Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1913494 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6090 : 25.12.09 - klo: 00.59 »
Sellanen tästä sivustaseuraajana tuli mieleen jos sulla on wanha pede ja harjatonta meinaat niin ei varmaan ole metallirattaita lootassa. Joten sellaset vaihtoon tai loppuu hupi lyhyeen. Oiskohan tässäkin keississä kannattanut hommata se harjaton auto jo valmiiksi :)? Vai paljonko menit autosta köyhtymään?

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6091 : 25.12.09 - klo: 01.09 »
Sellanen tästä sivustaseuraajana tuli mieleen jos sulla on wanha pede ja harjatonta meinaat niin ei varmaan ole metallirattaita lootassa. Joten sellaset vaihtoon tai loppuu hupi lyhyeen. Oiskohan tässäkin keississä kannattanut hommata se harjaton auto jo valmiiksi :)? Vai paljonko menit autosta köyhtymään?
Myös vanhoilla sähköillä olevissa spedeissä on metallirattaisia versioita eli mekaanisilta osiltaan samoja kuin harjattomat mallit. Sen näkee siitä kun pakkauksen kylessä lukee että "brushless ready".
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6092 : 25.12.09 - klo: 02.10 »
Malli on siis Traxxas Stampede XL-5 ei vesitiivis, uusin malli.

Tähän kysymykseen toivoisin saavani vastauksen:

Lainaus
Ok, ne laitan varmaan tilaukseen... Mitkäs vanteet sopivat niihin? Ja 2kpl tuli mukana vissiin renkaita eli 2kpl vanteita...

Mieluiten vanteet sabelta

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6093 : 25.12.09 - klo: 09.43 »
Myös vanhoilla sähköillä olevissa spedeissä on metallirattaisia versioita eli mekaanisilta osiltaan samoja kuin harjattomat mallit. Sen näkee siitä kun pakkauksen kylessä lukee että "brushless ready".

OV:n mainitsema wanha pede ei ainakaan minun korvissani käänny mitenkään muotoon "vanhoilla sähköillä oleva", jonka oletan viittaavan XL-5:een ja harjalliseen moottoriin. Itseltäni löytyy hyllystä todella wanha Stampede, joka on vielä mekaanisella noparilla ja taatusti ei sen laatikosta löydy turhia metallirattaita. Spedellä kun on jo historiaa ja aika monia eri versiota on siitä tehty, eikä mallinumero ole läheskään aina päivittynyt. Sähköjen perusteella ei siis voi vetää suoraan johtopäätöstä siitä onko esim. voimansiirron rattaat metalliset vai eivät. VXL on ainoa malli, jossa näin on ollut aina  ja siitäkin on jo ainakin kolme eri versiota.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa henkka123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6094 : 25.12.09 - klo: 10.49 »
Minunkin mielestä tuossa ei vesitiiviissä pedessä ei ole metallirattaita.

Henkka

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6095 : 25.12.09 - klo: 12.49 »
Otetaan tähän nyt sitten Stampeden lyhyt lähihistoria alkaen vuonna 2006 esitellystä XL-5 mallista:

2006 Malli 3605 (XL-5), jossa uutta mm.
  - XL-5 nopeudensäädin
  - 550-kokoinen Titan 12T -moottori
  - Revossa esitelty kytkin ja Jato-tyylinen spurriratas
  - 2.8 tuumaiset vanteet ja aiempaa matalaprofii"lisemmat renkaat
  - voimakkaampi ohjausservo (2070)
  - Pro-Graphix kori

2007 Malli 3608 (VXL), jossa uutta mm.
  - VXL-3s nopeudensäädin
  - Velineon 3500 kV harjaton moottori
  - Traxxas High-Current-liittimet
  - tuki LiPo-akuille, joskin 3-kennoisten akkujen cutoff-jännite on liian ylhäällä.
  - metallirattaat voimansiirrossa
  - teräksiset ylälinkit pyöränripustuksessa (aiemmin muoviset)
  - tukivarsien kiinnitysruuveja korvattu tangoilla ja e-clipseillä
  - kaikki ruuvit kuusiokolokannalla
  - uusi Pro-Graphix kori
  - wheelie bar

