Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JP80

Sivuja: [1]
1
Heitetään nyt oma lusikka tähän soppaan kun tuo käyttämäni BRZ kori on joutunut silmätikuksi. Kovaa se Porkkakin meni Mazdan kori niskassa Eurajoella. En ihmettele yhtään miksi valtaosa käyttää juurikin tuota koria, ei voi olla huono kori. Raisiossa tuli pataan Ranelta jolla Hondan kori. Näyttää se Hondan korikin kelpaavan useammallekin. Massasta poiketen päädyin tuohon BRZ:aan, mutta pitää varmaan hommata sama mazda tai Honda kuin muillakin. Ettei luokan ominaispiirre kärsi erillaisten korien myötä. Niin ja olen testannut BRZ:aa leikellyllä siivellä ja ilman siipeä. Ei vaikuttanut omiin kierrosaikoihin mitenkään. Eniten kierrosaikoihin ja ajettavuuteen on vaikuttanut se tuntimäärä joka on käytetty alustan parissa. Iskarit, öljyt, männät, männänreikien koko ja määrä. Iskarin kulmat, jouset, diffiöljyt, droopit, maavarat, pyöränkulmat, painojakauma etc.etc. Taidanpa kokeilla seuraavaksi vaikka mazdan koria :roll:

2
Kiitokset myös täältä organisaatiolle ja kilpakumppaneille hienosta päivästä jota on odotettu koko pitkä talvi. Oma ajo oli uuden auton kanssa opettelua ja säätelyä koko päivä, mutta eikös se vielä siitä. Sen verran haluan kommentoida asiaa kolarin osalta, koska siinä osallisena satuin olemaan, että nostajia en kritisoi millään tavalla vaan iso kiitos nostajille. Oma auto olisi jäänyt useasti radan varteen ilman nostajia. Kuljettajat ne virheet ja ratkaisut tekee, ei nostajat. Nostajien turvallisuus radan varressa on prioriteetti numero 1 josta ei tingitä hosumalla ja juoksemalla jumissa/pulassa olevan auton luokse. Mutta kiitokset vielä kaikille kivasta päivästä.

Terveisin
Jari Paasikivi


3
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 15.11.15 - klo: 10.08 »
Omassa kiinni highest DT2100 servot. Monia koittanut mutta näitä uskaltaa suositella.

4
Kiitokset myös minun puolesta kisa organisaatiolle sekä radan parissa hääränneille puuhamiehille. Rata oli taas kokenut positiivisen muutoksen profiiliin. Peukutan :wink: Kiitokset myös kanssakilpailijoille ja eritoten Pasille joka jaksaa heilua kameran kanssa. Aivan mahtavia kuvia taas kerran. Oma päivä sujui kerrankin ilman teknisiä murheita ja ajokin maistui.

5
Kiitokset myös minunpuolesta organisaatio puolelle. ToniJ:n kanssa samoilla linjoilla radan suhteen. Tarkoitukseni ei ole kritisoida vaan kehittävässä mielessä toivoa radalle pientä kohennusta. Itse en ole ollut rataa tekemässä, joten isot plussat tekijoille radan olemassa olosta. Laji kehittyy ja toivottavasti radat sen mukana.

6
Kilpailukutsut / Vs: Kisatiedustelu- Korpilahti
« : 19.09.14 - klo: 21.32 »
Ajettavaksi nuo on tehty, joten count me in.

7
Täältä kyllä ääni sisä pomppu radalle. Ja valmis uhraamaan sen n30€ kuussa tai joku kiinteä kertamaksu. Onko muuten Ulvilan ulkoradalla mahdollista ulkoiluttaa OR5/4WD luokan kalustoa, vaikka korotetulla ratamaksulla.

8
Täytyy itsekkin heittää väli kommenttia, highest servojen puolesta. MCD:n RR5:ssa ollut käytössä tämän kauden nuo DT2100:set ohjauksessa ja kaasussa/jarruissa DT1100:set eikä moitteen sijaa. Parhaat servot joilla ajanut. On koitettu savöxejä, rhinoja sekä Hiteciä. Joten iso plussa highestin puolesta, voin suositella jos joku arpoo seuraavia servoja omaan biiliinsä.

-Jari P

9
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 23.01.14 - klo: 20.25 »
RR5:sen alumiiniset tukivarsien kiinnitys palikat. Kuvissa olevat kappaleet esi tuotantoa joita testattiin  Liettuassa. Toimii ja kestää. Nyt kyseistä sarjaa olisi mahdollista tilata ja hinta sarjalle tulee olemaan noin 150€ riippuen tilaus määrästä. Valmistettu 7000 srj:n alumiinista ja on aika stydiä tavaraa. Lisätietoja ja tilauksia osoitteeseen jari.paasikivi@luukku.com Lisä kuvia lähetetään kiinnostuneille. Tilaus lähtee valmistajalle tämän kuun lopulla, joten pidä kiirettä.

