Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1913488 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5640 : 02.10.09 - klo: 13.24 »
Kerrohan sitten, milloin on sökönä!  :laugh: No ei vaitiskaa. Kerro kuitenkin kokemuksia!
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5641 : 02.10.09 - klo: 16.53 »
Pistetääs nyt kuva tänne juniorin Stampedesta, et topicci saa hiukan ees väriä  :p


Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5642 : 02.10.09 - klo: 17.15 »
Sehän on siisti!  :lol:
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa Jape

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5643 : 02.10.09 - klo: 20.40 »
Perskutarallaa mikä mahtaa olla koppa?
Brushless Stampede, E-Firestorm Flux

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5644 : 02.10.09 - klo: 21.10 »
Pistetääs nyt kuva tänne juniorin Stampedesta, et topicci saa hiukan ees väriä  :p

Samoin kopan valmistajaa ja mallia kysyisin? Ehkä koppa alempana olis vielä makeempi... Ootko madaltanut tolppia vai onko tuossa vakiomitassaan?
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5645 : 02.10.09 - klo: 21.12 »
Mutta jos vielä madaltais,niin ei se näyttäs enää monsterilta...mun mielipide vaan.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5646 : 02.10.09 - klo: 21.23 »
Mutta jos vielä madaltais,niin ei se näyttäs enää monsterilta...mun mielipide vaan.

Joo olikin mun mielipide ja siksi kysyinkin kun itse laittaisin matalammalle jos tuosta vielä saa ilman että renkaat raapii koppaa... Täytyypä hommata varmaan samanlainen kun tuota stampedea oon taas kasaan laittamassa..
Hienolta näyttää tuollaisenakin!
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5647 : 03.10.09 - klo: 18.08 »
Toi kuplan kori taitaa olla "Pro-Line VW Baja Bug Short". Oon itse sovitellu samaa rustleriin. Tossa tosiaan joutuu tekee kompromissia korin leikkelyn ja korkeuden suhteen, ettei renkaat raavi. Lokarit on sen verran leveät, että tulevat hiukan renkaiden päälle.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5648 : 03.10.09 - klo: 18.09 »
Kori on Prolinen valmistama ja on tarkoitettu Slashiin. Juniorien Speden korin korkeutta runkoon nähden on mahdollista madaltaa tuosta n.15mm, jonka luultavasti tulen tekemään kunhan kerkiän taas hieman askarrella.

Huom! Meidän junioreiden spedeä on jatkettu n.30mm, että kori sopii.

Linkki kyseiseen koriin: http://www.prolineracing.com/p-690-volkswagen-baja-bug-clear-body-for-slash174.aspx , koria voitte esim. tilata Sabesta  :wink:

Tässä on linkki koriin joka pitäis sopia vakio Spedeen: http://www.prolineracing.com/p-691-volkswagen174-baja-bug-clear-body-for-te25-maxx174-short-chassis-revo174-25-savage-tnx-and-flux.aspx

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5649 : 03.10.09 - klo: 18.17 »
Toi kuplan kori taitaa olla "Pro-Line VW Baja Bug Short". Oon itse sovitellu samaa rustleriin. Tossa tosiaan joutuu tekee kompromissia korin leikkelyn ja korkeuden suhteen, ettei renkaat raavi. Lokarit on sen verran leveät, että tulevat hiukan renkaiden päälle.

Joustoa on helppo rajoittaa Nitroauton polttoaineletkua laittamalla iskarin varteen ns. pohjaanlyöntikumiksi.

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5650 : 03.10.09 - klo: 18.21 »
Tosiaan näyttikin aika pitkältä. Toi lyhyempi malli sopii akseliväliltään justiin vakiomittaseen autoon. Mutta ei sovi oikein suoraan stampeden koritolppiin.

Oon harkinnut tota jouston rajoittamista myös, ettei pohjais noitten samaisten dirt hawgien kanssa. Mutta täytyisi sitten ottaa rajoittimet aina pois, kun ajelee toisella korilla ja badlandsseilla. Niillä kun voi hyödyntää koko iskarivarren..

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5651 : 03.10.09 - klo: 20.22 »
Tästä kuvasta hieman näkee kuinka toi Spede on jatkettu takaiskaritornien edestä.


Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5652 : 03.10.09 - klo: 20.28 »
Pistetään nyt pari kuvaa vielä, kun kerran kiinnostusta on.






Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5653 : 03.10.09 - klo: 20.34 »
Ite oon tota lyhyempää mallia kattellu, ainoo huono puoli on että takasiipi ei tule siinä mukana ainakaan Pro-Linen sivun mukaan.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5654 : 03.10.09 - klo: 21.42 »
Olen harkitsemassa uutta koria, talvea varten, ja kriteerinä olisi, että nopeudensäätimelle saataisiin kunnolla tilaa.  :tongue: Tuossa näyttäisi olevan. Saisikos tota lyhyempää versiota Modelsport UK:sta? Jos/Kun tilailen sieltä tavaraa.
Mites koritolpat menisi lyhyempään koriin? Olen hionut koritolppia, takana aivan tyveen, ja edestä samanverran. Tuolla takaisisin mataluuden, mutta pitääkö koritolppia muuten modailla, että olisi sopivat korille?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5655 : 03.10.09 - klo: 23.34 »
Ite oon tota lyhyempää mallia kattellu, ainoo huono puoli on että takasiipi ei tule siinä mukana ainakaan Pro-Linen sivun mukaan.

Tulee siinä semmonen pieni perus lexansiipi, mutta ei niitä kiinnitysruuveja.

Thorak: http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=BasicSearch&TextString=PL3238-61, mutta kannattaisi opetella selaamaan noita kauppojen weppisivuja itse. Helpottaa elämää... Ja tosiaan niitä koritolppia joutuu sovittamaan. Muuten kai tuota myytäisin suoraan stampedeen sopivana.

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5656 : 03.10.09 - klo: 23.42 »
Ite oon tota lyhyempää mallia kattellu, ainoo huono puoli on että takasiipi ei tule siinä mukana ainakaan Pro-Linen sivun mukaan.
Tulee siinä semmonen pieni perus lexansiipi, mutta ei niitä kiinnitysruuveja.

Okei, no entäs tuleeko ikkunatarrat, kun niitäkään ei prolinen mukaan tule? Niin ja onko tuo siipi siis erilainen kuin slashiin tarkotetussa?
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5657 : 03.10.09 - klo: 23.46 »
Prolinen valmistamissa koreissa tulee ikkunamaskit aina mukana.

... tuo siipi joka tuossa poikien Spedessä on,.. on joku muovinen tarvikesiipi jota myydään erikseen turistiautoihin tai vastaaviin, .. sattu vaan oleen hyllyssä joutilaana... :laugh:

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5658 : 04.10.09 - klo: 10.05 »
Jaa, en alka koritolppia modaileen, se siitä sitten.  :tongue:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5659 : 04.10.09 - klo: 14.47 »
Varmaankin meinattiin, että joutuu uudet reijät tekemään?
VXL Stampede+slash

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5660 : 04.10.09 - klo: 16.33 »
Varmaankin meinattiin, että joutuu uudet reijät tekemään?

Reiät nyt tietenkin, mutta ei ne vakio takatolpat varsinkaan kovin hyvään kohtaan osu. Kyllä niille jotain joutuu tekemään.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5661 : 04.10.09 - klo: 17.27 »
Tiesin reijistä, mutta modaukset on sitten eri juttu. Jos sitä kokeilisi Rustlerin koppaa...
Eikä tommonen maasturi koppakaan sovi autoon. No, katsotaan mitä keksin talven varalle.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5662 : 05.10.09 - klo: 01.19 »
Koita nyt keksiä joku koppa siihen kiesiin ja lopettaa tämä kuukausia jatkunut uuden kopan verbaalinen ihmettely, jossa joka viikko on kohteena eri koppa. Jos et ole valmis mitään modaamaan, niin turvallista on silloin ostaa autoon Stampeden oma koppa. Jos on valmis tekemään uudet reiät koriin koritolpille, niin joku muukin vastaavan kokoinen kori menee hyvin. Muissa tapauksissa on sitten syytä olla valmis tekemään suurempi muutoksi. Niin ja koita sitten ymmärtää, että muutokset tarvitsevat osia, niitä ei ole valmiina sarjana saatavana ja osat maksavat.

Esim. tuosta kuplan korista näkee sokeakin otsallaan, että se ei voi mennä Stampedeen ilman koritolppiin tehtäviä muutoksia.

Vähemmän tyhjää puhetta ja enemmän tekoja, kiitos!
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5663 : 05.10.09 - klo: 07.43 »
Tiesin reijistä, mutta modaukset on sitten eri juttu. Jos sitä kokeilisi Rustlerin koppaa...
Eikä tommonen maasturi koppakaan sovi autoon. No, katsotaan mitä keksin talven varalle.

