Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Team PSR

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
91
Mulla sama homma, rupesin ihmettelemään että mitä ihmettä kun etupyörä jää vähän väliä jumiin ja sitten jo takaakin ja huomatiin että tapit ulkona ja hankaa vastaan. Mitenhän noi parhaiten sais ? purkaa kokonaan ja ruuvilukitetta peliin.

Lukitusmutterit auki, varovasti lukitetta ja takaisin kiinni. Sen jälkeen huoletonta ajoa, ei löysty enää. Tämän takia siinä varaosapaketissa on varaosat vetoakselien niveliin, kun tehdas huomasi ettei kaikissa akseleissa ole lukitetta  :smiley:

92
Kattelin noita fotoja ja pisti silmään että miten mahtaa toi siivenkannatin kestää? 


Hyvin kestää, ei ole yhtään vielä rikkoutunut!

93
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 20.11.07 - klo: 16.30 »
Vihjailet että ollaa säretty se himskatin neula?! Kyllä se on yhtä huonossa kunnossa kun tullessakin, en ihmettele että lämmötkin noussu niin paljon kun vastaa edes säätöihin!


En vihjaa mitään,vaan sanon suoraan. Kaikkien neuvojen, ohjeiden ja auttamisien jälkeen on kiittämätöntä sanoa moottoria tai kaasaria huonoksi, kun on itse ensin käyttänyt tajuttomia paineita sen "tiiviyden" tarkistamiseen, purkanut sen, koonnut sen alkuperäisilla o-renkailla, kiristellyt ruuveja pohjaan ja takaisin, laiminlyönyt saamansa säätöohjeet ja sekoittanut koko pelin. Jos otat neulat käteen, niin niissä ei ole eroa, oli vanha tai uusi. Mutta mitä sille neulan pesälle ja kaasarin sisuskaluille on tämän tuunailun aikana tapahtunut, sen voi vain arvata.

Täytyy nuoressakin kaverissa olla sen verran jämäkkyyttä, että katsoo peiliin ennenkuin alkaa täällä moottoreita, autoja ja edellisiä omistajia arvostelemaan.

Tätä mieltä olen, eikä se tästä muutu.

94
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 20.11.07 - klo: 15.02 »
No on ehket helpompi, mutsiki sano et on ollu toi vehe ku susi :p

Uuden motin pääneulaki oli ihan ***** kun sääti sitä ei tapahtunu mitään,
vnahan moottorin neula laitettii vähä paremmi pelitti.. :shock:

Joo, uudesta koneestahan kannattaa ensimmäisenä purkaa kaasari ja testata sen tiiviys kuuden kilon paineilmalla  :undecided: Sen jälkeen voikin ihmetellä, että onpas vaikeata tämä nitromoottorin säätäminen, kun ei oikein vastaa säätöihin...

Eli ei uuden moottorin pääneula, vaan puretun, puhalletun ja (asiantuntevasti) uudelleen kootun kaasuttimen pääneula ei vastaa säätöihin :police:

Tämähän on tietenkin moottorin vika :mrgreen:

95
Nyt mulle jäi vähän avoimeksi... tyypit autosta vai vaimosta???  :lol: :p

Hoke, sinähän elät vakaassa parisuhteessa, älä tämmöisiä mieti :angel:

96
No hyvä :grin:

Jostain syystä kuskit suhtautuu aika tunneperäisesti autoihinsa, joten luulen että helpompaa olisi saada tyttöystävää/vaimoa lainaksi kuin kuskin autoa!

Mutta jos kelit ja aikataulu sallii, niin eiköhän tyypit järjesty, keväällä viimeistään :azn:

97


Uskoisin, että perustuu jonkinlaiseen tietoon mekaniikkasuunnittelusta: kyllähän tuon sanoo jo maalaisjärkikin, että ruuviliitos tuossa kohtaa on paljon jäykempi kuin sokkaliitos, se että onko se riittävän jäykkä, voidaan olla montaa mieltä. Itse laittasin tuon kyllä kiinni ruuveille, varsinkin, jos haluaisin rakenteesta mahdollisimman jäykän. Mielestäni hiilikuidun jäykkyys menee vähän hukkaan sokkaliitoksilla tuossa kohtaa.

