Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MRq

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 15.05.08 - klo: 10.22 »
Kiitoksia Duster ja HOKE vastauksista.

Taas selvensi hieman tota lipo lataushommaa.

Hyvin ainakin liikutti autoa tuo 3200mAh akku ja ajoaikaakin riitti eikä edes hyytynyt meno vielä.
Pitää latailla ja katsoa paljonko menee mAheja sisään.

Joo ei viitsi riskejä latauksen kanssa paljon ottaa kun on tossa kämpässä sen verta fyrkkaa kiinni, eikä vaimokaan varmaan kovin mielissään olis jos talon polttaisin tän harrastuksen takia.

2
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 14.05.08 - klo: 14.33 »
Laturi on kyllä lipo laturi mutta ohjekirjassa ei lue että se katkaisisi automaattisesti latauksen kun akku on täynnä niin siksi lopetin lataamisen tuohon 4,20V:iin.

Tässä on kyseinen laturi:

http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=52_53&products_id=25813&pname=Hot%20Power%20(#5016)%20Intelligent%20Digital%20Balance%20Charger

En tiedä laturin laadusta mutta vaikuttaisi ihan pätevältä näin ensituntumalta.
Ohjekirja on mielestäni vaan aika syvältä.

3
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 14.05.08 - klo: 12.23 »
Hommasin Losin xxx-s touring autoon Mamban 5700 motin ja Sidewinder noparin. Akkuna on 3200mAh 20C lipo. Uskaltaako akulla ajella tuolla motti/nopari yhdistelmällä.

Onko jotain tiettyjä merkkejä ajossa mistä voisi huomata että akun virranantokyky ei riitä?

Sitten lataukseen liityvä kysmys:

Onko akku täynnä kun jännite on 4,2V/kenno vai meneekö sinne vielä paljonkin sitä virtaa. Latasin mainitsemaani akkua ensimmäisen kerran n 20min 2,8A virralla jonka jälkeen jännite oli molemmissa kennoissa 4,20V. Lopetin latauksen tähän kun rupesi pelottamaan että jännite nousee tuon yli.


4
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 03.04.08 - klo: 09.27 »
Terve,

Eka viesti täällä...

Ostin Mini infernon pojalleni. Nyt pitäisi akut päivittää jotta saadan auto kulkemaan. Kannattaako hommata suoraan jokin pieni LiPo akku(7,4V n.1500mAh) vai pitäisikö tyytyä 9,6V NIMH:iin?
Mitään muita virejä nopeuden kannalta ei ajateltu laittaa(ainakaan toistaiseksi).

Jos päädyn LiPoon niin minkälainen ratkaisu olisi tilankäytön kannalta paras/yksinkertaisin? Mahtuuko yksi iso akku auton toiselle puolelle vakiopaikalle vai pitäisikö laittaa kaksi pientä kennoa/akkua auton molemmille puolille?


Sivuja: [1]