Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1913495 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Vatanen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5220 : 23.06.09 - klo: 13.32 »
^jos teet tuon muutoksen niin olisitko ystävällinen ja lopuksi laitat vaikka suorat linkit liquidista tarvittaviin osiin. olisin myös kovasti tuon muutoksen kannalla ;)
 
Vatasen jalat ja omat kädet

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5221 : 23.06.09 - klo: 13.43 »
Itse laitoin rustleriin hajonneesta bulkista ehjältä puolelta sitä samaa muovia pätkät sinne väliin takapuolelle joten näyttää peräti siltä kuin se olisi siinä alunperin ollutkin ja hubin päähän laitoin pienestä rst putkesta pätkät mutta muutama m3prikka ajanee saman asian kun siellä ei niin hirveätä koloa ole...

Sitten takavantit eteen myös sekä stampeden vakiot ohjauslinkit sopivat suoraan rustlerin ohjausvivustoon... Stampedeen joutuu tekemään/tilaamaan pidemmät linkit koska ne lähtevät suoraan servosaverilta
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5222 : 23.06.09 - klo: 14.49 »
^jos teet tuon muutoksen niin olisitko ystävällinen ja lopuksi laitat vaikka suorat linkit liquidista tarvittaviin osiin. olisin myös kovasti tuon muutoksen kannalla ;)

Sopii hyvin, pistän ite mahollisimman pian tilausta Liquidille :wink:

Taas kun enemmän tutkailin niin tajusin että eihän oo syytä tilata 4kpl takavantteja, koska eihän ne ole tarpeeksi pitkät ohjauslinkeiksi. Eli 2kpl takavantteja riittää, niillä korvataan etuvantit, mutta pidemmät ohjauslinkit tarvisi vielä kuten Slugi mainitsi :undecided: Koitan liquidista metsästää, pistäkää linkkiä jos löydätte semmoset.

Edit: Nyt kaipaisin nopeaa vastausta, että ovatko nämä sopivat noiden vakio-ohjauslinkkien tilalle? Ainakin pituutta on enemmän (61mm vs 78mm), mutta itse en osaa arvioida onko pituutta riittävästi.
« Viimeksi muokattu: 23.06.09 - klo: 15.02 kirjoittanut JL- »
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa Vatanen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5223 : 23.06.09 - klo: 15.56 »
http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=65373

tuolla on jotain tekstiä.
aikas leveältä näyttää tuolla akselivälillä, jopa liiankin  :roll:
Vatasen jalat ja omat kädet

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5224 : 23.06.09 - klo: 15.59 »
Mikä olisi sopiva Asfaltti-maasto rengas-sarja? Puskeminen vasemmalle johtui löysästä renkaasta. Niin ja jos madaltaisin autoa, niin sopisiko Slashin iskari sarjat autoon , siis slashin etu ja takaiskarit?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Vatanen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5225 : 23.06.09 - klo: 16.01 »
badlandsit alle ja bigboret.
Vatasen jalat ja omat kädet

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5226 : 23.06.09 - klo: 16.11 »
Saako näitä tuotteita suomesta? Pitänee etsiskellä.

Jonku on sanonut minulle että oggis vetarit ovat kestävät, mutta eivät ole! Minulla on mennyt kohta kolme vetarin osaa samanlailla rikki. Pitäisi varmaan alumiinista harkita. :roll:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Vatanen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5227 : 23.06.09 - klo: 16.13 »
löytyy sabesta, mutta jenkeistä saapi paljon halvemmalla. nämä siis iskareista. badlandsien suomitilannetta en osaa sanoa. mulla on org-vetarit toimineet ok. onko sulla sliperi oikein säädetty? oletuksena se on täysin kiinni  :undecided:
Vatasen jalat ja omat kädet

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5228 : 23.06.09 - klo: 16.23 »
Saako näitä tuotteita suomesta? Pitänee etsiskellä.

Jonku on sanonut minulle että oggis vetarit ovat kestävät, mutta eivät ole! Minulla on mennyt kohta kolme vetarin osaa samanlailla rikki. Pitäisi varmaan alumiinista harkita. :roll:

tai säätää slippiä löysemmälle.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5229 : 23.06.09 - klo: 16.33 »
http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=65373

tuolla on jotain tekstiä.
aikas leveältä näyttää tuolla akselivälillä, jopa liiankin  :roll:
Ite koitan selvitä kyllä pienemmällä rahasummalla, joten koitan noilla osilla mitä oon miettiny. Ainoa mikä saattaa homman tässä vaiheessa pilata on se, että nuo 78mm ohjauslinkit eivät olisikaan tarpeeksi pitkät :undecided:

