RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: jannes28 - 08.09.10 - klo: 11.32
-
Tollanen auto tulossa. Näyttää ihan hyvältä kaikkine alumiiniosineen. Ulkomaalaisilta foorumilta lueskelin että tulee hiilikuituoptiota ja sellainen optio että voi käyttää pötkölipoja.
kuvia ja juttua autosta (http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/424139-greetings-i-would-like-introduce-caster-racing-official-pro-1-10-thread.html)
-
Näyttää ihan älyttömän hyvälle. :shocked: Varmasti on nopea radalla.
-
On kyllä selkeesti kymppikrossarit menossa oikeeseen suuntaan. Mutta miksi kuuladiffit?
Ratasdiffit ja optiona keskidiffi niin olisi oikeesti varteenotettava.
Vai onko siinä tosiaan jo tehtaalta ihan diffi eikä pelkästään slipperi keskellä?
5. Adjustable Slipper Clutch for Center Diff.
-
Näköjään lähtökohtana käytetty Hot Bodies D4:sta. Osa osista jäänyt suoriksi kopioiksi muotiltaan. :wink:
-
näyttää kyllä deenelkulta, mutta ainahan nämä autot tuntuvat olevan kopioita jostakin :wink:
-
Siis miltä osin tuo alumiinihässäkkä näyttää jonkun mielestä D4:ltä?
Caster
(http://casterracingusa.com/files/110PRO/22.jpg)
HB D4
(http://www.oople.com/rc/photos/reviewhbd4/rearendcomplete.jpg)
-
On kyllä selkeesti kymppikrossarit menossa oikeeseen suuntaan. Mutta miksi kuuladiffit?
Ratasdiffit ja optiona keskidiffi niin olisi oikeesti varteenotettava.
Vai onko siinä tosiaan jo tehtaalta ihan diffi eikä pelkästään slipperi keskellä?
5. Adjustable Slipper Clutch for Center Diff.
Onko ratasdiffit olleet kisoissa jotenkin ylivoimaisia verrattuna kuuladiffeihin? Ei omasta mielestäni. Joten miksi sellaiset pitäisi jokaisessa autossa olla?
Ja onhan tuohon alumiinia saatu reilusti verrattuna siihen perusmalliin joka on muovinen, mutta eipä se alumiini takaa suorituskykyä myöskään, muovisilla ja hiilikuituisilla mennään edelleen myös kovaa, enkä usko että tuo Caster mitenkään erikoinen suorituskyvyltään on...
-
Siis miltä osin tuo alumiinihässäkkä näyttää jonkun mielestä D4:ltä?
Sama ideahan noissa on ja monta samaa osaa tai pikkasen fiksattua. Materiaalit muuttunut hiilarista ja muovista alumiiniin monessa paikkaa. Ylärunko muotoiltu kokonaan erinlaiseksi, mikä saattaa hämätä silmää.
Samoja osia muotiltaan tai ihan pikkasen fiksattu:
Moottoripukki
Ohjaus
Casterpalat
c-palat
akun kiinnitys
etu bulkki
hinge pinnien kiinnitykset ja "kortsut" sisällä
slipperin kiinnityslevy
korin kiinnitys "tapit"
servon kiinnitykset
hexit
etulevy hinge piennien kiinnitykseen
pohjalevy
Sama idea, mutta fiksattu vähän enemmän:
boksin kuoret
iskarin tuet
sisäpuolen camber linkkien kiinnitys palat
siipi teline
No jäihin siellä vielä joku osa, joka ei olis samaa tai hyvin lähelle... :wink:
Onko ratasdiffit olleet kisoissa jotenkin ylivoimaisia verrattuna kuuladiffeihin? Ei omasta mielestäni. Joten miksi sellaiset pitäisi jokaisessa autossa olla?
Kahdessa ekassa kisassa tällä kaudella on ollut.
EDIT: Jyväskylässä 1-7 sijat ja Salossa sijat 1-4 ratasdiffiautoille. :mrgreen:
EDIT2 Ja jos puhutaan vielä erikseen rataskeskidiffi autoista, niin luvut on vielä tyrmäävämpiä: Jyväskylässä oli yksi sellainen auto ja se voitti sekä Salossa oli kaksi sellaista ja ne otti sijat 1-2... No homma kyllä tasottuu tän osalta kahdessa seuraavassa kisassa, kun radat on sähkökymppi ratoja... :wink:
...enkä usko että tuo Caster mitenkään erikoinen suorituskyvyltään on...
Samaa mieltä... :lol:
-
Onko ratasdiffit olleet kisoissa jotenkin ylivoimaisia verrattuna kuuladiffeihin? Ei omasta mielestäni. Joten miksi sellaiset pitäisi jokaisessa autossa olla?
Ja onhan tuohon alumiinia saatu reilusti verrattuna siihen perusmalliin joka on muovinen, mutta eipä se alumiini takaa suorituskykyä myöskään, muovisilla ja hiilikuituisilla mennään edelleen myös kovaa, enkä usko että tuo Caster mitenkään erikoinen suorituskyvyltään on...
Huoltovapauden takia lähinnä, kun ne on kuitenkin todistettu vähintään yhtä nopeiksi. Säätökin onnistuu selkeesti öljyillä, eikä fiilispohjalta.
Kun nyt kisoista mainitsit, niin tän hetkinen sm top 5 taitaa kaikki olla autoja ratasdiffeillä.
En minäkään ton suorituskykyyn sinänsä usko, mutta suunta on oikea kun autojen kestävyys paranee. Teho tai paino kun ei kuitenkaan ole pitkään aikaan ollut ongelma tässä luokassa.
-
Asiallisen näköinen kiesi, vielä kun älyäisi tehdä ratasdiffeillä niin kylätason kuskitkin voisi kiinnostua. Löysittekö mistään hintaa?
-
Kahdessa ekassa kisassa tällä kaudella on ollut.
EDIT: Jyväskylässä 1-7 sijat ratasdiffi autoille ja Salossa sijat 1-4 ratasdiffiautoille. :mrgreen:
EDIT2 Ja jos puhutaan vielä erikseen rataskeskidiffi autoista, niin luvut on vielä tyrmäävämpiä: Jyväskylässä oli yksi sellainen auto ja se voitti sekä Salossa oli kaksi sellaista ja ne otti sijat 1-2... No homma kyllä tasottuu tän osalta kahdessa seuraavassa kisassa, kun radat sähkökymppi ratoja... :wink:
Pitää ottaa huomioon, että nuo kisat ovat olleet sikäli poikkeukselliset, että niitä ei ole ajettu kymppikrossiradoilla vaan m8 (kuten mainitsitkin). Ja kuskitkin vaikuttaa, ja jos nyt voittajista puhutaan niin Jose nyt ei hitaimmasta päästä ole kuskina, vaikka olisi ajanut kuuladiffeillä ja ilman keskidiffiä... ;)
Oman käsitykseen mukaan missään muualla ei Durangoilla ole erityisesti dominoitu.
Esim EM-kisoissa ei Hupo kerinnyt ratasdiffeillä top3:een, vaan kärjessä oltiin kuuladiffeillä. Eli mitenkään ylivoimaisesti paremmat (mutta ei toki välttämättä huonommatkaan) ne ratasdiffit ole.
Samoin kuuladiffeillä ollaan oltu kärjessä myös useimmissa muissa isoissa kisoissa, kuten esim ROAR nationals tms.
Vastaavasti TRF502:een on myös tulossa ihan kuuladiffit, ei ratasdiffejä... mikäli se mihinkään liittyy.
-
briteissä 229 puntaa eli noin 280 €
Ketkäs noita sm:iä hallitsi ennen ratasdiffejä? Ei kai vaan olis ollu samat heput? Ettei vaan olis enempi ajotaidoista kiinni :wink:
Itseä kiinnostaa juurikin se pointti että auto on ilmeisesti kestävä. mutta sen näkee sitten.
-
http://casterracingusa.com/product.php?productid=723&cat=1&page=1
450 dollaria...
-
Samat kaverit siellä joka tapauksessa olisi, mutta onko se sitten sattumaa että niin moni parempi kuski on vaihtanut ratasdiffilliseen?
Kun ne nyt on kerran todistettu yhtä nopeiksi, mutta ovat huomattavasti huoltovapaampia, niin miksi ei?
-
Ratasdiffin helppous/toimivuus/säädettävyys on se must juttu kuuladiffien rukkaamiseen kyllästyneillä, ei se millä jätkät vetää maailmalla kovaa. Mitä enemmän painoa/tehoa, sitä kovempaa kyytiä kuuladiffit saa ja sitä useammin niitä joutuu huoltamaan. Kuuladiffit krosseissa kuuluu siihen aikakauteen kun ajettiin peltikennoilla ja hiilivoimaloilla.
Kuvia kun katselin niin olisi voinut samalla tehdä tukivarsiin säädettävät ulosjoustot.
PS: Jos en väärin muista niin viime kevään Espoon vikassa sisäkisassa kolmidiffinen proto dominoi aika suuresti koko kilpailun ajan joten en yhtään aliarvioisi kolmidiffisten nopeutta pienemmillä/tasaisemmilla paanoilla.
-
Samat kaverit siellä joka tapauksessa olisi, mutta onko se sitten sattumaa että niin moni parempi kuski on vaihtanut ratasdiffilliseen?
Kun ne nyt on kerran todistettu yhtä nopeiksi, mutta ovat huomattavasti huoltovapaampia, niin miksi ei?
Ei kai kukaan olekaan sanonut että ei voisi ratasdiffillinen olla, mutta ei se myöskään tee autosta sen huonompaa jos siinä ei ratasdiffejä ole.
Uskoisin, että on sattumaa. Tuskin kukaan pelkkien ratasdiffien takia on Durangoa ostanut.
-
Ratasdiffin helppous/toimivuus/säädettävyys on se must juttu kuuladiffien rukkaamiseen kyllästyneillä, ei se millä jätkät vetää maailmalla kovaa. Mitä enemmän painoa/tehoa, sitä kovempaa kyytiä kuuladiffit saa ja sitä useammin niitä joutuu huoltamaan. Kuuladiffit krosseissa kuuluu siihen aikakauteen kun ajettiin peltikennoilla ja hiilivoimaloilla.
Kuvia kun katselin niin olisi voinut samalla tehdä tukivarsiin säädettävät ulosjoustot.
PS: Jos en väärin muista niin viime kevään Espoon vikassa sisäkisassa kolmidiffinen proto dominoi aika suuresti koko kilpailun ajan joten en yhtään aliarvioisi kolmidiffisten nopeutta pienemmillä/tasaisemmilla paanoilla.
