Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SavageRS

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15] 16 17 18 ... 20
421
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pk / 4pks
« : 23.07.12 - klo: 18.42 »
Tuli sitten itellekin hommattua 4 PKS kun tarvii neljännen kanavan. Laitteen opiskelu on vielä kesken...huimasti ominaisuuksia.

Mistäs kannattaa etsiä 2100 mAh Life-akkua tohon, vai kannattaako muualta kun Ebay:sta ??

Tarviiko sellasta yleensä vai riittääkö toi oma 1700 mAh akku...tuntuu vaan jotenkin hirmu pieneltä ?

Mulle on noi akkujutut aika hebreaa kun ei ole tarvinnu pelata muiden kun 6V NiMh vastariakkujen ja Roton 7,2V pötköjen kanssa. Älylaturi jossa life-ohjelma löytyy...iCharger 106B.

Noista Frysky:n vastareista luin jostakin että toimis vaan 3 kanavaa Futaban kanssa.

422
HPI / Vs: HPI savage-x 4.6 special edition
« : 23.07.12 - klo: 18.03 »
Jaaha ajattelin tämmöstä huomenna pistää ostoskoriin modelsportista. Rupesi tuo nitro kiinnostamaan pitkästä aikaa taas. Ja tässä valmiina kivasti parempia osia kuin vakio x:ssä.

Mikäpäs siinä, onhan se hieno peli, eikä nitron pärinää ole koskaan liikaa... :cool:

Onko kukaan muu vielä hankkinut tollasta Suomeen ?

423
HPI / Vs: Savage projektit
« : 23.07.12 - klo: 17.50 »
Sadepäivän "kunniaksi" tuli väsättyä myös Truckzillaan pohjapanssari 2,5mm alumiinista, kiinnitys 3mm uppokanta ruuveilla.



Suodattimelle teline entisen virityksen tilalle, pysyypähän käynnissä vähän pitempään että ehtii juosta kääntämään jos tulee kuperkeikka...


424
HPI / Savage projektit
« : 20.07.12 - klo: 20.31 »
Päivitetään myös hieman tätä vanhaa Savage XL 4WS juttua, kun osa jäi tuonne Savage 4.0 topicciin.

Mahdollista ajaa normaali ohjauksella, 4WS 4-pyörä ohjauksella sekä ajokoira tyyliin...jälkimmäiset ovat lähinnä show-juttu, mutta 4WS on todellä kätevä ahtaaseen paikkaan jouduttaessa. Muutenhan auto on täysin normaalisti ajettava, ei ole mitään estettä ajaa kuten tavallistakin.


Skid Plate suojaa alta tulevilta iskuilta, 3mm kiillotettua alumiinia.


Takapään ohjaus ja servo levy 3mm alumiinista joka kiillotettu.


Tänään tuli rakenneltua radiot kiinni, jännitenäyttö radiokotelon kanteen ja polttoainesuodatin / primerointi pumppu paikalleen. Radioksi tuli lopulta Futaba 4PKS, joka mahdollistaa mm. 4WS miksauksen.

Jännitenäyttö on mallia 6,0V  tarvike ja lasi syntyi servonkotelosta.



Suodatin / pumppu on yhdistelmämallia ja pidike on tehty 3mm alumiinista. Sopiva paikka löytyi iskaritornista.



Alkas Savage olemaan sitä myöden valmis.





425
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 18.07.12 - klo: 20.46 »
Modattu Savage XL -> 4WS malliksi...jokohan kääntyy  :wink:




426
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 18.07.12 - klo: 20.29 »
Päädyin tuossa jokin aika sitten käytetyn Savage XL:n omistajaksi.

