.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3222 : 17.10.08 - klo: 23.52 »
Saahan sitä sanoa. Huonompi se ei taatusti ole etenkään jos mittapuuna pidetään kestävyyttä. Teho ei myöskään ole ainoa mikä autoa vie eteenpäin, vaan vääntö on vähintään yhtä merkittävä asia ja sitä tuossa voi olla enemmän kuin Titanissa. Paha sanoa, kun ei tiedä tarkkaa mallia, eikä toisaalta Titanin suoritusarvoja.

Oletan että tuossa on vähintään vaihdettavat hiilet, mutta saitko myös sellaisen mallin, jossa on avattava pääty, että sitä pystyy oikeasti huoltamaan? Ei muuten, mutta joskus olisi tarpeen sorvata kollektori ja jos niin onnettomasti käy, että pääsee lämpenemään liikaa ja se muovinen(?) pääty muuttaa muotoaan, niin irroitettavan päädyn voi vielä korjata tai vaihtaa. No toisaalta itsellä on yhden kesän ollut Stampedessä Team Orionin 17x2 motti, eikä sille mitään tarvinnut tehdä. Tuli vaan luovuttua siitä vaihdossa harjattomaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3223 : 18.10.08 - klo: 11.50 »
Siis nuo osat mita tossa mun spedessä on niin ne on ite tehty. Ja teen koko rungon ite. Kun on koulussa käytössä 5-akselinen koneistuskeskus, niin melkein mikä vaan on mahdollista :p
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3224 : 18.10.08 - klo: 12.38 »
Kun sitä uutta Speden runkoa teet, niin pidennäpä sitä alkuperäisestä tuuma tai puolitoista, niin pitäisi ajettavuuden kohentua kummasti.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3225 : 18.10.08 - klo: 14.27 »
En minä minusta kovin "revittänyt" autoa ensimmäisellä kerralla, mutta en kovin muista :huh:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3226 : 18.10.08 - klo: 14.56 »
En minä minusta kovin "revittänyt" autoa ensimmäisellä kerralla, mutta en kovin muista :huh:
Sisäänajo tehdään motti irrallaan autosta ja pienellä virralla ajetaan.

-tuskin kuitenkaan mitään dramaattista eroa huomaat tehossa tai kestävyydessä vaikka et sisäänajoa ajanutkaan.

pihasuttailussa kertyvä hiekka ja pöly on vaan helppo ottaa veks jos on avattava pääty. (jos ei ole niin toki saa tuuletusreikien kauttakin huuhdeltua jarrualkolla/mottispraylla)


Ja todennäköisesti motti on säädettävällä päädyllä joten ennakon(astemerkit näkyvät motin päädyn/rungon ympärillä) tsekkaus kannattaa tarkistaa ettei käy liian kuumana.
« Viimeksi muokattu: 18.10.08 - klo: 15.00 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3227 : 18.10.08 - klo: 16.50 »
Enpä oikein usko, että tehoja ois mennu kovin pois, kun lähtee kui kahen kilon siika rannasta! :lol: Tarkoitatko astenäkumilla niitä plus ja miinus merkkiä? Muakin huolettaa toi lämpenemine, eikä missään muualla myää jäährytimiä kuin ulkomailla, ja sehän tuottaakin nyt ongelmia!
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3228 : 18.10.08 - klo: 19.42 »
tjahas.
nyt on sitten oikein mitatut lämmöt velineonin kanssa.
edelleen oli samat 16/90 välit.
16 minsaa ajoa ja lämmöt yli 80 astetta, pidettiin taukoa ja annettiin lämpöjen pudota 35 asteeseen.
sitten broidi ajeli n.6 minsaa tosi hitaasti kun ei ole ikinä vielä noin tehokasta harjatonta ajellut.
sen jälkeen minä ehdein ajamaan normaalisti ehkä joku 2 minsaa kunnes cut off iski päälle.