Olettaisin, että sama kuski ajaisi samalla radalla lujaa myös toisella autolla. Tuo protohan on melko painava, ja esim briteissä tuntuu painavat autot olevan suosiossa kun on suuri pito.
Ja toisaalta EM-kisoja dominoitiin hihnavedolla ja kuuladiffeillä... :)
Enkä ainakaan itse edelleenkään sano, että ratasdiffi olisi huonompi tai parempi, vaan että jos sitä ratasdiffiä ei ole, niin ei se välttämättä tee autosta huonompaa (vaikka sitten joku haluaisikin mieluummin ratasdiffit ja sen takia ei sitten kuuladiffillistä halua).
Ainakin ensi kesänä Vaasan MM-kisoissa nähtäneen, että millaisilla autoilla tänä päivänä ajetaan lujaa...
-
briteissä 229 puntaa eli noin 280 €
Ketkäs noita sm:iä hallitsi ennen ratasdiffejä? Ei kai vaan olis ollu samat heput? Ettei vaan olis enempi ajotaidoista kiinni :wink:
Itseä kiinnostaa juurikin se pointti että auto on ilmeisesti kestävä. mutta sen näkee sitten.
Onko linkkiä tms tuosta brittien hinnasta? On niin iso hintaero tuohon casterin hintaan (ja vieläpä siellä mainostettiin normihinnaksi 599), että melkein kuvittelisin tuon 229 puntaa olevan se muovinen rtr-paketti... tai sitten on vaan todella halpa hinta verrattuna tuohon casterin hintaan.
-
http://casterracingusa.com/product.php?productid=723&cat=1&page=1
450 dollaria...
Ja casterin edustaja sanoo rc/techin sivuilla näin
Pro kit will have an introductory street price of $349.95
Ja briteissä näyttää olevan 229 puntaa. eli alle kolmesataa tulee varmaan olemaan euroissa.
siinäpä se hinta (http://answer-rc.com/product.php?id=Caster%20Racing%20SK10%20Pro%204WD%20Buggy%20Kit&catid=69)
-
Ja kuskitkin vaikuttaa, ja jos nyt voittajista puhutaan niin Jose nyt ei hitaimmasta päästä ole kuskina, vaikka olisi ajanut kuuladiffeillä ja ilman keskidiffiä... ;)
Joo kyllä se Hosee ihan hyvin työntää millä vaan. :wink: Jyväskylässä ei ollut suurta hyötyä tuosta keskidiffistä, ihan pieni (edellis vuodesta Hosee oli nostanu vauhtia suhteessa muutaman kympin, mikä riitti)... Salossa sen sijaan hyöty oli suuri ja se oli oikeasti aivan uskomatonta kuinka upeasti ne kaksi autoa siellä käyttäyty, ei tietoakaan siitä väännöstä, mikä on Hosen kanssa aina käyty.
Itse epäilen ja toivon, että keskidiffi kääntyy Vaasassa haitaksi ja Hyvinkäällä sen suhteen ei varmaan ole merkitystä.
Juu mailmalla ei hirveästi käytetä rattaita, koska siellä radat on ratoja eikä lentokenttä perunapeltoja :wink:
Ketkäs noita sm:iä hallitsi ennen ratasdiffejä? Ei kai vaan olis ollu samat heput? Ettei vaan olis enempi ajotaidoista kiinni :wink:
No joo, auto vaihtu ja sama sijoitus edelleen. Ainut ero, että eri kuski edellä :lol:
-
Uskoisin, että on sattumaa. Tuskin kukaan pelkkien ratasdiffien takia on Durangoa ostanut.
Kyllä täällä painaa vaakakupissa myös diffit, kuuladiffillistä nelkkua ei enään hankita edellä mainituista syistä. Tuuppikrossi ja tasamaan autot on asia erikseen.
Ja kyllä, kuuladiffi tekee autosta huonomman mun näkemyksen mukaan, se on monesti auton heikoin lenkki siitä syystä että se vaatii paljon huoltoa toimiakseen kunnolla.
Mutta, jos tykkää rukkailla nelkkujen kuuladiffejä niin se heille suotakoot :wink:
-
Uskoisin, että on sattumaa. Tuskin kukaan pelkkien ratasdiffien takia on Durangoa ostanut.
Kyllä täällä painaa vaakakupissa myös diffit, kuuladiffillistä nelkkua ei enään hankita edellä mainituista syistä. Tuuppikrossi ja tasamaan autot on asia erikseen.
Ja kyllä, kuuladiffi tekee autosta huonomman mun näkemyksen mukaan, se on monesti auton heikoin lenkki siitä syystä että se vaatii paljon huoltoa toimiakseen kunnolla.
Mutta, jos tykkää rukkailla nelkkujen kuuladiffejä niin se heille suotakoot :wink:
Niin no sanoinkin että voihan se jollekulle olla kriteeri, mutta ei se ole sitä kaikille...
-
jos ratasdiffeistä saa maksaa yli viisisataa euroa, niin saa mun puolesta jäädä kauppaan. Mut tarkoitus ei varmaan ole keskustella durangosta täällä? Ja siitä kuinka se dominoi.
-
Ei kai kukaan olekaan sanonut että ei voisi ratasdiffillinen olla, mutta ei se myöskään tee autosta sen huonompaa jos siinä ei ratasdiffejä ole.
Uskoisin, että on sattumaa. Tuskin kukaan pelkkien ratasdiffien takia on Durangoa ostanut.
Ei varmasti, mutta yhdistelmä hyvää suunnittelua, alumiinin runsaampaa käyttöä ja ratasdiffit taitaa olla se mikä durangossa vetoaa, ja mikä on tulevaisuuden juttu kymppikrossareissa. Jos ei MM kisoissa niin ainakin SM tasolla.
Voi hyvinkin olla että MM kisat voitetaan hiilikuituisella kuuladiffillisellä autolla. Mutta se ei kumoa sitä faktaa että tavallinen kuski pääsee aivan yhtä kovaa alumiinisella ratasdiffillisellä, ja kestävyys on aivan eri luokkaa. Jos vertaa diffien hyviä/huonoja puolia, niin en ymmärrä miksi tavallinen kuski haluaisi kuuladiffejä krossariin.
Kyllä se ratasdiffien puute vaan taitaa aika monen mielestä tehdä autosta huonomman, etenkin kun kyseisen auton kohderyhmä taitaa olla ne tavalliset kuskit eikä MM kärki.
-
Mut tarkoitus ei varmaan ole keskustella durangosta täällä? Ja siitä kuinka se dominoi.
Totta turiset, mutta ei kai se Durango ole ainoa ratasdiffillinen auto? Käsitykseni mukaan HN/Pumilio on viime aikoina ollut se dominoiva auto :wink:
Mutta, jos Caster hinnoitellaan järkevästi, sitä saa Suomesta, kuten varaosiakin, niin siinä on varteenotettava vaihtoehto. Kestävää osaa on paljon, ja jos peli muuten pysyy nipussa niin varmaan noitakin alkaa näkyä radoilla. Missään nimessä ei ole tarkoitus lytätä autoa sen takia että siinä on kuuladiffit, kyllä niilläkin ajaa kummasti.
-
Varoituksen sana tai ainakin kannattaa ottaa huomioon niiden, jotka kyseisen auton ostoa suunnittelette: Tuon malliset vetari viritykset eivät ole yleensä olleet päteviä sekä ylädekki on silputtu niin rimpulaksi, että suomen radoilla ja eteenkin big jumps mentaliteetin takia koko runko suurella todennäköisyydellä menee kieroksi. Pohjalevy sinäänsä näyttää ihan ok, mutta se tarvitsisi kunnon ylädekin tuokseen, eikä tuollaista rimpulaa. Tietysti tohonhan voisi jopa käydä D4:n tukevat ylädekit.
-
Toivottavasti mukana tuleva (olettaisin että tulee) kori ei ole yhtä ruma kuin tuossa RTR-mallissa, joka ei ainakaan omaa silmää miellytä lainkaan:
(http://img696.imageshack.us/img696/9015/b191005291743.jpg)
-
Mietin tuossa ett sopisiko deenelkun koppa suoraan? Ilmeisesti tuohon on tulossa optiona hiilikuitu ylädekit tai sitten voi käyttää niitä rtr:n muovisia. Mahtaneeko nuo nyt niin heikot olla. katsotaan.
-
Samoja osia muotiltaan tai ihan pikkasen fiksattu:
Moottoripukki
Ohjaus
Casterpalat
c-palat
akun kiinnitys
etu bulkki
hinge pinnien kiinnitykset ja "kortsut" sisällä
slipperin kiinnityslevy
korin kiinnitys "tapit"
servon kiinnitykset
hexit
etulevy hinge piennien kiinnitykseen
pohjalevy
Sama idea, mutta fiksattu vähän enemmän:
boksin kuoret
iskarin tuet
sisäpuolen camber linkkien kiinnitys palat
siipi teline
No jäihin siellä vielä joku osa, joka ei olis samaa tai hyvin lähelle... :wink:
Lähinnä itse kiinnitin huomiota että:
- C-palat on erilaiset
- takahubit on erilaiset (casterissa ei säätömahdollisuutta ylälinkin kiinnitykselle)
- takaiskarit on takana, D4:ssä tukivarsien edessä
- tukivarret erilaiset
Toki jos pienet erot sallitaan, niin loppujen lopuksi aika monikin auto on samanlainen kuin joku toinen.
Autojen geometriaeroista en osaa kuvien perusteella sen tarkemmin sanoa...
-
Tarkoitaiskohan toi halpa alle hinta just tästä muoviversiosta, jossa ei ole cnc-osia :roll:
Pro malli joka on puskettu cnc-osia täyteen olisi sitten hieman kalliimpi. Asia selviää varmasti lähi viikkoina, kun uusi Suomalainen kauppias saa autoja myyntiin.
(http://www.answer-rc.com/admin/images/products/21.jpg)
(http://www.answer-rc.com/admin/images/products/14.jpg)
-
Tarkoitaiskohan toi halpa alle hinta just tästä muoviversiosta, jossa ei ole cnc-osia :roll:
Pro malli joka on puskettu cnc-osia täyteen olisi sitten hieman kalliimpi. Asia selviää varmasti lähi viikkoina, kun uusi Suomalainen kauppias saa autoja myyntiin.
(http://www.answer-rc.com/admin/images/products/21.jpg)
(http://www.answer-rc.com/admin/images/products/14.jpg)
Taitaa olla väärän auton kuvia, nuo näyttää tuolta caster racingin 1:18 autolta (josta muuten myös on vastaava aluuminiversio olemassa...)
