Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SavageRS

Sivuja: 1 ... 15 16 17 [18] 19 20
511
Polttisautot / Vs: Monsteria hankkimassa
« : 19.07.11 - klo: 15.34 »
Olen ehkä puolueellinen, mutta tarvitseeko tuota edes pähkäillä minkä ostaisi...UUSI Savage X 4.6 GT3  ->> http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=105645&lang=fi

Nythän noita saa taas kotimaastakin ->> http://www.hobbylinna.com/savage-24ghz-p-25519.html

Aikanaan etsiessäni Monsteria kävin kaikki vaihtoehdot läpi ja Savage pesi siinä tarkastelussa jo rakenteeltaan kaikki 6 - 0. Siinä on oikea runko, eikä joku ihme levynpala johon loppu härpäke kasattu päälle, muutenkin auton rakenne mm jousitus on todella nerokas, yksinkertainen, toimiva ja tukeva  :cool:

Osien saanti on lisäksi todella hyvä, etenkin Ebay:ssa...löytyy vakio kuin myös after market ym. viri-viri osaa.

Sähkö vai Nitro...siinäpä kysymys johon osannet vastata itse. Omalla kohtaa kyseeseen tulisi vain nitro...eihän nuo sähköhimmelit pidä ääntä eikä savua yhtään, puhumattakaan siitä nitron ihanasta tuoksusta sieraimissa (Nitro-Holic) :grin:
Sähkölläkin on varmasti puolensa, joillekin se on ainoa oikea vaihtoehto, molemmat kuitenkin toimii.

512
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.07.11 - klo: 00.50 »
No ei kauhean pitkät. Kumminkin kaksi moottoria. Itsellä nyt 47/16 (menee, mutta hitusen jää klappia) ja ihan normi 43/13 diffit. Tosin noi diffit mullakin vaihuu fluxeihin, kun vaan hajoisivat ;) Ja isot gummit on alla. Aikamoista pomppimista ja palloilua niillä ajo.( http://www.hobbylinna.com/mounted-super-mudders-tire-165x88mm-ringz-wheel-shiny-chrome-p-14769.html ) Pitäähän sitä olla isot renkaat monsterissa ;).

Minusta tuo 47/16 ei ole oikein suositeltu välitys...klappi johtunee siitä. Savage vakio välityshän lienee se 47/17 .28 koneella ja vakio renkailla...49 spurrilla pääsis lähelle sitä välitystä joka sulla on nyt jos se tuntuu hyvältä.

Enskan välitykset , suurenee kuvaa klikkaamalla.

Hommasin itelle FastLane SS:a varten 18 - 19 racing kellot ja 49 - 52 teräs spurrit, niin pääsee kokeilemaan eri välityksiä eri kokosilla renkailla.

Täytys väsätä oikeastaan sellanen laskuri Exel:n joka laskis kokonais välityksen aina kun jotain muuttaa, renkaan halkaisija mukaan luettuna...


513
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.07.11 - klo: 00.12 »
Kävin tänään uudestaan läpi Zillan laatikon ja kokeilin 2 SPD Drive Gear 32/29 modia 3 SPD laatikkoon...periaatteessa onnistuu kyllä, mutta ei pakkimodulin kanssa, se tulee ikävästi tielle.
No sitten kun kolmosen tai modulin rattaat menee sileäksi, niin otetaan Dremel kauniiseen käteen ja tehdään kyseinen modi.

Huomattava ero rattaiden leveydessä, vasemmalla 3 SPD laatikon ratas ja oikeanpuoleinen leveämpi on 2 SPD laatikosta, siitä täytyy silottaa tuo "hattu".


Modilla saisi tuplaa vahvemmat Drive Gear rattaat ja samalla aavistuksen pitemmän "loikkarin" 0,96 -> 0,90 ja sitä myöten lisää vauhtia...


Vaihdoin myös laatikon sisääntuloakselin titaaniseksi, sekä uuden Robinsonin 48 Spur Gear:n ja 18 kellot laakereineen, enää ei vipota Spurri...vanha akseli oli aavistuksen mutkalla.
Pääakselikin olisi löytynyt titaanisena, mutta yllätys, siitä puuttuu yksi reikä ( eli on 2SPD laatikkoon tarkotettu)... :sad:

Zillaan tuli nyt myös kallistuksenvakaaja eteen, saa nähdä miten vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin ???