10
Täältä löytyisi heti yksi käyttäjä/osallistuja lisää jos sisä pomppurata Porin seudulta löytyisi. Toivottavasti tila mahdollistaisi 1/8 koko luokan käytön.

11
Kilpailijoiden kanava / Vs: BENSAKROSSI 2014
« : 12.12.13 - klo: 21.42 »
No jos ideoita heitellään, niin mielestäni yksi laadukas sarja olisi ehkä parempi kuin kaksi erillistä sarjaa. Pitkälti niissä ne samat naamat näkyy oli sarja mikä tahtoo. Olisiko ideaa jos toisen kisa sarjan tilalle otettaisiin vaikka kokoontumis ajo tyylinen miittingi päivät. Joissa pääsis ensikertalaiset todella pienellä kynnyksellä mukaan ryhmässä ajon saloihin. Onko ajanottoa vai ei niin, no nyt ei osaa itekkään sanoa olisiko siitä hyötyä vai haittaa. Itse olisin ajanotollisen miittingin kannalla. Nykyisellään OR sarja on hyvä ja toivottavasti pysyy sellaisena.

12
Bensa-autot / Vs: MCD Racing RR5
« : 06.12.13 - klo: 11.12 »
Taitaa RR5:n testit mennä tuonne kevät puolelle. Ei jaksa ruveta suttaamaan sitä vielä. Nyt talvi sitä hypistellään vaan ja varustellaan pikkuhiljaa. Mutta vaikuttava veittihän tuo on.

-Jari-

13
Tulokset / Vs: Lopputulokset OR5/4WD 1. 2013 Vääksy
« : 13.05.13 - klo: 22.49 »
Esitän myös kiitokset järjestäjille sekä organisaatiolle joka ko. radan on tälle vuodelle muokannut. Aivan törkeän mahtava rata. Pitkä pöytä aivan sika hieno syöttää yli. Mutta asiaan. Miinusta vaikea keksiä. Tuolla väkimäärällä varikko ihan ok, mutta käy aika pian ahtaaksi kun osallistujia hiukan enemmän. Tiedän että vaikea laajentaa mutta eikös se sopu sijaa anna. Positiivistä asiaa olisi vaikka koko palstan täyttäisi, mutta tiivistetään yhteen lauseeseen. Aivantörkeensikahienorata :cheesy: Omat alkuerät meni kikkaillessa uusien 155mm renkaiden ja säätöjen kanssa. En saanut mieiseksi koko päivänä. Finaaleihin vaihdon takaisin 180mm renkaat ja viimevuotiset iskarit / setupit. Kulkua rupesi sen jälkeen löytymään, nousu kuitenkin piti aloittaa aina C- finaalista asti. Siitä voitto ja sitten se tiukka B- finaali. Alku meni Elfvingin kanssa nahistellessa ja Myllymaa sekä Hanninen pääsi hiukan karkuun. Parivaljakon sain ajettua kiinni mutta ohi ei päässyt miltään puolelta, ei yltä eikä alta. Siinä tuli niitä virheitä tehtyä kun ohi ei pääse ja lopulta rikoin iskarit edesta yhden ja takaa toisen, sen jälkeen ajo mahdotonta. Hyvä selitys :wink: No lopulta sijoitus kahdeksas ja paras oma best lap ikinä, mutta loppupeleissä todella tyytyväinen päivään. Hienot kilpakumppanit ja mahtava sää. Kiitos vielä kaikille mukana olleille. Raisiossa nähdään :wink:

14
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 20.04.12 - klo: 21.49 »
http://www.large-scale-finland.eu/viewtopic.php?f=5&t=577
Täällä myös jotain vanhaa juttua liittyen noihin dynoihin. Oma dynoprojekti jäissä liittyen tuohon softa puoleen, muta ehkä joku päivä se rokkaa kunolla. Tai sitten joku muu jatkaa tuon oman kötöstyksen kehittelyä.

15
Bensa-autot / Vs: Hyvinkään jääspeedway 2011
« : 17.09.11 - klo: 21.27 »
X4 renkaat nastoilla on 150mm (142mm+8mm max ulkonema=150mm) "Minimiehet" miksette järjestä kilpailua / sarjaa jossa saa ajaa niin minit kuin mcd:t ym. neliveto 1/5 koppiautot.

16
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 12.08.11 - klo: 19.07 »
Mitä tulee rengas sääntöön niin mielestäni on talvella ihan sama onko renkaat mcd:n tai joku muu 1/5 ratarengas, kun rengas joudutaan joka tapauksessa "nastoittamaan". Ennemmin mielekästä olisi esim. "nastasääntö" jolloin rajataan nastamäärä/pituus per rengas.

Sivuja: [1]