-
Tarkoitaiskohan toi halpa alle hinta just tästä muoviversiosta, jossa ei ole cnc-osia :roll:
Pro malli joka on puskettu cnc-osia täyteen olisi sitten hieman kalliimpi. Asia selviää varmasti lähi viikkoina, kun uusi Suomalainen kauppias saa autoja myyntiin.
Taitaa olla väärän auton kuvia, nuo näyttää tuolta caster racingin 1:18 autolta (josta muuten myös on vastaava aluuminiversio olemassa...)
Tuossa hinta linkissä löytyy nuo yllä olevat kuvat sivun alaosasta:
http://casterracingusa.com/product.php?productid=723&cat=1&page=1
450 dollaria...
Ja casterin edustaja sanoo rc/techin sivuilla näin
Pro kit will have an introductory street price of $349.95
Ja briteissä näyttää olevan 229 puntaa. eli alle kolmesataa tulee varmaan olemaan euroissa.
siinäpä se hinta (http://answer-rc.com/product.php?id=Caster%20Racing%20SK10%20Pro%204WD%20Buggy%20Kit&catid=69)
-
Tuon malliset vetari viritykset eivät ole yleensä olleet päteviä
Valaisetko hieman tätä, tarkoitatko takapään koiranluita vai mitä?
-
Tarkoitaiskohan toi halpa alle hinta just tästä muoviversiosta, jossa ei ole cnc-osia :roll:
Pro malli joka on puskettu cnc-osia täyteen olisi sitten hieman kalliimpi. Asia selviää varmasti lähi viikkoina, kun uusi Suomalainen kauppias saa autoja myyntiin.
Taitaa olla väärän auton kuvia, nuo näyttää tuolta caster racingin 1:18 autolta (josta muuten myös on vastaava aluuminiversio olemassa...)
Tuossa hinta linkissä löytyy nuo yllä olevat kuvat sivun alaosasta:
http://casterracingusa.com/product.php?productid=723&cat=1&page=1
450 dollaria...
Ja casterin edustaja sanoo rc/techin sivuilla näin
Pro kit will have an introductory street price of $349.95
Ja briteissä näyttää olevan 229 puntaa. eli alle kolmesataa tulee varmaan olemaan euroissa.
siinäpä se hinta (http://answer-rc.com/product.php?id=Caster%20Racing%20SK10%20Pro%204WD%20Buggy%20Kit&catid=69)
Juu mutta veikkaan että ne on tuolla answer-rc:lläkin väärin ne kuvat.
-
luin tuolta ulkomaalaiselta foorumilta että cvd optioita olisi myös tulossa.
-
nimihomma näyttää olevan epäselvä. jenkeissä joku sniper 10 buggy, itämaissa saku 10 buggy joista tulee lyhennys s10b. Siivessä tosin lukee sk-10 ja answer rc:n sivuilla. onkohan tuo joku työnimike. No oli miten oli, eiköhän se selviä :grin:
-
nimihomma näyttää olevan epäselvä. jenkeissä joku sniper 10 buggy, itämaissa saku 10 buggy joista tulee lyhennys s10b. Siivessä tosin lukee sk-10 ja answer rc:n sivuilla. onkohan tuo joku työnimike. No oli miten oli, eiköhän se selviä :grin:
Sitten pitää vielä ottaa huomioon että siitä on myös se muovinen versio, joka on mahdollisesti yksi noista nimistä, eipä tuolle varmasti muuten useita nimiä tule...
Tässä muuten kuva tuosta Caster Racingin 1:18 pro mallista
(http://i631.photobucket.com/albums/uu32/cbr74/DSC00783.jpg)
Ja olen tosiaan varma että noissa yksissä kuvissa on tämä rtr-malli:
(http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=41336.0;attach=8516;image)
-
nimihomma näyttää olevan epäselvä. jenkeissä joku sniper 10 buggy, itämaissa saku 10 buggy joista tulee lyhennys s10b. Siivessä tosin lukee sk-10 ja answer rc:n sivuilla. onkohan tuo joku työnimike. No oli miten oli, eiköhän se selviä :grin:
Illalla luin jostain sivulta, että SK10 Pro buggy on auton nimi esim euroopassa, jenkeissä myynti nimi on Sniper 10 buggy ja aasian/Japanin markkinoilla Saku 10 buggy... Sama auto eri markkina-alueen nimillä.
-
video (http://www.youtube.com/watch?v=pLfEie6cjro)
vähän hybridi. Varmaan rtr malliin heitetty muutama alupalikka. Toivottavasti näkyy, kun puhelimella tein linkityksen.
-
Asiallisen näköinen kiesi, vielä kun älyäisi tehdä ratasdiffeillä niin kylätason kuskitkin voisi kiinnostua. Löysittekö mistään hintaa?
Kuinka usein joutuu krossi leikissä huoltamaan diffejä jos ne ovat kuula malliset :huh:
Pitäähän ratasdiffi myös avata jos mömmöt on sisällä väärät vai löytyykö markkinoilla sellainen yleinen kovuus.
Väitän että kuin vertaan minun omaa M8 uraa niin noihin diffeihin kajosin ueammin kuin VTR auton kuuladiffiin.
Jerzi
PS Lainaus mitä vanha kisarossari Ola Pedersen on sanonnut ratasdiffeistä.
Ne aina toimii :wink:
-
Japanin markkinoilla Saku 10 buggy... Sama auto eri markkina-alueen nimillä.
Luultavasti tuo nimi toimii myös Virossa :cool:
-
Viime talven pitävä turffi ei antanut kuuladiffeille kovinkaan palon armoa, varsinkin jos oli avonaiset ja niihin pääse turffista tuleva hieno pöly. Joka ajoreissun jälkeen diffit auki ja huolto, siis jos halusi että ne toimii kuten kuuluu. Näin nelkussa.
Sitten siirryttiin tuuppi correihin. Molemmilla autoilla autoilla ajettiin koko kevätkausi (noin 100 akullista/auto) ja yhden ainoan kerran avattiin diffit ja vaihdettiin tuoreemmat öljyt.
Samoja havaintoja ratasdiffillisistä krossareista, selvisi paljon vähemmillä diffihuolloilla, en muista että yksikään ratasdiffillä ajava olisi kaivannut kuuladiffiä takaisin.
Touring autoja ei kannata sekoittaa krosseihin tässä asiassa, rasitukset on krosseissa aivan eri luokkaa. Lika, epätasaisuus, pidon suuret vaihtelut, rajut 6.5-5.5 koneet jne.
Ola on viisas mies ja olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan tässä asiassa :wink:
-
Joo kyllä minäkin olen ratasdiffin puolesta puhuja ja käyttäjä ei siinä mitään mutta ainakaan noissa VTR/turisti autoista saa tuon diffin helposti irti ja sen myötä tuo huoltaminen on helppoa.
Ja paljon auttoi kuin laitoin nuo keraamiset kuulat sisään.
Jerzi
-
Juu. SK10 pro se tulee euroopassa olemaan. Sen verran selvis foorumeilta. ja tulee rtr brushless/brushed versiot ja rullaavana. rtr mallissa myös näköjään nuo alumiiniset "BB" iskarit.
-
Paljonko mahtaa bigboret maksaa erikseen? Bigboreista pyydetään yleisesti poskettomia hintoja pelkästään siksi kun ne on tällä hetkellä pop :wink:
-
(http://casterracingusa.com/files/110PRO/14.jpg)
edulliset on :wink:
-
itsellä pisti tosissaan nyt silmään miten jämäkän näköiset tukivarret ovat. Näyttää vähän polttiskrossin osilta. Toivottvasti muovi on hyvää laatua. HB D4:ssä ainakin aika ohkaista muovia tukivarret ja kyllä niitä on vaihdettukin jonkin verran :grin: voi toki olla ajotaidoissakin pikkusen petrattavaa :wink:
-
edulliset on :wink:
Koska näitä edullisia big boreja on saatavana? Hinta?
-
ensi kuun loppupuolella pitäisi olla täällä. Lisäksi tilataan rtr mallia. Rtr mallia saatavilla brushed ja brushless versiona. Rtr malleissa myös nuo big bore iskarit ja täysin päivitettävissä pron alu osilla.
-
ensi kuun loppupuolella pitäisi olla täällä. Lisäksi tilataan rtr mallia. Rtr mallia saatavilla brushed ja brushless versiona. Rtr malleissa myös nuo big bore iskarit ja täysin päivitettävissä pron alu osilla.
Missä on "täällä"?? Ketä tilaa ja missä myydään?
-
Missä on "täällä"?? Ketä tilaa ja missä myydään?
Saattaisin jopa lukea "rivien" välistä ja arvata että RacersRcShop-liikkeessä, jota ei vielä ole olemassa, mutta tilanne saattaa muuttua tulevaisuudessa :wink:
Voinhan minä olla väärässäkin, muttei sekään olisi eka kerta :grin:
-
Missä on "täällä"?? Ketä tilaa ja missä myydään?
Saattaisin jopa lukea "rivien" välistä ja arvata että RacersRcShop-liikkeessä, jota ei vielä ole olemassa, mutta tilanne saattaa muuttua tulevaisuudessa :wink:
Voinhan minä olla väärässäkin, muttei sekään olisi eka kerta :grin:
Juu, ja osaan myös tuon ns. rivien välistä -lukemisen jalon taidon. Lähinnä kaipasin "lainaamaltani" kirjoittajalta vastausta, en mutuilua ulkopuolisilta. Sitä täällä näkee muutenkin paljon.
Aikamoinen markkinoinnin monimestari saa olla, ettei kerro edes kuka on ja/tai ketä edustaa :lol: Saa ainakin takuuvarmasti hätäisimmät tilaamaan ulkomailta.
EDIT; Ettei mene OT:ksi, kivannäköinen kiesi!
-
pitäisi odotella että saisimme oman alueen tuonne kauppiaiden osioon. Täällä kun ei muuten saa pahemmin mainostaa :wink:
-
auto painaa kuulemma 1250g (pro). Ja joku jo suunnittelee autoon hiilikuitu osia. Iskaritornit, ylädekit yms.
Suunnitelmissa on myös tosiaan optiona pohjalevy jonka ansiosta pystyy käyttämään myös pötköakkuja. Ilmeisesti tämä tulee ainakin hiilikuituisena.
Brushless Rtr mallissa on hobbywingin 35A esc, 3300kv moottori, 2400mah nimh akku ja laturi.
Kun on töissä liikaa aikaa niin ehtii selailla foorumeja :grin:
-
hintoja facebook sivuillamme. allekirjoituksessa linkki.