Kyllä, olet oikeassa, ruuviliitos on varmasti normaalioloissa jäykempi! Tässä nimenomaisessa kohdassa, tässä autossa, en näe siinä kuitenkaan mitään etua. Edelleen toivoisin, että tutustuisit autoon sen verran, että tietäisit tuon ratkaisun toteutuksen ja tarkoituksen. Nyt ilmeisesti vertaat rakennetta muihin autoihin, joissa ruuvikiinnitys on varmasti järkevä ja tarpeellinen ratkaisu.

Tämä sokilla kiinni oleva radiolevy, yhdessä muun auton rakenteen kanssa, antaa riittävän jäykkyyden auton alustalle. Aivan yhtä riittävän kuin muissakin autoissa. Jäykkyys myös säilyy ja auto on vieläkin, kaikkien kilpailujen ja kaputtien jäljiltä, jäykkä.

Autossa on jäykistyslinja seuraavasti: Keulajäykkäri-diffiboksin kansi-etujäykkäri-keskidiffi-takajäykkäri-diffiboksin kansi. Nämä muodostavat yhtenäisen, jatkuvan linjan. Sen lisäksi auton takadiffiboksista on sivulle menevät jäykistimet. Kun tähän lisätään radiolevy ja moottoripukki, ei ole tarvetta enää kiinnittää radiolevyä ruuveilla. Rakenteesta johtuen siihen kohdistuu vain vaakatasoista voimaa, jonka se pystyy mainiosti käsittelemään (juuri kokeilin radiolevyä heiluttaa, se on niin tiiviisti paikallaan, etten usko ruuvikiinnityksellä saatavan mitään etua, siis tässä autossa).  Rakenne mahdollistaa sen, että tankki (3 sokkaa) ja radiolevy (3 sokkaa) voidaan irroittaa todella nopeasti, huolto ja puhdistaminen on helppoa ja nopeaa.

Korostan vielä, että radiolevy istuu paikalleen todella napakasti ja tarkasti, ja hiiilikuidun jäykkyys ei todellakaan mene hukkaan. Se ei hölsky ja siinä ei ole väljää. Se on nostettava paikaltaan tasaisesti, jokaisesta kolmesta kohdasta saman verran kerrallaan, muuten jämähtää paikalleen.

Mutta ei Sinun tarvitse minua uskoa, tule itse toteamaan ja taivuttelemaan vuoden vanhaa Mätzikkiä. Voit samalla verrata sitä uuteen, ajamattomaan runkoon. Silmiäsi Sinun on kai pakko uskoa. Olen varma, että kokonaisratkaisun nähtyäsi et varmasti alkaisi sitä ruuveilla kiinnittämään :grin: 

98

 
jos radiolevy on kiinni sokilla sen jäykistävä vaikutus on kyseenalaista ja siinä tapauksessa miksi se on hiilikuitua, ei hiilikuitu sinänsä ole mikään autuaaksi tekevä juttu

Onko tämä yleinen huomio, vai perustuuko oikein tietoon auton rakenneratkaisuista? Auton alustassa on viisi alumiinitolppaa, joista kolme työnnetään radiolevyssä olevien reikien läpi. Sovitus on tarkka, radiolevy istuu just´eikä melkein. Sen jälkeen sen irtoaminen estetään sokilla.

Radiolevyyn tulee kiinni myös servotelineet ja vastariboxi, jotka jäykistävät myös rakennetta.

Viime joulukusta alkaen meillä on ollut käytössä sama auto samalla radiolevyllä. Sillä on ajettu harjoituksia ja kisoja. Radiolevy istuu edelleen napakasti, ilman pienintäkään väljää. Se on edelleen laitettava tarkasti paikalleen, suorassa ja tasaisesti painaen, vinossa ei paikalleen mene! Ajamme samalla autolla ja radiolevyllä myös kauden 2008, joten ratkaisu lienee riittävän kestävä?

Hiilikuitua radiolevy on siksi, että se on paras materiaali tähän tarkoitukseen tässä autossa!

Jokainen tietenkin käyttää argumentteja, jotka kuuluvat omaan kokemuspiiriin ja tietämykseen, joka laajempaan tai suppeampaan sellaiseen. Kuitenkin, jos asioita kommentoidaan foorumilla, olisi suotavaa edes vähän tietää mistä puhuu!

99
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 13.11.07 - klo: 16.09 »

Teet pienen lipsahduksen mutkassa ja joudut hieman hellittämään... tässä vaiheessa tarvitaankin niitä ylimääräisiä tehoja... Kaasu pohjaan ja potkua onkin tarpeeksi ylittää se suuri hyppyri.


