Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - villespaa

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Iwaver
« : 10.11.05 - klo: 20.21 »
Miten on kun omistan jo ohjaimen (Hitec 27 MHz Am)
Niin pelittääkö se tuollaisen Iwaverin kanssa?
Esim tällaisen:http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?products_id=14679&cPath=144_689_693  ?
Pitääkö tuohon hankkia vielä joku vastaanotin vai riittääkö kun laittaa patterit paikalleen ja isosta autosta otetun kiteen?  :?:

- V -

2
Sähköautot / Kerho
« : 24.03.04 - klo: 13.57 »
No nyt puhuu pojat ASIAA!

Seuraan mielenkiinnolla kerho kuvioiden etenemistä,
talkoo porukkaan en tänä kesänä käytännön syistä voi osallistua...
Mutta jos henkinen tuki riittää, niin olen mukana....

T. V

ps. tz_ onhan osasto Meri-Pori informoitu?

3
Polttisautot / koneen kierteiden pidennys
« : 28.11.03 - klo: 10.31 »
Ennen kuin alatte poraamaan, suosittelen että käytätte
kuitenkin 3,2 mm terää, eli ns. pop-niitti terää. Se on sallainen
2- päinen. Ja sitten 4 mm kierretapilla kierre perään.
Uskoisin että monella on ongelma koneen kiinnityksessä siinä,
että kolo tukkeutuu lukitteesta ja pulttikaupasta ei saa 3x8 mm ruuveja. Itse käytän Wurth merkkisiä 3x10 mm ruuveja jotka
uppoavat loppuun asti alkuperäisiin reikiin. Ruuvit kannattaa vaihtaa uusiin joka kerta kun irroittaa moottorin.

- V -

4
Polttisautot / kyosho tr-15 kori?
« : 02.11.03 - klo: 17.47 »
Itse tilasin Hobbylinnan kautta Hpin 280 mm Porsche 911 turbo korin, joka sopii TR-15 rallyyn kuin nenä päähän.
Pyörän aukkoja jouduin siirtämään noin 2 mm mutta muuten sai leikata ihan rajoja pitkin. Vielä kun saan jälkitoimitus vanteet, niin kehtaa nostaa kirjahyllyyn....

- V -

5
Polttisautot / Tommi Mäkisen Subaru
« : 24.10.03 - klo: 19.50 »
Eipä taida tulla Pösöä.
Peugeot on kieltänyt kaikki kyseisen tyyppiset jutut,
eli vain epäsuoria kopioita voi löytyä.
Samalta vaikuttaa toyotan osalta, kun katsoo Hpin mainosta
Mut pääasia on että Porsche näyttää porschelta  :wink:
- V -

6
Polttisautot / Nastat
« : 14.10.03 - klo: 20.25 »
Joskus vuonna 5 ekr kun aloittelin harrastusta sähkökrossarilla,
tein "nasta renkaat" itse.
Resepti oli jotakuinkin tämä:
Vanhojen foamien päälle ilmastointiteippiä hetipiti- liimalla kiinni
liima ylöspäin. asettelin renkaan täydeltä nastoja joka pyörään.
päälle teippi oikein päin.
Oli tosi  siisti ajaa, ainut ongelma oli nastojen vääntyileminen.
Mut tosta kehtittämällä vois saada kivaa aikaan...
Tai rikkinäisiä autoja?
- V -

7
Vapaa keskustelu / tietäsköhän joku tämmöstä........
« : 05.09.03 - klo: 21.10 »
Sitä sanotaan dekooderiksi.
Toimii ainakin Porin kaapeliverkoissa.
Niitä saa meillä ostaa kun tuntee määrätynlaisia ihmisiä, hinta luokka lienee n. 60-80 e.
Ei toimi, Tampereella, Turussa, Lappeenrannassa, ainakaan!!
Se on laiton ja kaapeli tv yhtiöt pystyvät halutessaan peilaamaan ko. laitteen ja Porissa on useita jäänytkin kiinni!!!
Ei ole kovin pitkä ikäinen, johtuen mm. konkan jatkuvasta säätö tarpeesta. Kannattanee? tehdä joku versio 1 tai 1.1???

