Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SavageRS

Sivuja: 1 ... 14 15 16 [17] 18 19 20
481
Bensa-autot / Vs: Baja sandrail
« : 02.10.11 - klo: 17.28 »
Rupesin tuossa miettimään...korjattakoon että nyt heti, että se Nesteen pienkonebensa jota huoltoasemalta saa pumpusta on 95SE eikä 98S...samaa tavaraa kun 10L pöniköissäkin. Hintava on vähän halvempi kun ostaa huoltikselta suoraan pumpusta missä myydään, Porvoo ja Helsinki.

482
Bensa-autot / Vs: Baja sandrail
« : 02.10.11 - klo: 16.42 »
En ota kantaan 2T-koneen puristuksiin ja oktaanilukuun ettei mene väittelyksi...mutta koska Suomesta ei saa matalaoktaanista bensaa jossa ei olisi etanolia, niin parasvaihtoehto on vähempi etanolia (5%) sisältävä 98E5 tai Shell 99+...ellei sitten käytä kannussa myytävää pienkonebensaa tai tuota 95SE bensaa.

483
Bensa-autot / Vs: Baja sandrail
« : 02.10.11 - klo: 15.40 »
Bensa-autoa kun olen hommaamassa, niin ajattelin että haen Nesteen huoltoasemalta 95SE bensaa (pienkone bensa)...maksaa suoraan pumpusta jotain 1.90 e/L ...ainoo vaan että sitä myydään tällä hetkellä vain Helsinki /Porvoo.
Tohon täytyy tietty lisätä vielä 2T-öljy...

Samalla litkulla voi tankata harrasteautonkin, niin ei ole kosteutta kerääviä aineosasia talviseisonnan aikana tankissa (ei yhtään etanolia tms.)  ja se säilyy sen 2 vuotta  :cool:

484
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 17.09.11 - klo: 10.05 »
Hyyyvin karkeasti lähtisin sanomaan että jos NYT tilataan, niin rullaava auto on 1300e maisemassa.
Mutta, tuolle varaan vielä oikeuden muutoksiin (johtuen jo perstuntumalla arvioidusta rahtihinnasta).

Tässä kun tovi aikaa menee ja alan saamaan autoa euroopan tukkurilta, niin hinta muuttuu alaspäin!

Enivei, tehdasasenteisena löytyy cy moottoreita 23-29cc, zenoahia saman kokosina plus 2 ja 4 bolt mallisina.
Sähköinä tehdas tarjoaa perus 2.4ghz radioita ja 18kg servoja.

Tosiaan korostan vielä että nää on hyvin aikaisia arvioita hinnasta, mutta se on melkeen selvää että moottorin ja radioiden kera ollaan lähempänä 1500eur mitä 2000+eur.

Kiitos tiedoista  :cool:

Auto vaikuttaa kyllä fixulta, etenkin tuo kunnollinen runko, eikä sellainen tyypillinen "pingismailan päälle kasattu"...lisäksi jos siinä vakiona tulee olemaan jo nuo alumiiniset tukivarret ja pyörännavat jne.

Täytyy jäädä odottelemaan koska tulee myyntiin, murehditaan sitten hintaa  :roll:

485
Bensa-autot / Vs: Maverick blackout 1/5 bensamörkö
« : 16.09.11 - klo: 21.39 »
NutechRacing:n sivuja tarkoitin...selaimena on tämä vatun Firefox 6 jotain, joka tuntuu olevan kyllä ihan P:stä..  :angry:

Jaa, löytyi sitten edustajakin Suomesta Nutech:lle...oikein hyvä...vai vasta tuotannossa tuo XT5-malli, no kiinnostaa kyllä kun tulee myyntiin.

Olisi hienoa jos saisit selville edes hintaluokan jossa liikutaan...pelkään vaan että se on vähän turhan korkea.




