Kirjoittaja Aihe: Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...  (Luettu 7328 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« : 15.12.05 - klo: 09.05 »
Jos uusi, kohtuullisen typerä tekijänoikeuslaki + cd-levyjen kopiointisuojaus närästää, niin ei muuta kuin tänne:

http://boikotti.org/

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #1 : 15.12.05 - klo: 22.56 »
Ei närästä.
Minun mielestä noita levyjä ei saisi kopioda miten vaan. Se että levyt eivät soi joka kapinessa on taas väärin. Mitäs luulette kuinka paljon rahaa nuo bändit häviävät kuin noita levyjä kopioidaan joka jampalla ilmatteeksi.
EI HYVÄ
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #2 : 15.12.05 - klo: 23.01 »
Tuo Jerzin juttu on ihan totta, mutta tuo uusi tekijänoikeuslaki mättää vähän kun ei saa edes niitä ostettuja CDlevyjä kopsata omaan MP3 soittimeen, tai tehdä autoon kopiota jne. Ja jos CD levylle ei saa enää mitään kopioida, siltä se jo alkaa vaikuttaa, niin miksi jokaisesta CD levystä pitää maksaa se vero.  :?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #3 : 15.12.05 - klo: 23.13 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Mitäs luulette kuinka paljon rahaa nuo bändit häviävät kuin noita levyjä kopioidaan joka jampalla ilmatteeksi.
Minäpä luulen että eivät niin paljoa kuin mitä yleinen käsitys on... Kaikkia musiikkia mitä minäkin imutan, en todellakaan ostaisi cd-levynä... Ja jos kukaan ei imuttaisi musiikkia, monet kappaleet jäis tuntemattomaksi, kuka nyt 20e maksaa levystä mistä ei oo mitään ennakkotietoa, mutta monet taas imuttaa sen ja kuuntelee, ahaa, tämähän on hyvä bändi. Kertoo sitten kavereilleen ja ehkä joku heistä ostaa kyseisen levyn. Ilman imuttamista sitä levyä ei olisi ehkä ostettu :D

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #4 : 16.12.05 - klo: 08.19 »
Jerzi on tuossa ihan oikeassa, netistä imuroimista en pidä kovinkaan fiksuna juttuna, mutta lähinnä tuossa närästää juuri tuo että et saa periaatteessa jo ostamaasi levyä siirtää esim. omaan mp3-soittimeen laillisesti... Kovin outoa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #5 : 16.12.05 - klo: 08.43 »
Kyllähän tuo radio on aika voimakas tiedon lähde mutta se on totta että siellä soivat vaan näitä hittejä.
Olen ymmärtänyt että kappaleita voi myös ostaa esim r-kioskilta ja anttilasta joka on taas minun mieleen.
Tuli tossa mieleen kuin yksi bändi jäsen oli minun työpaikalla käymässä ja heidän uusin levy on kopio suojattu ja näytin hänelle kuinka vaikea se on saada soimaan dvd laitteella ja sitten laitoin sen tietokoneelle ja hän ymmärsi kyllä yskän ja harmitteli vaan kuin se ei lähtenyt soimaan kovin helposti.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #6 : 16.12.05 - klo: 08.50 »
Miettikää jos Herra ware ostaisi kaikki levyt mitä koneella on, kun herra warella on dc++ päällä joka päivä.. (vaikkapa imuttaisikin yhden biisin päivässä)
Noitten CD:eitten hinnat on kyllä aika kohtuuttomia... 20€ kpl
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #7 : 16.12.05 - klo: 09.08 »
Miettikääs mitä itse bändi saa 1 kpl levy myynistä ja samalla mitä se kauppa saa kuin ne myyvät sen levyn vaikka hiedän tehtävä on vaan ja ainoastaan myydä se levy, hyi hitto, bändille enemmän rahaa tuosta myynistä. Ja 20e levystä on liikaa kuin se ei edes soi joka laitteessa :twisted:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #8 : 16.12.05 - klo: 09.16 »
Mielestäni hulluinta nykyisissä CD-levyissä on juuri nuo kopiosuojaukset. Minulta on jo useampi levy jäänyt ostamatta ja monta levyä olen palauttanut kauppaan. Kynnys ostaa musiikkia ihan CD-levyillä on myöskin kasvanut kopiosuojausten takia.

Useamman levyn kohdalla on käynyt niin, että olen joutunut palauttamaan sen takaisin kauppaan. Levy ei ole toiminut kaikissa laitteissa, kopiosuojaus on aiheuttanut ääneen esim. rätinää tms. Tiedän, että kopiosuojauksiin on olemassa helpot poistokeinot, mutta minun tehtäväni ei ole lähteä korjaamaan ehjänä myydyn CD-levyn vikoja. Olen sitten joitain levyjä imenyt verkosta tämän takia.