-
Ihan vaan pienenä vinkkinä, kaikki ei naamakirjaa käytä joten osa asiakkaista hakeutuu muihin kauppoihin.
-
Vinkkasin juuri samasta asiasta illalla yv:llä ja kuulemma tämän viikon aikana olis mahdollisesti jo nettikaupan omat sivut valmiit.
Minäkään en ole naamakirjassa, eikä ole aikomusta mennäkkään. Monella muullakin saattaa olla sama homma...
-
OT: Naamakirjassa yritysten ja yhteysöjen sivut voi olla julkiset. Eli käytetään FB:tä vain julkaisualustana.
Sillon ei tarvitse kirjautua koko järjestelmään, mutta näkee yrityksen/yhteisön sivun.
Tämä onnistuu tosin vasta sen jälkeen, kun sivulla on yli 25 "tykkääjää".
-
RTR:stä on myös rullaava versio jos ei kiinnosta nuo sähköt. siinä myös nuo big bore iskarit.
-
tarkempaa kuvaa ja infoa
http://www.casterracing.com/car/main_view.php?cid=1&iid=21
-
tarkempaa kuvaa ja infoa
http://www.casterracing.com/car/main_view.php?cid=1&iid=21
Korin malli ei kyllä miellytä omaa silmää lainkaan, mutta niitähän saa kaupasta... :roll:
-
Jos hyvä tuuri käy, niin ensi viikolla pääsee kasaamaan Pro'ta. Odotan kyllä aivan innoissani. Sähköjä vielä pitäisi kanssa hommata... Sitten LRP-Areenalle koeajolle.
Ajohammasta kolottaa, kun ei ole varmaan kohta kuukauteen ajanut.
-
(http://i150.photobucket.com/albums/s81/dlightcap0101/SniperPROCarbon2.jpg)
-
On kyllä selkeesti kymppikrossarit menossa oikeeseen suuntaan.
Mikähän se suunta on? Näyttää kovin pitkälle B44 / D4 symbioosilta, jopa antenniputken saa samaan kohtaan, kuin B44:ssä. :cheesy:
-
no tuossa kuvassa onkin uutta optiota paikallaan. Kommentissa varmaan viitattiin alkuperäiseen ns. Alu malliin. Ja varmaan oikealla suunnalla tarkoitettiin jotain materiaaleihin liittyvää. Itseä kyllä miellyttää nuo alu hubit, ohjauspalat, servo saver ja pohjalevy. Big boret.
-
no tuossa kuvassa onkin uutta optiota paikallaan.
Diggity designs hiilikuitupalikoita on tuossa.
-
jep. ja piti vielä sanoa että hinta on autossa aika houkutteleva. Itse kun en niin tosissaan vielä kilpaile, niin en viitsisi panostaa älyttömiä summia autoon.
-
Mikähän se suunta on? Näyttää kovin pitkälle B44 / D4 symbioosilta, jopa antenniputken saa samaan kohtaan, kuin B44:ssä. :cheesy:
En niinkään meinannu "kopiointia", vaan tosiaan alumiinin määrää ja esimerkiksi tukivarsien jämäkkyyttä. Todellisesta kestävyydestä ei tietenkään voi sanoa mitään, mutta ovat kestävän näkösiä.
On hyvä että valmistajat ovat tajunneet että nykyisillä sähköillä sen auton ei tarvii olla kevyt, kun tehoa ja ajoaikaa kuitenkin on riittävästi. Näin ollen voidaan käyttää enemmän kestävämpiä materiaaleja, ja sitä kautta parantaa auton kestävyyttä. Mikäli ihan suunnittelusta puhutaan, niin durango lienee parempi esimerkki oikeasta suunnasta :p
-
Ja hinnasta... Ellei R mallista puhuta.
-
Nicken kanssa samaa mieltä, lukuiset krossarit on suunniteltu ajalta jolloin ajettiin peltikennoilla ja hiilikoneilla, vauhdit ja tehot oli maltillisia. Nyt kun on lipot ja harjattomat niin monet autot ei vaan kestä sitä rääkkiä joten alumiini ja materiaalien vahvistaminen sekä oikean muoviseoksen löytäminen on kova juttu.
-
Mikähän se suunta on? Näyttää kovin pitkälle B44 / D4 symbioosilta, jopa antenniputken saa samaan kohtaan, kuin B44:ssä. :cheesy:
En niinkään meinannu "kopiointia", vaan tosiaan alumiinin määrää ja esimerkiksi tukivarsien jämäkkyyttä. Todellisesta kestävyydestä ei tietenkään voi sanoa mitään, mutta ovat kestävän näkösiä.
On hyvä että valmistajat ovat tajunneet että nykyisillä sähköillä sen auton ei tarvii olla kevyt, kun tehoa ja ajoaikaa kuitenkin on riittävästi. Näin ollen voidaan käyttää enemmän kestävämpiä materiaaleja, ja sitä kautta parantaa auton kestävyyttä. Mikäli ihan suunnittelusta puhutaan, niin durango lienee parempi esimerkki oikeasta suunnasta :p
Tuosta painosta tosiaan. Durangon kun ottaa käteen, niin se on kyllä todella raskas esim. omaan HB D4 verrattuna. Silti se vaan liikkuu ihan kiitettävästi. :wink:
-
Nonniin:
(http://casterracingusa.com/files/110PRO/ULTIMATE.jpg)
Nyt menee pötkötkin.
-
Siitä se sitten lähtee :tongue:
-
Sen verran mitä ehdin kasata autoa, niin osat ovat kyllä laadukkaan tuntuisia ja sopivat yhteen täydellisesti.
Ohje on hieman outo, kun siinä on RTR ja pro sekaisin, mutta Ei pitäisi tuottaa mitään ongelmia kuitenkaan.
-
Tänään jo pientä testiä. Diffejä pitäisi hieman herkistää. Niihin sopii ilmeisesti D4 Diff Ring tai sitten nykyisiä pitäisi hieman hioa. Lisäksi paketista suoraan diffit ja slippery aika löysällä. Varmaan sama RTR mallissa. Ameriikassa ovat laittaneet Bfastin diffikittejä tuohon. Pitäisiköhän itsekin tilata ja kokeilla. Mitä nyt lyhyessä ajassa ehdin ajaa, niin auto käyttäytyy hyvin. Kääntyy hienosti. LRP Areenalla olin ajamassa ja paketin renkaatkin tuntuivat toimivan siellä aika hyvin. En ole vielä mikään täysammattilainen, ja osaa kuvailla autoa, mutta kyllä se aika vakaalta ajettavalta tuntui. Tosin jokin hieman luisti vielä, ensi kerralla mennään lujempaa.
Pieniä muutoksia ohjeen setuppiin tuli tehtyä. Iskareissa edessä 27,5wt öljyt ja takana 25wt. Hieman muuttelin iskarin asentoja ja laitoin camberia 2 astetta eteen ja taakse. Kun auton kasasi ohjeen mukaan, niin edessä oli haritusta valmiiksi. Ihmettelin sitä hieman, kun tähänastisissa on ollut kaikissa aurausta tehtaan setupissa :grin:
Pientä diffien fiksausta niin sitten saa vielä paremman kuvan auton ominaisuuksista.
Yhden alatukivarren sain poikki kun törmäsin seinään kovalla vauhdilla ja sopivassa kulmassa. Ahneus kostautui :roll:
ohjeesta:
Ohjeessa muutaman kerran piti avata jo seuraava pussukka että saa tarvittat osat vaikka ei käsketty. Etutukivarsia joutui hieman dremelöimään että c-hubit liikkuivat herkästi.
-
Ei ole vielä pahemmin päässyt kunnolla ajamaan. Aikaa kun jostain saisi ostaa vaikka lisää... päätin nyt sitten panostaa diffeihin. Laitoin HB D4 diffirinkulat ja kaikki kuulat vaihdoin keraamisiin. ilmeisesti tuohon voisi heittää suoraan D4 Diffit.
Sitten diffien sisäänajoa.
-
tänään pääsi ensimmäisen kerran kunnolla pommittamaan autolla ja siitä jäi todella hyvä maku. Etu tukivarret taitavat olla ainoa osa jonka autosta saa rikki. Iskaritornit saattavat hieman vääntyä, mutta väänsin vain suoraksi ja jatkoin ajoa. Ratkaisuna voisi olla laittaa kaksi tornia päällekkäin. Kokeilin myös HB:n hiilaritornia. En pidä niistä kun ne menevät poikki helposti ja maksavat maltaita. Alumiinin saa sentään väännettyä suht suoraksi ja ajot jatkuu.
Alkoi löytyä jotain setupintynkääkin, mutta vielä ei päässyt tarpeeksi lujaa. Olen varma että osaavissa käsissä auto menee ihan yhtä lujaa kuin mikä tahansa muukin.
-
Tänäänkin n 150 kierrosta LRP-Areenalla ja mitään en saanut rikki. Oma kokemus on että auto on ainakin kestävämpi kuin D4. Ainakin omassa käytössä. Ajotaidot kun on mitä on niin auto kuitenkin saa aikamoista osumaa välillä.
Pistin tilaukseen jäykempiä jousia joita ihan selvästi tarvitaan että pääsisi lujempaa.
-
Uudet jouset tuli ja niitä vaihtaessa tarkastelin samalla iskareita tarkemmin. Iskarit toimivat mielestäni lähes yhtä hyvin kuin heti rakentamisen jälkeen. Reboundit oikeastaan ihan samat ja Ei ole hävinnyt öljyjä pahemmin. Suoraan sanoen olen hieman yllättynyt. Mutta hyvä että oli positiivinen ylläri :grin:
Edelleen saanut vain yhden iskaritornin ja tukivarsia rikki. Viime kerralla kun tuhosin tukivarren niin kaveri sanoi "Jos tollasella törmäyksellä ei saa mitään rikki niin se on ihme" Oli aika pommi. Eli ihan pienestä ei hajoa.
Jotain laakereita on mennyt ja sitten on tullut tehtyä itse kämmejä, kuten slipperi aivan liian piukalla. Ja seuraavaksi kun kasasin, niin unohdin lukitteen slipperin ruuvista :grin:
Ei ole helppoa olla amatööri.
-
Tollanen koppa tuli väsättyä. HB D4 koppa sopii aika hyvin kun siirsi takimmaista koritolppaa 5mm eteenpäin.
-
Moips,
No niin pitkän haaveilun jälkeen tuli sitten hankittua sk10-pro, tässä tuli mieleeni että onkohan tuohon saatavissa sellaista ammetta kesäksi, kun vähän hirvittää tuo tasainen pohja ja se töhnän määrä mikä tuonne menee ajellessa ulkoradoilla?
Ja toinen kyssäri näin niinkuin aloittelevalta sunnuntai ajelijalta, mitä kaikkea tuohon kannattaa tehdä / vaihtaa että kaikki toimii parhaimmalla mahdollisella tavalla.
-
itse vaihdoin diffiin metallirinkulat ja keraamiset kuulat aluksi. Sitten lisäksi kannattaa hommata nuo HB D4 diff screw and nut nimellä kulkevan osan diffin mutterit, niin helpottuu diffin huolto ja säätö huomattavasti. Jotkut ulkomailla ovat käyttäneet jonkun toisen auton spurria, mutta minulla on kyllä hampaat pysyneet tallella spurrissa.
Nuo diffin rinkulathan on piakkoin tulossa päivitysosana, mutta jos ei jaksa odottaa niin HB D4 osa käy. Täytyyhän ne joskus kuitenkin vaihtaa että ei ne hukkaan mene jos ostaa nyt nuo toiset.
Pistän linkkiä kun pääsen koneen ääreen. "Älypuhelimella" ei jaksa säätää.
Edit linkkiä:
http://www.hobbylinna.com/differential-screw-p-16854.html
-
Jos tuo metallirinkulat tarkoittaa diffilevyjä, niin Asson B44:n diffilevyt ovat samankokoiset HB:n diffilevyjen kanssa.
Eli nämä: http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/item/AS6579-Associated-Diff-Drive-Ring__60eb/ (http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/item/AS6579-Associated-Diff-Drive-Ring__60eb/)
-
Ja ilmeisesti B44:ssä on nuo diffin rattaatkin samanlaiset kuin D4:ssä?
-
Noniin, ensimmäiset tyypit otettu autosta, ilman erityistä setuppia... Diffin kanssa tosiaankin vähän haasteita ja täytyy varmaan noi kallistuksen vakaajat laittaa kiinni. Mutta yleisvaikutelma oli nopea ja helppo ajaa. Hyppäsi nätisti, ja ainakin one-waylla kääntyi todella hyvin.
Vielä vähän hakusessa tuo setuppi, ja ajo tuntuma... se on kuitenkin iso loikkaus takavedosta nelkkuun, mutta sen verran hyvältä tuntui että taitaa tuo tuuppi jäädä ainakin vähäksi aikaa lepäilemään.
Vertauksen vuoksi lauantaina ajelin Yokomolla, ja kyllä täytyy sanoa että casteri on paljon helpomman oloinen ajaa... :roll:
-
Itsellä ajan puutteeksi ajot jääneet vähän vähiin lähiaikoina, mutta tässä aiheeseen liittyvää kuvaa.
(http://i41.photobucket.com/albums/e279/mark-rc/DSC00358.jpg)
(http://i41.photobucket.com/albums/e279/mark-rc/DSC00357.jpg)
Briteissä on väsätty ihan omaa uutta koria autoon. Tuo on proto, josta kyseltiin mielipiteitä. Itse sanoin suoraan, että tuo ohjaamo on vähän turhan kuutio. Muuten hieno kori.
Vai olisiko tuo väri ikkunanpielissä joka turhaksi korostaa tuota muotoa :grin:
-
Tuon kun näkisi yksi värisenä, nuo värit tosiaankin vähän hämäävät. Hyvä puoli tuossa on varmaan se että piuhat mahtuvat paremmin kyytiin, nyt on vähän haasteita sillä puolella kun tuo kori on kuin hanska tuohon päälle...
-
Tuossa muuten kuvaa jousista jotka sopivat.
Etu
(http://i74.photobucket.com/albums/i260/Briguy_01/Losishocksprings2.jpg)
Taka
(http://i74.photobucket.com/albums/i260/Briguy_01/losishocksprings1.jpg)
Ja jos etsii nettikaupoista, niin losa tuon nelinumeroisen numeron eteen. Esim losa5128
Itsellä on nuo vihreät ja siniset. vihreitä en ole ehtinyt kokeilemaan, mutta sinisillä ainakin auton kallistelu kurveissa rauhottui. Ja pitoa vielä riitti. seuraavaksi kun ehtisi kokeilla vihreitä.
Ai niin. Jotain osapäivityksiä casterin sivuilla.
(http://casterracing.com/uploadfile/proimg/M8981011224749.jpg)
(http://casterracing.com/uploadfile/proimg/M8961011224548.jpg)
(http://casterracing.com/uploadfile/proimg/M9021011290627.jpg)
Mitenköhän mahtaa metalliset rattaat toimia diffeissä? No. kai niitä täytyy jossain vaiheessa kokeilla. Ainakin voi sitten slipperiä hieman kiristää :grin:
-
Täytyy perua aikaisemmat puheet, nimittäin auto näyttää varsin potentiaaliselta uusine optio osineen höystettynä. Geometriakin taitaa perustua hyväksi todettuihin... Itse asiassa on hieno nähdä, että tehtaalla on reagoitu tiettyihin asioihin ja näinkin pian. Diffin parannukset erityisesti on loistavia ja niitä kaivattiin jo aikoinaan toiseen autoon. :wink: Hiilari runko näyttää myös varsin hyvälle, nimittäin vaikuttaa ettei sitä olisi tehty turhan jäykäksi vaan sopivasti fleksiä löytyisi.
Edit. itse asiassa ylädekki on juuri saman muotoinen minkä dremelöin D4:seen taannoin, toimii! :wink:
-
Ainakin itse olen auton käyttäytymiseen erittäin tyytyväinen... on tosiaankin suht helppo ajaa ja hyppää nätisti...
-
ja on tämä ihan kestäväkin kapine. laitoin kaksi iskaritornia päällekkäin, sen jälkeen on hajonnut vain etutukivarsia. eipä kuulemma muovinen mallikaan mikään heikko ole. itse käytän orkkis renkaita. On tullut koitettua schumia ja lrp:tä ja hb:tä ja prolinea. Mutta casterit on ollut minun makuun sopivat. Monissa renkaissa on ärsyttävänä ominaisuutena alkuun järkyttävä pito. Sitten rengas on hyvä hetken ja sit se on jo loppu. Casterin rengas toimii alusta saakka niin ettei auto kokoajan kippaa. Hyvä treenikumi ainakin.
-
itse käytän orkkis renkaita. On tullut koitettua schumia ja lrp:tä ja hb:tä ja prolinea. Mutta casterit on ollut minun makuun sopivat. Monissa renkaissa on ärsyttävänä ominaisuutena alkuun järkyttävä pito. Sitten rengas on hyvä hetken ja sit se on jo loppu. Casterin rengas toimii alusta saakka niin ettei auto kokoajan kippaa. Hyvä treenikumi ainakin.
Mitä hyötyä on treenistä, jos kilpailua varten treenataan kumeilla, jotka ei ole ominaisuuksiltaan samanlainen kuin kilpailuissa käytettävä yksityyppirengas?
Tietysti pihasuttaajalle aivan sama millä kumilla vetää.
-
itse treenaan sen takia että oppisin ajamaan paremmin. En siksi että oppisin ajamaan jollain tietyllä renkaalla. En pahemmin kilpaile (vielä). Voi sitä mielestäni treenata muutenkin kuin kisoja varten. Kartuttaahan siinä taidot, oli rengas mikä tahansa. Mielelläni treenaan renkaalla joka on mukava ajaa. Eli taisit käsittää sanan treeni väärin.
Mielestäni minun harrastamistani ei voi kuitenkaan luokitella pihasuditteluksi. Enhän ole ajanut ratojen ulkopuolella kuin pari kertaa :wink:
-
joo siinä on paljonkin järkeä treenata eri renkaalla mitä kisassa käytetään jos ja kun kyseisen renkaan ominaisuudet vastaa
paljon pidempään niitä ominaisuuksia mitä kyseisellä kisarenkaalla on silloin kun sillä kilpaillaan. meillä lrp-areenalla on
minipinnin kanssa aika tuskaa treenata kun ensin ne kaataa ihan sikana ja kun ne on hyvät/sellaiset millä myös on kisoihin
lähdetty ni eipä ne enää kauaa kestä.
se on täällä melkeen renkaat/ilta tai max kaks kun on minipinnikierros ajettu.
jos näillä perusteilla ollaan pihasuttaajia ni ok sittepä ollaan :tongue:
-
itse käytän orkkis renkaita. On tullut koitettua schumia ja lrp:tä ja hb:tä ja prolinea. Mutta casterit on ollut minun makuun sopivat. Monissa renkaissa on ärsyttävänä ominaisuutena alkuun järkyttävä pito. Sitten rengas on hyvä hetken ja sit se on jo loppu. Casterin rengas toimii alusta saakka niin ettei auto kokoajan kippaa. Hyvä treenikumi ainakin.
Mitä hyötyä on treenistä, jos kilpailua varten treenataan kumeilla, jotka ei ole ominaisuuksiltaan samanlainen kuin kilpailuissa käytettävä yksityyppirengas?
Tietysti pihasuttaajalle aivan sama millä kumilla vetää.
Osalle meistä talvella kisaaminen ja treenaaminen on vain valmistautumista kesäsarjaa varten. Itse ajan mielummin talven treenit renkaalla joka tarjoaa mahdollisimman paljon vivahteita kesällä ajamiseen,kiskopito ja haukkominen ei kuulu näihin vaan kaipaan kevyttä pidon irtoamista kuitenkin hallittavalla ajotuntumalla.
-
itse käytän orkkis renkaita. On tullut koitettua schumia ja lrp:tä ja hb:tä ja prolinea. Mutta casterit on ollut minun makuun sopivat. Monissa renkaissa on ärsyttävänä ominaisuutena alkuun järkyttävä pito. Sitten rengas on hyvä hetken ja sit se on jo loppu. Casterin rengas toimii alusta saakka niin ettei auto kokoajan kippaa. Hyvä treenikumi ainakin.
Mitä hyötyä on treenistä, jos kilpailua varten treenataan kumeilla, jotka ei ole ominaisuuksiltaan samanlainen kuin kilpailuissa käytettävä yksityyppirengas?
Tietysti pihasuttaajalle aivan sama millä kumilla vetää.
Osalle meistä talvella kisaaminen ja treenaaminen on vain valmistautumista kesäsarjaa varten. Itse ajan mielummin talven treenit renkaalla joka tarjoaa mahdollisimman paljon vivahteita kesällä ajamiseen,kiskopito ja haukkominen ei kuulu näihin vaan kaipaan kevyttä pidon irtoamista kuitenkin hallittavalla ajotuntumalla.