En neuvonut, enkä suosittele, enkä niitä myöskään tee, mutta tiedän!

- V -

8
Polttisautot / Öljyistä/ pilleistä
« : 05.09.03 - klo: 20.43 »
Onko kukaan löytänyt tuota diffiöljyn korvaavaa rautakauppa tarviketta? Kuvittelisin vaan, että siinä on "pikkuauto" lisää aika paljon, mutta on kuitenkin jotain muuta öljyä???

Entäpä pakosarja, GS15R pilli vaikuttaa ihan käypältä, mutta pakosarjan muoto ei takuu varmasti ole viisain mahdollinen.
Eli löytyykö mitään korvaavaa, mistä ja mitä mahtaa maksaa, ja pitääkö aina ostaa myös putki?

- V -

9
Lisää halukkaita?
Rummuttakaa viidakkorummulla.
Erityisesti sitä vetäjää kaivataan... tz?
Ja tänään sunnuntaina klo 19 kirjurinluodolle delta-autoareenalle.

- V -

10
Vapaa keskustelu / Toimintaa on.
« : 27.07.03 - klo: 12.16 »
Näyttää siltä, että Porista todellakin löytyy toimintaa.
Autoja on nyt 7 polttista. Seuraava etappi lienee kerho/yhdistys
Ja sitten kerjäämään radan paikkaa kaupungilta?
Löytyykö innokkaita projektin vetäjiä?
Yritetään ainakin....

- V -

11
Polttisautot / Jäähdytyksen lisäys motille
« : 10.07.03 - klo: 21.16 »
Kiitos tiedosta, saattaa olla että menee Würthin pojat hiljaseksi kun esittää, et tarvis tällasen...

12
Polttisautot / Jäähdytyksen lisäys motille
« : 10.07.03 - klo: 20.39 »
Kupari on kyllä hyvä idea.
Alkoi pieni pää miettiä toteutusta.
jokke69: Et sattus muistamaan kierretapin kokoa ja muita tietoja, jos vaikka tulevaisuudessa tarvis kierteyttää...

13
Vapaa keskustelu / Nopeus/kiihtyvyys-mittauslaitteisto
« : 23.06.03 - klo: 20.54 »
Kyllä se varmaan jollakin tarkkuudella ottaisi aikaa myös "1/4 maililla"  Nyt on hanskassa 1 kenno jonka tarkkuus lienee suuruus luokkaa 2-3 astetta. Siitä voi kätevä matemaatikko laskea tarkkuuden....
Yritän siis löytää vielä 2 kennoa.
tz_ ilmoita ennen kuin menette. Saattaa tulla lisää jätkiä kimppaan... Yks kaveri lupas käydä tilaamassa auton loppuviikosta ja toinen laskee lantteja... Eli Porissa alkaa kohta pääseen kisaileen. (Ja kohta meen firmassa on koht. monta autoa...)
Tilasin kaverilta pahvilaatikon muovitötteröitä. Saatas parempi rata kasaan. Odotan innolla kunnon skaboja.

14
Polttisautot / Jäähdytyksen lisäys motille
« : 23.06.03 - klo: 20.11 »
Mr. ZZS
Kerro vähän lisää toteutuksesta.
Onko kiinnitys pelkästään kuvassa näkyvillä klipseillä ja miten ne on toteutettu? Vai onko kannenpulttien alla, kun kuvassa näkyy pultin reijät?
Entä onko kellään itsetoteutettua puhallinta? Esim tietokoneen prosessorituuletin? voisi toimia vaikka käyttöjännite on 5 V sen voisi saada toimimaan joko 4,5 tai 6 V???
- V -

