Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Joppe75

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 24
31
Tulokset / Euro off road series 2017-2018
« : 18.10.17 - klo: 13.17 »
Perjantaina 20.10.2017 pyörähtää taas käyntiin Euroopan kovatasoisin 1:10crossi sarja.
Tuolta lisätietoa sarjasta->http://eos.redrc.net/series/

Ensimmäinen kilpailu käydään Puolassa ja Varsovan hienossa messukeskuksessa.
Kilpailuu ilmoittautunut myös maailman huippukuskeja kuten esim. Xrayn Ty Tesmann.
Suomesta porukkaa taas mukavasti ilmoittautunut sarjan ensimmäiseen kilpailuun. Toivotaan että näemme mahdollisimman monta suomalaista A-finaaleissa :cool:

Team Finland@EOS
-Joona Haatanen
-Karri Salmela
-Joel Valander
-Pekko Iivonen
-Konsta Saarinen
-Jarno Siltanen
-Mikko Helistölä
-Pasi Lankinen
-Jori Mykkänen


Pyritään laittamaan tuonne Puolasta pientä livevideota kisapaikalta. https://www.facebook.com/groups/1574579952843602/

32
Ajellaas taas huomenna crossia,
Klo:14.00 paikalla ja varmaan tuonne klo:18.00 asti jos jaksaa :tongue:
Vedetään EOS Puola viimeistely treenit :grin:

Ja Sunnuntaina touring jäbät Imatralle kello 9.00. Viime viikonloppuna ihan huippu meininki :cool:
Siellä treenataan LTCC 2017 kisoihin tosissaan :wink: 


 

33
Moi!

Sisäradoista pientä infoa.

Lappeenrannan sisärata (CROSSIRATA)

- Rata auki, Lauantaisin Klo:14.00-18.00. (Jos aikataulut muuttuvat, siintä ilmoitetaan täällä sekä Facebookissa)
- Ratamaksu 10€/kerta, joka maksetaan radalle tultaessa.
- Rata tarkoitettu 1:10 ja sitä pienemmille buggy ja sc-autoille.
- Radan pintamateriaali, MESSUMATTOA, hyppyrit vanerista.
- Ajanottolaitteisto, Robitronic lapcounter, vuokrapondereita radalta 5€/kerta.
-Radan osoite: Hallistuskatu 35, 53500 Lappeenranta.
-Lisätietoja: Jori Mykkänen/Joppe75 tai facen kautta-> https://m.facebook.com/EKpaRC/
   
      TERVETULOA!

Imatran sisärata (Touring-autoille)

-Rata auki Sunnuntaisin klo:9.00-15.00.
-Ratamaksu 10€/kerta, joka maksetaan radalle tultaessa.
-Radan pintamateriaali, touringmatto.
-Ajanottolaitteisto, Robitronic lapcounter.
-Radan osoite, Imatra Tainiontalolla.
-Lisätietoa http://www.saikart.fi  (pienoisautoilu) Jarmo Pohjalainen tai Ilpo Koivisto.

   TERVETULOA!

Ovet auki nyt ja tuonne klo:18.00 asti💪🏽

34
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4 & MT-4S
« : 31.08.17 - klo: 08.28 »
Pystyykö rx461 vastaanotinta parittamaan mt4 radiolle?  En haluaisi ostaa toiseen autoon toista radiota, vaan ajaa samalla radiolla kahta autoa. Löytyykö ohje manuaalista ja miltä sivulta, kun en löydä asiasta mitään?

Tuolta löytyy vähän tietoa mitkä vastarit käy. http://www.sanwa-denshi.com/rc/common/pdf/tx_rx_conform.pdf
Pindaaminen jompi kumpi 4kanavainen FH4 tai FH4T. Pindaus ohje manuaalissa.

35
Moe, ihan sama millä ajetaan.
Ajetaanko betonilla,matolla tai savella, sopeudu olosuhteisiin. Sano yks suomen-mestari:)

Ihmettelen vaan että mattorossi saa täystyrmäyksen?? Eikö porukkaa riitä rataa ylläpitämään niin että kaikki olisivat tyytyväisiä? Esim.viikko betonilla ja viikko EOS matolla..
Lappeenrannan suunnalle ei tänä talvena tule yleistä rataa mutta jos ja kun rata tullaan tekemään ilman seuran "aktiiveja" tulee sinne mattorata. Ja tarvittaessa ajetaan myös betonilla.
Tuolla betonilla ajettaessa iskee itselle ensimmäiseksi kynsille renkaan toimiminen. Viimen viikonloppuna löytyi schumin minipinneistä 2 rengas sarjaa jolla oli mukava ajella betonilla. Renkaita mukana kumminkin se 20sarjaa:)
Joo ja juu matolla meni viime talvena 2000€ renkaita. Mutta aika kultaa muistot...
Toivotaan että uusi mattorengas kestää kulutusta paremmin.