Tuo on kyllä totta. Viime kesänä, kun tuli vietettyä laatuaikaa nostovuoroissa, niin selvästä huomasi, että tehokkaalla moottorilla ajava kuski saattoi tulla hyppyä edeltäneestä kurvasta jopa hitaammin kuin heikkotehoinen auto. Vauhtia ei tarvinnut kerätä riskirajoilla jo kaarteessa, että pääsisi hyndästä yli. Osa huippukuskeista otti asian niin varovasti, että tullessaan kaarteesta ulos näytti siltä, että ensin tähdättiin auto oikeaan linjaan ja sitten liipastiin hyndästä yli!


100
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 13.11.07 - klo: 14.28 »
Mikan sanoin: luonnollinen valinta hoitaa homman. Voittajahan on se, joka ajaa eniten matkaa finaalissa. Jos .18 koneet ovat ihan lussuja, niin kaikki ajavat .21 koneilla, ja asia on järjestyksessä.

Jos .18 koneella ajaa nopeammin kuin .21 koneella, ja nopeastihan kaikki haluavat ajaa, niin hankkii .18- koneen. Nykyaikaisessa .21- kilpamoottorissahan on tehoja jo liikaa, ja suuri osa siitä menee sutimiseen. Varmaan .18-koneessa on riittävästi tehoja sutjakkaan etenemiseen radalla.

Mielenkiintoisen mausteen asiaan saa, kun miettii, milloin tankkivälillä on vaikutusta, eli semeissä ja finaalissa. Jos .18 on hidas, niin sillä ei pärjää alkuerissä, joissa ei tankkausta ole. Jos se on nopea, niin miksi ajaa isommalla, suuriruokaisella koneella? Kaikki ovat varmasti sitä mieltä, että vaikka tehoja lisättäisiin kaksinkertaisiksi nykyisistä, ei radalla mentäisi juurikaan nopeammin kuin nyt. Tästä voi päätellä, että moottoritehon vaikutus nopeuteen on pieni osa koko suorituksesta.

Voikin olla, että siirrytään vanhaan F1- tapaan, eli aika-ajoon on omat moottorit ja kisaan omat :grin:

Uuden muuttujan yhtälöön tuovat uudet pakoputket, joista on tarkoitus tulla hiljaisia (lue:tukkoisia).
Alavääntöa varmaan tulee piisaamaan, kierroksista voi tulla pulaa :mrgreen: Aletaanko ajamaan ratakoneilla crossiakin, jää nähtäväksi?

Kaikki uusi on mielenkiintoista, joten ei kannattane tyrmätä, onhan moottorikehitys aiheuttanut formuloissakin moottoreiden pienentämistä vauhdin silti kärsimättä.

Koska suomalaiset haluavat sääntöjä (joita sitten rikotaan), niin pitääkö määrätä, että 1. saa käyttää vain yhtä moottoria koko kisassa tai 2. alkueriin valittu moottorikoko pitää olla käytössä koko kisan.

Nähtäisiin kisa-aamuisin tiimejä testaamassa radalle sopivaa kombinaatiota, osa tallin kuskeista ajaisi moottoritestejä .18-.21- moottoreilla, koska lämmittelyn jälkeen pitää ilmoittaa tuomaristolle valittu moottorikoko,  osa rengastestejä ja loput 8 säätelisi alustaa. Tallipäälliköt ja kisainsinöörit tekisivät laskelmia optimaalisen menestyksen saavuttamiseksi. Kuskit kyräilisivät ja vasta lähdössä selviäisi kunkin kuskin valitsema moottori. Pit towelit eivät olisi enää auton alla, vaan päällä! Agregaatit jauhaisivat motorhomejen takana virtaa läppäreihin. Mekaanikot ryntäisivät vasta viime hetkellä varikolle, jotta valinnat ja tankkausvälit pysyisivät salassa. Olisihan tällainen mielenkiintoista, mutta ei (onneksi) taida toteutua.

 

101
Elähän nyt Pekka niin kirjaimellisesti ota

Kyllä sinun Mika tulisi minut jo niin hyvin tuntea, että juuri tällaiset jutut otan kirjaimellisesti  :grin:

Toi oli vaan niin hauska tuo "lennokkimies", kun en tunnistanut tyyppiä!

