Vistalla testailin niin otin vähän kuvia samalla.
Tässä pari ekaa kuvaa on ajajahalinnasta. All Drivers Databaseen tehdään kaikkien ajajien tietojen muutokset. Siitä sitten valitaan kyseiseen kisaan mukaan ilmoittautuneet. Niitä voidaan klikkailla ja vedellä puolelta toiselle yksittäin tai useampia kerralla. Ajajalla on sama DriverId kaikissa sarjan kilpailuissa, siksi ajajahallinta on keskitetty yhteen tietokantaan. Paikallisia muutoksiakin voi tehdä, esim. kide voi jossain hiitissä vaihtua yms. mutta esim nimeä ei voi vaihtaa kuin tuohon päätiedostoon (ja sieltä siirtämällä k.o. kisaan)
Drivers_both.pngDrivers_AllDrivers.pngSitten erä- ja aikataulusiinnittelusta kuvia. Homma jakautuu kolmeen pääosaan: alkuerien, aika-ajojen ja finaalien suunnitteluun. Hommat voidaan tehdä kaikki kerralla tai vasta vaiheittain. Ajatuksena on, että koko kisan aikataulu suunnnitellaan etukäteen ja tarkennetaan (korjataan) tarpeen tullen kisan edetessä. Kun kilpailijoiden määrä tiedetään, saadaan suunnitteluohjelmalla aavemaisen kätevästi erät ja aikataulut. Parametrit näkunee aika hyvin noista kuvista. Keltaisella pohjalla olevat tiedot laske ohjelma heti kun jonkun parametrin arvoa on muutettu. Eli jos muutetaan heatin kestoa myös roundin päättymisaika siirtyy. Tai jos erän kokoa pienennetään erien määrä saattaa kasvaa ja aikataulu olla yht'äkkiä kireä. Ohjelma näyttää punaisen huutomerkin kelloanajan vieressä, mikäli aikautu on suunniteltu liian ahtaaksi (päällekäisyys esim finaalit alkamassa ennen kuin aika-ajot on loppuneet)
Ajajien jakaminen hiitteihin on ollut yksi pienoinen haaste (oma kokemus, ei välttämättä yleistettävissä). Nyt tässä on mahdollista pisteyttää ajajat kyvyn(?) mukaan ,ability, ja antaa ohjelman suorittaa jako. Muut automaalttivaihtoehdot ovat nimi, no sort joka tarkoittaa sitä, että ajajat on manuaalisesti tuolla drivers formilla drag and droppailtu haluttuun järjestykseen sekä harjoitusten mukainen järjestys (paras tulos).
Planning_1.pngOhjelman tekemää hiitteihin jakoa voidaan muutta tämän näköisessä käyttöliittymässä. Siitä vedetään kuski hiitistä toiseen jos seura ei kelpaa.
HeatsForm.pngAika-ajoissa voidaan käyttää suoraan myös samaa hiitijakoa kuin harjoituksissa.
Planning_2.pngFinaalikaavio esim M8 kisoissa
Planning_3.pngEFRA ONroad ajokaaviossa on vain kaksi uutta parametria EFRA OFFroad kaavioon nähden: suoraan finaaliin pääsevien kuskien määrä ja noudatetaanko sadekisasääntöjä finaaliin nousussa.
Sähköautojen ajokaavio määritellään seuraavasti.
Planning_4.pngTehty aikataulu näyttää sittten tältä pääohjelmassa (aukaistuna).
MainForm_leftpain.pngSe vielä, että oleellista homassa on myös, että kaikista kisoista tallentuu nämä suunnittelutiedot ja niitä voidaan käyttää suoraan seuraavissa kisoissa (Load a plan nappula noissa näytöissä).