Fuilista vielä sen verran, että rissaakin on montaa laatua. Lennokkijampoilla on sitkästi se mielipide, että rissa paakkuuntuu ja lasittuu, mutta ainakaan Castrolin M:llä en ole koskaan mitään paakkuuntumisefektiä huomannut ja tuo litran purkki on autotallissa pyörinyt reilun vuoden verran. Käsittääkseni apteekkirissa on se, jota pitkään lennokeissa käytettiin. Sen jälkeen tulivat Aerosavet ja muut huokeammat voitelurissat joiden koostumus on hieman erilaista ja esim. juuri Castrolin liemi on vielä näistä pidemmälle jalostettua (tämä tosin mutupohjalta heitettynä).
Lasittuminen taas tulee hyvin pitkälti siitä, että joissain lennokkimoottoreissa käytetään liukulaakereita. Näissä toiminta on hyvin erilaista mitä automoottoreiden kuulalaakereissa.
Afterrunin ajatuksena on tosiaan tuon nitron korroosioilmiön heikentäminen sekä muutenkin korroosiolta suojaaminen. Käytännössä (mutupohjalta taas, mutta perusteltuna) en kuitenkaan korroosiosta erikoisemmin stressaisi, sillä moottoriin jäävän polttoainejäämän määrä on hyvin pieni. Nitron korroosioiva vaikutus on lähinnä alumiinin hapettumista ja teräksen ruostumista edistävä prosessi. Automoottorin elinikä on useassa käytössä vain kuukausia ja muutamia kymmeniä ajokertoja, kun taas hyvin pidettynä lennokkimoottori saattaa saavuttaa usean vuoden ja parin sadan käyttökerran verran. Lennokkimoottorissa alumiinin syöpyminen alkaa tällä ajanjaksolla olla merkittävä kulutukseen vaikuttava tekijä, mutta automoottorissa uskoisin yhden sadekelin ajon ruostuttavan enemmän tai yhden pitkäksi jätetyn ilmansuodattimen vaihdon kuluttavan enemmän moottoria kuin afterrunin laiminlyöminen, varsinkin kun suuri osa markkinoilla olevista polttoaineista sisältää afterrun-öljyä korvaavia ominaisuuksia.
Henkilökohtaisesti käytän Hobbicon After Run -öljyä, CRC:tä tai vastaavaa moottorin avatessani tai pidempään säilytykseen jättäessäni. Etuna on paitsi nitron korvaaminen, myös ilmankosteudelta suojaaminen. Teräs ruostuu aina, mutta siihen, miten pian ruostuminen alkaa olemaan merkkillepantava asia, siihen voi vaikuttaa.