Ja noista "firman miehistä" repesin! Tuo vaan kuulostaa niin hienolta, että ihan Team Managerin korvaa hivelee. Mutta näitä on sitten mukava ensi kesänä muistella erien välissä JP-Nitro Racingin Motor Homen viihtyisissä VIP-tiloissa virvokkeita nauttien :smiley:




102
ainakin oli lähes koko kuluneen kauden lennokkimiehiä ja pari muuta on maahantuojan leivissä :)

Lennokkimiehiä???

Maahantuojan leivissä??? Jos näin on, niin toivottavasti ei verottaja saa tietää :police:

103
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 26.10.07 - klo: 21.14 »
Uniikki laserkirjoitus Mikalla kannessa :afro:

104
Yleinen keskustelu / Vs: Radion hankinta USA:sta
« : 07.10.07 - klo: 17.11 »
75 Mhz oli viimeksi asiaa tarkistaessani käytässä lentokoneiden lähestymisjärjestelmissä. En uskaltaisi käyttää Suomessa.

Laillisuuteen tarvitaan vielä CE-hyväksyntä. Ainakin kilpailu jää lyhyeen, jos asia tarkistetaan katsastuksessa.

Vaikka laitonkin radio toimii, niin tämä(kään) harrastus ei kaipaa laittomuuksia, kun nytkin on tarkkaa ajopaikkojen kanssa, ainakin nitropuolella


105
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 02.10.07 - klo: 22.48 »
Tuohan ei ole kovaa siellä kiinni, koska kanta on murtunut. Dremelöi hyvällä, tarkoitan oikeasti hyvällä, ohuella terällä ura ruuvin päähän ja kierrät ruuvarilla pois. Ainoa murhe voi tulla siitä, että titaani kovenee työstettäessä.

Jos ei muuten onnistu, niin hio kampuran päästä sen verran pois, että pääset pihdeillä irrottamaan. Sitten jatkopala kampuraan, niin taas toimii. Jatkopaloja on varmaan kaikilla moottorikauppiailla.

Muuten, titaaniruuvi ei ole vahvempi, vaan samalla vahvuudella kevyempi!

106
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 24.09.07 - klo: 13.00 »
Tarpeellinen selvitys aiheesta. Eli riippuu siis öljystä tykkääkö vai ei.
RB suodatinöljy on myös käsittäkkseni rissapohjainen; siitäkin oli huhuja että pilaisi liiallisesti käytettynä etulaakerin. Itse en ole tätä havainnut. Ehkä heillä on samanlainen menetelmä :)

Tähän vielä pikkuinen anekdootti :grin: Keskustelu alkoi Lavangossa aikoinaan siitä, että kaverit antoivat Thomaksen nuuskutella yhtä suodatinta. Thomas nuuhki ja kertoi mistä öljystä on kyse ja mitä ainesosia se sisältää, ja että kyseessä on hollantilainen öljy! Tähän pojat, ähäkutti, pieleen meni, on englantilainen öljy. Thomas pyysi tarkistamaan purkin kyljestä, ja siinä luki Made in Holland! Tämän jälkeen ei ollut uskottavuusongelmia Thomaksella :afro:

PS. Nuuskuttamalla kuka tahansa pystyy arvioimaan onko käyttämässään öljyssä liuotinta ja toimimaan sen mukaan.

Mutta ei enää putsareista, menee offiksi

107
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 24.09.07 - klo: 11.46 »
Power-Save-Racingin suodatinöljy ei sisällä liuottimia, ainoastaan öljyjä, joten sen määrällä suodattimessa ei ole vaikutusta laakereiden tai moottoreiden kestoon. Suodatin ei saa myöskään "rutistua" päätyjen väliin, koska rutistuessa solujen koko muuttuu ja suodatin ei suodata koko pinnaltaan, ainoastaan rutistumattomilta alueilta, joissa virtausvastus on pienempi. Mittatarkkuus  on todella tärkeää suodattimen oikealle toiminnalle.

Vähän offtopicia, mutta mielestäni tärkeää tietoa:

Kesällä 2006 käytiin Lavangossa PM-kisojen aikaan mielenkiintoinen keskustelu suodatinöljyistä, mukana  Thomas Wilting(Power-Save-Racing) ja muutamia suomalaisia huippukuskeja (ainakin Artsi, Hoke, Juska ja sen veli, Ari ja muutamia muita, joita en nyt muista).