15
Polttisautot / Jäähdytyksen lisäys motille
« : 21.06.03 - klo: 13.22 »
Minkälaisia keksintöjä olette tehneet parantamaan moottorin jäähdytystä? Ainakin mun mielestä kyoshon puhaltimen hinta on melko suolainen. Oletteko aukottaneet koria ja miten? Entä tuulenohjaimet? Ainakin mun tr-15 Subarun korilla on aika hankala tapaus, jos ei halua riistää lähes kaikkia ikkunoita.
Ideoita, kiitos.
- V -

16
Polttisautot / Lokarit
« : 21.06.03 - klo: 13.19 »
Ainakin TR-15 rallyyn saa jonkinlaiset kurastopparit tehtyä korista irtilaikatusta lexanista. Siitä jää juuri sen muotoiset ja kokoiset palat, jotka liimaamalla koriin saa suojattua etupyöristä lentävät kivet. Takapyöriä ei mielestäni edes tarvi suojata.
- V -

17
Vapaa keskustelu / Kuinka se alkoi?
« : 21.06.03 - klo: 13.08 »
Vuosi oli jotain 197X. Eka "radio-ohjattava" toimi naksauksilla, eli ohjaimesta kun painoi, pelti levy "paukahti".. 1 napsaus eteen. 2 taakse ja kääntö, 3 seis. Eka auto kesti 1 viikon. Toka on vieläkin "mummulassa" jemmassa.
1984? Nikko jeeppi. Cool vehje ja "tosi" nopee, kesti kauan, mut kun ajoin sen n. 2 kerroksen matkan alas betonilattialle, ei kestänytkään...
12 vuotiaana aloin vinkumaan "oikeeta" autoa. Vanhempien kommentit oli tasoa lasten lelu. Mut kuinkas sattuikaan, ollessamme Vantaalla satuimme kävelemään ohi silloisen Tikkurilan crossiradan, jossa oli kisat ja jäimme katselemaan. Sen jälkeen sain Tamiya Avanten. Sillä ajettiin useampi vuosi, kunnes kuvioihin tuli mopot-tytöt-autot-tytöt-armeija-koulut- ja myin auton turhana pois... Nyt jo hieman varttuneemmalla iällä, ostin 1 kk sitten Kyosho TR-15 rallyn työkaverin kanssa, ja KIVAA ON!!!

18
Vapaa keskustelu / Softa on
« : 15.06.03 - klo: 23.06 »
Nyt on saatu jonkinlainen ohjelma kasaan, vielä kun löytäs ne valokennot... Ja seuraava ongelma on printteri tai usb portin kytkentä. Voiko koneen jännitteet kierrättää kennon kytkimen kautta, vai pitääkö laittaa välirele?
Blenheim: oon viikot maailmalla (luultavasti Kouvolan suunnalla ko. aikana) Enkä vielä tiedä viikonlopuistani.
Ja jazzien aikaan vapaat parkkikset on vähissä... Ainakin kun ajellaan pääsääntöisesti jazzien pääareenalla.
- V -

19
Vapaa keskustelu / Valokennoista
« : 13.06.03 - klo: 08.31 »
Valokennojen pitää todellakin olla riittävän tarkkoja. Pyrkimyksenä onkin käyttää hyödyksi työtä, eli paperikoneissa olevat kennot on kohtalaisen laadukkaita ja mikä tärkeintä, toimivat "oikealla" jännitteellä... 24 VDC.
Nyt alettiin puhumaan oikeaa asiaa, Dos ohjelmaa ajattelin vähän itsekin, mutta silloin joskus ei tullu treenattua tarpeeksi koodin kääntöä.
Ajopaikkana ollaan Porissa olessa pidetty Karjarannan teollisuusalueen isoa parkkista, mutta ajateltiin ruveta valtaamaan alaa tapahtumaareenalta... Autoja on tulossa tällä tiedolla 2 lisää ja pienellä ponnistuksella saadaan lisää innokkaita harrastelijoita...

