Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tt-rc

Sivuja: 1 [2]
31
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 09.09.09 - klo: 22.14 »
Ongelma ratkesi hieman laatikoita penkomalla. Sieltä löytyi täysin samanlainen 16 hampainen Novakin pinjoni, mitä yritin asetella paikaalleen, ainoana erona 1mm. kapeampi. Nyt toimii mainiosti. Seuraavan olisin kokeillut erilaisia levyjä pukin ja moottorin väliin. Kiitoksia vaan neuvoista.

On hieman erilainen tuo Castlen tekele verrattuna Feigaoon. Ainakin sormnin vääntämällä akselia on hankala saada pyörimään ilman pinjonia. Samoin pyöriminen tapahtuu nykäyksittäin. Tästä on seurauksena metallinen värähtely pysähdyttäessä ja liikkeelle lähdettäessä pinjonin kilistessä spurria vasten. Tehon puolesta en osaa vielä sanoa mitään eroavaisuuksia, mutta akullisen(4s 4800mah) jälkeen moottori ei ollut lämmennyt sormituntumalta lainkaan, mutta Spektrumin telemetria kertoi muutoksen olleen neljä(4) astetta. Feigao kylläkin lämmitti auton sisätilan pakkasellakin mukavuus lämpöön.

Noparin tuuletin pysyi koko ajelun ajan hiljaa pois lukien virran kytkemisen aikana.

32
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 09.09.09 - klo: 20.57 »
Minkä pituisia pinjonita teillä teillä on käytössä?
Vaihdoin juuri Castlen moottorin autooni ja akselin loveus on hieman liian lyhyt, että hamnmastukset olisivat kohdakkain. Uutta moottoria en mielellään heti alkaisi dremelöimään, jos lyhyempiä/kapeampia pinjoneita löytyisi helposti. Toki ruuvin voi laittaa myös loveusta vastakkaiselle puolelle, mutta tämäkin tuntuu hieman tyhmältä.

33
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 01.09.09 - klo: 00.02 »
Se meni välittömästi kun pistin sen joku aika sitten myyntiin.

34
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 31.08.09 - klo: 23.20 »
Meillä on pojalla Slash, jossa oli 5700 Mamba Max paketti. 19/90 välityksillä lämmöt pysyi hyvin kuosissa ja ajoaikaa 5300Mah akulla oli 20-30min. Surrin rikkouduttua jouduin vaihtamaan 83 spurrin, jonka jälkeen nopari alkoi lämmetä selkeästi enemmän. Tästä syystä laitettiin pieni Muchmoren tuuletin kiinni maxin niskaan ja lämmöt laski radikaalisti. Paluu 90 spurriin on edessä välittömästi, sen kolahdettua postilaatikkoon.

35
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 31.08.09 - klo: 23.14 »
Minulla on erittäin hyvät kokemukset Hobbywing Ezrun-80A noparista Xray XT8:ssa. Nyt kumminkin halusin vaihtaa hieman "katu-uskottavampaan" ja ehkä hieman helpommin sekä monipuolisemmin ohjelmoitavaan nopariin. Ajattelin kokeilla onneani Mamba Monsterin kanssa.

Mitään todellista järkisyytä vaihtamiseen ei ollut, sillä Ezrun toimi moitteettomasti. Lämmöt pysyivät kurissa ilman tuuletintakin Feigao 2400kv moottorilla ja 4s lipoilla ajellessa. Pinjonin koko ei vaikuttanut juurikaan noparin lämpöön, mutta moottorin sitäkin enemmän. Nyt jäädäänkin odottelemaan kannattiko vaihto vai todennetaanko tälläkin kertaa vanhaa viisautta: Hyvin toimivasta paketista saa helposti huonosti toimivan, mutta huonosti toimivasta ei saa hyvin toimivaa millään.