486
Bensa-autot / Vs: MCD Monster V4
« : 16.09.11 - klo: 21.30 »
Yhtään MCD Monster V4:sta ei ole Suomeen rantautunut...

Ok, niin vähän arvelinkin...


487
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 16.09.11 - klo: 21.21 »
Missä näitä myydään, löytyykö Euroopasta, hinta luokka alle vai päälle 2000 eur ?

Nettisivut ainakin tökkii niin ettei saa oikein mitään tolkkua tuosta laitteesta...vaikuttaa pätevältä.

488
Bensa-autot / Vs: Maverick blackout 1/5 bensamörkö
« : 16.09.11 - klo: 21.18 »
Pelkkien videoiden perusteella aika huono arvioida...eipä tuota toisaalta ole hirveästi haukuttukaan mitä olen foorumeita selaillut.

Toisessa topicissa mainittu Nutech XT5 on kyllä hieno ja juuri sellainen kun etsinnässäkin, mutta hintakin lienee ihan eri planeetalta...tuskin irtoaa pelkkä autokaan 2 tonnilla + moottori ja radiolaitteet siihen päälle...olisihan se toki hieno.

Mitenkähän kyseisen Nutech:n hankinta yleensä onnistuu Suomessa/Suomeen ??? Firman nettisivut ei ainakaan toimi kunnolla...

489
Bensa-autot / Vs: MCD Monster V4
« : 13.09.11 - klo: 16.49 »
Nostetaampa tätäkin...

Eikö tosiaan ole kellään kyseistä laitetta ?

Ei viitsisi ostaa ihan säkissä...ajatellut kuitenkin jotain "bensamörköä"...vaihtoehdot tuntuvat vaan olevan aika vähissä noissa.

490
Bensa-autot / Vs: Maverick blackout 1/5 bensamörkö
« : 13.09.11 - klo: 16.40 »
Rattaat näyttää kiinamuovilta, uskon että on ihan hyvää laatua, kuten kaikki HPI:n autot.

Näkyy noita rattaita saavan teräksisenäkin...Maverick / Daves Motosport

Katsellut jonkin aikaa näitä bensa-autoja ja tämä Maverick MT /Redcat MT on aika kiinnostava.

Eihän se tietysti mikään Pro-laite ole, mutta hinta/laatu suhde voisi riittää vaapaamuotoiseen suditteluun montulla ja pellolla...HPI Baja on tietty hieno, mutta se ei vaan oikein vastaa hakuani...pitää olla enempi Monsteri tyyppinen ja ehdottomasti 4-veto.

Vaihtoehdot ovat siis lähinnä MCD Monster V4 ja kyseinen Maverick/Redcat MT...

Kysynkin onko kukaan päässyt kokeilemaan tai peräti omistaako kyseisen laitteen, kokemuksia ???




491
Yleinen keskustelu / Vs: Kuusiokoloavaimet
« : 12.09.11 - klo: 15.57 »
Hudy:t osoittautuneet muuten hyviksi, mutta noissa metallikahvaisissa saisi olla se tulppa kahvan päässä...säästäisi kämmenpohjaa ruuvatessa.
Katsellut niitä tulppasarjoja niihin, mutta niissä ihmetyttää että miksi ne tulpat on ainakin kuvissa eri kokoja...miksei samaa kokoa ja eri värisiä tulppia ?

Kahvan ympärillä olevat rinkulat on hyvä tapa merkata mikä koko kyseessä...tosin pallopää ja tavallinen merkitty taas samoin...

Ajattelin että jos tekisi sopivasta nylon-tangosta tulpat päihin...pitäs vaan saada erivärisiä tankoja jostain.

492
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 12.09.11 - klo: 15.48 »
Tuli se sittenkin perille ekalla...ihme takkuilua taas tänään  :shocked:


493
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 12.09.11 - klo: 15.14 »
Suosittelen katselemaan noita CEN GST Nemesis 7.7 osia EBAY :sta...löytyy vaikka mitä kohtuu hintaan ja tulee nopsasti suoraan kotiin :cool:

Rekisteröidy EBAY :n käyttäjäksi ja perusta tili PayPal:n ja sitten vaan ostoksille...