P.S. Ajamaan tullaan uusille mestoille oli se sit betonia tai mattoa

36
Morjens!
Ulkoradan profiili muutettu eilen. (Pikku juttuja jäi vielä tekemättä mutta eivät haittaa ajoa.)
Rata nyt paljon ajettavampi.
Ajosuunta sama kuin ennen, eli vastapäivää. PIDETÄÄN RATA SIINÄ KUNNOSSA KUN SE ON TAAS
KORJAUKSIEN JÄLKEEN. Paikataa reijät ja laitetaan putket kiinni jos niitä irtoaa.
Radalta löytyy myös harjoja jolla voi harjata irtomujun pois;)

Kuva radasta löytyy tuolta->https://m.facebook.com/EKpaRC/

P.S. Ei muuta kun ajamaaan:) Muistakaa ratamaksut;)

37
Saako free practicet tai practicet ajaa omilla renkailla?

Ennen on saanut ajaa omilla. Kun ovat olleet avaamattomissa pusseissa. Ja liimattu vanteille valvotussa paikassa(tire impound). Tiedä sit näiden renkaanpidottajien jälkeen miten se on muuttunut. Varmaan kisanjärjestäjän päätettävissä.

38
Team Associated / Vs: Team Associated B64
« : 07.05.17 - klo: 10.18 »
Totuus maailmasta videoo tästä autosta :cool:

https://m.youtube.com/watch?v=whNUc6CCfKw

39
Hox!Box!

Sisäradalla siivoustalkoilu Lauantaina 29.4.2017 klo:10.00-> 
Samalla päätetään ulkorata ja sisärata maksujen asiat, yms, yms.
Paikalla ollessasi voit myös vaikuttaa asioihin :wink:

Tervetuloa niin uudet kuin vanhatkin EKpan jäsenet!

Eilen Imatralla M8 rataa kuntoon, tänään Lappeenrannan sisäbaanan siivoilu jatkuu klo:13.00->
Vappu tais olla työväenjuhla😆
 Tulkaahan kaikki paikalle hoidetaan hommat pois jotta pääsee grillaamaan😎

40
Tästä harrastuksesta tullut vuosi vuodelta kalliimpi. (Kilpailujen saralla)
2016-2017 sisäkausi, pelkät renkaat 1500€ :shocked:
Eikä todellakaan reenattu edes vielä kunnolla..  Ja ei tää halvemmaksi näytä ainakaan kesän kisojen suhteen muuttuvan. Ulkorenkaisiin tullut aika raju hinnan korotus viime vuodesta  :shocked:

Eli summa summarum, 3000€/sisäkausi😝

-Ilmeisesti tästäkin tulossa rahap.. laji?-

 Täytyy siirtyy helikoptereihin😎

41
Sisäbaanalla kurvailees klo:16.35->
Johan tota tuli ulkona ajettuukin ihan tarpeex tälle viikolle😁

42
Moro, eilen tehty sopimus sisärata paikasta. Rata käytössä nyt koko vuoden, 365/24/7.
Laitan tällä viikolla tai viimeistää ensi viikolla uudet jäsenmaksut tulemaan jokaiselle.
Jos jotain epäselvää ota yhteyttä :cool:

Ei mulla muuta:)
JM



Etelä-Karjalan Pienoisautoilijat Ry

ULKORATA
Osoite: Ruukintie 9,53500 Lappeenranta
Rata: Savirata, tarkoitettu kaikille 1:10 ja 1:8 autoille(sähkö/nitro).
Radan pituus: n,150metriä, leveys 3-4metriä.
Ajanotto: Ei ole.
Rata auki: 24/7, märällä radalla ei saa ajaa.

Ulkorata-maksut 2016
-Seuran ulkopuoleinen/ei jäsen, 10€/kerta, jäsen 20€/kk tai 50€ kesä.
-Ratamaksut tulee olla suoritettu ennen radalle tuloa. Maksetaan alla olevalle seuran tilille ja viesti kenttään ulkoratamaksu ja päivämäärä. Kuitti mukaan radalle!
-Jos radalla tavataan ei maksaneita henkilöitä niin ratamaksu 20€. Joka maksetaan samantien!


Jäsenmaksut: Aikuinen 25€/kalenterivuosi, alle 16 vuotias 10€/kalenterivuosi, maksetaan seuran tilille.
Seuran tilinro:Nordea/FI47 1091 3000 3501 91
Lisätietoa: nim:pasil


Sisärata avoinna 365/24/7 2017-2018

Ratapohja: Messumatto, hyppyrit vaneria.
Radan koko: 20m x 14m
Autot: 1:10 kokoluokan autot ja sitä pienemmät
Ajanotto:Robitronic lapcounter version '17, radalla lainapondereita 5€/päivä hintaan.
Ratamaksut: 300€/kausi, 1.10-30.4(KAUSI 1) tai 1.5-31.9(KAUSI 2), kausimaksun maksaneella rata on auki 24/7. 10€/kerta maksulla rata avoinna kun paikalla avaimenhaltija).
Radan osoite: Hallituskatu 35, 53500 Lappeenranta.



Tervetuloa!


     

43
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2016 - 2017
« : 03.03.17 - klo: 08.43 »
Moi!
Tallinnan WJ-kisa lähestyy. Kisapaikka/rata tulee olemaan sama kuin viime vuonna.
Ilmoittautuminen aukeaa kuulemma ensi viikolla.
Hotelleista pari sanaa, Tallinnassa on samaan aikaan sekä suomalaisia että ulkomaalaisia bändejä soittamassa Saku-areenalla. Joten esim Viru hotelli on nostanut hintoja tuntuvasti, taitaa olla jo loppuun myytykin.
Kilpailun järjestäjä tulee vielä laittamaan hotelli tarjouksia kisakutsuun. Mutta booking.com kautta löytyy vielä halpoja hotelleja/asuntoja kisaviikonlopulle. Kannattaa siis olla nopea jos Tallinnaan on kisaamaan lähdössä.

44
Team Associated / Vs: Team Associated B64
« : 24.02.17 - klo: 14.03 »
Mikä aiheutti suurta v********:sta Jorilla b44.3 assossa?

Se halus kulkee matolla/turfilla renkaat taivasta kohden meikän käsissä:) Teki sille mitä vaan :smiley:

45
Team Associated / Vs: Team Associated B64
« : 24.02.17 - klo: 08.19 »
Morjens!
Auto kasassa ja ekat testit ajettu:)

Vähän pohjaa tarinalle: Tullut tänä talvena omistettua neljän eri merkin 4wd auto, tätä asson uutukaista odotellen:). Tuli kokeiltua Losin, Durangon, Schumin ja Xrayn auto. Ja täytyy sekin todeta että noista merkeistä ei mikään ole huono tässä mattocrossissa. Jokaisen auton saa ajettavaksi, mutta onko se sit riittävän nopea? Mene ja tiedä..

Dodi, sit tähän Asson B64D malliin.
-Kasaaminen: Osat napsahtelee paikalleen ilman dremeliä. Yhden takatukivarren jouduin kumminkin viilaamaan koska en ollut tyytyväinen sen herkkyyteen. Ja toinen mikä tuli kasatessa esiin oli casterblock palojen kiinnintys ruuvit alhaalla. Ottaa kiristäessä kiinni hingepinniin ja menee jumiin. Rikka alle tai 1-2mm lyhempi ruuvi= homma toimii.

Setup: Tuli otettua tuolta Karrin facen sivuilta https://m.facebook.com/karrisalmelaRC/?locale2=fi_FI  Täydellistä kopio ei saanut vielä tehtyä hiphop osien puuttuvuuden takia:)

Ekat ajot: Täytyy sanoa että auto yllätti! Tällä kertaa positiivisissä merkeissä, en tiedä oliko takaraivossa B44.3 auton suoma suuri v**** jota pelkäsin myös uudessa mallissa:)  Auto oli todella helppo ajaa ja mikä parasta se myös kestää pystyssä:D Aikoja tuli kellotettua sen verran että ei ihan "uulitsalla" ole koko tekeminen. Noin sekunttia edelle 2wd autoa. Tämä tietää hyvää ja antaa taas uutta potkua tähän harrastukseen. Tulevan viikonloppuna ajetaan vielä kunnon testi viikonloppu jotta pääsee täysin sisälle tämän vauhti hirmun temppuihin:)

ETEEN PÄIN! SANO MUMMO HANGESSA!
KESÄ TULE JO:)