36
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 26.08.09 - klo: 21.40 »
Rojekti etenee pala kerrallaan, Tekinit tuli ja sähköjä soviteltu paikalleen. Ongelmana on pinjoni, tuli tilattua vahingossa MOD1 ja meteli on sen mukainen. Huomenna metsästämään pinjonia jos vaikka viikonloppuna pääsisi sysäämään :smiley:


Minkälaisen pinjonin ajattelit hommata? Minulla on myös XT8:ssa mod1 pinjoni, mutta ei minusta ääni ole kovinkaan paha. Tosin jos sitä saa hiljennettyä entisestään olen kiinnostunut.

37
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 16.08.09 - klo: 20.54 »
Onko kukaan käyttänyt AKA:n 1/8 rengasadaptereita? http://www.raceaka.com/article_id_21.html
Onko muista adaptereista kokemuksia?

38
Tulokset / Vs: SyysCruising 2009 Vaasassa (5.-6.9.2009)
« : 13.08.09 - klo: 23.50 »
Joo!

Mitenkäs on imoittautumisten laita? CORR-sarjassa ei ole vielä ainoatakaan nimeä. Onko sinne tulossa väkeä?

39
Tulokset / Vs: SyysCruising 2009 Vaasassa (5.-6.9.2009)
« : 13.08.09 - klo: 23.44 »
Renkaista en osaa vielä sanoa mitään, mutta kustannustehokkain rengas kai olisi M8 buggyn renkaat. Niitä kun saa hyvinkin edullisesti vaanteelle valmiiksi liimattuinakin. Myös vähän käytettyjä renkaita saa lähes ilmaiseksi treenikäyttöön. Adaptereita näyttää menevän Ameriikoissa kaupaksi kuin siimaa. Rengasvalmistajista AKA näyttää ainakin tekevä Slashiin sopivia adaptereita, samoin useat muut tarvikevalmistajat.

Itselleni on aivan sama millä renkilla ajetaan, mutta hienoahan se olisi jottei liian tarkasti määrätä sääntöjä ja samalla kahlita "jokkis" tyyppisen luokan villejä virityksiä.

40
Tulokset / Vs: SyysCruising 2009 Vaasassa (5.-6.9.2009)
« : 13.08.09 - klo: 21.33 »
Samaa mieltä edellisen kanssa. Ei rajoiteta CORR moottoreita, sillä monella varmaan on vakiosähköt vaihtunut harjattomiin. Autot vaikuttaa myös sen verran haastavilta ajaa, että järki täytyy pitää päässä moottori valinnoista.

41
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 13.08.09 - klo: 21.26 »
Sain hankittua pojalleni Slashin, jota ajateltiin tulla myös ulkoiluttamaan 5.9. Vaasaan. Täytyy hieman treenata ennen kisoja, jotta ei tarvitse pojan hävetä isäänsä joka paikassa.

42
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 24.07.09 - klo: 20.30 »
Tässä olisi pieni videonpätkä Yyterin reissulta. Laadun takeena Nokian kamerakännykkä.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JQtc3gtgSpg[/youtube]

Lisää videota samasta Postimies Paten autosta

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r1cEHjHSM0o[/youtube]

43
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 14.07.09 - klo: 00.40 »
Nyt on viikon kokemus autosta. Voin sanoa, että positiivinen yllätys, vaikkakin tuumaiset ruuvit saivat aikaan ensin harmaita hiuksia. Auto on oikein hyvä ajettava, niin ulko-, kuin sisäradallakin. Varaosien saatavuus on ollut huippuluokkaa ainakin rc-pisteessä(samoin palvelu).

Tällä hetkellä ajamista rajoittaa akuutti radiopula, sillä uudet Spektrumit eivät ole vielä kotia saakka selviytyneet.

Autossani on siis Mamba max säädin, Team Orion Vortex sl 7500kv moottori ja LRP:n lipo-akut. Servona tällähetkellä on vanha Spektrumin servo, joka on hoitanut tonttinsa mainiosti. Vauhtia autosta löytyy reippaasti yli omien taitojen, mutta maltillisella ratastuksella on ajettavuuskin kohdallaan.

44
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 28.06.09 - klo: 22.39 »
Tänään löytyi moottori autoon. Ostin vähän käytetyn Orion Vortex SL 7500kv koneen. Moottori voi olla jo hiukan ylimitoitettu autoon, mutta pienillä välityksillä luulisi kuitenkin toimivan. Syksyksi sisällä on varmaan aiheellista hankkia hiukan kesympi kone, jottei tule silppua.

Minkälaisia pinjoneita olette muuten ko. autossa käyttäneet ja minkälaisen koneen kanssa?

45
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 26.06.09 - klo: 21.37 »
Voin vastata ainoastaan omasta puolestani. Minun motiivini ajaa sensorittomalla noparilla on se, että sellainen sattui olemaan ylimääräisenä käytettävissä(kuten aiemmin taisinkin jo mainita). Noparin ostaminen olisi taas tuonut yhden menoerän lisää ja näitä menoja tuntuu tässä lajissa olevan huomattavasti enemmän kuin tuloja.

Mamba max taas noparina on varsin käyttökelpoinen hyvän tehon keston ja säädettävyyden vuoksi. Se toimii myös luotettavasti suurempienkin autojen kanssa 4s:n asti, ulkoisen bec:n kanssa. Joten siitä syystä sen myyminen ja esim LRP:n sensorillisen noparin hankkiminen ei minusta tuntunut järkevältä.

Hobbywing Ezrun perheestä olisi kyllä löytynyt edullinenkin sensorillinen nopari, mutta ainakin itselläni Ezrun-80A toimii Novakin HV 5.5 koneen kanssa paremmin ilman sensorijohtoa.

Katsotaan nyt nämä kortit ensin, vaikka nälkähän kasvaa kuitenkin syödessä ja jano juodessa.

46
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 26.06.09 - klo: 20.18 »
Minulla on hieman negatiivisia kokemuksia Novakin sensorillisesta moottorista Mamba maxin kanssa. Ko. paketilla Lazer zx-5 nyki vallan mahdottomasti lähdössä, mutta hiemankin liikkeessä paketti toimi todella hienosti.

Ulkomaisilla sivustoilla ollaan vakaasti sitä mieltä, että jos haluaa sensorillisen moottorin sensorittoman noparin kaveriksi, kannattaa valita moottori, jonka valmistaja lupaa toimivan myös sensorittomana. GM esimerkiksi mainostaa omien moottoreiden toimivan sekä sensorijohdon kanssa, että ilman.

Tästä syystä ajattelin kokeilla GM evo3 5.5T moottoria, joka on 6100kv ja jerkkua löytyy mukavasti myös neliveto autoon, 480W. Koneen pitäisi olla myös kisalaillinen, jos joskus tuntee tarvetta todistella itselleen, kuinka kehno kuljettaja sitä oikeasti onkaan.

47
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 25.06.09 - klo: 19.45 »
Pääasiassa ajattelin ajella omaksi iloksi ja muiden radankäyttäjien tukkeena. Itselläni on erittäin hyviä kokemuksia 1/18 kokoisista Mamban tuotteista, joten varmaankin sinne suuntaan kallistun, jollei mitään järisyttävää tarjousta tule vastaan.

48
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 25.06.09 - klo: 17.45 »
Minä olen katsellut samaista autoa. Ajattelin hommata 1/10 krossarin 1/8 sähkötruggyn kaveriksi sisähommiin. Katselin myös Hot Bodies D4 krossaria, mutta B44:sia oli pari käytettynä myynnissä ja päädyin B44:seen. Ulkomaisilla sivustoilla on paljon hyvää palautetta ko. autosta ja eikös se ole jatkojaloste Jconceptsin BJ4 autosta? BJ4 on myös saanut aikanaan paljon mainetta ja kunniaa.

Minulla on yksi lähes käyttämätön Mamba Max tuossa joutavana, joten se saa hoitaa noparin virkaa. Pitäisi vaan löytää sopiva moottori autoon. Mikähän olisi sopiva sensoriton moottori Maxin kaveriksi? Castlen 5700 olisi varmaan yksi hyvä vaihtoehto.