Siinä autoa pestessä osa osalta tuli mietittyä mitä tälle tekisi ? Mielessä pyörii kaikenlaista päivitystä ja muutosta. Kasausvaiheessa homma alkoi hiljaleen hahmottua kun katselin varaosalaatikoita ja käteen osui täydellinen Servo saver...
Ohjaus laakeroitiin kuulalaakereilla ja lisättiin samalla myös takaohjaus eli auto on nyt virallisesti mallia Savage XL 4WS. Alkuperäiset 27 Mhz radiot päivittyivät Gigasiksi, Futaban radio ja Savöx digi-servot, ohjauksessa kaksi 20kg:a ja muut ovat mallia 7.0kg.
Turvakaareksi vaihtui vanhemman Savagen käytössä kestävämmäksi osoittautunut alumiininen kaari ja se vaatii yhden reiän porauksen käydäkseen X-malliin. Käytännössä alumiininen on osoittautunut paljon kestävämmäksi kun uudemman muovikaari. Ylätukivarret muutettiin säädettäviksi ja samalla uusittiin myös alatukivarret kun sattui olemaan yksi sarja jouten. Kertaalleen korjattu Reverse moduli löysi tiensä vaihdelaatikkoon muuttaen sen 3 SPD + High Gear + pakki. Tykkään että pakki on melkein ehdoton varuste vaikka jotkut ovatkin eri mieltä...niin monta kertaa se on pelastanut pulasta ajellessa.

Takaservona toimii samanlainen Savöx 20kg kun edessäkin ja sille löytyi luonteva paikka moottorin vierestä. Servo saverin yläpäätä pitää paikallaan moottorialustan poikkituki ja spacereiksi sopi HPI:n omat väliholkit. Moottorin vähän pidempi custom-aluslevy on tehty 3mm alumiinista ja pari pallolinkkiä sekä 3mm kierretanko välittävät käskyt servolta.


Rungosta joutui ottamaan tavaraa aika vähän loppujen lopuksi, silti aika tarkka sovite.


Servon johtosarja kulkee suojasukan sisällä radiokotelolle, kuvassa kiinikkeet puuttuvat vielä.


Käännös.


Pohjasta päin autoa ja takaservoa suojaa 2,5mm alumiinilevysta tehty pohjapanssari.


Nippusiteet pitävät paikallaan takaservon johtosarjaa. Itse servo pilkottaa vähän runkolevyn rakosista.


Poseeraus vasemmalle, asuna sininen kori.


Poseeraus oikealle, asuna oranssi kori.


 Tällä hetkellä radiona siis Futaba 3PM-MX, mutta vaihtunee 4PL malliin että saa ohjauksen mixauksen käyttöön 2WS / 4WS. Ajamaan ei ole vielä kerinnyt yhtään...saa nähdä miten tuo hökötys toimii. Mahdollisesti se vaatii ainakin kallistuksen vakaajat.

427
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 17.07.12 - klo: 12.29 »
Tuo diffin rummun sopimattomuus on nyt hoideltu ja rumpu sopii hienosti rattaaseen kiinni mutta kun laitoin diffin autoon kiinni ja kiristin ruuvit niin diffi jämähti paikoilleen, ei pyöri vapaasti pätkääkään  :angry: :angry: :angry: HERMO PALAAAA :evil: :evil: :evil: katselin ohjekirjaa ja sen mukaan diffin etumaisen laakerin ja rummun välissä ei pidä olla prikkoja mutta kun purin auton niin siinä oli/on 3 prikkaa???? onko tuo ohjekirja oikeessa vai mikähän versio tämä pirssi on??? eikös tällä mega beetlellä pitäisi olla sama manuaali kun mega monsterilla??

Otin nuo kolme prikkaa pois ja nyt diffi rullaa nätisti. Minkäköhän takia ne siellä ylipäätään ovat kun manuaalissakaan niitä ei ole??

Eiköhän ne ole shimmejä...niillä on ollut se diffi shimmattuna edelliseen diffikoteloon sopivasti. Ei mikään ohje voi kertoa montako shimmiä pitää olla välissä, jokainen välitys pari / diffikotelo kun on yksilö aivan kuten se on oikeassakin autossa.
Kyllä diffejä saa välillä purkaa kymmeniäkin kertoja ennen kuin oikeat shimmit löytää paikkansa, joskus onnistuu ekalla kertaa.

