Asvalttipinnalle Alpha pitää säätää eri lailla kuin krossiradalle, mikä on varmaan ihan luonnollista. Täytyy kyllä hämmästellä Alphan soveltuvuutta myös silobaanalle.
Mulla oli oranssikantisessa 6,5mm kurkku koko GT-8 kauden JP-4 pillillä (efra 2062). JP:n pillihän on varsin lyhyt. Tulppana Novarossi C5. Kytkin alumiinipaloilla ja 0,9mm jousilla ts. löysä kytkin. Neulojen säätö on hieman haasteellista, mutta kun alue löytyy selviää yleensä ihan pienillä hienosäädöillä. Tällä moottori on yllättävän lineaarinen ajettava. Pienellä kurkulla 5min yläneulasäätö muuttaa moottorin paksulta laihalle, joten jos pienellä kurkulla ajelee on syytä säätämistä tehdä harkiten. Yleensä riittää ihan 2-3min säätö ts. "viivan/meisselihahlon verran".
Kuusankoskella tulin tankille 9:30 kohdalla, sillä ei nyt varsinaisesti ole mitään väliä mikä se tankkiväli on kunhan on vähintään varmasti 7:30, ellei sitten mene yli 10 minuuttia - varmasti. Kouvolassa ajoin lämmittelyt ja alkuerät samalla tankilla, yleensä soppaa oli tankissa vielä noin 15-20% jäljellä. Kouvolan kostea kisa oli kuitenkin ihan oma numeronsa, silloinkin oli säädöt välillä hakusessa, onneksi ne selvisivät lämppäreissä. (Huom! 150cc:n tankki)
Asiahan on toki eri kun ajetaan krossiradalla jossa kaasua pumpataan jatkuvasti. Asvaltilla kaasun annostelu on hienostuneempaa, mutta vastaavasti maila pohjassa ajetaan enemmän.
Kytkimen säädöt vaikuttaa myös moottorin toimintaan, että tankkiväliin. Itse olen yleensä vakioinut kytkinosat, tällä hetkellä ajan Answer-rc:n kytkyllä, siihen kun saa kolmea eri jousta. Sitä ennen ajoin Hobaon CNC-paloilla, niillä joissa oli se erikoisen pieni jousi.
Tossa nyt vähän osviittaa millä kompinaatiolla mentiin...