Tänään pääsin Centerissä käpistelemään Blitzin ja Asson diffejä, käpistelyn perusteella Asson ratasdiffi sopii Blitziin pienellä shimmauksella. Laakereiden sisämitta on sama joten sen puolesta ei mitään ongelmaa, Asson diffi on hivenen kapeampi joten laakerin ja diffikuoren väliin joutuu molemmille puolille laittamaan reilu 1mm shimmit. Kapeuden takia laakerin sisäpinta jää hieman tyhjän päälle mutta sen verran vähän että tuskin siitä mitään ongelmia tulee.
Asson diffi kannattaa avata ja shimmata uudestaan ennen asennusta, isojen rattaiden alle 0.1-0.3mm shimmejä että saa ratasvälykset kohdalleen, muuten diffi ei kestä kovin kauaa. Asson diffeissä on ulostulot selkeästi kovemmat ja kulutuskestävämmät kuin Blitzin diffissä joten sekin puoltaa diffin vaihtoa. Asson diffin kun shimmaa niin se on erittäin kestävä eikä vuoda joten taas tuli yksi syy vaihtaa diffi. Omalla Assolla on ajettu palttiarallaa 50-60 akullista ja siinä on edelleen alkuperäinen diffi, ei vuoda ja ulostulot on edelleen siinä kunnossa että vielä niitä ei raaski vaihtaa.
Ulostuloihin/vetareiden päihin laittaa pienen nokareen mustaa rasvaa niin ulostulojen käyttöikä kasvaa selkeästi. Vaikka se kerää hiekkaa niin siitä huolimatta hiekkainen rasva kuluttaa vähemmän kuin rauta rautaa vasten olevat pinnat. Tämä ulostulojen kuluminen on Blitzissä silminnähtävää ja kun ulostulo kuluu kololle niin sen jälkeen murtuu diffin kuori laakerin takaa. Tätä ongelmaa ei esiinny Asson ratasdiffissä.
Asson diffi on neljällä välirattaalla ja näppituntumalla Asson diffissä 10000w öljy tekee diffistä saman tuntuisen kuin Blitzissä 30000w öljyt.
Jaahans, ei kun tilaamaan pojan autoon uutta diffiä. Jos kesällä tulee hankittua pari ESE:ä niin kuuladiffit saa lentää mäkeen ja Asson ratasdiffi tilalle ennen ensimmäistä ajoa