Keskusteltiin suodatinöljyjen, eli liuotinta sisältävien ja ilman liuotinta olevien, eroista. Liuottimella suodatinöljy ohennetaan, jotta se saadaan imeytymään suodatinmateriaaliin. Ja nyt seuraa tärkeää: Jotta suodatin suodattaisi oikein, on liuottimen haihduttava. Vasta sitten on öljy oikean paksuista suodattimeen. Toinen seikka on, että jos liuotin ei ole haihtunut, niin se imeytyy moottoriin, jossa se heikentää tai jopa liuottaa öljykalvon moottorin sisäpinnoista. Ja tällä on Mikan mainitsema vaikutus laakereihin!

Power-Save-Racing käsittelee öljyn niin, että liuotinta ei sen öljyssä tarvitse käyttää. Prosessi, jossa öljy manipuloidaan, on salainen. Sen verran siitä tiedän, että se valmistetaan laboratoriossa ja öljynä käytetään pelkästään risiiniöljyä! Mixtuura sisältää usealla eri tavalla käsiteltyä rissaa! Öljyn rakennetta muutetaan mm. erilaisilla kaasuilla ja hapetuksilla, jotta sen ominaisuudet saadaan halutuiksi. Ja sehän toimii, kuten sadat käyttäjät Suomessakin voivat kertoa!

Pekka

108
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 15.09.07 - klo: 18.42 »
Jenkeistä kun tilaa niin mukana on laturi, hehkulaitte, tankkauspullo ja keskidifin lukko ym, suomesta ostetuissa näitä ei tule mukana.

75 mhz radiolaitteet ja 110 v sähkölaitteet  :mrgreen:. Kummassakaan ei CE- hyväksyntää. Voi olla tullintäti niin ilkeä, että ei päästä niitä maahan, ja vaikka päästäisi, ei niitä voi/saa käyttää :police:

109
Yleinen keskustelu / Vs: Radio ohjaimista
« : 07.09.07 - klo: 08.37 »
Meillä on tosiaan Futaban 2,4 ghz antenneja. Soita Jerry vasta illalla 6 jälkeen, jäi känny kotiin!

Pekka

110
Polttisautot / Vs: Korin leikkaaminen
« : 17.08.07 - klo: 13.16 »
Yksinkertainen asia on saatu kuulostamaan vaikealta, vai emmekö me vain osaa?
Korin leikkaamiseen kun on markkinoilla sitä varten tehtyjä lexan-saksia, joita löytyy varmaan kaikilta kauppiailta. Esim. meillä on markkinoiden vihreimmät korisakset 5 €/kpl.  Tällaisilla saksilla on kaikki omat ja kavereille maalatut korit leikattu ilman vaikeuksia, yhteensä kymmeniä koreja!

Ja tämä ei ole mainos vaan infoa, koska lexan-saksia on kaikilla kauppiailla  :police:

111
Polttisautot / Vs: giga crusherin kytkinakseli
« : 23.07.07 - klo: 22.56 »
Jartsan Giga toimii, kaikki neulalaakerit on korvattu kuulalaakereilla. Neulalaakerit on muuten gigassa hyviä, paitsi että ne ei kestä kierroksia, lämpöä ja tärinää :grin:

112
Polttisautot / Vs: Cen gst 7.7, vai traxxas revo 3.3?
« : 19.07.07 - klo: 15.42 »
Ja jos joku väittää että Revo soveltuu hyvin vain radalle ei todellakaan tiedä Revosta yhtään mitään, nimittäin auton mukana tulee long travel jousi ja linkkisetti jolla auton voi muuttaa vähintäänkín yhtä hyväksi off road autoksi kuin Savagen tai Cen:in.
Yleisesti muutenkaan ei ole perusteta miksi Savage tai Cen olisi jollain alueella parempia kuin Revo, parasta Revossa on nimenomaan se että sillä pärjää niin radalla kuin maastossakin.

Jos Hermanni tarkoitat minun kommenttia, niin kirjoitin, että Revo on helpoin auto näistä radalla. En tarkoittanut, että se soveltuu VAIN radalle :mrgreen:

Mutta sitä mieltä olen, että maastossa ja varvikossa Cenin koko, isot renkaat ja vääntävä moottori tekee siitä ykkösen, ihan pelkästään näistä syistä.

Aika hauska huomio muuten: kirjoitit, ettei ole perusteita miksi Savage tai Cen olisivat joillain alueilla parempia kuin Revo. Sehän tarkoittaa, että Revo on mielestäsi kaikilla alueilla parempi kuin kumpikaan näistä muista! Tällainen pitää autoonsa tyytyväisen kuskin mielipide ollakin!