Viallisen levyn palauttaminen levykauppaan ei ole myöskään mikään herkkutehtävä. Yleensä asenne on se, ettei levyjä vaihdeta tai korvata. Tämä on myöskin ilmoitettu melkoisen töykeästi ja halventavasti. Yleensä on vin ehdotettu yhteydenottoa levy-yhtiöön. Olen kuitenkin aina rahani saanut takaisin, vaikka helppoa se ei ole ollut. Tampereella ei tämän takia ole enää montaakaan levykauppaa, johon suostun menemään.

Eli, ainakin minun kohdalla artistit ovat vain menettäneet tuloja nerokkaan kopiosuojausinnon takia.

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #9 : 16.12.05 - klo: 09.57 »
Tämä ei ole mitään jumalan sanaa, ts. täyttä faktaa, mutta mulla on mielikuva että Suomessa bändi saa yhdestä myydystä levystä n. 70 senttiä viiva euron itselleen. Mielelläni tukisin artistia sekä suoranaisesti tuotantoon liittyviä henkilöitä, mutta tuntuu todella typerältä maksaa levyjen hinnassa levy-yhtiön ja markkinonnin aiheuttamia sivukuluja....tosin sivukulu on hiukan väärä termi koska ne lohkaisevat valtaosan tuotosta. Samoin logistiikkakulut sekä jälleenmyyjien siivu kakusta. Ja joka välissä maksetaan veroa...

Olisi hienoa kun kuluttajan ja artistin välillä olisi suora yhteys, samalla tavoin kuin vaikkapa käsitöitään messuilla kauppaavien valmistajien kanssa.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #10 : 16.12.05 - klo: 13.15 »
Luin jostain tietokonelehdestä, että kaverin cdn saa laillisesti kopioida omaan käyttöön, mutta sitten ei saa vaikka omalta cdltä laittaa mp3-soittimeen musiikkia. Mistä moinen typerä juttu?
| Academy | Axial |

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #11 : 16.12.05 - klo: 15.19 »
Itsekkin siirrän usein cd:ltä tietokoneelle ja tietokoneelta Mp3:lle :wink:  Minä en ainakaan osta enää ikinä levyjä jos siitä ei saa musiikkia koneelle :|

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #12 : 16.12.05 - klo: 15.26 »
Kylläpä on taas legendaa liikkeellä.

Oman/kaverin/kirjaston levyn saa kopioida OMAAN KÄYTTÖÖN tai kaverille (tai kaverin kaverille[tai kaverin kaverin kaverille]) tai vetästä sen MP3:ksi, KUNHAN EI KIERRÄ KOPIOSUOJAUSTA ERIKSEEN HANKITULLA OHJELMALLA. Näin ainakin väitettiin Hesarissa.

Entäs jos sun playeri on netistä erikseen hankittu ja se antaa pitkät noille kopiosuojauksille, niin ettet edes huomaa levyn olleen suojattu. Oletko rikkonut lakia?

Ei pienintäkään väliä, koska rikkeestä ei rangaista. Todella i*ioottimainen laki. Todella pelottaa ihmiset noudattamaan sitä ja yleensäkin lisää lain kunnioitusta.

Olisivat kyllä saaneet miettiä vähän tarkemmin mitä pistävät lakiin.

Minä ainakin hankin levyt kirjastosta ja kopsaan itelleni jos ne on hyviä tai nappaan vain hyvät kappaleet.

Mitä vikaa on musan polttamisessa CD:lle tai DVD:lle molemmista menee teostolle rahaa ja teosto antaa rahat artisteille. Eli tuen suomalaista musiikkia vaikka se onkin lähes pelkkää p45k44.

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #13 : 16.12.05 - klo: 15.33 »
Toivottavasti nyt näiden päätähuimaavan tehokkaiden ja hyvien (Sony BMG näytti mm. loistavaa esimerkkiä homman hoidosta) myötä kasettimaksu poistuu sitten kokonaan.

Somehow I doubt it...

Jokainen kopiosuojattu levy muuten jää hyllyyn omalta osaltani.

Ammattimaiseen piratismiin nuo eivät vaikuta kuitenkaan hevonveetunhumppaa.