Taisin sohasta kepillä nukkuvaa ampiaispesää. =)
Väärä topikki vain jatkaa täällä autotopikissa noista renkaista.
Eli alunperinkin rengasmainos myyjän kohdalta olisi kuulunut jonnekkin muualle, kuin tähän topikkiin. You get a point?
Jos auto säädetään renkaan kanssa joka toimii kokoajan tasaisesti, niin se ei voi toimia todella hyvin renkaan kanssa joka alussa omaa kaatopidon, ja alkaa tämän jälkeen toimia parantuen kokoajan loppua kohti.
Eli toiset tykkää Äideistä, toiset tyttäristä, ja jotkut molemmista.
Mutta end offtopic, mun puolesta tähän.
-
No niin, tänään taas 3 tuntia radalla ja mitään ei saanut autosta rikki, tai siis mitään mikä haittaisi menoa... :tongue:
"etupuskuri" meni palasiksi kun törmäsin katollaan kellottelevaan schumin cattiin... Mutta tällä kokemuksella voin todeta että on todella kestävä auto, ja nopeakin.
Ja palatakseni vähän tuohon rengaskeskusteluun, nuo casterin minipin renkaat ei häpeä yhtään schumin vastaaville pidossa, kestää vaan vähän kauemmin ajettavina kuin schumin renkaat, mutta se siitä, suosittelen kokeilemaan.
Itse olen erittäin tyytyväinen autoon, eikä se häpeä yhtään radalla vaikka seurana on durangoa ja schumia.
-
itse olin tänään kerhokisailemassa ja yhden tukivarren ja vantin sain poikki kun väistin pikkupoikaa joka tuli isänsä kanssa pääsuoran päässä vastaan. Sijoitus ei ole mitenkään ihmeellinen kun teen niin paljon tyhmiä virheitä. Huomaa ettei paljoa ole kisaillut kun hermo ei kestä. Erän/finaalin alku voi mennä ihan hyvin, mutta sitten kun tulee yksi virhe niin sitten niitä tulee monta putkeen :) Jokin nyt kyllä ahdistaa voimansiirrossa. Diffit on just fiksattu ja on herkät. Mutta kun esim takapyörästä kun pyörittää niin tuntuu tosi nihkeältä. Jokin tosiaan ahdistaa ja täytyy tutkailla asiaa kun taas kerkee.
-
eikä se häpeä yhtään radalla vaikka seurana on durangoa ja schumia.
Ja X-Factoryy... :lol: Ei, ihan hyvin se kulki, nopea ainakin jos ei muuta. :cheesy:
-
eikä se häpeä yhtään radalla vaikka seurana on durangoa ja schumia.
Ja X-Factoryy... :lol: Ei, ihan hyvin se kulki, nopea ainakin jos ei muuta. :cheesy:
Harvalla kuitenkaan enää tänä päivänä on X-Factoryn nelkkua :roll:
-
Ei ny sentään. Ihan takavetosesta puhuin...
-
täällä ainakin jätkät vetää niin kovia aikoja tuupilla, ettei paljon ole asiaa samoille sekunneille näillä ajotaidoilla...
-
No niin ensimmäinen osa rikki (tuon etupuskurin lisäksi), ja toisaalta ei sekään casterin valmistetta, mutta kuitenkin,etu one-waysta pikku ratas sileäksi, ajot jäi kahden kierroksen mittaiseksi tänään, kun diffin vararatas oli jäänyt kotiin :embarrassed:
-
itse ajattelin laittaa muoviset ylädekit seuraavaksi testiin. Ne varmaan flexaa hieman enemmän. Saas nähdä miten vaikuttaa vai vaikuttaako mitenkään :lol:
-
Medasecillä on noita hiilikuituisia hotbodiesin iskaritorneja alennusmyynnissä jos jotakuta kiinnostaa, itse kävin eilen hakemassa sieltä myös hb:n etupuskurin joka sopi kuin nakutettu kun oli porannut kaksi lisäreikää siihen (paikat merkattu hyvin jo valmiiksi) Sieltä löytyi myös muita hb:n osia jos tarvii...
Itse olen kokenut vähän ikäväksi noiden alutornien vääntymisen, jotenka väsäsin "sukset" iskaritornien päähän -> http://rc10.fi/index.php?topic=41910.msg494287#msg494287
Toivottavasti ei enään vääntyile niin pahasti kun ei pääse tökkäämään mattoon...
-
itsellä huonoja kokemuksia hb: torneista kaksi niitäkin pitäisi olla päällekkäin. Niitä napsu ihan säännöllisesti poikki kun kyseisen auton omistin. Oli minulla casterissakin sellainen ja poikki meni samana päivänä kun ostin. 4mm torni jo kestää paremmin. Hb:n torneilla geometria muuttuu hieman ja kiinnitysreiät eivät ole ihan samassa kohdassa. Mutta sopii kuitenkin.
-
Juu, eipä noita tullut itsekään ostettua, pitäydyn noissa alutorneissa, tein tuollaiset "sukset" niiden päälle, ei varmaan tökkää enään niin pahasti mattoon...
-
Tänään saapuu tehdas päivityspaketti, pääsee illalla värkkäilemään autoa uuteen uskoon.
-
Noniin ensimmäinen diffi rakennettu päivitys paloilla, diffilevyt jotka tulivat ovat selkeästi paksummat, ja tasaisemmat. Painelaakeri setti tuntuu toimivan loistavasti ja diffistä sai aikas pienellä säädöllä herkän oloisen ja pehmeän.
Painelaakeri setti:
(http://casterracing.com/uploadfile/proimg/M8961011224548.jpg)
Diffilevyt:
(http://casterracing.com/uploadfile/proimg/M9021011290627.jpg)
-
Onkohan noi SK052 ja SK051 vanteet sopivia tähän / D-nelkkuun? HB ei ilmeisesti enää tee D4:n vanteita ja ei jaksais millään alkaa keittelemään.
-
Eiköhän ne ole sopivia...
-
kyllä sopivat. Deenelkun takavanteita piti hieman modata että sopii casteriin. Ilmeisesti deeneljässä oli hieman paksumpi tuo takahexi kun takavanne ottaa casterissa hubiin kiinni. Joko pistit muuten jari ne iskarinmännätkin?
-
Takaiskareihin vaihdettu, tuli paremman tuntuset, etuiskarit pitää vielä laittaa
-
Nyt on kaikki iskarit laitettu 35 mömmöillä uusiksi ja päivitys männillä. Täytyy sanoa että perus tuntuma isareissa parani huomattavasti, se että kuinka paljon se vaikuttaa radalla selviää kunhan loput osat ovat saapuneet ja kerkee radalle menemään.
-.-Jari-.-
-
Nyt tarvittaisiin jonkun apuja, kun en millään saa rutinaa loppumaan diffeistä, eli hyviä ohjeita / vihjeitä kaivataan... :huh:
-
pieni vinkki. Vaihtaa muoviset ylädekit niin slipperin säätö tapahtuu huomattavasti nopeammin. Slipperin saa helposti pois neljä ruuvia irroittamalla.
Ja varmaan tuo raksutus johtuu siitä, että casterin oma diffin ratas(pieni) on niin kiero, tai sitten reikä on vinoon porattu. Mutta ei ainakaan pyöri suuoraan. En ollut itse huomannut aluksi moista, kun vaihdoin silloin heti D4 rattaat ihan testinä että sopiiko. Vähän aikaa sitten koitin valkoista itse ja huomasin että on tosi kiero... Eli palautteen paikka.
-
Metallirattaat tuli ja näyttää hyvältä :cool:
-
-niitä odotellessa - toivottavasti kusti polkee huonossakin kelissä reippaasti :p
-
Pikkuratas oli aivan suora ja rattaat istuivat tosi hyvin. Välys oli helppo säätää.
-
RCtechin S10B topicissakin alkaa pikkuhiljaa olla kaikennäköistä hyödyllistä tipsiä. ainakin suunnilleen sivulta 29 alkaen :grin:
RCTECH (http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/405450-caster-racing-sk-10-4wd-buggy-29.html)
-
No niin nyt on tehty ameriikan malliin iskarien modausta, täytyy kyllä myöntää että kyllä ne osaa - iskareista tuli paljon "jouheammat" tai pehmeämmät tai herkemmät, tai miten sen nyt sanoisi, eli paremman oloiset...
"Ok quick update !!! take your shocks and take out the snap ring and take out the first nylon washer take some sandpaper and slowly slide spacer back and forth till is very thin and level and consistent all the way around. Put back in and you have a much smoother shock.... compare one to the stock shock after you have done this... incredible difference!! now take your front Yellow springs and clip the coils off until you have exactly a two inch spring.. the stock springs are a little long this will make the front end feel much smoother and more relaxed plus you can really adjust ride height better...... "
-
Niin ja tulihan sitä laitetua autoon nuo metalliset rattaatkin diffiin, täytyy sanoa niistä sen verran että laatu on todella hyvä, ja kaikki diffi ongelmat katosivat siinä ohessa (ehkä uudet painelaakerit, keraamiset kuulat, uudet diffilevyt tekivät osansa, mutta rattaat on nyt suorat ja välykset oli helppo fixata, eikä rutise) :grin:
-
iskareista tuli paljon "jouheammat" tai pehmeämmät tai herkemmät, tai miten sen nyt sanoisi, eli paremman oloiset...
Smoothimmat :wink:
Perjantaina itsellä täys vapaapäivä, ja silloin puuhailen auton parissa. Saattaapi olla että aloittelen jo torstai illalla :grin:
Mulla on auton iskareihin bladderit. Hobao mini ST: tutit jotka sopii hiukan varovasti veistämällä. Ja tuota ameriikan tipsiä ajattelin kokeilla. Samalla ajattelin iskarin sisälle laittaa yhden (tai kaksi) shock rebuild setin o-renkaan rajoittaakseni ulosjoustoa hieman.
Nuo losin jouset ovat yhtä pitkät kuin alkuperäiset. Tosi hankala säätää maavaraa, kun jouset on hieman liian pitkät. Tai pystyy sitä yhteen suuntaan säätämään. :p Pitäisikö niitä hieman katkoa myös...
Lauantaina sitten testataan. On Winter Jumpsien jälkeen tullut profiilimuutoksia rataan, joten ajattelin asustaa koko lauantain radalla.
-
Käykö casterin ja hb d4:n etudiffin kotelot keskenään yhteen? Itellä d4 ja sen diffikotelot on tuplasti kalliimpia casterin koteloihin verrattuna...
-
Käykö casterin ja hb d4:n etudiffin kotelot keskenään yhteen? Itellä d4 ja sen diffikotelot on tuplasti kalliimpia casterin koteloihin verrattuna...