494
no halvemmaksihan tuo lelu tulee kuin nokialainen mut onk kellään kokemusta ton tutkan paikkansa pitävyydestä

Taannoin joku lehti (Iltalehti?) testasi tuon tutkan versus poliisin viralliseen tutkaan ja lopputulos oli, että yhtä tarkka. Google löytää artikkelin...
Pitää vaan saada mitattua kohti suoraan ja pienikokoiseen lähestyvään kohteeseen tähtääminen voi olla hankalaa...tai jopa hieman arveluttavaa kun rc-auto tulee kohti satastakin...  :grin:

Pari viikkoa sitten pari kolme pikkupoikaa oli tollasen tutkan kanssa pitämässä "ratsiaa" Hyrylässä Kalliopohjan kohdalla kun ajoin ohi.


495
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 18.08.11 - klo: 21.04 »
Nyt uskaltaa jo hieman laittaa projektikuvia uudesta projektista, Savage XXL 6 x 6. Strategiset mitat, akseliväli n. 61 cm ja kokonaispituus n. 80cm. Kuvissa oleva kone on väliaikainen, varsinaiseksi koneeksi tulee HPI 5.9 tai ehkä kaksi...saa nähdä.


Rungosta puuttuu vielä kaikki leikkaukset ja lopullinen viimeistely, mutta kaipa tuosta saa jonkin käsityksen.



Paljon tuossa on vielä tekemistä, mutta kai se siitä pikku hiljaa...josko ensi kesäksi saisi valmiiksi.

496
Tutustuin PKSRCA:n toimintaan weppisivuilla ja jotenkin en koe kerhotoimintaa omakseni.
Tai ainakaan en koe saavani jäsen- ja/tai vantaan vauhtikeskuksen ratamaksuista vastinetta....
kun oma ajelu on "vain" tuota mosterin bashausta  :roll:

Aika pitkälti samanlaiset ajatukset meillä...

Täytyy joskus käydä tutkimassa kyseinen Petikon monttu, huomenna tai viikonloppuna ei kyllä pääse kun on menoja oikealla harrasteautolla.

497
Tuo truck:n idea kuulostaa ihan hyvältä, mutta mahtaako toimia...kannatetaan silti ajatusta  :cool:

Noilla virallisilla erilaisten kerhojen ylläpitämillä radoilla esim juuri polttis Monsteriautoilijat eivät varmaankaan koe olevansa kovin tervetulleita puhumattakaan, että pitäisi kuulua lisäksi johonkin vatun kerhoon...ja eikös joillakin radoilla ole jopa mittakaava rajoituksia ?

"Ai tollanen auto...tota kuule...e-e-ei täällä oikein tollasella voi..."
  :shocked:

Ei herneitä nenuun, mutta tältä se vaan vähän vaikuttaa :sad:

PS.Tossa vähän alempana on vanha topicci Pääkaupunkiseudun bashauspaikat  jossa on PK-seudun ja Uudenmaan ajopaikoista muutamia vinkkejä.
Siihen voisi varmaan porukat lisäillä sopivia ajopaikkoja ja kertoa kokemuksista, millä autolla ajoi, oliko siellä kuivaa, märkää, kivistä tai pehmeää hiekkaa, asfalttia, nurmea, pusikkoa jne...sekä ajoiko joku haulikon kanssa pois ?

498
Sinne se kävi Hellfire:n 112 mm aksula Savagen nivelkuppiin HPI:n niuvelen korjaussarjalla...pikku fixausta vielä että poistuu klapit joita tossa on jo vakionakin, niin hyvä tulee... :cool:


499
Muistaakseni loorasta löytyy turhana HB:n nivelkuppi. Siis se, mikä tulee diffin pinjoniin.
Voin tarkistaa, jos kiinnostaa.
http://rc10.fi/index.php?topic=58124.0 Tuonne joskus kokeilin keräillä mittoja, mutta käsittämätöntä suosiota se ei saanut.