428
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 09.07.12 - klo: 12.47 »
Ei varsinaisesti autoon vaan poweriin tuli lisättyä "sytkärinpohja". Helpottaa kummasti akkulaturin ja lisälaitteiden kytkentää ja jää yksi turha adabteri pois välistä.

Pohja 1

Pohja 2

Käytössä


429
Suomessa paras on Hobbylinna, ulkomailla EBAY ja siellä se ehkä n. 10 - 15 vakio myyjää joilta tulee säännöllisesti ostettua.

430
Paljon, eikä loppua näy... :grin:

431
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.06.12 - klo: 19.04 »
Terve!

Hieno kuva savasta. On tullut itsekkin otettua samantyyppisiä kuvia.

Mutta asiaan...Suunnittelin ostavani savageen toiset pyörät. Vaihtoehtoja on ollut muutamia.

-mounted phaltline tire (ne asfaltille tarkoitetut renkaat)
Sekä maastokelpoisemmat pyörät. Koot ainakin noissa vaihtelevat jonkin verran.
-terra pin tire s-compound (samat kuin savage xl:ssä)
-dirt bonz tire s-coumpound (vähän pienemmät kuin edellä mainitut)

Muitakin pyöriä olen katsellut mutta nämä nyt ainakin olen listannut mahdollisiksi. Asfaltti renkaista piti kysyä että alkaako auto heittämään altaan ilman koulitankoa jos nuo renkaat laittaisi ja moottorissa olisi hyvät saadöt kohdillaan?

Haluaisin mielipiteitä siitä kummat näistä alemmista renkaista olisi parempi ratkaisu savage x:ään. Onko koolla väliä? Minkälaiset vaikutukset ajoon? Yms.
Ja nämähän molemmat olivat vain renkaiden kumiosat. Mistään en ole saannut renkaiden sisämmittoja tietooni joten en myöskään ole päässyt vanteita katsomaan alustavasti. Onko kellään ehdotusta minkä kokoiset vanteet näihin (kahteen alimpaan pyörä vaihtoehtoon) sopisi?

Ja kyllä olen käyttänyt hakua ennenkuin kävin kirjoittamaan tätä kysymystä.

Noilla Phaltine:lla ajeltiin just eilen sileellä asfaltilla ja hyvin meni Truckzilla (n.30mm pidempi kun vakio Savage). Mitään kallistuksen vakaajia ei ollu, se olis parantanut ajo-ominaisuuksia käännöksissä ja vielä jos oli tiputtanut muutenkin alustaa alemmas.
Proline Big Joe:t alla huoju ja vaappu aika holtittomasti ja vauhdin kasvaessa tuli hirveet rengas värinät, pakko himmata tai hajoaa paikat...no ne onkin tarkotettu maastoon.
Kovin paljon isompia en laittaisi Savage tai Savage X-malliin, koska siinä on niin pahuksen lyhyt akseliväli. XL-mallin tai Truckzilla:n tai FastLane:n 1 - 2" pidemmillä rungoilla voi käyttää paremmin isompia pyöriä. Ei tule niin kiikkerä ja on parempi ajaa muutenkin kun menee suorempaan.

Luulen että muutan tuon omankin X-mallin ->> XL:ksi, koska nuo pidemmät on vaan niin paljon parempia ajaa...

Sitten on erikseen X-malli HPI:n madalletulla rungolla ja säädettävällä katualustalla ja asfalttirenkailla jos haluaa leikkiä enempi asfaltilla...se on vielä vähän kesken, mutta toivon mukaan sitä ehtii kesälomalla kokeilla kun löyty nyt hyvä paikkakin ajaa asfaltilla.

432
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Hyllyn reunalle
« : 11.06.12 - klo: 18.42 »
Noita on tuolla Ebay:ssa jatkuvasti myynnissä ja paljon erikoisempiakin.

433
Hegetuksen kanssa samaa mieltä, se vaihtaa melko varmasti 1 -> 3. Kakkonen tuppaa jäämään noissa helposti väliin ja sen kanssa voi joutua kikkailemaan aikansa.
Tuntuu että on itelläkin vähän samaa vikaa uusimman viritelmän lodjussa...ainakin se kuulostaa siltä että välillä ei ota kakkosta tai sitten ne menee ihan peräjälkeen.