Tiesittekö muuten, että jos ihan tarkkaan lakitekstiä luetaan, on käytännössä mahdollista että esim Canal+ (tekninen sisällönsuojaus salaamalla) nauhoittaminen vaikkapa omalle digiboksillesi laitonta. Tietenkään, ei tämmöisestä elävässä elämässä ketään rangaistaisi, mutta hyvänä esimerkkinä siitä miten hämmentävän heikosti tuota on valmisteltu..
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #14 : 16.12.05 - klo: 17.05 »
No joo. Itse olen tähän mennessä ostanut levyn, polttanut sen tai sen osia, laittanut alkuperäisen levyn hyllyä kaunistamaan keräilijähenkinen kun olen. Otetaan yhtenä esimerkkinä joku harvinaninen singlelevy jota on painettu esim. 200kpl. Kuuntelet alkuperäistä versiota tyytyväisenä kaljaa hiukan nappaillen, juot lisää kaljaa ja päätät lähteä baariin. Otat levyn pois soittimesta, kaljaa läikähtää levyn päälle, siitä kimpaantuneena rupeat kuivaamaan levyä paperinpalalla. Luulet kuivanneesi levyn perusteellisesti mutta kun seuraavan kerran rupeat kuuntelemaan levyä niin eipäs välttämättä toimikkaan, koska kännipäissäsi onnistuit naarmuttamaan levyn pinnan pilalle. Mitä tästä opimme? Kopio olisi voinut pelastaa levysi jota et taatusti tule saamaan enää mistään!! Kyllähän tämä kyseinen laki kertoo taas tuosta Suomen päättäjien tasosta ku pähkäilevät tällaisia juttuja todellisten ongelmakohtien sijasta. Siis täyttä bullshittiä koko juttu katsoo sitä mistä suunnasta tahansa.  :twisted:  :twisted:
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #15 : 16.12.05 - klo: 18.42 »
Mielummin olen sitten ilman musiikkia ku maksan 20€ per levy missä on 1 tai 2 hyvää biisiä,sitten niitä levyjäkin täytyy ostaa reippaasti enemmän jos kuuntelee muitakin ku yhtä bändiä  :evil:  Ja mitä levy yhtiöt häviää siinä jos kopioi musat mp3 soittimelle?:D Ja millanen rangaistus mahtaa tulla musan netistä lataamisesta tai mp3 soittimelle kopsaamisesta?  :lol:
RB,the power of champions.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #16 : 16.12.05 - klo: 18.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
20€ per levy missä on 1 tai 2 hyvää biisiä
Ostappa mikä tahansa Children of Bodomin levy, tasan jokanen biisi on hyvä :D

"Blacl Label Society - Eternal 1919" levyä voin suositella kaikille hyvän musiikin ystäville :wink:

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #17 : 16.12.05 - klo: 19.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Ja millanen rangaistus mahtaa tulla musan netistä lataamisesta


http://www.lintukoto.net/testit/warezkorvaukset/

Tuolta näkee, esim jos koneella on 40 laitonta biisiä niin 380€ "sakkoja"..  :roll:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #18 : 16.12.05 - klo: 19.15 »
Siis naurettavaa touhua,kun tämän kattoo.. :D listasin siis pelit ja musiikit mitä mulla on niin:
11 päiväsakkoa, yhteensä 440 €.

(Ellei sakkoa pysytä perimään, voidaan sen sijasta tuomita 5 pv vankeutta. Maksettavaksi jää vielä 1 päiväsakko eli 0 €.)
Vahingonkorvauksia oikeuksien haltijoille yhteensä 2 758 €.

(Tähän vaikuttaa aika paljon se, mihin käyttöön ohjelmistoja on käytetty ja miten laajalle niitä on levitetty)
Oikeudenkäyntikulut 917 €.

(Tähän vaikuttaa aika paljon se, mihin käyttöön ohjelmistoja on käytetty ja miten laajalle niitä on levitetty)
Yhteensä maksettavaa 4 115 €.

Ja pistin tuloihin 0€ kuussa,eli töissäkäyville vielä enemmän  :roll:
RB,the power of champions.

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #19 : 17.12.05 - klo: 09.38 »
Tuolta puuttuu audiovideo tiedostot.

Yhden leffan olen laittomasti imuttanut ja onneksi imutin. Alien vs Predator on niin pa5ka leffa että ihan itkettää. Onneksi en mennyt leffoihin katsomaan tai ostanut sitä ja säästyipähän se vuokraus maksukin. Siitä olisi saanut hyvänkin leffan, mutta...