2008
  - 3608 (VXL) sai uuden version VXL-3s nopeudensäätimestä. Nämä erottaa toisistaan
    siitä, että uudessa on moottorin johdot, joissa liittimet, kun vanhassa on
    liittimet suoraan säätimen piirilevyssä ja tulevat läpi kotelon päältä.
    Tässä versiossa myös 3-kennoisen LiPo-akun cutoff-jännite on korjattu oikeaksi.
  - Akun ja vastarin kiinnikettä muutettu siten, että vastari on aina kiinni ja
    akku tulee kiinni vain erillisella suoralla muovitangolla. Aiemmin sama kappale
    piti kiinni molempia. Tämä muutos tuli ensin VXL-malliin (3608) ja sen jälkeen
    samana vuonna XL-5 malliin (3605)
  - Kumpikin malli sai uuden rungon, jossa akulla n. 3 mm enemmän tilaa, mutta XL-5:n
    rungossa ei ole akkukotelon etupäädyssä lovea keskellä kuten VXL-mallissa.
  - Uusi "vesitiivis" XL-5 malli (3605), jossa vain nopeudensäädin ja ohjausservo (2075)
    ovat vesitiiviitä.
  - VXL-malli sai vesitiiviin ohjausservon (2075)

2009
  - Täysin vesitiivis XL-5 (3605) (26.01.2009):
    - vastari on siirretty vesitiiviiseen koteloon noparin viereen
    - akun kiinnitystä on edellisestä johtuen yksinkertaistettu ja toteutus on
      pelkällä poikkitangolla
    - vastari on vaihdettu mikrokokoiseen (2216)
    - Traxxas High-Current-liittimet
    - metallirattaat voimansiirtoon
  - Vesitiivis VXL-malli (3608) (31.08.2009), jossa samat muutokset kuin edellä XL-5:ssä, sekä
    - VXL-3s nopeudensäätimestä vesitiivis versio
  - Ensimmäiset paketista ajovalmiit mallit julkistettiin: autopaketin mukana tuli
    6-kennoinen ajoakku ja sille sopiva peruslaturi. Autojen mallinumerot edelleen samat.
  - Ajovalmiit paketit päivitettiin sisältämään 7-kennoinen akku ja laturi päivitettiin sitä vastaavaksi.

2010
  - VXL-malli gigahertsiradioilla (3607) (13.01.2010)
    - 2,4 GHz radio korvasi vanhan 27 MHz AM-radion.
    - mallin 3608 valmistus lopetettiin

Samat muutokset osuvat ajallisesti varsin hyvin yhteen myös Rustlerin XL-5 ja VXL-mallien kanssa.

Nämä muutokset voivat sitten varaosia hankkiessa aiheuttaa ikäviäkin yllätyksiä, kun samasta osasta on tehty uudempi versio samalla osanumerolla. Suomessa sekä autojen mallit että varaosat laahaavat vuodenkin perässä siitä mitä USA:ssa myydään. Näin olleen hankittaessa varaosia kannattaa varmistaa että osa on vähintään samaa vuosikertaa kuin oma auto. Osat kyllä on tehty siten, että uudemmat käyvät vanhempiin autoihin, mutta ei välttämättä päinvastoin.

Lisätään vielä, että ensimmäinen Stampede on esitelty ja tullut myyntiin 1994 ja perusrakenne on edelleen täysin sama. Materiaalit ja siten osien laatu on parantunut vuosien myötä. Kehitys ei alkuvuosina ollut yhtä nopeaa, mutta erilaisia ratkaisuja löytyy noista vanhemmista malleista etenkin voimansiirron osalta lukuisia.
« Viimeksi muokattu: 10.06.10 - klo: 23.11 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6096 : 25.12.09 - klo: 20.56 »

No niin, nyt näkyy kuvia ja videoita

http://picasaweb.google.fi/jarkko.turkki -> RC autot

lopussa kaksi viimeistä on videoita, meni vaan aika suttuseksi jo kun picasa modaa niitä.
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6097 : 26.12.09 - klo: 12.37 »
Juniorin Spedestä on kori pahasti hapantunut ja uhkaa takalokarit ja lavan takalaita pudota, vaan johan tuolla on puoli toista vuotta kynnetty maastoa. Jos sitten seuraavat kyntää tällä.

RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa hallipatsui

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6098 : 26.12.09 - klo: 13.42 »
Juniorin Spedestä on kori pahasti hapantunut ja uhkaa takalokarit ja lavan takalaita pudota, vaan johan tuolla on puoli toista vuotta kynnetty maastoa. Jos sitten seuraavat kyntää tällä.
Hieno koppa sinulla. Ainakin vielä. :wink:
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

Poissa N!kke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6099 : 26.12.09 - klo: 22.48 »
Moro

Tässä taannoin pääsi auton tamiya-liittimet sulamaan. Virta niistä kuitenkin pääsi läpi, mutta auto toimi nihkeästi.
Päättelin sulaneiden liitinten vastustavan virran kulkua, joten vaihdoin tilalle traxxasin omat liittimet. Välittömästi tämän jälkeen noparista nousi melkoinen savupilvi eikä auto enää reagoi mitenkään. Mistähän moinen?

Mitä luulette, selviänkö episodista pelkästään noparin vaihdolla?

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6100 : 26.12.09 - klo: 23.16 »
Laitoitko piuhat varmasti oikein kun liittimen laitoit paikoilleen? Tuossa helposti menee nopari sekä akku jos on sattunut oikosulku olemaan.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6101 : 27.12.09 - klo: 01.26 »
Noniin eli nyt pitäis pistää renkaat ja vanteet tilaukseen RC Sabesta/Atala RC lumisella asfaltilla ajoa varten. Hinnalla ei niin väliä. 2kpl molempia vanteita sekä renkaita.


Viittisikö joku ystävällinen persoona antaa rc sabesta tai atala rc linkit vanteisiin ja renkaisiin jotka sopivat traxxas stampede xl-5. (2kpl molempia)


Kiitos tälle ystävälliselle jo etukäteen !!

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6102 : 27.12.09 - klo: 01.39 »
Prolinen smasherit, kuten aiemmin sanottu, toimivat loistavasti. Myöskin badlandseja on vain kehuttu.

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=40001&grpid=5035

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17504&grpid=5035

Vanteiksi sitten stampeden orkkisvanteet on käypäset.

Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6103 : 27.12.09 - klo: 01.47 »
KIITOS!!

Mutta kun tyhmä olen, kummat noista? Kummat pitää paremmin lumisella asfaltilla?

Ja viittitkö antaa linkin niihin vanteisiin, kun en niitäkään osaa itse ettiä...


Toivottavasti viittit vielä vastata rc aloittelijalle...

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6104 : 27.12.09 - klo: 01.55 »
Smasherit varmaan monikäyttösemmät ja ainakin itse valitsisin ne. Tuossa vielä nuo vanteet, nää on valkoset mut löytyy tuolta myös ne kromisetki :cheesy:

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8082&grpid=3101

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8081&grpid=3101

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6105 : 27.12.09 - klo: 11.49 »

Sopivatko nämä stampedeen?

http://www.rc-cars.fi/product_info.php?cPath=47_42&products_id=75

Olisivat ainankin edulliset (muusta en tiedä). Kyselin myös jääpiikkejä (ruuvattavia) noihin stampeden vakiorenkaisiin, saa nähdä minkälaisen vastauksen saan.. :afro:
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6106 : 27.12.09 - klo: 12.02 »

Sopivatko nämä stampedeen?

http://www.rc-cars.fi/product_info.php?cPath=47_42&products_id=75

Olisivat ainankin edulliset (muusta en tiedä). Kyselin myös jääpiikkejä (ruuvattavia) noihin stampeden vakiorenkaisiin, saa nähdä minkälaisen vastauksen saan.. :afro:

Halvemmalla ostat samat renkaat biltemasta ja sieltä saat ne ilman noita huonoja vanteita... Vanteiksi sitten tuossa pari viestiä ylempää suositellut stampeden orkkis vanteet
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa N!kke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6107 : 27.12.09 - klo: 13.05 »
Laitoitko piuhat varmasti oikein kun liittimen laitoit paikoilleen? Tuossa helposti menee nopari sekä akku jos on sattunut oikosulku olemaan.


Juurikin näin oli päässyt tapahtumaan, vaikka olin muka tarkkana poikana liittimiä vaihtaessani :grin:. Oikkariin meni :cry:


Eli uutta noparia ja akkua kehiin.