514
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 08.07.11 - klo: 18.03 »
Millasta välitystä käytät tolla kahden moottorin setillä?

48/18 (2,67:1) tällä hetkellä, mutta saa nähdä pitääkö muuttaa johonkin ?

Diffit on mallia Flux 29/9 (3.22:1) kun vakiot on 43/13 (3.30:1).

Renkaistahan tuo on paljon kiinni minkä kokoisilla ajaa.

Fastlane:sta tuli otettua savut...toimiihan tuo muuten, mutta nuo HB:n jättirenkaat on toivottoman painavat ja sairaan vetelät kuten saattoi olettaakin.
Ohjauservo tuntuu jotenkin tehottomalta niiden kanssa, lisäksi pari vanhaa raidetankoa petti kun auto lähtee heittelehtimään miten sattuu niiden kanssa jos rengas osuu johonkin, pomppii kun kumipallo.
No eipä noilla tarvi ajellakaan...Dirt Bonz:a ajattelin renkaiksi kunhan saan hankittua sopivat vanteet 17mm hex:lla niille...täytyy katsella taas Ebay:ta  :cool:

Riemunkirjava GT3 kori ja Savage X.

515
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 03.07.11 - klo: 23.07 »
Eipä tuo ole mikään uusi, käytettynä ostettu, mutta huolella läpikäyty talven aikana ja vahvistettu sieltä täältä lähinnä voimansiirron osalta. Radiolaitteet on myös päivitetty 2.4 Ghz Futaban laitteilla ja uusilla servoilla. Alunperin tuo on siis Savage SS 25 johon on asennettu jo edellisen omistajan toimesta HB Truckzilla Big Twin kitti, jonka päivitin vastaamaan nyt lähinnä uudempaa Savage X/XL mallia. Kori on lainattu XL-mallista ja ostettu Ebay:sta, se käy sopivasti suoraan paikalleen, jopa koneille on valmis reikä.
Pikku hiljaa tuo alkaa olemaan ajokunnossa...jos totta puhutaan niin lähinnä tässä on "keränny rohkeutta" ajaa tolla...mun tuurilla kaasu hirtää kuiteskin kiinni ja toi karkaa...  :grin:

Truckzilla

Ei hukkunut yhtään ruuvia ja noiden uusien vanteiden mukana, tuli jopa pussi ylimääräsiä mukana.

516
Polttisautot / Vs: Lohkolämmitin
« : 03.07.11 - klo: 22.30 »
Jos käy ajelemassa niin että menee autolla paikalle, niin siinähän on sopivasti lämmitin silloin mukana. Pätkä jotain auton pakoputkeen sopivaa letkua ja johdetaan hetki kuumaa pakokaasua RC-auton moottoria kohti  :cool:
Varmasti tehokkaampi ja nopeampi kun joku "töhö" jolla polttaa pahimmassa tapauksessa koko rc-auton.

1 - 2 Kw Invertteri ja hiustenkuivain/kuumailmapuhallin on varmasti passeli myös kenttäolosuhteissa varsinkin kun antaa auton käydä lämmityksen ajan.

517
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 03.07.11 - klo: 21.53 »
Eipä sitä tänäänkään ehtinyt ajamaan kun rupesin väkästelemään uutta pohjapanssaria Truckzillaan.


 3mm alumiinilevyä ja alumiiniset kiinikkeet, 2,5mm uppokantaruuvit senkattu...luulisi kestävän kun samaa vahvuutta kun runkokin.


Virittelin myös kaasuvivustoa paikalleen, pesin ilmanputsarit ja vedin polttoaineletkut putsareineen takasin paikalleen. Kaasunpalautusjousi täytyy hommata jostain...tuo on sopivan jäykkä, mutta liian lyhyt.




Pakollinen poseeraus kuva.



Alla uudet Proline Cheyenne BeadLock vanteet, Ebay löytö...sarja uusia vanteita alle yhden vanteen hinnalla posteineen.


Melkonen homma ruuvata nuo BeadLock:n ruuvit, 18 kpl per puoli ja neljä rengasta...yhteensä 144 kpl ensin auki ja sitten takasin kiinni uusiin vanteisiin. Vanhoille vanteille toiset renkaat eli yksi 144 kpl lisää...siis 432 ruuvia yhteensä ja kaikki käsin.

518
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 01.07.11 - klo: 18.55 »
Korin sovittelua, ei ole itse maalattu koppa.


Vähän isommilla Gummeilla sama...aikas korkean näkönen tuolla kopalla ainakin minusta.


Piti ottaa savut tänä iltana, mutta joku tollo  :embarrassed: jättänyt lähettimeen virrat päälle pariksi päiväksi ja akut olikin tyhjänä...noh jos sunnuntaina ehtis.

-rcmh- hyvä videopätkä ja hyvin tuntuu löytyvän löylyä 4.6F vakiopannustakin ... :cool:

519
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 26.06.11 - klo: 23.33 »
Näissä uusissa savoissa on näköjään noi vedenkestävät servot täyttä kuraa, mitä suosittelisitte savan ohjausservoksi?

Mulla on Futaba S9351 jos oikein muistan...vääntää kuitenkin yli 13kg / 6V.

Savage Fastlane projekti alkaa olemaan valmis, vielä ei saanut savuja kun täytyy viritellä radiolaitteet kuntoon.
Ainoat uudet osat jotka jouduin käyttämään oli HD etukardaani, uusi Slipper Clutch, 47T Spur Gear ja kasa ruuveja, nekin oli varaosina jo olemassa. Jarruvivun tein polkupyörän pinnasta kun se on terästä ja kierre valmiina, muut kaasu/jarru vipujen nippelit löyty romuista.
Moottoriksi vaihtui äskettäin käytettynä täältä ostettu 4.6K...

Kolmosen rattaat laitoin tilaukseen samoin HD 52T Spur:n ja 18T kytkinkellon...ne on sitten ensimmäiset osat jotka tohon ostan.

Tuolla muutama kuva ->> Savage FastLane

Kardaanikin mahtu paikalleen kun poisti yhden jäähdytys rivan...kysyn vaan miten tuo on ajateltu muuten onnistuvan ?


Dirt Bonz renkailla näyttää aika pitkältä.


Koko erosta vakioon X:n, veljekset vertailussa.


520
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 25.06.11 - klo: 02.20 »
Rupesin ajankuluksi rakentelemaan vähän erilaista Savagea. Ideana on tehdä auto ylijäämä- ja romulaatikoista löytyvistä osista ja uutta ostetaan mahdollisimman vähän.

Rungoksi tuli FastLane Machine:n 5mm alumiinilevystä jyrsimällä valmistettu Extended LowGravity runko. Runko tuli minulle Truckzillan mukana käytettynä ja vaikuttaa erittäin tukevalta verrattuna vakioon. Se on vähän pidempi kun vakio, mutta lyhyempi kun XL-version runko. Moottori ja vaihteisto tulee siinä myös alemmas joten painopiste on myös alempana ja pituus rauhoittanee autoa myös.

Moottorina toistaiseksi vanha HPI F 4.6, mutta vaihtunee kun auton saa kasaan ja toimiaan...K 4.6, Nosram .28/30 tai joku muu ???

Vaihteiston virkaa hoitaa käytettynä varaosiksi ostettu vakio 2-vaihteinen, jota joutui hieman korjaamaan ja lisäsin samalla vanhan pakkimoduulin romulaatikosta.
Laatikkoon vaihtunee jossakin vaiheessa 3 Speed rattaat ja High Gear jos tulee kokeiltua asfaltilla ajoa...

Jarrujen virkaa hoitaa laatikon mukana tulleet SS:n tuplat metallilevyt.

Akselistot rakentuivat EBAY:sta ostettujen ja jo unohdettujen uusien tukivarsien ympärille. Alumiiniset diffikotelot löytyi Truckzillan ylijäämäosista ja ne pitävät sisällään FLUX:n vahvemmat 29/9 diffit. Joit Cup:t ovat mallia HD ja vetareiksi tuli HD Dog Bone:t joissa ulompi eli pyöränpää on kiinteällä nivelellä. Uudet pyöränlaakerit löytyivät varaosalaatikosta vanhojen rohisevien tilalle.

Hex:t on 17mm vakiot tai ProLine:n 23mm adabtereilla, jolloin voi käyttää erilaisia nurkkiin kerääntyneitä pyöriä...

Radiolaitteistoksi ajattelin heittää HPI:n oman kolmikanavaisen systeemin, radiokoteloksi tulee aluksi vanhan mallinen kunnes jostain löytyy hyvä käytetty X-mallin uudempi versio.



