Osat varmasti ovat kisavehkeessä jotain ihan muuta, mutta niin ne ovat myös muissa edullisemmissa autoissa. Esim. vastaava Hong Nor taikka HoBao RTR setti maksaa samanverran taikka jopa vähemmän. Näissä RTR seteissä kuitenkin erona on se, että autojen osat ovat laadukkaita ja ne kestävät. Niin itse auton, moottorin kuin sähkölaitteidenkin suhteen. Hong Norin servoista en muista, mutta HoBaon RTR paketissa tulee jopa ohjauksessa tarvittava voimaservo myös mukana. Kyoshossa tulee vakioservoa vastaava, joka sekin yllättäen on jo kauan sitten vaihdettu tuohon ylempänä mainitsemaani autoon.
Otetaan nyt vielä huomioon se, että jos Kyoshon RTR setti maksaa 500 EUR ja siinä laatu on tuota mitä aikasemmin mainitsin. Kisavehkeessä laatu on hyvää, mutta pelkän alustan hinta on 800 EUR tuntumassa. Siihen sitten päälle sähköt, moottori, radiot jne niin reilusti yli tonnin pinnassa helposti että saa toimivan auton. HoBaon taikka Hong Norin RTR setti saman 500 EUR, mutta laite toimii suoraan, joten lienee selvää että kumpi auto on aloittelijalle järkevämpi.
Eikä se ole pelkästään rahasta kiinni. Suomen kesä ei ole niin pitkä että oikeasti olisi aikaa odotella osia useampaa viikkoa. Kaverini auto on ollut varmaan kuukauden kesän aikana poissa ajosta sen takia kun osia on odoteltu. Toisin kuin K-kaupan mainokset antavat ymmärtää, niin kyllä muiden toimittajien varaosapalvelut ovat nopeita. Hong Norin ja HoBaon maahantuojilta löytyy kaikki osat hyllystä suoraan. Jos ei löydy, niin ne kyllä jollain tapaa aina järjestyvät (purkavat esim. uudesta autosta). Tätä samaa palvelua ei K-kaupasta saa. Jos osaa ei hyllyssä ole, niin se sitten ulkomailta tilataan ja odotellaan.
Juuri tämä tilanne että auto on poissa ajosta pitkän aikaa tappaa kiinnostuksen harrastukseen todella helposti aloituksen yhteydessä.
Sekin kertoo jotain varmaan K-kaupan RTR autoista, että niitä kaupitellaan Aku Ankan takasivulla. :mrgreen: