Failsafet on aikalailla turhia kapistuksia siinä vaiheessa kun autosta katkeaa virrat.
Nii mut eikö failsafet oo just sitä varten et ku akku vetää viimesiään niin failsafe huomaa tilanteen ja ilmoittaa siitä vetämällä jarrut lukkoon (jos niin on säädetty) jolloin pitää lopettaa ajelu ellei vaihda uutta täyttä akkua tilalle
vain mikäli sinulla on sellainen faili joka katkaisee menon myös matalasta jännitteestä... Yleensä kun nuo eivät sitä tee, vaan puuttuvat peliin vain jos signaali katoaa.
Alijännitteen huomaa jokainen kuski tarpeeksi ajoissa.
Silloin kun servot yleensä ainoastaan hidastuvat selvästi, ja voima on myös vähissä.
Huomaa hyvin helposti siitä että kaikki komennot tuntuvat menevän todella viiveellä.
Nimheillä ajaessa asian huomaa jokainen niin ajoissa että ei se auto karkaa mihinkään täysin hallitsemattomasti.
Ja vaikka ei tätäkään muka kunnolla pystyisi havaitsemaan niin jälleen se kuminauha on hyvä olla, koska se jo viimeistään estää kaasun pohjaan painamisen kun virta on vähissä.
Radiothan kun kyllä toimii niin matalassa jännitteessä että servoilta on jo puhti kadonnut.
Ainoa tilanne missä kuminauha ei voita jokaista failia, on ylempänä kuvattu tilanne missä servo menee rikki ja jumittaa johonkin asentoon... Siinä kun ei auta failit eikå kuminauhat.
Onneksi todella harvinaisia tilanteita.