Eniten ihmetyttää moottorin ja vaihteiston pohjalevy...takakardaani ei käy paikalleen kun yksi pohjalevyn pohjassa oleva suurikokoinen jäähdytysripa on tiellä ? WTF ???
Kuitenkin runko on ollut kuulemma käytössä SS 25:ssa vastaavilla akselistoilla...ilmeisesti pohjalevy on vaihtunut jossakin vaiheessa erilaiseksi, muuta selitystä en keksi.
No siitä selvinee jyrsimällä yhden jäähdytysrivan pois samaan tapaan kun se on tehty HPI:n omassa LowGravity levyssä, jolloin levyn pohjaan muodostuu tavallaan "tunneli" kardaanille.

Tuolla vastaava runko Savage X:ssa, mutta tyystin erilainen pohjalevy, tuossa ei ole jäähdytys ripoja ollenkaan ->>> http://www.rccoh.com/rc.how-to/savage.flm.tvps.html

Paljonhan tuossa on vielä viriteltävää ja jotain pientä joutunee ostamaankin...toistaiseksi kaikki on löytynyt omista romuista ja varaosista... :cool:

521
Keskustelua kaupankäynnistä / Hobbylinna
« : 22.06.11 - klo: 16.58 »
En tiedä onko oikea topicci, mutta ihmetelty kaverin kanssa Hobbylinnan toimintaa tässä, miksi siellä myydään EI OOTA nykyään ?

Melkein kaikki HPI:n kamat (varaosat/viriosat/autot) on punaisella = loppu, kun katsoo sivua ja yrittää tilata jotain osia...onko firma menossa nurin vai mikä mättää ???
Luulisi juuri nyt olevan se kuumin aika ja tavaraa menevän autokuormittain, mutta eihän sieltä voi ostaa mitään kun mitään ei ole...ainakaan nettisivun mukaan vai eikä sivuja vain päivitetä vai mättääkö toimitukset HPI:lla ???
Havaintoja tai tietoa kellään ?

Pitääkö kaikki ruveta tilaamaan EBAY:sta tai UK:sta...mielellään ostaisi edes jotain kotimaasta ja tukisi samalal täkäläistä yritystä.

522
RC-kerhot ja -radat / Vs: krossirata järvenpäähän
« : 20.06.11 - klo: 14.49 »
Onkos Järvenpään toiminta ihan kuollutta? Käytiin patteri vehkeitä ulkoilutttamassa kaverin kanssa tuolla Tuusulan urheilukeskuksessa. Siellä on ihan hyviä mestoja, eikä asutusta lähellä. oli tarkoitus vielä käydä polttiksiakin ulkoilutttaa, kun kaverikin sai pari polttista hommattua. Tietysti se Jäniksenlinnan monttukin on ihan ok. Onko porukalla vielä mielenkiintoa? Ei tietysti räntäsateessa viiti lähtee, mutta jos sattuisi hyvä keli...

Käytiin tänään ajamassa parilla Nitro Savage:lla Tuusulan urheilukeskuksen alueella.
Todella paljon tilaa ajaa, löytyy suht tasaista sorakenttää jossa voi vetää isoo kovaa, vähän ruohikkoa siellä täällä ja crossipyörän uraa, hyppyreitä myös, ei pahoja kiviä, jonkun verran pusikkoa ja sellaista nuorta männikköä. Autolla pääsee alueelle joten sitä voi käyttää kätevästi "tukikohtana". Vesilätäköitä oli kyllä siellä täällä autojen raiteilla, mutta ne kuivuu kun lakkaa satelemasta.
Paikalla on ennestään rällätty crossipyörillä ja autoilla jäljistä päätellen, jonkun verran koiran kusettajia, mutta ei muuten ulkopuolisia häröilemässä. Vanha raviradan alue jäi tutkimatta siitä vierestä, se on kai jonkinlainen Sjöblom:n käyttämä täytemaan läjitysalue. Mennään varmasti toistekin ajamaan sinne :cool:

Jäniksenlinnan montulla on kanssa käyty ajelemassa, vähän pieni ja aika paljon kiviä...rikkoo auton jos ei varo, muuten ihan hyvä.