434
Vapaa keskustelu / Vs: Uusi rc foorumi
« : 14.04.12 - klo: 14.54 »
Eipä toinen foorumi ihan täysin tyhmä idea ole, olihan aikaisemmin olemassa rc-harrastus.com

Sillon oli mielestäni selkeä jako foorumeiden välillä, rc-harrastus.com suunnattu pihasudittelijoille ja rc10 kilpakuskeille. Huomaa hyvin että rc-harrastus.comin tyypilliset käyttäjät löytyy täältä nykyään.

Samaa mieltä Nicke:n kanssa.

Kuulun itse juuri näihin piha-, monttu-, pelto- ja metsäsudittelijoihin joita ei kiinnosta kilpailutoiminta pätkääkään. Autotkin on kaikkea muuta kun kelvollisia mihinkään muuhun kun hauskan pitoon...pääasia että on hauskaa ja ite tykkää, vaikka naapurit ei :grin:

435
Vapaa keskustelu / Vs: Rc helikopterit.
« : 13.04.12 - klo: 20.11 »
Joo kyllähän se rc-kopteri kiinnostaisi, mutta kun ei valitettavasti osaa lentää sellasella.

Joku Trex-450 kopteri + Phoenix 3 simulaattori + joku pätevä radio olisi kai hyvä paketti aloittaa. Sitten tolkuttomasti simu harjottelua...mutta pelkäämpä vaan että siinä muuttuisit sellaset 800 - 900e ennätysajassa kasaksi romua  :grin:

Onhan sitä kopterit-sivustoakin tullu luettua, mutta mutta...taitaapa se siihen jäädä  :embarrassed:

436
Vapaa keskustelu / Vs: Uusi rc foorumi
« : 11.04.12 - klo: 15.46 »
No tulipahan rekisteröidyttyä tonnekin, onpahan joku foorumi jos tämä kyykkää. Käyttäjätunnuksia on ite kullakin erilaisilla foorumeilla ympäri maailman, miksi ei siis yhdellä uudella kotimaisella ?
Kukatie vaikka saisi vähän erilaista näkymää rc-harrastukseen...ei aina tartte olla niin "pro" kuten täällä :wink:

437
Polttisautot / Vs: Maalaamattomat korit
« : 05.04.12 - klo: 19.41 »
:D pikaisella hakemisella en löytänyt ainakaan hobbylinnan sivuilta ollenkaan noita maalaamattomia koreja.

Aika vähän noita Savagen omia koreja maalaamattomina tuolla on ollutkaan. Syksyllä kun ostivat sen kasan tavaraa Espanjasta, niin oli vaikka mitä. Nyt siellä näyttäs olevan vaan se Bounty Hunterin ja Jeep Wrangler/Rubicon kopat maalaamattomina.

Katsopa Ebay:sta siellä on noita koreja joka lähtöön ja hinnatkin edullisempia kun täällä.

Heti se ensimmäinen siinä, 26 eur rahteineen koti ovelle, ei minusta paha  :wink:

438
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: jp-nitroracing
« : 26.03.12 - klo: 21.01 »
Kannattaa soittaa sinne, numero löytyy yhteystiedoista.

http://www.jp-nitroracing.com/extra_info_pages.php?pages_id=13

En ole koskaan tilannut mitään tuolta vaan sopinut puhelimessa koska tulen hakemaan osat ja hakenut sitten paikan päältä (mm. halpoja ja kestäviä koreja Savageen).