Se vaan on niin, että samalla lailla ajattelevat myös tyytyväiset Savage- ja Cen- kuskit :wink:










113
Polttisautot / Vs: Cen gst 7.7, vai traxxas revo 3.3?
« : 18.07.07 - klo: 11.09 »
Vaihtoehtoina Revo tai Cen GST :huh: Vähän sama kuin miettisi ostaako Minin vai Jeepin!
Laittamalla Revon ja Cenin rinnakkain huomaa heti, ettei kumpikaan niistä pysty samaan mihin toinen. Valinnan tuleekin perustua omaan tarpeeseen. Jos ajat pääasiassa sileällä pinnalla (radalla) on Revo varmasti helpoin ajettava. Kuitenkaan alusta oikein säädettynä ei Cenikään hidas ole, esim. toissa vuonna talvikisoissa Lavangossa Moukarin ohjastama Nemesis oli todella nopea!

Jartsa ajeli useana päivänä pikkupoikien kanssa omalla Nemesiksellään, välillä asfaltilla ja välillä metsässä ja kallioilla. Ei yhtään rikkoutunutta osaa, ja kulki todella hyvin. Jartsa otti vielä äänenvaimentimesta sisuskalut pois, niin kulkua tuli niin paljon, että kaksivaihteisesta laatikosta huolimatta heitti halutessa keulan pystyyn. Ensimmäisen ajon jälkeen sanoikin olleen kiva ajaa ilman mekkailuja monta tuntia. Buggyissahan ei kuski koskaan ole tyytyväinen, vaan aina vaihdetaan setuppia nopeuden toivossa, joten Cenillä ajo oli kivaa vaihtelua.

Ceni on monipuolinen leikkikalu, sillä on kiva ajaa asfaltilla (nopeutta ja kiihtyvyyttä piisaa), kallioilla (iso, vääntävä kone mahdollistaa hiljaa ajamisen ja rivakat pyrähdykset), ja maastossa isot renkaat ja suuri koko auttavat ylittämään aikamoisia mättäitä ja kantoja, ei varmasti lopu ajo ensimmäiseen varpuun! Ceni on  monipuolisin näistä autoista, ainoa oikea Monsteri. Edes sen moottorin ääni ei muistuta muiden autojen ininää, vaan se murisee tyhjäkäynnillä kuin karhunpentu ja kaasutettaessa matalasti parkaisee.

Jos mietitään millä toisella autolla näitä voisi korvata, niin Revon tilalle voi ajatella buggya tai truggya, jotka molemmat ovat tehokkaampia ja nopeampia. Cenin korvaajaksi ei käy mikään, koska se on yksin omassa luokassaan. Paitsi jos tyytyy selvästi pienempään, silloin käy esim. LST ja Savage, jotka ovat molemmat hyviä autoja. Ne vaan eivät juuri kokonsa vuoksi pysty samaan kuin Ceni.

Pääasia on, että miettii itse mihin autoa käyttää, ja tekee valinnan sen mukaan. Jos valitsee Revon, Savagen, LST:n tai Cen GST:n, ei varmasti valitse huonoa autoa. Laatumerkit tekevät laatuautoja.

114
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 04.07.07 - klo: 10.41 »
Moikka elikkä saako nää kumit (http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=32_41&products_id=481) näihin vanteisiin (http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=hpi3018).

Kiitos vastauksista jo etukäteen ja eikös noissa vanteissa oo 14mm hexi kohta?

Tässä GQ-Hammer- truggyvanteiden mitat millimetreissä:
 Description                                              Color   Diameter Width Hex Hubs Remarks
GQ-TW01-O Truggy "SPOKE" Wheel 17mm Orange  87.5     56    17  Fit all 17mm Hubs
GQ-TW01-Y Truggy "SPOKE" Wheel 17mm Yellow    87.5     56    17
GQ-TW01-W Truggy "SPOKE" Wheel 17mm White    87.5     56    17

Tarkoittaa, että GQ:n truggy- renkaat sopivat kaikille vanteille, joissa on suurin piirtein samat mitat.