Laitan nuo kamat tilaukseen niin sittenpähän näkee kuinka sopii. Liquidin postimaksu on tuo 0,99$, joten eipä haittaa vaikka ei yhdellä tilauksella selviäisi.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5230 : 23.06.09 - klo: 16.47 »
jos pelkän etupään haluat leventää niin mikset vaan osta flm:n leveämpiä tukivarsia?
hintaa alle 23e ja sitten liquidista camber ja ohjauslinkit.

ei tuo kovin kalliiksi noinkaan tule.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5231 : 23.06.09 - klo: 16.53 »
Siis tarkoituksena on laittaa lisäksi etuvanteet taakse, jolloin auto on yhtä leveä molemmista päistä. Laitoin jo tilausta liquidille, johon kuului etuvanteet, takacamberlinkit, pidemmät ohjauslinkit, pari shimmaussarjaa ja tukivarsien kiinnitysruuvisetti. Hinta yhteensä 25€.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5232 : 23.06.09 - klo: 17.42 »
Mulla on spedessä tuo JL-:n suunnittelema keulan muutos ja leveys oli juuri mitattuna 350mm, vakiona 324.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5233 : 23.06.09 - klo: 21.07 »
löytyy sabesta, mutta jenkeistä saapi paljon halvemmalla. nämä siis iskareista. badlandsien suomitilannetta en osaa sanoa. mulla on org-vetarit toimineet ok. onko sulla sliperi oikein säädetty? oletuksena se on täysin kiinni  :undecided:

Eli kannattasisiko Slippiä löysätä, nyt on aivan kiinni? Kavereilla mun auto on mennyt rikki, mutta kaikki rikkoontuneet vetari olivat kuluneet samalla tavalla.

EDIT: Nämäkö ovat tarkoittamasi Bandlashit? http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=40001&grpid=5035
« Viimeksi muokattu: 23.06.09 - klo: 21.12 kirjoittanut thorak »
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Vatanen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5234 : 23.06.09 - klo: 21.12 »
no tietenkin, avaa puolikierrosta ja kato meneekö enää vetareita  :kiss:
Vatasen jalat ja omat kädet

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5235 : 23.06.09 - klo: 23.04 »
Slipperi lukkoon ja teräsyoket tilaukseen.  :afro:

HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5236 : 23.06.09 - klo: 23.08 »
Slipperi lukossa ja muoviyokeilla mennään! Ei pauku... usein.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5237 : 23.06.09 - klo: 23.15 »
noista teräs yokeista mitään iloa ole.
ihan yhtä kovin tuntuu u-jointin reiät venyvän.
kaksi paria noita tuhonneena tulin siihen tulokseen että kannattaa ostaa neljä paria niitä mustia vxl:n vakio yokeja yhden teräs parin sijasta.
kestää varmasti yhtä kauan ellei jopa pitempään ja maksaa saman verran.

ja tuossa modissa on edelleen heikko lenkki eli nuo itse vetarit.
noiden teräs yokejen hinnalla saisi jo cvd:t ja varmasti kestää paremmin kuin tuo.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Vatanen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5238 : 23.06.09 - klo: 23.44 »




no perkules, tuli sitten kevennettyä tuota pakettia sen verran, notta eipä tuosta enää mitään harmia ole.
pitäis jostain löytää vain vatasen miniatyyri  :afro:
Vatasen jalat ja omat kädet

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5239 : 24.06.09 - klo: 09.42 »
Muuten hieno, mutta saattaa näyttää kummalta, koska pohja on kapeampi kuin kori, joka näyttää epä realistiselta. Voisihan tuossa toki olla jokin välipohja. :roll:

Muuten Vatanen, en löytänyt Big Nore iskareita sabesta? Tuli vain E-Maxxin Big Boret.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Vatanen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5240 : 24.06.09 - klo: 11.52 »
talvikori tuosta tulee, ei niin kovaa kohtelua saa silloin ja tilaa enemmän noparin suojausta ajatellen.
ja korin alareunaan ajattelinkin rakentaa jonkun välipohjan, ettei lunta mene niinsanotusti tupaan.


http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=7938&grpid=3901

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=7936&grpid=3901

eix ne nämä ole, ja taitavat olla juuri e-maxista  :wink:
« Viimeksi muokattu: 24.06.09 - klo: 12.31 kirjoittanut Vatanen »
Vatasen jalat ja omat kädet

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5241 : 24.06.09 - klo: 12.19 »
Mullakin on nykyään slipperi ruuvattu ihan tappiin asti kiinni. Vetareita ei ole vielä menny, mutta spurreja menee. Mielummin niitä kuin vetareita :azn:
Niin no joskus menee niitä yokeja, mutta vain sen takia että jos hypyssä tulee alas kaasupohjassa, niin tulee semmonen terävä isku niille ulostuloille ja sitte napsahtaa.
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5242 : 24.06.09 - klo: 12.23 »
Rustlerin vakiomoottori kun ei ilmeiesti ole kovin pitkäikäinen (vaikkakin vielä on kone ehjä ja on sillä aika reippaasti jo ajettu), niin vähän ennakkoon kyselen että mitä siihen kannattaisi laittaa tilalle jos/kun hajoaa?