Käy lähestulkoon, hieman joutuu dremeliä näyttämään...
-
Käykö casterin ja hb d4:n etudiffin kotelot keskenään yhteen? Itellä d4 ja sen diffikotelot on tuplasti kalliimpia casterin koteloihin verrattuna...
Käy lähestulkoon, hieman joutuu dremeliä näyttämään...
Ja ylädekistä saa vain yhden ruuvin kiinni. Reiät hieman eri kohdissa. Casterin ylädekillä sekin on korjattu.
http://rc10.fi/index.php?topic=52072.0
-
tässä video casterin menosta.
http://vimeo.com/19005086
Ja Setuppi:
FRONT
37.5 losi oil with 4 hole pistons and 1.5 mm spacers in the shocks
Losi blue spring
Long camber links position
Ground off the spacers from the underside on the inner camber link mounts
Outside wishbone
second from the inside on the tower
Drive shafts level
Anti role bar
Wheelbase extended by 1.5 by filing down the front wishbone to slide the hub forward
REAR
32.5 losi oil with 4 hole pistons drill out to 1.5 mm. 1.6 mm spacers inside the shocks
Losi pink spring
Long camber link again with bottom spacers ground off
Inside wishbone
second from the inside on the tower
Drive shafts level
Roll bar fitted
Lrp 5.5 octa
Lrp 50c
Lrp xxx tc
78 associated spur and pads. 18 tooth pinion
-
Pistin tilaten pari casterin diffikoteloa d4:än. Sovittelin ja shimmailin diffiä sisään koteloon, mutta kotelo kanittaa jostain ahdistaen diffin pyörimistä jo ilman shimmejäkin. Koteloa joutuu ilmeisesti avartamaan myös sisäpuolelta.
-
(http://i278.photobucket.com/albums/kk82/gene1219/casters10p.jpg)
Ihan hyvältä näyttää tuo koppa. Taitaa olla B44 punisher.
-
Nooh, mun mielestä tuo koppa näyttää lentokoneelta :tongue:
Huomasitko tuossa taka-iskareiden kiinnityksen, oli nimittäin kääntänyt iskarituen kiinnityksen etupuolelle... noin saisi hb d4 kopankin istumaan paremmin... onkohan tuosta heivauksesta jotain haittaa/hyötyä muuten.
BTW(osta tie): oletkos löytänyt hyviä setuppeja casteriin, olen yrittänyt lueskella ja nyt meinasin kokeilla Jon Walden/Team Caster Okinawa, Japan setuppia matolle.
-
Siitä iskaritornin siirtämisestä siihen etupuolelle oli aikaisemmin juttua tuolla RCTECHillä. En nyt kyllä muista mitä siitä sanottiin, kun tuota juttua on siellä niin paljon.
Aikaisemmin postasin yhden mattosetupin. Minun setupeista ei kannata ottaa mallia :grin: Nyt on nopari Casterista siirretty väliaikaisesti muuhun käyttöön. Kyllä tässä kesää odotellaan että pääsisi ulos ajamaan. Sisällä omat ajovirheet päättyy aina seinää päin ja ikävään rasahteluun muoviosissa :grin: Ajattelin laittaa kesymmän koneen kiinni, ja myinkin jo tuon 6.5t
-
(http://i278.photobucket.com/albums/kk82/gene1219/casters10p.jpg)
Ihan hyvältä näyttää tuo koppa. Taitaa olla B44 punisher.
Sanoisin että Proline Bulldog B44.1.
-
juupajoo, 8.5:n tuntuu riittävän ihan loistavasti, olihan se aluksi vähän lussu tuon 5.5:n jälkeen, mutta kyllä tuollakin kerkee....
lueskelin tuosta iskaritornin muutoksen vaikutuksista, ja ei siellä oikein mitään siitä sanottu muutakuin että d4 tukivarret käy heittämällä... eli ilmeisimmin ei vaikutusta ajokokemukseen...
noh, nyt on tehty toi waldenin setuppi... lukuunottamatta leikattuja crawlerin jousia...
chassis: Diggity stick pack
front:
shocks: 450cs kyosho oil, yellow springs
top hole #2 from outside
bottom hole outside
toe/camber stock measurment
link mount outside hole
ball diff tight
servo saver tight
servo HT5645
center diff slipper tight 80/21
13.5T Turnigy sensored to MMP ESC, 50% brakes, no drag, no punch, linear, forward/reverse proportional
rear:
shocks 350cs kyosho, blue crawler springs cut to fit
hole #2 from outside, inside bottom
toe plate stock 2.0
Camber -2 deg
link mount outside hole
long wheel base
c hub height bottom hole
ball diff tight
-
Nyt on ratkaistu tuo tupla-alutornien käyttämisen ongelma tuon diffiboxin korvakkeiden kanssakin. Tein oheisen näköisen vahvikkeen työkaluteräksestä kanttamalla, läpi pultit iskaritornista ja jo kestää, nyt pahassa iskussa vääntyy jo tuplatorni, mutta ei mene korvakkeet rikki...
-
Noh, tulipa viikonloppuna sitten testailtua diffejä kun tuli hiottua diffien levyt peilikirkkaaksi, käänsin diffiruuvin painelaakerin ja jousen toisin päin, nyt pysyi takadiffi oikeassa kireydessä eikä tarvinnut koko ajan olla kiristämässä...
Eli pikkuhiljaa alkaa tulemaan suht kilpailukykyinen auto, kun vielä taidot kehittyisi niin että pystyisi ajamaan ehjiä kierroksia, nyt kuitenkin pysyi jo durangon perässä virheeseen saakka.. :undecided:
-
Tulipa tehtyä iskareihin vähän lisää tuningia, pyöristin sylinterin reijän alut, kummasti tuli jouheammaksi iskarit... Nyt auto tuntuu todella hyvältä, kelloa vastaan en oikein päässyt vertaamaan kun tuli ajeltua slikseillä, en jaksanut vaihtaa uusia renkaita. Mutta parempaan suuntaan taas :roll:
-
Noniin, ensimmäinen kisakokemus tuli hankittua Casterilla, harjoituspäivä meni vähän penkin alle kun ei oikein etutukivarret kestänyt epäonnistuneita hyppyjä, mutta tämäkin ratkesi kun keitin tukivarsia perjantai iltana noin puolituntia, rupesi varmaankin sen verran enemmän flexaamaan etten saanut kisapäivänä yhtään tukivartta enään rikki. Mutta perjantain kokemukset pelotti sen verran että en uskaltanut ihan "täysiä" ajaa, joten tulos oli M4-10 D-Finaali :undecided: ja siellä sitten sijoitus jotain 3-5 välillä....
Eli toisin sanoen uskoisin että autosta voisi johonkin ollakin, kunhan ei ajaa liikaa safetyä, ja antaa mennä vaan..
PS. tosiaankin ei tulos ollut kummonen, mutta eipä kuskikaan mikään hyvä ole... :tongue:
-
Mistä noita rtr versioita saisi tilattua MIELELLÄÄN suomesta? (Kaveriani kiinnostaisi tu rtr versio)
-
Katoppa jos löytäisit racers rc shopin osion,enempää en paljasta(jää hiukan löytämisen iloakin)
-
Joo etsiköön kaveri itse sillä itseäni auto kiinnosta kuin kilo p****a :evil:
-
Joo etsiköön kaveri itse sillä itseäni auto kiinnosta kuin kilo p****a :evil:
Mistä moinen jyrkkyys? :roll:
-
Kun tarkemmin aattelee ni ei tuossa autossa mitaan vikaa ole mutta tuohan oli vain oma mielipiteeni. Kaverini pyysi kysymaan etta saako tuolta racers rc shopista enaa noita rtr sk10:ja sahkojen kanssa?
-
Eipä taida Janne enään pitää rtr mallia varastossa. Näyttäisi olevan vaan rolling chassis ja pro versiot...
Mutta joo, kyllähän oman mielipiteen saa tuoda julki, oli vaan hieman jyrkän kuuloinen :roll:vaikka toisaalta on itsellänikin välillä suht jyrkkiä mielipiteitä joistain teknisistä vempaimista, mutta Suomessa on onneki sananvapaus... :wink:
-
Jotain villiä huhua kuulin Svenssoneilta, että olisi tulossa pehmeämpää/flexaavampaa tukivarsimateriaalia. Varmistetaan huhut
-
On melko hiljaista caster topicissa. Onko porukka luopunut autoistaan vai mikä on kun ei tekstiä ole moneen kuukauteen tullut? Tarkoitus olisi hankkia sk10 pro lrp blastin tilalle lähi tulevaisuudessa.
-
Moni auton omistaja ei varmaan edes käytä tätä foorumia. Aika harvassa on ne ketkä ovat tänne edes kirjoitelleet tai sitten käyvät vaan lukemassa. Itse paneudun taas autoon kevään korvalla tai ehkä jo hieman ennenkin jos on aikaa. Viime kesä meni polttiksilla ajelussa ja nyt SC:llä. Mutta ensi kesäksi on uusia suunnitelmia. Ja uusia RC luokkia :azn: Itselle tulee tuo uusi ratasdiffi versio jossa myös iskaritornin tuet. Sitten on tullut markkinoille uudet slipper padsit, uudet 7075 iskaritornit yms yms
(http://casterracingusa.com/images/P/B9171103052957.jpg)
(http://casterracingusa.com/images/P/SKOP055.jpg)
(http://casterracingusa.com/images/T/SKOP059.jpg)
Jos omistaa kuuladiffiversion, niin tossa olis kova päivitys
(http://casterracingusa.com/images/P/SKOP058.jpg)
BTW. Jos joku tarvitsee alumiinipäivitysosia, niin itsellä on tuo vanha Pro purettuna tuolla kaapissa
Ja jos haluaa luke autosta niin RCtechillä on tarinaa melkein sata sivua :wink:
-
Noniin, tänään (eilen) tuli hommattua sk10 brushless RTR ja perään heti parit kysymykset..
Millainen lipo saddle-pack akku on passeli tuohon RTR-brushless autoon? Vakio harjaton tekniikka paikallaan.
Tuntuu olevan melkoisen matala akkutila. Tai sitten mittaajassa vikaa :shocked:
Lueskeltu on vähän sieltä sun täältä..lähinnä täältä.
"BTW. Jos joku tarvitsee alumiinipäivitysosia, niin itsellä on tuo vanha Pro purettuna tuolla kaapissa"
Millaista hintaa jannes28 pidät osilla ja mitä kaikkea on tarjolla?