Sitten Kaukaksen montulla sitä sahaa vastapäätä juuri ennen Vt25:a kun mennään Jokelasta Ridasjärvelle päin. Todella iso alue, mutta sinne ei pääse autolla ihan perille, joutuu jättämään puomin taaksee ja kantamaan lelut n. 100 - 500 m riippuen missä haluaa ajaa. Me on ajettu siinä heti oikealla ylhäällä. Sieltä löytyy perinteistä soramonttua, sepelivarastoa, vähän myös asfalttia, jyrkkiä kuopan rinteitä ja paljon avointa lääniä jossa voi vetää isoa kovaa jos tykkää. Jostain syystä täällä hajoaa aina autot...en tajua miksi , kirottu paikka ?  :wink:

Hyvinkään lentokentän ympäristöä katselin kun lauantaina Street Slide kisoja katsomassa, näyttäs pahuksen hyvältä seudulta ajella, mutta tiedä tuleeko sanomista...lentokenttä ja radiolaitteet...onko kellään kokemusta kentän laitamilla tai lähistöllä ajamisesta ???

523
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 17.06.11 - klo: 16.04 »
Itsellä on ollut myöskin nämä metalliset "tuplalevarit". Ja täytyy kyllä sanoa, että ei ne kauaa kestä, kun niistä jarrupaloista lähtee ne padit irti tai levyt taittuu. Joten kyllä halvemmalla pääsee, kun ostaa kunnon servon ;)

Mikäs ero tolla punasella fiber levyllä on tähän vanhaan mustaan verrattuna? Pitävämpi? Samaa tavaraa taitavat kumminkin olla?

Tuota metallilevyjen vääntymistä pohjakosketuksissa voi välttää pohjapanssarin avulla jonkun verran kunnes sinnekin väliin menee kiviä...

En ole varma, mutta minusta se "musta" yhdenlevyn jarrulevy (SS 25) on vähän paksumpi kun nuo punaiset tuplalevyt.
Miettinyt myös että kokeilis tehdä hiilari levystä tms. ihan omat levyt...Dremel laulamaan.

Servo vaikuttaa tietty myös tehoon, mulla Futaban S3050, ei valittamista tehoissa vaikka onkin "halpis".

Sitä kaasu/jarru modia täytys kanssa kokeilla että viilataan vähän siitä metallirenkaasta tavaraa pois, niin liikerata kasvaa.

524
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 13.06.11 - klo: 16.14 »
Tosi hieno !  :cool:

Et tainut ostaa Suomesta kun H-linna myy vaan ei oota Savage X:n kohdalla ??

Tekis mieli ostaa itekin tollanen uusi.

525
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 12.06.11 - klo: 17.33 »
Hyvinpä tuo Savage tuntuu pysähtyvän tolla punaisella Fiberglass Dual Disc kuitujarrulla, täydessä vauhdissa vetää pyörät lukkoon ja jos pitoa renkaissa niin etukautta heittää ympäri...vakiona X ja XL malleissa.
Ei havaittavaa häipymistä jarruissa, kestää hyvin kunhan pohjapanssarin ja levyn väliin ei jää kiviä tms....silloin katoaa levy punaisena puuterina nopeasti.
Ne metalliset "jarrupalat" tosin tuppaa kulahtamaan noistakin , mutta ne voi kääntää kerran ympäri.

Teräs tuplalevy jarrusta vähempi kokemusta, mutta ne levyt on ainakin silmämääräisesti onnettoman ohuet ->> kuumenee ->> tehot häviää ->> levyt ei kestäne kovin pitkään kun urilla ja ihan kierot ???
Hirveän näköistä silppua niistä on ainakin tullut tuossa Truckzilla:ssa edellisellä omistajalla...  :grin: ...päivitin siihenkin tuon kuitujarrun, katsotaan miten kestää/toimii kunhan saan laitteen toimimaan, muutama pikkujuttu vielä ratkaisematta.

Onkohan niissä hiilikuitulevyissä mitään muuta ideaa kuin että joku tienaa...käynee suoraan punaisen kuitulevyn tilalle ???