Projekti jatkuu...
- V -

20
Vapaa keskustelu / re: Nopeus/kiihtyvyys-mittauslaitteisto
« : 10.06.03 - klo: 21.28 »
Eli tarkennuksena:
Me lähdettiin purkamaan asiaa ihan pihasudittelun ja hienosäädön kannalta. Se mitä haetaan on mahdollisimman simppeli laitteisto joka kulkee matkassa helposti ja jolla saadaan mitattua huippunopeus ja kiihtyvyys.
Siksi valokenno lienee helpoin. Mittayksikkö on siis tällöin sek/x metriä, josta voi sitten kätsysti kalkuloida erilaisia mittayksiköitä. Tällä laitteistolla, jonka tarkkuus on suuruus luokkaa +- 0,2 % saadaan kätevästi selvitettyä mitä vaikka vaikuttaa autoon eri tuning heebelit, laakerit ym.
Eli tarkennus kysymykseen. Osaako joku tehdä koodin, joka lukee joko usb tai kirjoitinporttia siten, että laskee ajan kahden eri nousevan reunan väliltä. Mitä vaaditaan kennojen ja pc:n väliin? mahd pc:n pään kytkentä?
- V -

21
Vapaa keskustelu / Nopeus/kiihtyvyys-mittauslaitteisto
« : 07.06.03 - klo: 19.39 »
Työkavereiden kanssa osteltiin vähän autoja ja nyt alkoi kiinnostamaan viritys/ nopeuden mittaus.
Uusimmassa pienoismalli-lehdessä oli toteutettu autoradan kierroslaskuri valokennoilla, josta tämä idea on lähtöisin.
Hankitaan pari valokennoa (työn puolesta pitäisi olla kohtuu helppoa...)
Tehdään metalli telineet kennoille ja vasta peileille.
Väliin vaikka Nomakkia ja jakorasia.
Liitetään sarjaporttiin... Eka ongelma- uusissa kannettavissa ei ole sarjaporttia...  Mikä avuksi?
Noh kannetaan lelut parkkikselle, rullamitataan sopiva väli 10 tai 30 m.
Ajetaan A- Täydet läpi porteista, kone kertoo tarkan ajan - Siitä lasketaan huiput.
B- Nokka ekan portin kohtaan. Hanat kaakkoon - Kiihtyvyys.
Helppoa! Paitsi softa koodi. Apua kaivataan!!!
Vaikka joutuisi ostamaan lelut, ei hinta muodostu päätä huimaavaksi ja tarkkuus on riittävä.
Kommentoikaa, parempia ideoita otetaan vastaan.
Kuka vaan osaisi koodin kääntää???

Ville

22
tr15 on itse asiassa lähes yhtä halpa/kallis kuin ssr, mut mun mielestä kiinnostavin olis hpi, mut hinta on mummon markoissa n. 1000 mk kalliimpi= ei kiinnostava.
Pitää palata ajeluihin, jahka saadaan auto päätös tehtyä, ja auto kotio...
- V -

23
Polttisautot / Minkä valitsen?
« : 30.05.03 - klo: 20.48 »
Oon ostamassa ekaa polttis autoa, ja nyt valinta on kallistumassa ns. ralli auton puolelle.
Tämän hetkisen käsitykseni mukaan vaihto ehdot on:
Kyosho TR-15 rally
HPI super nitro rally
Thunder Tiger SSR
Sen tiedän, että ssr on ainut 2-vaihteisella laatikolla varustettu ja HPI ainut täydellisesti laakeroitu.?
Kommentteja, kiitos! (Muitakin kuin kyoshon ylistystä...)

- V -

24
Ollaan kaverin kanssa ostamassa autot, ja päädytään joko kyoshon tr-15 rallyyn, thunder tiger SSR:ään tai HPIn super nitro rallyyn, ja ajattelin, et voiskos joskus esim kokoontua ajaan johonkin? Missä yleensä pyörittelette? Luultavasti meidän autoilla ei soraa suuremmin kuovita? Mut joku hyvä hiekka/asfalttikenttä lienee paras.
- V -

25
Toodella pitkän tauon jälkeen olen tekemässä paluuta harrastuksen pariin, ja nyt huolestuttaa, onko Porissa enää mitään toimintaa? Lähinnä kiinnostaisi polttis rata/ralli.
- V -

Sivuja: [1]