Kyllä kiinnostaa, just sellanen tarvitaan...ostan sen jos vaan löydät.

Laita vaikka YV:tä kupista.

500
Hitsaamista on harkittu joko jatkamalla tai katkaisemalla kaksi akselia sopivasti ja liittämällä ne yhteen ->> vain yksi sauma ja mahdollisesti vähän suorempi.

Googlettamallakin noita on tietty etsitty ja jotain löydettykin, mutta ei välttämättä silti sopivaa...
Siksi ajattelin että jos ei muuten löydy sopivaa ja täytyy tehdä tai teettää, niin pistetäämpä kyselyä tänne...kaiketi täällä joku on painiskellut saman asian kanssa omissa projekteissaan.

Ostin Ebay:sta ja yhden myös kotimaasta kokeeksi...parhaalta vaikuttaa toistaiseksi HPI HellFire SS:n takakardaani, pituus 112mm, se on sopivasti 8mm palloilla ja toinenpää on vielä nivelellä, siihen sitten Savagen HPI/HB diffin nivelpää...

Kiitoksia kuitenkin vastanneille.

501
Mahtaako foorumilta löytyä ketään joka tekisi Savage:n mittatilaustyönä sorvaamalla sopivan mittaisen Center DogBone:n  taakse ?

Materiaalina teräs tai joku muu vahva materiaali (titaani?)...tarkkaa pituutta ei vielä tiedä, mutta luokkaa 90 - 110mm.
Tarvitaan useampia kappaleita että on sitten varallekin...

Hinnasta en osaa sanoa, mutta maksaa sen mitä maksaa, koska sellanen osa tarvitaan.

Ei jaksais ruveta ostamaan sorvia tuon takia...

Vakiot on 83 mm ja 140 mm, sitten on New Era ja Fastlane josta saa 109 - 123 mm, mutta ne ei oikein käy.

Pääty pallothan noissa on vissiin 8mm ja tappi 2 - 3 mm, mahtaisko jossain muussa autossa olla sopivaa ???

Vastaukset YV:nä tai sitten tähän topicciin :cool:

502
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 06.08.11 - klo: 16.57 »
Tuli rakenneltua Savage:n vähän "erilainen" Diffi...rattaina 29/9/9 Bullet Proof:t...  :grin:


503
Polttisautot / Vs: Monsteria hankkimassa
« : 02.08.11 - klo: 13.05 »
savagessa on vaan aika lyhyt akseliväli ja se lienee korkeampi kuin revo,
joten jos haet viimeisiä sekunteja kierrosajoissa, niin revo voi olla parempi, muuten mielestäni
savage.

Noita Savage XL-mallin pari tuumaa pidempiä ja jäykempiä (3mm) runkolevyjä saa Ebay:sta jo muutamalla taalalla kuten myös muutokseen tarvittava pidempi takakardaani...helppo ja halpa päivitys.

FastLane Machine:lta löytyy myös pidempiä special-runkoja ja muuta kivaa.

http://www.fastlanemachine.net/products.php?cat=22&pg=2

504
Radiolaitteet / Vs: Virta suoraan servoille
« : 30.07.11 - klo: 15.02 »
Baja foorumilta löyty tällänen 3-kanavalle, minkäs takia tuossa ei johdeta virtaa ollenkaan vastarille ?



http://www.rctek.com/phpBB/album_personal.php?user_id=4

Ajattelin rakentaa systeemin niin, että 2 kpl voimaservoa ohjaukseen kytkettynä rinnan (etu/taka), 1 servo kaasu/jarru ja kolmas servo pakille. Ainakin ohjausservoille suora virta akulta, ehkä siinä samalla kaikille.
Akkuja tulisi kaksi (2 x 1600mAh) kytkettynä rinnan (6V) tai sitten yksi iso...akuille kokonaan erillinen akkukotelo johon kunnnollinen oikeaan autokäyttöön tarkotettu 10A virtakatkaisija, lisäksi jännitevahti ja ulkoinen latauspistoke.