526
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 12.06.11 - klo: 17.10 »
Tuli vaihdettua rälläys Savageen käytettynä ostettu HPI 4.6K motti 4.6F tilalle...yllättävän kiukkuisen tuntunen noin vakiokoneeksi, hintansa väärtti, mukana kun tuli kasa muutakin tarpeellista rompetta :cool:

527
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 28.04.11 - klo: 21.18 »
Onkos moni jo alkanut ajella savagella, itsellä on vielä projekti pahasti kesken toivottavasti pääsisi jo tänä vuonna sisään ajamaan savageani, onkos muilla tietoa millon tämä komistus tulee myynti :cool:
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=105645&lang=fi

 markus.

Bulletproof diffit ja Big bore iskarit lainattu Flux:sta, uudet värit koneeseen ja alumiinisiin korostusosiin, uusi GT3 kori, hyvältä näyttää.
Miksiköhän ei 3-Speed laatikkoa ?

Täytyy yrittää huomenna saada kevään ekat savut Savage X:ta...Truckzilla pitäisi myös rakennella loppuun ja ajaa uudet koneet sisään, mennyt vaan kaikki aika noiden oikeiden autojen kanssa puuhastellessa.


528
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: TULLI?!
« : 29.01.11 - klo: 17.13 »
Ei tosta $ 50 + 10 tullia vielä mene...tulliraja on 150 EUR, mutta jos se on jostain kumman syystä on nyt jäänyt tulliin, niin ne perivät sulta silti 23% ALV:a tosta 60 taalasta (tuotteen hinta $50 + rahti $10 ), sekä mahdollinen huolintamaksu, jos et käy itse hakemasta tullista.

Tulliselvityksestä käy alkupeänen kauppalasku josta käy ilmi tuotteen hinta + rahti.

Yleensä pyrin pitämään tilausten hinnan rahteineen aina reilusti alle 150 EUR, niin ei jää turhaan tulliin...huonolla tuurilla voivat tietysti napata pistokokeen tyyliin minkä tahansa lähetyksen.
Jos lähetyksen arvo on esim 142 taalaa, niin voi helposti jäädä tulliin vaikka onkin alle 150 EUR, tullia tosta ei silti mene, mutta ALV:t joutuu maksamaan ja selvityksen antamaan...jos käytät Itellan palveluja, niin maksat niille vielä 20 - 30 euroa tyhjästä...

529
Bensa-autot / MCD Monster V4
« : 25.01.11 - klo: 15.18 »
MCD Monster V4 kiinnostanut jo jonkun aikaa ja nyt kun selvisi että merkkiä saa myös Suomesta, niin kyselisin vähän onko tuosta minkälaisia kokemuksia ?

http://www.mcdracing.com/cars_detail.php?car=Monster

Comp-versio varmaan kannattaa hommata suosiolla...entä mikä kone olisi hyvä ja sopivan pirteä liikuttamaan laitetta ripeästi ?
Minkälainen voimansiirto on, käsittääkseni tossa on keskidiffi ja oikeat kardaanit, kun taas FG:ssa on typerä ketju, No Thanks.
Mikä noissa koreissa muuten on ideana kun ovat valkoisia ???...maalataanko ne päältä, ei kai sentään ?

Ennestään ei ole kokemusta RC bensa-autoista, nitroa vaan polteltu.


530
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 23.01.11 - klo: 15.28 »
romulaarin antimet presents, "tölkki". juu tiedän, on rujo  :grin:

Vau, onpas tyylikkään näkönen kori, mikä tuo on merkiä/mallia ?

Kuvia ei saa isommaksi, herjaa vaan ettei yhteyttä jos klikkaa kuvaa...jotain yhteys shaissea vissiin jossain...

531
Yleinen keskustelu / Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« : 18.01.11 - klo: 13.48 »
Akkuruuvariin tuli hankittua yleisin kärki eli 2mm ja ihmettelen suuresti miten olen monta vuotta jaksanut vääntää käsiruuvarilla autoja nippuun? Kyllä se on lähes aina koneruuvari kädessä, on se niiin helppoa ja mukavaa.

Mulla on väntimenä AEG:n kahdella Litium akulla ja olen todella tyytyväinen hankintaan, ennen oli Panasonic ja AEG on hieman kookkaampi mutta kierroksia vähän enemmän. Oman koneen ostin Bauhausista 80 eurolla mutta kuulin että jossain Prismassa ruuviväännin olisi ollut jotain 60€ kantturoilla. Hinta on vääntimen laadukkuuteen nähden edullinen, varsinkin jos verrokiksi ottaa Panasonicin, Hitachin tai Milwauken, joka on käytännössä sama tuote kun AEG. Pläkkäntekkerit, Possit ja muut edulliset vääntimet painii omassa sarjassaan ja niitä ei kannata verrata näihin kolmeen merkkiin, ei hinnaltaan eikä laadultaan.

