Itse en näe yksityyppirenkaassa mitään ongelmaa varsinaisesti, mutta todettakoon että nykyinenkin malli toimii hyvin.
Numeroiden osalta varmasti molemmat mallit toimivat hyvin, mutta en vielä ole löytänyt puolestaan oikeaa perustelua sille miksi systeemiä pitäisi vaihtaa.
Hoplaa.. juuri niin.
Ja kun tätä numerointia on kokeiltu ja saatiin aikasiks paljon ongelmia.
En tässä perustele asiaa tippaakaan enempää koska sillä ei kuitenkaan ole pisaraakaan merkitystä.
Voin kertoa kasvotuste oikein yksityiskohtaisesti mitä kaikkia ongelmia siitä syntyy.
Polttiskrossia ei vaan voi verrata muihin luokkiin tuon numeroinnin toimivuuden kanssa.
Tämänkin perustelen jälleen kasvotuste, enkä TAAAAAAS kirjoita samoja asioita tänne kun sillä ei ole mitään merkitystä...
Renkaiden suhteen Poinas on perustellut erittäin paljon.
Turha lisätä mitään muuta kuin se mitä jo sanoin.
Ota vaikka kolikko ja heitä mikäli koet jotain ongelmaa rengasvalinnan suhteen.
Tai sitten vaan päätät ottaa sen yhden mitä saa siitä lähimmästä kaupasta ja ajat sillä.
Jestas sentään kun on hyvä ja menee kisoihin katsomaan millä renkailla porukka ajaa niin huomaa että aikalailla kaks eri rengasta siellä näkyy.
Toiset ajaa Prolinellä ja toiset AKA:lla.
Ja avan tasan tasaväkisesti.
Monesti kärkikuskit saattaa ottaa jopa renkaan silläkin meiningillä että tätä nyt on paremmin juuri tällähetkellä saatavilla.
Mä en vaan ymmärrä mistä ihmeestä tää juttu saadaan aina näyttämään jotenkin vaikeelta.
Se on olevinaan vaikeeta vaikka tänne tulis jokainen kärkijätkä kertomaan renkaansa millä koko viimekauden ajoi.
Lista olis erittäin pieni ja hyvin samantyyppinen jokaisella.
Varsinkin perus kuskit jotka eivät aja esim A finaalissa, on ihan oikeesti lähes se ja sama kummalta merkiltä sen renkaan alle laittaa ja tulos on sama.
Rattimiehet vetää aina kovempaa vaikka valittais mikä tahansa ykstyyppirengas.
Tuloslistat näyttää edelleen samalta.
Ehkä pahimmillaan jopa ero rattimiehen ja peruskuskin välillä kasvaa, koska rattimies osaa hyödyntää kyseisen renkaan ominaisuudet paremmin autoa säätämällä ja ajamalla.
Mut ihan täysin turhaan mä tässä yhtään mitään kirjotan koska se on kuitenkin turhaa kuten se on aina ennenkin tästä samasta keskustelusta ollut.
Aina kuulette samat perustelut kauan luokkaa ajaneilta kokeneemmilta kuskeilta.
Silti sanotaan ettei perusteluja nähdä ja heitellään jopa pari kertaa vuodessa samaa läppää siitä miten hirveen vaikeeta ja kallista tää on kun pitää olla montaa eri rengasta jne jne jne... No mutta kun se ei pidä paikkaansa niin miks ihmeessä asia pitää tällaisena esittää????????
Ps: ihan puhdas haaste peitsamolle.
Kokeile hommata eri renkaita ja testaa niitä varsinkin kisatilanteessa.
Mikäli saat tuloksen paranemaan jollain ihmeen rengas hieronnalla niin että ajat SM kisoissa A finaalissa niin myönnän olevani väärässä.
Siihen asti kun se tämän vuoden puolella tapahtuu, olen puhtaasti sitä mieltä että ottaa hyllystä vaikka AKA cityblockit tai vaikka proline caliberit... kummat nyt sattuukaan hyllyssä olemaan tai kummat sattuvatkaan halvemmat olemaan niin sillä ei ole mitään merkitystä oikeasti pärjäämiseen mikäli pärjäämisellä tarkoitetaan edes A finaaliin pääsyä.