Tuosta loputtomasta sääntöväännöstä SC keskustelussa koskien omavalmiste autojen suhteen tuli sitten ajatus tehä se. "the corr auto". Nyt sitten sankarit niitä mielipiteitä miten lähteään toteuttamaan. Kyseinen ajatus on kyllä kytenyt jo jonkin aikaa päissänsä, ainakin on kokeitava tehä ja epäonnistuttava ku mietittävä voisko siitä tulla toimiva
Itellä on rajotteena Hyper 7 pro:n osat, kun tuollanen auto on miljoonalaatikossa levällään.
Lyhykäisyytenä:
SC/2wd buggy
pohja omaa valmistetta
slipperi traxxas slashistä
spurri traxxas revo 38/40
moottoripukki rc-monsterin tekele
moottori tulee siis tässätapauksessa diffin etupuolelle pitkittäin, vasemmalle tai oikeelle puolen autoa. nopari ja servo sen eteen ja akku toisellepuolen autoa. Noilla eväillä saatanee kohtuu hyvään balanseen painojakauma. Toki vaihtoehtona on panna nopari koneen "viereen" ja akku poikittain keskelle autoa. Perän osalta mennään hyvin pitkälle hyper 7 osilla kevennettynä, Tietty vaihteiston vois tehä kokonaan itekin, joko keskimoottori tai takamoottori idealla.
Keulan osalta onkin kysymysmerkkiä, vakio diffiboxia on turha lähtee laittaan keulaan, tietty helppo ja nopee tapa olis tuolleen tehä.
Oikeestaan suurempi mietinnän aihe vielä on tehäkkö polttistyylinen kickup runkoon + 18-22ast casterpalat vai perinteisempi 2wd crossarin suhteellisen suurella kickupilla oleva runko ja vähän casteria omaavat palat.
pystyykö joku heittään suoraan muuta eroo auton käyttäytymiseen kuin mahd. röykkyn ajo, jolloin periaatteessa tuo 2wd tyyppinen ratkasu joustaa herkemmin. Taasen ländätessä 4 pyörälle tuo polttistyylinen toiminee paremmin, koska tukivarsi ja iskari on tulevan voiman suuntasesti. Toki akselivälin muutokset eroaa joustossa huomattavastikin, joten se vaikuttanee auton käyttäytymiseen mutkaan ajettaessa ja auton kallistuessa.
ding ding.. taas on ropelipäällä puuhaa, kun slashi on tehty "nopeeksi"