49
Sähköautot / Vs: Xray XT8
« : 12.06.09 - klo: 00.48 »
Ensimmäinen koeajo on onnellisesti takana. Itse liimaamani magneetti irtosi heti kättelyssä akselista, joten Novak jää odottelemaan uutta roottoria. Tilalle vaihtui Feigao ja meno alkoi maistumaan. Nopareina kokeilin Mamba maxia ja Ezrun-80a:ta, joista Ezrun sai jäädä tuulettimensa vuoksi. Ezrunin valtava koko tosin aiheutti hieman harmaita hiuksia sijoittelun suhteen.

Ensi kokemus on erittäin positiivinen. Auto on hyvässä balanssissa ja alusta toimii vakioasetuksilla mainiosti. Kokemukseni truggyihin rajoittuu kaverini Hyper ST:llä kurvailuun, mutta eron ajettavuudessa huomaa heti(eikä Hyper st ollut missään tapauksellsa huono). Xray kääntyy uskomattoman hyvin ja tarkasti, eikä leveistä renkaista johtuvaa puskemista ole havaittavissa lainkaan. Mutkissa autoa on myös helppo ohjailla kaasulla, ja veto jakautuu hyvin etu- ja takapyörien välille. Vaihdoin keskidiffiin hieman alkuperäistä jäykempää öljyä(10000->12500), mikä saattaa myös selittää tasaisemman jaon. Hyper st:ssä oli keskellä 30000 öljyä ja silti eturenkaat pyrki pullistumaan palloiksi.

Koppaa olen tässä hetken aikaa leikellyt ja aamusta olisi tarkoitus ruiskia siihen hieman maalia. Sitä tässä mietiskelin, että kovin on ohut ja heppoisen tuntuinen koppa muuhun autoon nähden. Jconceptilla http://www.jconcepts.net/store/index.php?main_page=product_info&cPath=2_38&products_id=170 olisi saatavilla jonkinlainen heavy-duty koppa, jonka näyttää muutenkin mukavan näköiseltä. Täytynee selvitellä saatavutta ensin Suomesta, ennen ulkomaan tilauksia.

Huomenna olisi myös tarkoitus kokeilla Spektrumin telemetria-yksikön toimintaa mottorin lämpötilan ja kierrosluvun valvonnassa. Jos hilppeet tuntuvat toimivilta ja niiden antamasta tiedosta on jotakin konkreettista hyötyä, niin täytynee hankkia DX3S radiot, jossa telemetria on sisäänrakennettuna.

Että tällaista tältä erää.

50
Sähköautot / Xray XT8
« : 11.06.09 - klo: 21.09 »
Edellisen sähköautoprojektin innoittamana päätin toteuttaa pitkäaikaisen haaveni ja ostin uuden auton aihioksi. Vertailtuani kokemuksia muutaman kaverin kanssa päädyin edelleen Xray:n jonka laadukas olemus ja ulkonäkö puhuttelevat minua. Halusin truggyn sen maastokelpoisuuden vuoksi, joten päädyin XT8 2009 specs malliin.



Racing factory:llä oli sopivasti yksi hyllyssä, joten kaupat syntyi ja paketti saapui eilen. Ilta meni mukavasti aamun sarastukseen saakka kasaillessa autoa. Itse kasaaminen oli miellyttävää selkeiden ohjeiden ja täsmällisesti sopivien osien vuoksi. Minkäänlaista hiomista tai veistelyä ei mitkään osista vaatineet, vaan se asettuivat paikalleen täsmällisesti. Olin aiemmin mukana kaverini projektissa missä hän kasasi myös uutta autoa, ja tällöin dremel ja mattopuukko olivat enemmän kuin tarpeen. Rc-monsterin moottoripukki istui myös mukisematta paikalleen ja sopii visuaalisesti muuhun autoon saumattomasti.

Tässä muutama kuva autosta, ennen koeajoa.