Ruuvivääntimeen kun ostaa vielä poraistukan niin pora on aina mukana. AEG:tä uskaltaa suositella, kaksi nopeuksinen ja välitys tehty planeettapyörästöllä joten sillä voi tarvittaessa kiristää/avaa ruuvit myös käsin. Momentti toimii hienosti ja aika paljon tulee vedettyä momentilla ruuvit kiinni.

Hmm...mulla on tollanen samanlainen AEG, mutta sininen...sillä ei ole paljon ollu käyttöä muuten, mutta voisihan sitä tosiaan soveltaa näiden RC-auton kanssa.
Ei ole koskaan tullu edes kokeiltua ruuvinväännintä näiden parissa, aina ajatellu vaan jotenkin että ruuveista korkkaa kierre/kanta.
Mistäs noita ton aikasemman linkin mukaisia Hudy:n kärkisarjoja saa ruuvinvääntimeen...en löytänyt kun irtonaisena tuolta 2,5mm ja 3,0mm, ainakin 2,0mm pitäs saada lisäksi.
Muuten olen käyttänyt Hudy:n ruuvareita ja olen tyytyväinen niihin.

532
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 17.01.11 - klo: 13.50 »


Piikkarin piikit ovat tuumakierteiset.Älä huolestu.Millikierteinen mutteri pamahtaa mukavasti kiinne.

Tuumanen kierre ei taatusti käy kunnolla milliseen mutteriin...tai menee se tietysti väärille jengoille ellei kierre korkkaa kokonaan.
Miksi käyttää yleensäkään millisiä muttereita tuumasien piikkien kanssa, kun tuumasia muttereita saa ruuvikaupasta ihan samalla vaivalla kun niitä millisiäkin...ruuvikaupassa ne kysyy vaan paljonko laitetaan...  :huh:



533
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 13.01.11 - klo: 16.56 »

Ihan suomesta.

http://rc10.fi/index.php?board=32.0

No höh :embarrassed: ...jopa oma foorumikin noille...näköjään kurkottelin aidan taakse samalla kun kompastuin etsimääni, Kiitos !

MCD sivuilla ei kerro mitään edustajaa Suomesta.

534
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 13.01.11 - klo: 16.00 »
Hyvältä näyttää, luulisi pysähtyvän !

Pikkusen off-topic, mutta mistä noita MCD:n autoja voisi yrittää hankkia ja mitenkä varaosien kanssa on ?
Suomessahan noilla ei ole kai mitään edustajaa...jostakin Englannista, Saksasta ja USA:sta olen koittanut katsella. Aika huonosti näyttää olevan saatavilla mitään.

535
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 08.01.11 - klo: 19.15 »
www.TimoHapponen.net

Alumiinin eloksointi eli anodisointi ->>> http://www.timohapponen.net/anodisointi/

536
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 05.01.11 - klo: 20.53 »
Normaaliahan tuo on jos ulkomailta tilaa.Varsinkin nyt joulun/uudenvuoden seutuja on ruuhkaa ja voi kestää hyvinkin tuon ajan ja enemmänkin.
Vielä kannattaa ainakin viikko ootella ja sit vaikka ruveta toimenpiteisiin Paypalin kautta.

Samaa mieltä, ei kannata huolestua jos maksettu vasta 20.12.2010 ja ollu jouluruuhkat ym ym...
Jenkeistä tulee keskimäärin 2 - 3 viikkoa halvimmalla USPS First Class Mail, joiltakin toimittajilta tosin silläkin tulee alle viikossa jostain Nykistä tänne.
Euroopasta tulee posti käsittämättömän hitaasti...selityksenä lienee että se tulee maanteitse (kävellen ?).

537
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 04.01.11 - klo: 20.48 »
Mistä muuten hommasit nuo GH:n alu-diffikotelot?

Nuo diffikotelot tuli RC Planet:lta.

Muuten on osia haalittu Ebaysta sekä myös täältä.