115
Polttisautot / Vs: Olenko rikkonut moottorini?
« : 29.06.07 - klo: 08.22 »
Viittaa vahvasti polttoaineeseen. Joissakin polttoaineissa käytettävä öljy muodostaa määrätyssä lämpötilassa siirappimaisen kalvon sylinteriin, jolloin mäntä saattaa jymähtää tiukassa koneessa kerralla jumiin. En muista missä polttoaineissa tätä ongelmaa on, mutta kokemuksesta tiedämme että ainakaan seuraavissa kilpapolttoaineissa ei tätä ongelmaa ole ollut(aakkos-, ei paremmuusjärjestyksessä), Byron, O´Donnell, Power-Save-Racing, Tornado ja Werks. Niitä saattaa olla muitakin hyviä merkkejä, mutta näistä on omat kokemukset.

Ota kansi auki ja kokeile painaa mäntää alas. Huomaat kyllä heti jos sylinteri on tahmean kalvon peitossa. Väkisin ei kannata mäntää painaa, vaan esim. laittamalla männän päälle muutama tippa edellä mainituista polttoaineista liukenee siirappi noin puolessa tunnissa.

Jos vika on polttoaineessa, kuten epäilen, ja haluat kuitenkin jatkaa nykyisen polttoaineen käyttöä, niin voit lähettää koneen meille JP-Nitro Racingille sisäänajoon, koska sisäänajon jälkeen se toimii millä polttoaineella tahansa. Sisäänajon teemme omalla polttoaineellamme (Power-Save-Racing 16% tai 25%).

116
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 25.05.07 - klo: 14.43 »
Kyllä karstottaa power save racing löpökin :)

Taitaa kone ja säädöt vaikuttaa eniten tuohon karstoittumiseen.
Säädöt ja tulppa siihen taitaa eniten vaikuttaa. Muutenkin kannattaa miettiä, onko kyseessä karstoittuminen vai nokeentuminen. Epäpuhdas palaminen (tulppa ja/tai seos sopimaton) lisää noen määrää, ihan poskellaan olevat säädöt ja/tai huono polttoaine karstoittaa. Karstahan on kokkareinen paksu kerros männän päällä ja palotilassa, noki ohut musta pinta kylmemmissä osissa. Karsta vaikuttaa käyntiin ja jopa saattaa rikkoa koneen, noki on lähinnä esteettinen haitta!

Molemmissa kuvissa näkyy noen paksuuden muuttuminen eri kohdissa mäntää ja toisessa kuvassa näkyy, että itse palotila on puhdas (eli kuumin kohta), ja mäntä nokinen (kauimpana syttymiskohdasta). Tästähän voisi jo jotain päätellä tulpan tai seoksen sopivuudesta :wink:


117
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« : 22.05.07 - klo: 14.20 »
Mitäs sitä p*skalla, kun ei ole peltoakaan. Ja siihen toiseen avainnipun autoon ajettiin tänään aamulla kolmannen kerran perään! Niin vaimo aamutuimaan soitteli. Ei tarvitse miettiä mistä pojan epäonni periytyy.

No ei ainakaan äidiltään, koska ajettiin perään! Sitten olisi epäonnea, jos olisi kolme kertaa itse töötänny jonkun reppuun :mrgreen:

118
Polttisautot / Downforce- siivet
« : 22.05.07 - klo: 14.11 »
Downforce- siipiä on markkinoilla ainakin Pro Line-, Hong Nor- ja Himoto- merkkisinä. Lavangossa tuli juttua, että näistä ei ole topikkia vielä, vaikka mielipiteitä ja kokemuksia on jo siivistä kertynyt. Tässä nyt sitten topikki, niin voidaan patoutunut informaatioähky purkaa!

119
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET - VAU M8 SM I 19.5
« : 22.05.07 - klo: 11.10 »
Se oli tuo meidän Antti joka ne avaimet löysi. Vähän aikaa pyörittiin etsimässä avaimiin sopivaa autoa, mutta kun sitten nähtiin mihin sopi, niin päätettiin sittenkin palauttaa :wink:

120
Polttisautot / Vs: Team Magic M1 Buggy
« : 20.05.07 - klo: 20.19 »
Hiljaista on ollut mätsikin topicissa... Onko niin ahkerasti treenattu vai ?

Edelleen itseäni kovasti kiinnostaa ko. auto, ja tänään tulenkin paikanpäälle moista kattelemaan. Laittakaa sit kisaraporttia kisojen jälkeen! Kiinnostaa kovasti!

Kaivattu kisaraportti löytyy täältä: http://www.jp-nitroracing.com/info_pages.php?pages_id=16


Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6