51
Sain kaveriltani lainaan tuumakokoisia kuusiokoloavaimia ja avasin moottorin. Akseli ja akselin ympärillä oleva magneettipönkelö olivat toisistaan irrallaan. Magneettipönkelö pyörii hienosti moottorissa, mutta se eivaan ota akselia mukaansa. Nyt pitäisikin löytää keino jolla akselin saisi takaisin kiinni magneettipönkelön sisälle ja moottorin toimimaan.

Onko ideoita tai kenties omakohtaista kokemusta?

52
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 29.05.09 - klo: 14.23 »
Mod 1 pinjoneita saa kyllä Suomestakin esim Sabesta, josta itse niitä ostin. Ne on karkaistuja teräspinjoneita, mutta pinnoitteesta en kyllä osaa sanoa.

53
No, niin. Sain myös projektini kulkemaan ja hyvinhän se kulkikin...aikansa.
Moottorina on siis Novak HV5.5 ja noparina Mamba max. Niitä ruokin 3s lipolla.

Tänään kuitenkin noin 5min. ajon jälkeen moottorista alkoi kuulua kummaa ääntä ja vauhti tyssäsi täysin. Tarkemmaan tutkiskelun jälkeen havaitsin moottorissa jonkin kyllä pyörivän kaasutettaessa, mutta akseli ja pinjoni pysyvät paikoillaan. Moottori oli käden lämpöinen, mutta ei missään tapaksessa kuuma.

Osaisiko joku kertoa mitä moottorille on tapahtunut?

54
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 21.05.09 - klo: 18.55 »
On muuten komeat akkutelineet Ilellä. Mistä moiset vai onko omaa tuotantoa?

55
Joo, näin olen asian ymmärtänyt. Kokeilin maxia Feigaon 7XL:n kanssa 3s lipolla ja yhden akullisen verran meni moitteettomasti. Huolestuneempi olin moottorin lämmöistä, mutta ajatuksissa oli kyllä laittaa jonkin näköinen hyrrä maxin päälle. Onko kellään ehdotuksia sopivasta tuulettimesta?

EDIT: Tuollainen Muchmoren ultra high rpm tuuletin näyttää olevan aika suosittu, joten sellainen tilaukseen.

56
Aikani kuluksi leikkelin ja maalailin kopan omaan projektiini. Koppa on hieman reilun kokoinen autoon, sillä Xraylle sopivaan reiätöntä koppaa ei ole vastaan tullut. Siipi täytyy vielä vaihtaa ulkonäkö syistä johonkin kivempaan.

Auto odottelee edelleen moottoripukkia, joita rc-monsterilla tehdään ilmeisen kiireettömästi. Muut sähköt alkavatkin olla kasassa. Nopariksi valikoitui loplta Mamba max ja moottoriksi Novak HV5.5. 3s lipolla on tarkoitus ruokkia moottoria.


57
Sähköautot / Vs: Xray xb8 ec (electric conversion)
« : 08.05.09 - klo: 22.32 »
Sain myös hankittua Xray xb8 ec auton rullaavana, josta olisi tarkoitus alkaa kehittelemään harjatonta. Ajattelin kokeilla, josko se tekno rc:n moottoripukki (kiitti Tepaja) kuitenkin mahtuisi autoon. Diffipukkia joutuu tosin hieman muokkaamaan, mutta se ei ole ongelma, sillä jos tämä tyyli ei toimi ainahan sen tilalle voi vaihtaa rc-monsterin pukin.

Lähetin Mikelle rc-monsteriin postia ja kyselin pukkien saatavuudesta. Mike lupasi saada niitä jo loppu viikosta, mutta ainakin vielä sivu ilmoittaa "out of stock".

Hetken kuluttua alkaa auton purkaminen ja puhdistaminen. Samalla ajattelin sovitella moottoripukkia tyhjään pohjaan diffin kanssa.

58
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 04.05.09 - klo: 20.42 »
Kiinnostavan näköinen laite Jabe. Mitenkäs muuten autot ovat kestäneet? Kaverillani on samanlainen, joka on ollut käytössäni jo hetken. Minä en ole saanut autosta vielä mitään rikki, mutta toki olen ajellutkin sillä aika varovasti.

Sivuja: 1 [2]