Juuri eilen korjasin yhden Turnigyn halpisakun, joka pimeni kesken ajon. Siinä tapauksessa leikkasin kovasta kuoresta päädyn irti veitsellä, tutkittuani ensin että ei ole vaaraa osumisesta kennoihin. Päädystä paljastui piirilevyn pala, jossa oli tinalla yhdistetty akkujen navat, tasurin johdot ja virtajohdot. Tinasilta oli poikki kolmesta kohtaa kennojen välillä ja juotin näihin kohtiin vain lisää tinaa, pakkasin takaisin koteloon ja liimasin kotelon päädyn kiinni. Toimii.
Kovakuorisen kotelon avaaminen riippuu ihan kotelosta, kuinka hyvin se on suljettu ja miten kennot, johdot ja muut mahdolliset osat on kotelon sisällä. Tuon Turnigyn tapauksessa en halunnut avata koteloa pitkittäistä saumaa pitkin, koska pidin liian todennäköisenä että saan kennoon aikaiseksi reiän.
Tutki sitä koteloa ja jos mahdollista miten tavarat on sen sisällä sijoitettu ja päätä sen mukaan mikä olisi se turvallisin tapa yrittää avata sitä.