Poissa MakeJJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6108 : 27.12.09 - klo: 17.08 »

Halvemmalla ostat samat renkaat biltemasta ja sieltä saat ne ilman noita huonoja vanteita... Vanteiksi sitten tuossa pari viestiä ylempää suositellut stampeden orkkis vanteet

Saakohan Biltemasta enää niitä renkaita. Ainakaan pdf katalogissa niitä ei ole ja webshopissa lukee, että tarkemmat tiedot katalogista.

Mitä nastoihin tulee niin näin tänään Prismassa sellaisia lenkkarin pohjaan ruuvattavavia nastoja. Voisivat toimia autonrenkaissakin.

Pikkumies tuli eilen kuvaamaan, kun kiristin ketjuja ja testailin niitä. Lumella löytyy pitoa, mutta tuuli oli puhaltanut kadun keskeltä paljaaksi ja siinä oli tosi liukasta.

Tässä pikku pätkä http://www.youtube.com/watch?v=UcEUSn72lfU

Poissa Empuito

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6109 : 27.12.09 - klo: 17.49 »
On ongelma bandit vxl:ssa.
Kun kytkee auton päälle ja painaa kaasua auton renkaat menevät eteen ja taakse ja niin edelleen vaihtaa suuntaa noin 1/8 renkaan pyörimisen jälkeen. Ja ohjaus tulee muöhassa ja renkaat haluavat oikealle puolelle vaikka ei paina mitään.Voiko nopari syöttää väärää jännitettä vastarille ja sen kautta servolle?
Mahtaisiko http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39190&grpid=2903 auttaa asiaa vai pitääkö ostaa uusi nopari
Traxxas bandit vxl, sidewinderillä+3600mAH 8,4V nimh.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6110 : 27.12.09 - klo: 22.43 »
Saakohan Biltemasta enää niitä renkaita. Ainakaan pdf katalogissa niitä ei ole ja webshopissa lukee, että tarkemmat tiedot katalogista.

Kyllä noita hyllyssä on ollut, joskin kovasti on ollut yritystä ostaa ne kaikki sieltä pois :wink: Webshopin mukaan eivät kuitenkaan ole poistuneet valikoimasta, joten uskoisin että niitä vielä jostain saa.

Mitä nastoihin tulee niin näin tänään Prismassa sellaisia lenkkarin pohjaan ruuvattavavia nastoja. Voisivat toimia autonrenkaissakin.

Lähtevät siitä autonrenkaasta kuin luoti ja silmään osuessa voi mennä näkö, ellei käy vieläkin pahemmin. Kyllä nastan pitää olla sellainen, että siinä on mahdollisimman leveä kanta ja se ruuvataan kangasteipillä eli jesarilla vahvistetun renkaan sisäpuolelta läpi.
« Viimeksi muokattu: 28.12.09 - klo: 13.45 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6111 : 28.12.09 - klo: 15.48 »
Noniin, eli n. 15min sisällä laitan 2kpl rengasta (riittääkö?) ja 2kpl vanteita (riittääkö?) tilaukseen lumisella asflaltilla ajoa varten.


Odotan vielä vahvistusta joltain expertiltä.



Nämä vanteet, malliin Traxxas Stampede XL-5

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8082&grpid=3101


Ja jompikumpi näistä renkaista lumisella asfaltilla ajoa varten ko. malliin:

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=40001&grpid=5035

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17504&grpid=5035




Eli kaksi kpl renkaita ja vanteita vissiin riittää? Tuleeko molempia mukana noissa 2kpl?

Kummat renkaat pitää paremmin lumisella asfaltilla, kummilla pääsee kovempaa?

Eli tilaukseen lähtee heti, kun vastaus tulee :)






Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6112 : 28.12.09 - klo: 15.59 »
Tarvitset nuiden etuvanteiden lisäksi myös takavanteetkin, niihin löytyy linkki tuolta ylempää.

Sinuna ottaisin nuo smasherit niin pääset ajamaan tarvittaessa myös hieman kovemmallakin pinnella.

Eli etuvanteet, takavantee, sekä 4 smasheria.

