RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: matti1983 - 14.09.08 - klo: 19.36
-
Nyt ois tuollainen asso tulossa, niin tahtoisin tietää että mistä liikeistä tuohon saa viri palikkaa ja varaosia, autossa on jo valmiina harjaton kone ja nopari joten sitä ei tarvitse ainakaan heti uusia. Olisi myös kiva tietää käyttäjien kokemuksia kyseisestä autosta.
-
http://rc10.fi/index.php?topic=9143.1230
Vara- ja viriosia saa suomesta esim. medasecita ja rcpisteeltä, ulkomailta liquidrc, rcxmini ja rcmart.
-
RC sabesta saa paljon osia kuin myös autonkin :wink:
Rc sabe sijaitsee Turussa, kirjoita hakusanaksi RC SABE :azn:
Mulla on kyseinen auto mielestäni erittäin hyvä ja kestävä menopeli!!!
-
Hohhoijaa...
Pitikö nyt vastata 3 kuukautta vanhaan topicciin?
Kaveri on autonsa saanut jo aikoja sitten....
-
Minkäs kokoiset hexit on kyseisessä autossa. Kestääkö tuon tasauspyörästöt vakiona harjatonta?
-
Ei heksejä ja kestää....
Varsinkin jos kuulat vaihdetaan karbiidiin.
-
Mikäs kapistus sitten siinä renkaassa on?
-
Akselissa on tappi ja vanteessa lovi tapille...
-
Kun kyseisen auton vakioakku 1100mah niin voiko sitä ladata 1A virralla? javascript:void(0);
-
siihen kyllä saat hex adapterin medaseciltä esim.saa vaikka turisrin vanteet sopimaan
-
Kun kyseisen auton vakioakku 1100mah niin voiko sitä ladata 1A virralla? javascript:void(0);
Voi.
-
Huppista. Se olikin 2A virralla oleva laturi. No voikos sitten sitä 1100mah akkua ladata 2A virralla?
-
Voihan sitä ladata, mutta ei noin kova latausvirta akun käyttöikää ainakaan pidennä.
-
No kestääkö se tuota virtaa vai meneekö heti p*skaks?
-
On kyllä aika kova latausvirta, suosittelisin max 1A latausvirtaa tuolle akulle. 2A on kyllä jo liikaa mutta voithan kokeilla että kuinka akku lämpenee 2A virralla jos rupeaa polttamaan kättä niin lataus välittömästi poikki.
-
Ei tuo 2A nyt älyttömän paljon ole, joskus kuullut suosituksena, että latausvirta max 2C, eli tässä tapauksessa 2,2A. Itse tosin olen lataillut 1400mAh nimhejä 3 ampeerilla niin kauan kuin niitä olen käyttänyt.
-
Itse myös latailin NiMh-aikakaudella 1600 mAh:n akkuja 4A:lla.
Lämpenihän ne, mutta hyvin toimi vielä vuodenkin jälkeen.
2C ei ole NiMh:lle mikään tappovirta, mutta ainahan sitä voi pienemmillä virroilla latailla jos ei ole mihinkään kiire.
-
Pienillä nimhi kennoilla ei monesti ongelmana olekkaan tuo korkea latausvirta, mutta jos haluaa saada akun täyteen niin ei voi käyttää mitään 4a virtoja vaikka kuinka haluaisi.
Ja nyt puhun esim AA ja AAA kokoluokan nimheistä.
Pikkuasson nimhejä latailin maks 2.5A virralla joka sekin tuntui välillä olevan liikaa mikäli akusta halusi saada parhaan potkun ja ajoajan ulos.
-
Pääasiassa näin, mutta jos mietitään esim uutta GP:n laturia joka lataa mukana tulevat 2700 mAh:n AA-akut 15 minuutissa täyteen.
Siinä alkaa latausvirta olemaan kohdillaan!
Ja valmistaja lupaa n. 300 lataussykliä ilman suorituskyvyn merkittävää heikkenimistä.
-
Akku kuumeni liikaa. Tänään tilasin assoon aluosaa medaseciltä. :P Mutta mistäs sais semmoisen pikalturin jonka hinta vois olla lähelle 50e. Alkaa toi akkujen pitkä latausaika kismittää.
-
Miten katkenneen pallopään saa pois sen pallopään reijästä?