Eli tuo vakiohan on 550 kokoinen 12T, ja tuon vakiosäätimen rajoitus on tuo 12T 550 kokoiselle ja 15T 540 kokoiselle. Tietenkin kulkua pitäisi olla vähintään saman verran kuin vakiossa.

Toki varmaankin kannattaisi suosiosta laittaa siihen vaikkapa Speed Passionin halpa harjaton 3000-3600kv combo tai vastaava, mutta se on kuitenkin reippaasti kalliimpi vaihtoehto kuin joku 25-35 euron kone, joten se ei välttämättä ole vaihtoehto.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5243 : 24.06.09 - klo: 13.17 »
ecpowerista saa ezrunin noparin ja 4300kv motin hiukan päälle 50 eurolla joten kannattaa miettiä laittaako sen yli 30e hiilelliseen mottiin vai vajaa 60e tuollaiseen komboon.
varmasti riittää kulkua tarpeeksi jo.

swanghobbysta saa myös miedommalla motilla mutta hintaa melkein kymppi enemmän kuin ecpowerissa.


Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5244 : 24.06.09 - klo: 13.51 »
ecpowerista saa ezrunin noparin ja 4300kv motin hiukan päälle 50 eurolla joten kannattaa miettiä laittaako sen yli 30e hiilelliseen mottiin vai vajaa 60e tuollaiseen komboon.
varmasti riittää kulkua tarpeeksi jo.

swanghobbysta saa myös miedommalla motilla mutta hintaa melkein kymppi enemmän kuin ecpowerissa.

Kyllähän noita kiinalaisia jne saa halvalla kun ulkomailta tilailee, mutta ei tuo kyllä varsinaisesti kysymykseeni vastannut.

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5245 : 24.06.09 - klo: 13.54 »
Oikeasti kyllä kannattaa vakavasti harkita harjattomiin siirtymistä, vaikka onkin enemmän hintaa. Koneet on huolettomampia ja lisäpotkua saa kunnolla.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5246 : 24.06.09 - klo: 14.01 »
Hobbylinnasta löytyvä Nosramin harjaton combo (13.5T) taitaa olla vakioon Titan 12T koneelliseen verrattuna nopeampi? Voimansiirto varmaan ainakin kestää tuon hyvin, mutta kestääkö myös sitä 10.5T koneellista comboa? Rustleri siis on XL-5 mallia, ei VXL. Hintaerohan noilla 10.5T ja 13.5T on melko pieni, mutta kyllä tuolla 13.5T:kin ajelee jos se on vähintään yhtä nopea kuin vakio ja jos voimansiirto kestää paremmin sen kanssa (eli siis jos XL-5:n voimansiirto ei oikein hyvin tuota 10.5T kestäisi).

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5247 : 24.06.09 - klo: 14.02 »
Oikeasti kyllä kannattaa vakavasti harkita harjattomiin siirtymistä, vaikka onkin enemmän hintaa. Koneet on huolettomampia ja lisäpotkua saa kunnolla.

Juu, mutta en osaa sanoa auton varsinaisen omistajan panostushalukkuudesta tai halusta tilata ulkomailta. Siksi hieman kyselen josko jokin harjallinen kohtuullinen kone löytyisi.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5248 : 24.06.09 - klo: 14.17 »
Vatanen: Eroa en kovin huomannut edes pituudessa, vaikka XL:lät pitäisivät olla pidemmät? Entäs jouset, kun itsellä ei ole olleet kuin nuo vakiot, enkä ole jäykempiä tmv. kokeillut joten ovatko vakio jouset sopivan löysät jottei auto olisi niin kaatumatautinen?

Vetarit menevät siksi helposti poikki, koska auto on minulla lukkoperällä. Toki voisin lukkoperän purkaa, mutta silloin tulisi vanha pyöränveto ongelma. Oikea pyörä ei vetäisi oikeastaan yhtään. :sad:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5249 : 24.06.09 - klo: 14.19 »
kyllä voimansiirto nuo nosramin motit kestää kunhan päivittää lootaan teräskehäisen diffin ja teräs idlerin.
olettaen että kyseessä on vanhemman mallin xl-5 jossa nuo on muovia, uusimmissa ne on valmiiksi terästä.
ja oikeasti kannattaa tilata ulkomailta sillä siinä säästää huomattavia summia kun niitä osia alkaa kulumaan ja rikkomaan.

Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t