Vainteita ja renkaita on jokaisessa 2 kpl.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6113 : 28.12.09 - klo: 16.27 »
Juu, renkaat ja vanteet myydään yleensä pareittain, jos muuta ei mainita. Badlandsit on aika pehmeät, noin niinku kokonaisuutena. Enempi siis kunnon OffRoad-möyrintään, kuin sekalaiseen ajoon...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6114 : 28.12.09 - klo: 16.30 »

Eli tilaukseen lähtee heti, kun vastaus tulee :)


Mitäs jos tämä herra TraxxasStampedeXL-5 opettelisi vähän käytöstapoja. Toisekseen tämä ei ole mikään Traxxasin tai Saben tukipalvelu, jossa vastaukset tulee kuin apteekin hyllyltä reaaliajassa. Juuri tuollainen "huutaminen", jota olet täällä pitänyt, saa aikaan sen ettei aloittelijoiden kysymyksiin viitsitä vastata. Sabella on toimiva asiakaspalvelu sekä puhelimitse, että sähköpostilla ja sieltä saa kyllä apua kysymyksiin montako rengasta tai vannetta tuo yksi pakkaus sisältää ja muutenkin opastusta näihin valintoihin. En minä sillä tätä sano, etteikö sitä tälläkin foorumilla saisi, mutta kun nämä samat asiat on moneen kertaan tässäkin aiheessa käsitelty ja kysyjän asenne ei ole oikein vastaamista palkitseva.

Kiitos nyt kuitenkin apt93:lle ja tomppa82:lle kärsivällisyydestä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6115 : 29.12.09 - klo: 00.11 »
Pahoittelen, ja kaikille anteeksipyyntöni ylim. kysymyksistä !!

Se vaan on kun olen niin tarkka rahoistanu, ja en viitsisi laittaa mitään tilaukseen ennen kun olen varmistanut sen kunnolla jostain, mutta vielä kertaalleen anteeksipyyntöni!!


Anteeksi, kun nyt vielä vaivaan teitä:


Jossain kohtaa topicia sanottiin että stampede xl-5 talvella lumisella asfaltilla ajoa varten riittäisi PELKÄT 2kpl vanteita ja 2kpl renkaita takapyöriin, kun auto on takavetoinen, mutta miten tuo oikeasti on?


1) http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17531&grpid=5035
2) http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17525&grpid=5035
3) http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17530&grpid=5035
4) http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=40001&grpid=5035
5) http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17504&grpid=5035



Noita kun selailin ees taas, niin eikös noi ProLine DirtPaw Truck F+B renkaat pidä kaikista parhaiten lumisella asfaltilla??


Ja kannattaakos ostaa parhaimmat renkaat noista PELKÄLLÄ lumisella asfaltilla ajoa varten ja sitten kun kesä tulee vaihtaa renkaat takaisin traxxasin originaleihin?



ps. Saakos noi vanteet noista traxxasin originaleista noihin johonkin kiinni?



Ja tosiaan:



ANTEEKSIA JA PAHOITTELUNI KAIKESTA VAIVASTA MITÄ OLETTE NÄHNEET MINUN AUTTAMISEEN, EN ÄRSYTÄ TEITÄ TAHALLANI !!

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6116 : 29.12.09 - klo: 00.15 »
Toki voi eteenkin ostaa renkaat, mutta kyllä jo takarenkaiden vaihdolla saa paljon aikaan. Itse vaihdoin talviajoihin Slashista toistaiseksi vain takarenkaat.

Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6117 : 29.12.09 - klo: 00.20 »
Ja hyvinkö kulkee lumisella asfaltilla? Ei liiraile sen pahemmin, ja pystyy ajamaan pitkää pätkää suoraan?

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6118 : 29.12.09 - klo: 00.41 »
Ja hyvinkö kulkee lumisella asfaltilla? Ei liiraile sen pahemmin, ja pystyy ajamaan pitkää pätkää suoraan?

Riippuu tietysti aika paljon asvaltin pinnasta ja renkaista, itsellä on takana nämä: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17530&grpid=5035

...ja ainakin parin-kolmen sentin lumikerroksessa kulkee ihan hyvin. Toki jos lumen pinta on pakkautunut kovaksi ja liukkaaksi, niin jotkut ruuvithan noihin pitäisi iskeä että saisi pitoa.

Ja jos taas syvemmässä lumessa meinaa ajella, niin varmaankin jotkut laparenkaat tarvitsisi.

Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #6119 : 29.12.09 - klo: 00.45 »
Niin siis ihan tommotteessa lumisessa asfaltissa missä on vaan luminen pintakerros ei juurikaan paksu, mutta pito vain puuttuu,,

Laitan sitten noi ja orginal taka vanteet tilaukseen, aamulla?