ihan piruuttaan siinä sitten lämmöt mitattiin vielä ja jumalauta 112 astetta.
motissa oli vielä jäähy kiinni ja ulkonakin vain 5 astetta lämmintä.

onneksi äsken vielä ainakin oli vielä puhti tallella mutta samaa se tekee kuin mambakin ekan kuumenemisen jälkeen eli nostaa lämmöt jo huomattavasti nopeammin.

taidan ajaa 6 kennosella nimhillä hiukan aikaa ja miettiä että ostanko TAAS uuden motin ja siihen jäähy joton laitan muchmoren high rpm vipperän vai mitä teen.
miten minä voin olla ainoa jolla peden motti lämpenee noin 3s lipon kanssa vaikka mitkä välitykset olisi ja ulkolämpökin melkein pakkasen puolella.

renkaatkin pyörii ihan kevyesti eli ei pitäisi mitään vikaa olla lootassakaan joka aiheuttaisi ylimääräistä työtä motille.

alkaa aina vaan enemmän vituttamaan tuo lipon osto.
olisi pitänyt vaan ostaa 2s lipo niin olisi vielä mambakin ehjä.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3229 : 18.10.08 - klo: 20.07 »
Juu mullakin aikoinaan kuumeni tuo velineon ihan pirusti... 2s lipon kanssa montulla vxl-rustyn vakioväleillä oli joku 120 astetta :mrgreen: En siitä sitten välittäny, ja lopultahan se sitten hajos, ei tosin tullut yhtään yllätyksenä :wink:

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3230 : 18.10.08 - klo: 22.38 »
miten minä voin olla ainoa jolla peden motti lämpenee noin 3s lipon kanssa vaikka mitkä välitykset olisi ja ulkolämpökin melkein pakkasen puolella.

Voi vakuuttaa että et ole ainoa, itselläni 5900kv kiinan ihme ja lämpenee niin pirusti, kun 3s setupilla sitä höykyytän. Mutta kun ei niin hirveitä maksanut niin en jaksa stressata koneen hajoomisen suhteen. Jos hajoaa niin viskoo lähi mettään ja uusi tilalle.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3231 : 18.10.08 - klo: 22.44 »
niimpä mutta kun tuon velineonin piti olla niin kovin viileä.
kuten penguinkin täällä kirjoitti niin sillä jostain kumman syystä lämmöt olleet alle 50 astetta vaikka 30minsaa putkeen rääkätty vakio 19/86 väleillä.

sillä on siinä varmaan joku kuivajää jäähdytys :grin:
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3232 : 19.10.08 - klo: 01.48 »
Niin siis mullahan on Rustlerin vakiovälit eli 25/83, ja renkaina Badlandsit tai muut Rustlerin vakiorenkaita suuremmat (eli siis Stampeden vakiorenkaiden kokoa).

Enhän mä tuota loggerin anturia ole kalibroinut, mutta kun se oli tallentanut lämmöiksi 46 astetta, niin hyvin kärsi pitää sormea moottorin kyljessä. Näköjään 50,2 astetta on kirjautunut loggeriin moottorin lämmöt suurimmillaan. Huomasin, että lämmöt tuntuvat lähtevän voimakkaaseen nousuun aina kun lopettaa ajamisen, joten voi olla että nousee korkeammallekin siinä vaiheessa, mutta sähköt on jo katkaistu, eikä loggeri tallenna mitään. Muutama esimerkki näkyy olevan, joissa n. 20 sekuntia ajamisen lopetuksen jälkeen moottorin lämpötila on noussut jo 7 astetta. Loki loppuu siihen, joten ei näe mihin asti se lämpö oikein nousi. Lisäksi huomaan, että kun vain loggeri on ollut päällä ja n. 10 asteen ulkolämpötilasta on tultu sisälle (21 astetta), niin moottorin lämmöt ovat nouseet minuutissa 6 astetta ja laskeminen takaisin sisääntuloa edeltäneelle tasolle on kestänyt yli 4 minuuttia. Tämä siis silloin kun kone on ollut lämmin ajon jäljiltä, mutta lämpötila jo laskemassa.