Penguinia kompaten: Jos et halua koppaa sovitella, ostat joko orkkismallin tai kaivat Pro-linen katalookista mallin, jonka luvataan sopivan sähköspedeen. Katsot sen nimen/tuotekoodin. Otat Googlen käteen ja rupeat etsimään kauppaa, josta moisen saat ostettua tai tilattua. Kyselet kotimaisista liikkeistä, josko voisivat sellaisen sulle tilata, kun Pro-linen kamaa seuraavan kerran sisään ostavat. Pitää vähän itse nähdä vaivaa, jos jotain erilaista haluaa. Niin ne muutkin tekee.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5664 : 05.10.09 - klo: 11.40 »
Jaa, en alka koritolppia modaileen, se siitä sitten.  :tongue:

Milläs muuten sä meinaat saada jonkun erikoisen kopan kiinni sitten? jos haluaa erikoista niin pitää modata.
Ostat sitten sen orkkiksen ja valmiiksi maalatun kopan, ei tarvi muuta kuin laittaa kiinni. :tongue:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5665 : 05.10.09 - klo: 14.08 »
- tai
 :afro:
 ripakopallinen riihikuivaa rahaa, ja auton kanssa ostamaan kotimaiselta RC-lähi-kauppiaalta korin lisäksi tuntityönä "sovituspalvelu osineen"
 :afro:
Saan sen silläkin, jos kauppiaalla on myydä toi palvelu. :mrgreen:
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5666 : 05.10.09 - klo: 17.36 »
Rustler liikkuu nyt todella mukavasti:) 5,5t speed passion sensorikone, sp60a säädin pakilla ja 2s 3300 turnigyn kevyt lipo 40c. Pinjoni 23. Ajattelin vielä kokeilla 3s lipolla. Mikään ei riitä.:P. Ps. Kyseessä ei ole vxl versio, eli kestääkö tuo tuon setupin, 2 akullista on ajettu ja vielä ehjä.mutta mitä osia pitäisi vaihtaa/hajoaa ensin? Ajattelin ne testit 3s lipolla ajaa. Ehkä pinjoni voisi olla sama. Veikkaan että nopeus noin 70km/h..

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5667 : 06.10.09 - klo: 21.26 »
Tulipa tilattua kokeeksi hobbycitystä 3500kv L kokoinen motti ja näyttää pysyvän lämmöt kurissa, saa hiukan välityksiäkin laittaa ja silti ajaa 3s 5000mAh akku kerralla tyhjäksi ilman jäähytaukoja... Kyllähän tuolle hintaakin tuli kun piti noparikin siinä samalla päivittää mamba maxiin sidewinderin jäätyä pieneksi.. Itse kone maksoi 30$ joten siitä ei paljon lompakko keventynyt, painoa tuli tietty takapäähän jokunen gramma tai kymmen mutta basheri tuo on niin eipä sillä niin merkitystä :grin:

Sidewinder kombokin löytää uuden kodin touringin kopan alta joten eipä sekään hukkaan mennyt...

Rustler liikkuu nyt todella mukavasti:) 5,5t speed passion sensorikone, sp60a säädin pakilla ja 2s 3300 turnigyn kevyt lipo 40c. Pinjoni 23. Ajattelin vielä kokeilla 3s lipolla. Mikään ei riitä.:P. Ps. Kyseessä ei ole vxl versio, eli kestääkö tuo tuon setupin, 2 akullista on ajettu ja vielä ehjä.mutta mitä osia pitäisi vaihtaa/hajoaa ensin? Ajattelin ne testit 3s lipolla ajaa. Ehkä pinjoni voisi olla sama. Veikkaan että nopeus noin 70km/h..
Vaihdelaatikosta idleri ja teräskehäinen diffi, eipä kai muuta tarvii
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa Laakkanen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5668 : 08.10.09 - klo: 18.49 »
No niin,
Tuli tännekin toiseksi autoksi spede hommattua, käytetty sellainen. En teidä onko tuosssa autossa nyt vakio renkastus mutta aika spede tuo on slashin jälkeen ajaa  :lol:
Voisi kyllä hiukan kapeampi renkas toimia ihan jees.
Slash | Stampede.

Poissa zarkus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5669 : 08.10.09 - klo: 20.06 »
Terve, osaisittekohan gurut kertoa, että mitä päivityksiä tämmöiseen Stampede XL-5:seen vehkeeseen kannattaisi noin aluksi hankkia? Tarkoitan siis mitkä sen heikot kohdat on, eli mitä osia kannattaa heti päivittää paremmiksi. Olen koittanut täältä ja dr.googlelta etsiä, mutta tulee aika runsaasti luettavaa. Yritän tässä muodostaa käsitystä, että kumpi tulisi halvemmaksi tuo em vehje vai VXL versio.

Moottori ei vissiin ole ihan kestävimmästä päästä? Entä vakio ohjausservo, ilmeisesti kannattaa vaihtaa heti metallirattaiseen?

Tässä ollaan näin aluksi lähdössä liikenteeseen tämmöisellä maltillisemmalla budjetilla, vanha savage kun tuli aikanaan älyttömän hintaiseksi, kun kaikkea mahdollista osaa piti heti päivittää parempaan.