Firma on tyypillinen tavarat autotallissa "nettikauppa" eli ei varsinainen liike. Omistaja käy ansiotyössä muualla ja kauppa lienee siinä rc-kilvanajon ohessa syntynyt sivubisnes. Mukava ja ystävällinen palvelu sinänsä :smiley:


439
Kyosho / Vs: Kyosho Mad Force
« : 22.03.12 - klo: 18.01 »
Kiitti infosta. Tuossa ebaytä kaivelinkin ja löysin lontoon sumuisesta maasta ainakin rattaat.
Ebay tuttu kyllä vuosia käyttänyt. ei vaan tullunna heti mieleen että onhan noitakin osia siellä :)

Jep, Ebay on melkoinen "aarreaitta" RC-harrastajalle, mitäpä sieltä ei saisi :wink:

440
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 22.03.12 - klo: 17.55 »
Ei jaksa säätää ja latailla jotain akkuja, pitää vaan paristoja kunnon satsit mukana niin riittää virtaa.

6V 1600mAh Hump Pack vastari akku radiokoteloon, niin loppuu virta ongelmat. Helppoa ja kätevää kun ei tarvi repiä radiokoteloa auki/kiinni koko ajan, pistoke vaan kiinni autoon ja laturi seinään. Säästää rahaakin kun ei tarvi kantaa pattereita selkä vääränä kaupasta :wink:



http://rc10.fi/index.php?action=post;quote=592674;topic=16965.2130;last_msg=592715

Joutuuhan sitä hehkulaitettakin lataamaan, lisäksi lähettimen akut ja mahdollinen Roto:n pötköakku.

441
Kyosho / Vs: Kyosho Mad Force
« : 22.03.12 - klo: 17.16 »
Hei.

Löysin tuolta varaston periltä vuosia sitten ostamani mad forcen. autolla ei ole paljoakaan ajettu, joku 10 tankillista.

Nyt vuosien jälkeen kun aloin ajelemaan niin huomasin että vaihteisto ei pelaa kunnolla. Purin vaihteiston ja huomasin että rattaiden sisällä oleva kolo on kulunut, johon tuo lipare ottaa keskipakovoiman johdosta. Samoin ykkösvaihteen yksisuuntaislaakeri päästää välillä. auttaako siihen joku kikka?

Koitin etsiskellä uutta ratas sarjaa ko malliin onnistumatta. ratas sarjan numero olisi: GTW20-2
Maahantuoja sivuilla kerrottiin että ko setin tuonti on lopetettu.

Onkohan mahdollista tuohon modata toista vaihteistoa, ehkäpä kestävämpää??

Olisi hienoa, jos tuohon vempaimeen saisi jonkun keinon :) kerrassaan hupaisia pelejä!
Antakaan vinkkejä mitä olisi tehtävissä.

Onhan noita ihan myynnissä, kokeilepa Googlea...eri maiden Ebay:t kannattaa käydä kanssa läpi.

http://www.modelsport.co.uk/kyosho-2-speed-gear-set-inferno-gt-mforce-was-gtw20-2-/rc-car-products/29710

http://www.hobbyland.gr/main/speed-gear-inferno-gtw20-p-18509.html

Lähin RC-kauppa on siellä missä on lähin tietokone, rahat siirtyy PayPal:n kautta ja kusti polkee  :wink:

442
Polttisautot / Vs: HPI vs Losi vs Kyosho polttismonsterit
« : 27.02.12 - klo: 17.44 »
Kaveri kysyy MONSTERI autoista niin ruvetaan tyrkyttämään jotain ihan muuta...varmaankin miettinyt jo mitä haluaa ja nyt merkki/malli hakusessa.

Oma suositus, osta HPI Savage....ihan sama kumpi X tai XL, muokkaa niistä sitten mieleisesi niin ei tarvi katua.

Tälläkin hetkellä myyntipalstalla 2 kpl uuden mallista Savage X GT3:a ...ja toinen myynnissä vissiin "äänten takia"  :grin:  :grin:  :grin:

443
Polttisautot / Vs: cen varaosat
« : 27.02.12 - klo: 17.28 »
Ota yhteyttä nimimerkkiin pertsaaja, myynnissä melkoisesti Cen osaa.

Ebay:ssa on tukivarsia tollaseen muutamalla taalalla.

444
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 27.02.12 - klo: 11.35 »
Mistähän löytyisi rotoon ykssuuntalaakeri tuohon 3,5 savaan? Onko noissa joku standardikoko? En ole itse iskenyt tota rotostarttia tuohon niin ei mitään käryä. Ainoa keino purkaa ja tsekata laakerin merkinnät?