-
No noin 95% koko auto on tarjolla. Ainakin kaikki alumiiniosat löytyy. taka vetaritkin on hyvässä kunnossa. Ovat tuollaiset CVD mallit ja aika ehdoton päivitys jos omassasi on koiranluut. Diffejä en myy, vaan säästän kuuladiffit varmuudeksi. Löytyy ohjauspalat, hubit, moottoripukki, akkupidikkeet ja servoseiveri yms...
Kyllä sinne pitäisi ihan normaali LiPo saddle sopia. esim :
http://www.racersrcshop.com/venom-30c-4200mah-74v-saddle-pack-lipo-p-799.html (http://www.racersrcshop.com/venom-30c-4200mah-74v-saddle-pack-lipo-p-799.html)
Korkeus 23mm
-
Jep, mun auto on perus rtr, ilman ainuttakaan alupalikkaa. Ajettu 3-4 akullista.
Tullut voittona tuolta racersrc:stä, tuttu peli?
Vetarit nyt ainakin ja miksei muutkin "tarpeellisiksi" osoittautuneet osat kiinnostaa kyllä. Saatko tsekattua jonkun hyvän setin ja ilmoittelet sitten? Paa vaikka YV niin ei tarvitse täällä säätää.
-
Näin ohimennen tuli mieleen, että mahtaisikohan nyt saada Hot Bodies D4 ratasdiffin... Tuo voisi sopia, kun monet muutkin osat sopii suoraan. Ainakin pienellä modauksella.
-
Onko porukka minkä auton slipperyitä modannu sk-10 pro:n? Tuli eilen huomattua että autosta ei vakiona löydy säädettävää slipperyä.
E: niinhän se oli että säädettävä slippery löytyy mutta vaatii pikkasen enmpi työtä että saa säädettyä
-
Muistelisin, että D4 slipperi käy...
en kyl mee takuuseen.
-
Onhan se säädettävä, mutta pitää ottaa pois säätöä varten :wink: Mielestäni joku oli tuon D4 slipperin autoon virittänyt että säätö helpottuu. On kyllä kallis osa tuo D4 slipperi ja mielestäni siihen pitäisi vaihtaa D4 etukardaanikin jos en ihan väärin muista.
-
Tulipa tällänen muovirimpula laitettua tilaukseen. Saas nähdä onko lörpin haastajaksi.
-
Tuli tilattua omaan Casteriin leveämpi etupuskuri, tuntuu ainakin asialliselta - suojaa etuiskareitakin jonkun verran.
Tässä vielä linkki http://t-bone-racing.net/Brand-A-M/Caster-Racing/S10B-c290/ (http://t-bone-racing.net/Brand-A-M/Caster-Racing/S10B-c290/), postikulut oli vähän päälle 4$ ja paketti tuli 2 viikossa perille.
...tosin radalla sai silti pari etutukivartta ja iskarin yläkiinnikettä napsumaan...
-
Onkos tähän tehty jotain toisenlaisia korimalleja? Jos on niin mistäpä niitä saisi?
-
Itsellä oli aiemmin Hot Bodies D4 koppa. Myös B44 koreja on soviteltu autoon. Molemmissa ainut muokkaus jonka joutuu tekemään on takimmaisen koritolpan siirto eteenpäin prikoilla. Minuutin homma.
Ilmeisesti omaa paremman näköistä koppaakin on tulossa. Hieman pyöreä muodoiltaan. Aikataulusta ei tarkempaa tietoa. Itse ajattelin tilata ehkä tuon B44 bulldogin kun ratasdiffimallia alan kasaamaan.
-
Kiitoksia tiedosta.
Saako tuota Asson bulldogin koppaa Suomesta? En itse löytänyt mistään.
Muita kyllä näky. Olisin meinaan itsekkin melkein sellaisen sitten halunnut, mutta ei nyt viitsi yhtä koppaa ulkomailta tilata.
-
Aika hiljaista voi suomesta löytymisen kanssa olla. Liquidrc:stä löytyy dollarin postikuluilla Bulldoggia http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2681085_417&products_id=63945&zenid=jn0kpg9nvj9e9kdnt8nsb7ni75 (http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2681085_417&products_id=63945&zenid=jn0kpg9nvj9e9kdnt8nsb7ni75) . Medasecillä näytti olevan sekä JConceptin Punisheria että Finnisheriä varastossa, jos Suomesta haluaa tilata korin.
-
Joo. No taidan ''tyytyä'' Suomen antimiin. Ovat nuo nyt lähellä samaa näköä kuitenkin.
-
Sama juttu. Ei ulkomailta viitsi tilata jos Suomesta saa. Molemmat ihan passeleita varmasti. Nyt kun tuo SC winter cup on ajettu niin saa aikaa alkaa kasaamaan tuota uutta kiesiä. Kyselin jo hieman mitä öljyä muissa autoissa diffeihin laitetaan, ja päädyin siihen että lähden liikkeelle 7000 eteen ja 3000 taakse. Katsotaan mihin ne siitä muokkaantuu jne. Taidan pysyä aika miedossa koneessa, kun ei ole tuota nelkkukrossia taas tullut ajettua aikoihin. Ratasdiffien ansiosta jaksan taas hieman innostua tuosta kiesistä. Kuuladiffien hierominen on ihan terveestä, ainakin omasta mielestäni.
-
Täytyneepä myös pistää nuo ratasdiffit pikapuoleen tulemaan. Eipähän tartte kuulien kanssa leikkiä.
Tulee varmaan ite lähdettyä liikkeelle eteen 7000k ja 1000k taakse.
Power-Racingiltä saa muuten asson scooples koppaa 10 jeurolla. Siitä ei kyllä bulldogin näköstä saa tekemälläkään, mutta ihan ok varmastikkin.
-
Tuli kanssa itselle hommattua tällänen caster "budjetti kilpuri" sk10 pro.
Ei se ainakaan kasaus vaiheessa ihan rimpulalta vaikuttanu. Katsotaan sitten ku saa kilsoja alle, että kuinka paljon paikat väsyy.
Laitoin diffeihin eteen 7000 ja taakse 2000. Iskareihin tyrkkäsin eteen 35 ja taakse 30. Katsotaan mihin suuntaan litkut muotoutuu, ku pääsee radalle "hieromaan".
Parit koritkin pistin tilaukseen jo heti, ku toi vakio ei osu meikäläisen silmään.
Millasella setupilla ootte sisällä ajaneet?
Nyt täytyy vaan ootella, että kauppias ilmottaa: "Sun sähköt on tullu. Tuu hakeen." :laugh:
-
Oisko tuommonen hyvä setti?
http://www.racersrcshop.com/shopping_cart.php (http://www.racersrcshop.com/shopping_cart.php)
-
No eihän tuossa linissä näkynyt ostoskoria :( Niin jos ostais tämmösen paketin niin oisko hyvä? =)
Auto:1kpl
http://www.racersrcshop.com/caster-racing-sk10-rolling-chassis-p-773.html (http://www.racersrcshop.com/caster-racing-sk10-rolling-chassis-p-773.html)
Akku: 2kpl
http://www.racersrcshop.com/venom-30c-4200mah-74v-saddle-pack-lipo-p-799.html (http://www.racersrcshop.com/venom-30c-4200mah-74v-saddle-pack-lipo-p-799.html)
Laturi:1kpl
http://www.racersrcshop.com/etronix-powerpal-compact-balance-charger-p-1275.html (http://www.racersrcshop.com/etronix-powerpal-compact-balance-charger-p-1275.html)
Hintaa ei tulis kun n.250e
-
No olis tosi hyvä paketti.
Auto on "rullaava", joten tarvitsee vielä sähköt. Huomasit varmaan että kyseisen auton saa RTR brushless-versiona tuolta samasta liikkeestä tarjouksena hintaan 150e.
Akut on hyvät.
Laturi tarvitsee vielä erillisen virtalähteen, 11-15V.
Kyseinen auto löytyy itseltä ja ihan tyytyväinen olen ollut.
-
OHHOH vahingossa laitoin tuon joka on rullaavana mutta tarkoitus oli laittaa se rtr. =) Niin kestääkö hyppyjä? ja kuinka lujaa se menee tuolla okulla? Mikä kv moottori?moni hampainen pinjoni?entä moni hampainen pääratas? Ja vielä yksi kysymys että mikä on renkaiden halkasia? anteeksi moinen kysely. =)
-
saakohan suomesta tuohon halvempaan malliin sivulla 3 kuvassa olevaa hiilaripohjaa, johon saa pötköakun? Onko tuossa RTR:ssä jo ratasdiffit? (ainakin suom. tekstistä ymmärsin näin) Hinta autolla ainakin "kohdillaan", jotain 4wd kärryä etsimässä..
Ps. mikäs tuo FTX Vantage 4wd RTR on? Tullut näköjään juuri myyntiin tämmöinenkin budjettiauto, hintaa tosin satku enemmän.
-
saakohan suomesta tuohon halvempaan malliin sivulla 3 kuvassa olevaa hiilaripohjaa, johon saa pötköakun? Onko tuossa RTR:ssä jo ratasdiffit? (ainakin suom. tekstistä ymmärsin näin) Hinta autolla ainakin "kohdillaan", jotain 4wd kärryä etsimässä..
Ps. mikäs tuo FTX Vantage 4wd RTR on? Tullut näköjään juuri myyntiin tämmöinenkin budjettiauto, hintaa tosin satku enemmän.
Ei saa tuota pohjalevyä suomesta. RTR:ssä on ratasdiffit nykyään jo.
-
saakohan suomesta tuohon halvempaan malliin sivulla 3 kuvassa olevaa hiilaripohjaa, johon saa pötköakun? Onko tuossa RTR:ssä jo ratasdiffit? (ainakin suom. tekstistä ymmärsin näin) Hinta autolla ainakin "kohdillaan", jotain 4wd kärryä etsimässä..
Ps. mikäs tuo FTX Vantage 4wd RTR on? Tullut näköjään juuri myyntiin tämmöinenkin budjettiauto, hintaa tosin satku enemmän.
Ei saa tuota pohjalevyä suomesta. RTR:ssä on ratasdiffit nykyään jo.
ei ollut mitään tietoa ko. pohjalevystä edes Caster racingin sivuilla. Sääli, olisi ehkä kiinnostanut.
-
Tuolla on ollut. En tiedä miksi nyt ei löytynyt. Kannattaa kysyä:
http://www.diggitydesigns.com/D3_OffRoad_Products_Caster_S10B.html
-
hmm mietinkin itte. saa poistaa
-
Onko auto kestävä ja hyvä radalla eli kannattaako ostaa?