Kirjoittaja Aihe: Vetonaru käynnistyksen toiminta  (Luettu 1098 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vetonaru käynnistyksen toiminta
« : 07.04.09 - klo: 16.07 »
Eli onko jotain muutakin rikki minulla? vetonaru jäi jumiin ja irroitin sen, mukaan tuli se musta pää jossa oli akselin pätkä kiinni.
Akselissa ei ole mitään uraa jne. miten tämän toiminta periaate on kun ainakaan akseli ei pyöritä mitään koska siinä ei ole mitään uraa jne.. Vai puuttuuko minulta jotain osia jotka kuuluisi ottaa mukaaan vielä koneen sisältä kun laitan päädyn tukkoon...
Auto Hobao ja osa tämän näköinen:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Polttomoottorit-ja-Pillit/HoBao-vetokaynnistin-Mach-28-moottorille-101481
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa Noxious

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://tekniikka.pommi.fi/
Vs: Vetonaru käynnistyksen toiminta
« Vastaus #1 : 07.04.09 - klo: 20.48 »
Kyllä se akseli vaan pyörittää.. Se menee kampikammiossa yksisuuntalaakerin sisään joka on taas yhteydessä kampiakselin päähän. Jos siellä on siis laakeri ehjänä :) kokeile työntää se akseli moottoriin ja pyörittää eri suuntiin. Toiseen suuntaan pitäisi napata terävästi kiinni ja pyörittää moottoria. Takalevyn irroittamalla saa kyllä sen laakeri patentin näkösälle, joka lie samallainen turbosiipi kuin hyperissä. Itsellä jumitti kans melkein heti ja vaihdoinki normi takalevyyn ja startti boksiin. Hion tosin ensin niitä osia kun sekin "turbo" oli kierossa ja hankasi takalevyyn, lisäksi muoviosat hankasi kotelossa jos kiristi kiinni. En kuitenkaan jaksanut kauaa odotella että taas temppuilee ja poistin koko härvelin :D

Niin ja mites meinasit tukkia? se turbiini/yksisuuntalaakeri tarvitsee sen akselin koska pyörii sen varassa ja ilman turbiinia voi kiertokanki jossain tilanteessa siirtyä liikaa ulospäin (vai voiko?? korjatkoon enemmän värkänneet) Ainakin takalevyissä on lähes joka moottorissa minulla näkynyt kiertokangen hankausjälkiä elikkä ns. normaali umpinainen syvälle kampikammioon ulottuva takalevy on oikea ratkaisu.
« Viimeksi muokattu: 07.04.09 - klo: 21.02 kirjoittanut Noxious »

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Vetonaru käynnistyksen toiminta
« Vastaus #2 : 07.04.09 - klo: 21.38 »
Kiitos, tuo selvensi asian. Tosin aattelin siellä olevan jonkunlainen kartio kun sain pakattua vanhan vetonaruhässäkän takasin ja kyllä se "toimi"...

Meinasin laittaa joko uuden vetonarupaketin tai sitten tähän autoon tarkoitetun päätylevyn.
Starttiboxi on tulossa, mutta silti mietin jättäväni vetonarun toiseksi vaihtoehdoksi koska sytkä on helppo kantaa mukana ja lämpöisenä vetämällä lähtee hyvin käyntiin niin ei tarvitse aina kulkea boxi kainalossa käynnistelemään...
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.