Edit: Takahubien muovilevyt (mihin tulee linkki kiinni) kannattaa tehdä hiilikuidusta.Mutta muistakaa ostaa itse hiilikuitulevy/säilyttäkää kuitti. On prösyyrit näyttää sit verottajalle😆😂😂😂😂😂

46
Radalla tänään klo:15.00-> varmaan tuonne 7-8 asti paikalla.
Tulkaahan taas kaikki paikalle. Oli viimeksi hienoo kun oli 10autoa kiertääs rataa :cool:

47
Team Associated / Vs: Asso B6 ja B6D
« : 27.01.17 - klo: 05.41 »
Jeps ilmoitettu myyjä liikkeeseen, sain kyllä "oikastua" pikku ruuvipenkissä tuli kyllä ihan hyvä :grin: piti kokeilla ja toimi.
Ois vielä yksi kysymys koskien iskarin yläpään shock bushingeista  onko muilla tai miten muilla liikkuu iskarit siinä puslassa?
Kuuluuko pitkittäis suunnassa olla pari milliä liikkumisen varaa?

Pitää olla 2mm liikkumisvaraa. Jos sen vetää tiukasti kiinni niin rupee iskarinliike rajoittumaan.

48
Kilpailijoiden kanava / Vs: EOS 2016-2017!
« : 26.01.17 - klo: 16.24 »
Morjens!
Se olis vajaan viikon päästä reissu Hudy-areenalle edessä.
Huima määrä on kyllä ilmoittautuneita EOS 3 Trenzin/SK,3-5.2.2017 kisaan. Vaivaiset 324 ilmoittautumista, suomesta 12kuskia :cool:
Team RCM koostuu tällä kertaa-> Mikko Helistölä 2wd, Niklas Mykkänen 2wd ja Jori Mykkänen "yrittää pitää kuskien kaluston kunnossa":)

Hienot karkelot siis tiedossa👌🏽

49
Team Associated / Vs: Asso B6 ja B6D
« : 26.01.17 - klo: 15.59 »
Noniin tuli b6 hankittua onkos muilla tullu vastaan että iskarin runko olis inasen soikea? Testattu eri männillä niin ei oikeen muuta vaihtoehtoa jää kun tuo iskarin runko, liikkuu aika nihkeästi.

Oho! :shocked:
4kpl B6/B6D autoa meillä kasattu eikä yhdessäkään mitään vikaa osissa. Osat menny kaikki paikalleen ilman dremelöintiä yms. B5 autoissa oli kyllä jokaisessa joku osa jäänyt pois tai muuten käyttökelvoton...
Ei muuta kun iskarin rungosta yhteyttä ostoliikkeeseen, saat varmasti uuden tilalle:)

50
Yleinen keskustelu / Vs: Mistä tietää Renkaiden pidon?
« : 25.01.17 - klo: 06.48 »
Joo, Schumacherin mini pinnejä olivat testailleet, ja eivät kuulemma pitäneet. :P Mutta Schumacherin Slicksellä oli pitäny paremmi. Pitäs viel ettii vanteet kumet ja insetrit oikean laiset. Täytyy kysellä viel enemmä, että tietää mikkä siellä oikeesti pitää. :)

Ei vieläkään tullut vastausta, mikä on ajoalustan materiaali? Helpottaa huomattavasti neuvojia..
Mutta jos se on parketti tai ns,kumimatto joita salibandy alustana käytetään. Noista ei ole tietoa.
On sen verran arvokkaat lattiamatskut ettei ole päässyt testaamaan :laugh: :laugh:

51
Yleinen keskustelu / Vs: Mistä tietää Renkaiden pidon?
« : 23.01.17 - klo: 16.37 »
Varmaan parhaan renkaan löydät kun kysyt muilta millä ne ajaa. Niin kuin Akau tuossa viestissään myös toteaa.
En tiedä millä materiaalilla ajelette urheilusalissa? Matollekkin on jo monta hyvää treeni rengasta löydetty tälle talvelle. Ei tarvitse aina olla minipinn :wink:  Ja tuo renkaan (minipinn) kuluminen 2-3 akussa loppuun löytyy yleensä ihan näistä meidän radoista. 180asteisia kurveja perä,perään. Kiihdytetään täysillä ja 8metrin päässä jarru pohjaan. Ei ihme jos kuluu :tongue:

Omat "suositukset".
Betoni alusta: minipinn yellow, stagger yellow. Ja ikävä kyllä renkaat pitää ajaa tiettyyn kulutus asteeseen ennen kuin pito on parhaillaan. Insertiksi JC And1, shumin tubby, aka.