Rungon ruuvit vaihtuu vielä, kuvissa on vaan jotain ruuveja joilla se pysyy kasassa. Tossa HB:n rungossa pitää ruuvien olla uppokantasia muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Oikeastaan tuo on HB/HPI Truckzilla Big Twin, eikä Savage...muutettu aikanaan HPI Savage 25 SS:sta, jonka päivitin nyt X-mallin osilla läpikäynnin yhteydessä.
Mitään videota ei löydy, mutta edellisen omistajan ajoilta löytyy ainakin "Juutuubista". Edellinen omistaja löytyy myös täältä foorumilta ja esitelköön itsensä jos haluaa.
 
PS. Toivotaan ettei ainakaan järkyty noista tekemistäni muutoksista.

538
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 04.01.11 - klo: 13.45 »
Truckzilla edistynyt sitä mukaan kun osia tippunut...paljon on vielä virittelyä tekemättä, mutta pääpiirteiltään alkaa olla läjässä.


"Zilla" on päivitetty vastaamaan uudempaa Savage X-mallia, alunperinhän Truckzilla rakentuu vanhan Savage 21/25:n ympärille. X-mallin uudempi radiokotelo, Skid Platet, puskurit, säädettävät ylätukivarret ja raidetangot. Voimansirrossa Golden Horizon alumiiniset diffikotelot, Savage XL / Flux Super Heavy Duty - SHD vetoakselit, HD kardaani kupit ja kardaanit, tupla lasikuitujarru, Flux/XL tukevammat olka-akselit, kuvassa koesovitettu myös FLUX:n BigBoreja, mutta todennäköisesti tulee olemaan tuplaiskareilla, ehkä jopa tupla Big Boret pikku modilla.


Savagen vakio tuplaiskarit kokeilussa, uudet paljon tukevammat tulossa rapakon takaa.


GH:n alu-diffikotelot joiden sisään shimmattu Flux:n 29/9 rattaat ja Bullet Proof Diffit.


Pilleistäkin tuli suht asialliset kun putsas ne, kolhujahan niissä toki on, mutta käytössä tulee lisää. Nuo vanhat Nosramin .28 pannut saa olla aluksi, mutta nekin uusitaan jossain vaiheessa.
Edit: Uudet koneet hankittu, Nosram RS.30 Monster x 2.


Savage XL:n kori käy aika hyvin ihan siltään tohon päälle, vasemman koneen puolelta joutuu hieman vinguttamaan Dremelillä tavaraa, mutta ei paljon. Noita tollasia XL-koppia tuli hankittua Ebay:sta useampia varalle, voi olla kulutus kamaa tossa...täytyy hommata vielä kirkas jonka voi myöhemmin maalata.


Tuli heitettyä vielä tuo Savagen Wheelie Bars paikalleen kun oli jouten...tiedä sitten kuinka kestää käytössä, koska tuo "Zilla" on aika painava ja tuo näyttää tosi hepposelta, pitänee kehitellä joku omaversio sitten.


Tuli hommattua myös uudet ProLinen 23mm Hex adabterit, entiset oli jo aika heikossa kunnossa jengoiltaan ja mutterit kulmiltaan.


Paketissa tuli mukana niille myös oma työkalu jolla irrotus/kiinnitys käy todella helposti.

539
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen korit
« : 04.01.11 - klo: 13.04 »
Mahtaiskohan jostain päin maailmaa löytyy Hpi:n Weld jzx100 mark 2? elikäs tämä:
http://www.hpiracing.com/products/en/30717/

Kaikkialla lukee vain out of stoc. jopa hpi:n sivuilla.

Jalo  :mrgreen:

Ei muuta kun kyselemään paljonko myyjä haluaa extraa rahdista Ausseista Suomeen...

http://cgi.ebay.com.au/HPI-WELD-JZX100-Toyota-Mark-II-chaser-camry-200mm-body-/130464944855?pt=AU_Toys_Hobbies_Radio_Controlled_Vehicles&hash=item1e605112d7

540
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 29.12.10 - klo: 18.10 »
Itelleni vastaten, Futaba G190 Gyro on juuri se mikä tohon homman tarvitaan jos haluaa leikkiä gyrolla...

Tosin Hobblinnassa tuo HPI80588 D-box on jopa vähän halvempi kun Futaba G190 Gyro , joka on siis käytännössä yksi ja sama laite...Ebay:ssa hinnat on ihan päinvastoin...                                                   


Sivuja: 1 ... 15 16 17 [18] 19 20