HPI 1430

Hobbylinnassa http://www.hobbylinna.com/bearing-pullstart-p-14811.html

Tuolla F3.5 kone ja ohjeet osaluetteloineen ladattavissa omalle koneelle ->> http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=1403

Tuolta löytyy kaikki HPI ohjeet  ->>> http://www.hpieurope.com/instructions.php?lang=fi

Ite Roton löytää vaikka Savage 4.6 RTR ohjeesta, sivu 34.

445
HPI / Vs: t
« : 12.02.12 - klo: 13.42 »
Onhan tossa aikamoinen läjä parempia osia kiinni verrattuna vakio X 4.6 malliin.

Nojoo, eihän tossa nyt mitään erikoista ole, mutta hyvännäköinen on, pata on sama 4.6 kuin normi X mallissa.

Onhan se hieno ja parempia osiakin on, mutta silti tuosta puuttuu se "jokin" joka loisi fiiliksen "ihan pakko saada"...ja riittääkö noita edes Suomeen, tuskin.

446
HPI / Vs: HPI savage-x 4.6 special edition
« : 11.02.12 - klo: 20.27 »
Jotenkin en vaan tajua mikä juju tossa on ?

Luulisi juhlamallissa olevan vielä jotain vähän erikoisempaa,  5.9 pata ja erikoismaalattu Savagen oma koppa...

447
Kävin juuri hakemassa postista uuden LRP ZR.32 moottorin.



Jännästi porattu nuo jäähdytysrivat reikiä täyteen. Kaasari on aika jykevän näköinen myös.



Koneen specsit:

RPM   Max. 33.000
Cubic capacity   .32 (5.24ccm)
Power   4.34 HP
Class   1/8 Buggies & Truggies
Channels   5+1

http://www.lrp.cc/en/products/nitro-engines/18-offroad-engines/produkt/lrp-nitro-motor-zr32-spec2-pullstart/details/

Saa nähdä josko Savage alkas liikkumaan tolla... :grin:

448
Bensa-autot / Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« : 02.02.12 - klo: 20.34 »
Täytyy sanoa että ei kyllä oikein vakuuta...oletin että kone olisi peräti 23cc Fuelie. Oletus oli myös että vaihdelaatikko jäisi kokonaan pois. Kytkin ja voimansiirto olisi samantapainen kuin Baja:ssa, mutta perässä erillinen ulos-otto etuvoimansiirrolle ja ja kardaani menis koneen ali eteen.

Sovitettiin huvikseen 1/5 bensapannua ja se menisi aika lailla "heittämällä"  XL:n runkoon jos vaihdelaatikko jäisi pois, olisi jopa melko keskellä autoa.
'
Tuskin tuossa 8cc on 2 hp enempää, vääntöä tietty voi olla, mutta johan 21 Savage kiertää kahdeksikkoa ympärillä :grin:

Jännä nähdä koska tulee myyntiin/ hinta ja milloin Nitro -> Gas conversio-sarja...sen voi huvikseen ostaa sitten, mutta autoa en ole mitenkään ryntäämässä ostamaan.

449
HPI / Vs: HPI Savage X 4.6 vs. Savage XL 5.9
« : 01.02.12 - klo: 20.11 »
Tuleeko muuten Savage xl:län mukana mitään suojarakennetta moottorille? Ainakin joissain kuvissa oon nähnyt sellasen...

Molemmissa on puolensa, uusi Savage XL on ihan hyvä valinta siinä kun X:n.

Suojakaari on isävaruste, joutuu leikkaamaan koria aika paljon -> kori heikkenee.

Laita jokin sopiva muovi/kumi rengas esim stefa 4 nippusiteellä jäähdytyskanteen kiinni, suojaa moottorin iskuilta kun auto kaatuu.

450
Bensa-autot / Vs: mcd 1/5 autot
« : 31.01.12 - klo: 20.15 »
Se siitä...unohtakaa

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15] 16 17 18 ... 20