Eilen vihdoin sain sovitettua aikatauluun E1:n ensitestit. Se on heti kättelyssä sanottava, että äärimmäisen hauskasta laitteesta on kyse. Edes pomppuinen rata ei pystynyt hauskuutta hälventämään. Kolhujakin toki tuli. Rataan tutustuminen jäi oman intoilun takia kovin vähälle ja en jotenkin tajunnut kuinka romuna pääsuoran jälkeisen mutkan sisäkantteri on. Pamautin heti ekalla akulla pystysuoraan betonikulmaan. Puskurin pää poikki ja etukoritolppien kiinnityslevylle osumaa. Levyn fixauksen jälkeen homma jatkui iltaan asti ilman ongelmia vaikka katollaankin tuli käytyä pariin otteeseen.
Akkupaketteina oli käytössä tuoreet Turnigyn 4500mAh 4S:t ja ikivanhat 5000mAh:t. Säädin LRP iX8 ja moottori LRP Dynamic8 2000kv. Ajoajasta en pysty vielä sanomaan mitään, koska en ajanut lipocuttiin asti kertaakaan. Sellainen tuntuma jäi, että vähintään samanverran kun krossi-patterikasillakin.
Välitys oli liian tiheä 13/56. Itse kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä auton pitää pääsuoralla mennä niin että hirvittää. Tiedän, että nopein kierrosaika syntyy kaikkialta muualta kuin pääsuoralta, mutta jos tuntuu siltä että pääsuoran päätä täytyy odottaa, välitys on omaan makuuni liian tiheä. Unohdin tietysti isommat pinionit himaan, joten oli vaan mentävä sillä mitä oli. Powerprofiilia säätimestä alas ja välitystä ylös, siinä on lääkkeet ensikerralle.
Ensimmäistä kertaa ajoin ulkona "tasaista" rataa autolla, jossa ei tarvitse pidottaa renkaita. Se on kyllä mahtavuutta.
Tässä illan viimeinen veto. Best lap 18.9s.
00:19,4-00:20,5-00:20,0-00:19,7-00:19,3-00:20,3-00:19,5-00:19,4-00:18,9-00:19,9-00:19,5-00:20,3-00:20,0-00:21,8-00:19,6-00:19,9
https://youtu.be/F2U9WfoICi8