(Lappeenrannan messumatto kyseessä) Rengas toimii alusta asti niin kauan kuin nappulaa löytyy..
Matto alusta: minipinn yellow, stagger. Mutta sitten uutta rengasta, proline pinnpoint (ajettu lpr radalla nyt 2000 kierrosta yhdellä setillä. Pito on todella hyvä, uutena jopa kiskopito. Schumin Dart rengas, loistava ajettava->kestävyys tuplat vs minipinn. Schumin venom ei ainakaan toimi meidän radalla yhtään, yhtä liukasta kuin jäällä:(
Ja ollaan myös ajettu proline holeshot renkailla matolla, pito vastaa aika lailla savea->kestävyys 200kierrosta mutta hauska rengas ajaa:) Siinäpä niitä vaihtoehtoja, on vielä monta rengasta mitä ollaan testattu mutta ei kaikkea jaksa kirjottaa:)
Jospa näistä nyt jotain apua olis..




52
Uutta mattoa kiusaamassa klo:11.00->

53
Mortse!
Perjantaina 13.1.2017 laitellaan taas rata ajokuntoon.
Otetaan vanhat matot pois. Laitetaan uudet ristiinkudotut ja loppuun asti neulotut matot tilalle :wink:

Aloitellaan hommat tuossa klo:17.00->

Tulkaahan niin uudet ja vanhat paikalle, saadaan rata nopeasti ajokuntoon.

54
No hei :laugh:  Laittakaapas arvon harrastajat tänne tietoa kun olette menossa ajamaan. Sieltä watsup ryhmästä ei kukaan uusi harrastaja teitä löydä tai tiedä milloin radalla on porukkaa :cool:  Kyselyjä tulee henk.koht milloin hommaaa voisi tulla katsomaan?


Radalla tänään klo:12.00->

55
No hei :laugh:  Laittakaapas arvon harrastajat tänne tietoa kun olette menossa ajamaan. Sieltä watsup ryhmästä ei kukaan uusi harrastaja teitä löydä tai tiedä milloin radalla on porukkaa :cool:  Kyselyjä tulee henk.koht milloin hommaaa voisi tulla katsomaan?

Notta,juu-u-> Tänään klo:11.00 ollaan menossa radalle ja varmaan sen 4-5h paikalla :cool:

56
Radalla ny, klo:14.30 asti..

57
Reenailee tänää klo:17.00->

58
Reeniä,reeniä klo:12.00-> ratalla :cool:

59
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 01.09.16 - klo: 16.38 »
Rehellinen kansalainen laskee Hobbykingin akun hinnan seuraavasti:
Akun hinta x 1,047 x 1,24 + rahti = akun lopullinen hinta

Jopa verojen maksun jälkeen yksi akku tulee hieman halvemmaksi kuin vastaava Suomesta. 5.3 Nanotec näyttää maksavan 30 euroa Euroopan varastolta. Rahti yhdelle akulle näyttää olevan vajaa 9 dollaria (noin 8 euroa). Akun kokonaishinnaksi tulee 47 euroa. Säästöä ei tule suurta määrää verrattuna esim Gens 5000 mAh 50c-akkuun verrattuna (60 euroa postikuluineen).

Ja akkujen välinen hinta ero senkuin pienenee kun kuulut johonkin paikalliseen seuraan(kerho/seuran alennus) Plus suomesta ostamalla, on ostajalla aina jonkinlainen takuu tuotteella. Tälle asialle annan ison arvon aina suomesta ostaessa! Plusplus, en ihan samaa mieltä ole tuon nanotech akkujen laadusta.
Aikanaan tuli niitä tilattua 4kpl joista 2kpl oli parin lautauksen jälkeen valmiita roskiin... Mutta jokainen ostaa sieltä mistä parhaakseen katsoo:)

60
Team Associated / Vs: Asso B6 ja B6D
« : 25.08.16 - klo: 18.59 »
Morroo, Vaasan pappojen ÄmÄm setup tälle loistavalle autolle. https://www.dropbox.com/s/v5fzk7wkvjos8h8/B6D%20Vaasa%20%2B40MM%20Kisat.pdf?dl=0

Tuli vaasassa ajettua molemmilla autoilla reeniä (B5M) ja B6D osoittautui nopeammaksi ja helpommaksi ajaa.
Aivan huikee auto!! Ei voi muuta sanoa :smiley:

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 24