505
Radiolaitteet / Virta suoraan servoille
« : 30.07.11 - klo: 11.54 »
Mites on, onko porukoilla kokemusta tollasesta servojen kytkennästä minkä verran ?



http://www.largescalerc.com/orc018-directpowerharnessforthrottleandsteeringservos.aspx

Virta syötetään suoraan servoille vastarin ohi ja saadaan servoille enempi virtaa -> voimaa ja säästetään samalla vastaria turhalta kuormitukselta, jonka aiheuttaa esim 2 kpl voimaservoja (25 - 30KG) ohjauksessa.

Joissakin kaavioissa joka kanavalle on vielä haaroitettu oma maa (-) , mutta tuossa ei ole.

Jossakin olen nähnyt myös kytkennän jossa servoina 7,2V HV (High Voltage) servot, joille syötetään samalla tavalla virta suoraan 7,2V Lipo:lta ja vastarille on oma 6V akku.

Lähinnä kiinnostaa toimiiko tuo myös Futaba:n 3PM-MX 2,4Ghz radion kanssa jossa se HRS käytössä...

506
Radiolaitteet / Vs: Servojen kytkentä rinnan
« : 24.07.11 - klo: 15.43 »
KIITOS, näin sen oletinkin, mutta halusin varmistaa ettei nouse savu...  :cool:

507
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 24.07.11 - klo: 15.41 »
Ainakin MiniCars luettelon mukaan Futaba S3305 on metallirattailla.

Samaa kertoo Futaban sivu, w/Metal Gears ->> http://www.gpdealera.com/cgi-bin/wgainf100p.pgm?I=FUTM0045

Minustakin tuntuu että HPI:n servot ja radiolaitteet on suurimmaksi osin Futaban valmistamia...tiedä sitten ?

508
Radiolaitteet / Servojen kytkentä rinnan
« : 23.07.11 - klo: 07.49 »
Varmaan tyhmä kysymys, mutta en ole löytänyt selvää vastausta eli voiko kaksi servoa kytkeä rinnan ?

Kyse ohjausservoista, molempien on toimittava yhtä aikaa, toinen kääntää etu- ja toinen takapyöriä...voiko ne kytkeä siten että vastarilta haaroitetaan vain johto molemmille servoille ?
'
Radio on Futaba 3PM ja vastari R603FF/FS, servoiksi tulisi ehkä kaksi Futaba S9531.

509
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 22.07.11 - klo: 08.54 »

510
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 19.07.11 - klo: 15.52 »
X:n laatikko on muuten sama, mutta avattavissa ja purettavissa nopeasti päältä huolto toimien ajaksi...  :cool:

Fastlane SS:sta saatu nyt kunnon savut, toimii se sitenkin...moottorin OneWayBearing nyt vähän kiukuttelee välillä, mutta uusi on tulossa rapakon takaa. Varmaan se mosakin vielä vaihtuu...LRP.28 voisi lennättää rotiskoa kivasti.
Radiot menee pakosta vaihtoon 27 Mhz -> 2.4 Ghz ja samalla tehokkaamat servot kun ei noissa vanhoissa puhti/nopeus tunnu oikein riittävän 6V akullakaan.
Voipahan ajaa sitten yhdellä ja samalla radiolla kaikkia autoja.

Huomasin yllätyksekseni myös yhden X-mallin radiokotelon löytyvän kotoa...vissiin joku Ebay heräte ostos, ei jaksa vaan muistaa ??? No siihen on hyvä ruveta rakentamaan uusia radioita kiinni.

Ajoreissun saldo oli muuten yksi jarrulevy/palat silppuna...ihmettelinkin kun ei jarru oikein toiminut  :shocked:


Sivuja: 1 ... 14 15 16 [17] 18 19 20