Pitää koittaa mitä tuo tallentaa kun ottaa vähän pidemmän session. Eiköhän sitä konetta saada lämmitettyä lisää, kun annetaan enemmän hanaa. Jos tuo viimeisin alusta muutos tekisi siitä ajettavan, niin voisi koittaa mennä tunnin täysillä ja katsoa mitkä ovat lämmöt parhaimmillaan (tai pahimmillaan).

Edit: Eikä tuo pojan Stampede VXL:n konekaan niin kuumaksi ole tullut ettei sormea kärsisi siinä pitää. Siinä on Speden vakiovälit käytössä. Tuossa ei vaan ole loggerin antureita, niin ei tiedä tarkemmin sen lämmöistä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3233 : 19.10.08 - klo: 17.33 »
nyt tuli laitettua 16/86 välit ja n.16 minuutin jälkeen lämmöt oli kivat 50 astetta.
toivottavasti pysyy tolla tasolla jatkossakin.
eilen koitettiin vielä 19/86 eli vakio vxl pede väleillä ja alle 10 minsan jälkeen lämmöt oli taas yli 80 astetta.

tuuria vaiko oikeat välitykset, sen kertoo aika.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3234 : 20.10.08 - klo: 08.24 »
Voisko nopari vaikuttaa tuohon lämpenemiseen? Olisko jollain Mamba Max + Velineon yhdistelmän käyttäjällä dataloggeria, jotta sais vähän käsitystä millaisista virroista puhutaan ja näkis millainen korrelaatio moottorin lämpötilalla on virran ja kaasun asennon kanssa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3235 : 20.10.08 - klo: 18.23 »
Toivottavasti en kysy tätä toista kertaa. Niin, että eikö mistään suomesta saa stamppani mottiin jäähyä?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3236 : 20.10.08 - klo: 18.50 »
Toivottavasti en kysy tätä toista kertaa. Niin, että eikö mistään suomesta saa stamppani mottiin jäähyä?

Taitaa se Orionin motti olla niin lyhyt, että pitää avartaa sitä vaihdelaatikkoa, jotta siihen mottiin saisi mitään jäähyä. Jos kuitenkin tilaa on tai sitä järjestää, niin ainakin tällainen löytyy: 53664 TT-01 Alum Motor Heat Sink. Itselläni on tuollainen Big Blockissa, mutta se on pidempi ja eikä jää niin syvälle sen speden vaihdelaatikon kuorien sisään.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3237 : 20.10.08 - klo: 20.49 »
Laiton kysymyksen Racing Factorylle, toivottvasti nyt mähtuis :embarrassed:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3238 : 21.10.08 - klo: 00.58 »
Ei tuo mahdu 650-kokoisen moottorinkaan kanssa ilman modaamista, niin ei mitään mahdollisuutta 540-kokoisella. Älä sitä kuitenkaan pelästy, sillä helppo sitä laatkkoa ja/tai siiliä on sen verran modata.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3239 : 21.10.08 - klo: 11.33 »
XL-5:n diffin jäykkyys sitten selvisi. Poika oli kasannut vaihdelaatikon sisuskalut väärin ja laittanut yhden ylimääräisen aluslevyn väärään paikkaan eli diffin ulostulon ja laatikon kuorien väliin. Tämän johdosta, kun laatikkoon kiinnitti yoket ja laittoi niiden lukitsevat pinnit paikalleen, puristui laatikko niin tiukkaan diffiä vasten että se ei halunnut pyöriä. Nyt pyörii diffi ihan herkästi, kun vetareista pyörittää. Odotan mielenkiinnolla, mikä vaikutus tällä on moottorin lämpenemiseen.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.