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #20 : 17.12.05 - klo: 23.53 »
Tuntuu kyllä musiikki-fanien silmään kusemiselta jos ei saa varmuuskopiota tehdä (ainakaan kaikille levyille), tai laittaa sitä mp3 soittimelle/tietokoneelle... Vähän on samaa meininkiä dvdeitten "aluelukoissa"... :| Omalla kohdalla katsoisin että musiikin (ilmaiseksi) imuttaminen netistä on pelastanut mut "hit music onlyltä"... Joskus sillon kun ei muusta musiikista selvää käsitystä ollu kuin radio-popista  ja siitä ei niin jaksanu innostua niin ei oikeen kiinnostanu levykauppaankaan lähteä ja näin en päässy tutustuun muuhun musaan. Netistä kuitenkin löytyny kaikkee he1vetin hienoo musaa, jonka seurauksena on mm. konsertti dvdeitä tullu ostettua. Sitten myös toisaalta aidossa cdeessä on ihan eri tunnelmaa kuin imutetussa, yleensä on myös äänenlaatu parempi. Juuri sen takia surettaakin tuo kopiosuojaus ja se ettei tämä uus hieno levy toimi kaikilla soittimilla, kuten ei myöskään cd-rrät toimi kaikilla soittimilla :cry: ... Summa summarum: Sen sijaan että levy-yhtiöt kehittäis uusia keinoja taistella pahoja asiakkaita vastaan, olis kenties kannattavamaa panostaa enemmän siihen mikä tekee aidosta levystä "spesiaalin", kannet, äänenlaatu ja se vihkonen mikä joidenkin levyjen mukana tulee. SOAD on mun mielestä tässä onnistunut...  8)
Katkeraa tilitystä mutta olkoon. :?  :x

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #21 : 18.12.05 - klo: 00.44 »
Puoliakaan musiikista mitä kuuntelen ei saa oikeastaan monestakaan levykaupasta,eli mistäs niitä sitten?Ja miten on noiden nettikauppojen laita mistä saa ostaa musiikkia omalle koneelle,onko sekin sitten laitonta?
RB,the power of champions.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #22 : 18.12.05 - klo: 01.00 »
Se ei käsittääkseni ole laitonta.R-kioskeilla myydään sellasii kortteja että saa ladata netistä musaa.(siis jostain nettikaupasta) :mrgreen:

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #23 : 18.12.05 - klo: 13.43 »
Muakin ärsyttää se kun kuuntelen sellaista musiikkia, mikä on jenkeissä suosittua, mutta suomessa niiden artistien levyt ei päädy levyliikkeeseen asti, joten oikeestaan pakko hankkia netistä musiikit :evil:  :cry:  :x
- Tapsa

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #24 : 18.12.05 - klo: 14.09 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Muakin ärsyttää se kun kuuntelen sellaista musiikkia, mikä on jenkeissä suosittua, mutta suomessa niiden artistien levyt ei päädy levyliikkeeseen asti, joten oikeestaan pakko hankkia netistä musiikit :evil:  :cry:  :x


Millainen musiikki on suosittua jenkeissä, mutta sitä ei saa Suomesta? Laitatko muutaman bändin nimen...?
XC - Poor boys Bruiser

Poissa jannu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #25 : 18.12.05 - klo: 14.12 »
Itse ainakin jos jonkun levyn lataan niin lataan sen kokonaan riippuen tietysti artistista. Mutta levykauppaan en enksy. Varmasti cd-r kuuluu useammassa soittimessa ja äänenlaatu on parempi kuin kaupan levyissä johtuen juurikin suojauksista. www.afterdawn.fi ssä on ollut paljon asiaa uudesta tekijänoikeus laista ja muustakin aiheeseen liittyvästä. Jos asia enemmän kiinnostaa niin käykää katsomassa uutisarkistosta niin sieltä löytyy kaikki uutiset.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #26 : 18.12.05 - klo: 14.28 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Muakin ärsyttää se kun kuuntelen sellaista musiikkia, mikä on jenkeissä suosittua, mutta suomessa niiden artistien levyt ei päädy levyliikkeeseen asti, joten oikeestaan pakko hankkia netistä musiikit :evil:  :cry:  :x


Millainen musiikki on suosittua jenkeissä, mutta sitä ei saa Suomesta? Laitatko muutaman bändin nimen...?

Hip Hop/Räppi mitä ei tule usein vastaan kaupoissa :?
- Tapsa

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #27 : 18.12.05 - klo: 18.27 »
mua askarruttaa vain yksi asia!

onko tämä taas tätä suomen neuvostasavallan juttuja?
mitenkäs tämä homma toimii euroopassa muualla? onko tietoo?
Racers Group Finland Team

Poissa jannu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #28 : 19.12.05 - klo: 18.04 »
http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/6813.cfm

siinä on aika hyvä juttu kyseisetä laiasta.

Poissa rc-apina

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jos uusi tekijänoikeuslaki närästää...
« Vastaus #29 : 12.02.06 - klo: 16.01 »
esim: jos hjaluat joltakin levyltä  yhden ainoan kappaleen ,niin ei se kyllä kovin kiva ole siitä yhdestä kappaleesta 20 €uroa maksaa :twisted:
hot bodies lightnin stadium ft. o.s rg & jumbo kong
         &         tamiya clodbuster