RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Upikka - 24.08.05 - klo: 20.07
-
Eli mistä johtuu, kun alan ajamaan niin auto toimii muutaman sekunnin ''normaaleilla'' kierroksilla, mutta sitten hyytyy ihan lähes matelu vauhtiin.Sitten ku pysäyttää, niin akun ''pääty''(se mistä ei lähde johdot) niin on todella kuuma, ja siitä on sulanut se musta muovi jo, ja paistaa rauta.Sitten kun antaa olla noin 20 sekkaa auton, ja koittaa niin taas muutaman sekunnin toimii, mut sitten hiipuu.
Mistähän tää vois johtuu? Mulla on kiini Lrp:n 14t kone.Myös noparista akulle lähtevä johto on lämmin.
Niin ja nopari on mekaaninen, mutta kyllä se on sillä ennen toiminu.
-
Oletko koittanut toista akkua, minusta tuo kuulostaa oikosululta ;)
-
Eli varmaan on pötköakku kyseessä, kun rauta on päässä.
Todennäköisesti se akkuja yhdistävä liitin ei kestä sitä virta määrää mitä kone imee ja siitä syystä se kuumenee/sulaa.
Elä aja tuolla akulla jos et korjaa sitä liitintä, ettei mene oikosulkuun ja pala.
Tommosen pystyy korjaamaan juottamalla esim. paksua johtoa siihen pätkän.
-
Sain akun vasta eilen.Se teki sitä eka ajolla jo.Pitäskö soittaa, ja vaatia uus akku tilalle?
-
tuskin muutkaan samanlaiset sitä sitten kestää, yritä jotain paksua johtoa siihen juottaa kuten edellä mainittiin
-
Siis esim jotain paksua kajari johtoa kuorin, ja niitä ''säleitä'' tinaan vaan siihen kiini sellaseks ''möykyks''?
-
sun akku on palanut!! mullla kävi samoin pari viikkoo sit.. ylilatasin akkuu ja se räjähti. juuri se pää josta ei tule johtoja, oli sulanut ja kaikki mössöt(metalli) tullu ulos.. ja tämä kyseinen akku ei enää toimi= ei anna tehoja.
-
Eipä auttanu toinen akkukaan.Tai ei kummentunu sillä, mutta hävis tehot sillee samalla lailla.Pitää koittaa tuo akku saada takuuseen, ja ostaa tilalle joku nosramin 25 euron kone.
Vakio koneella ei tippunu tehot, kun kokeilin.
Nytten kun sen ''viri'' koneen otta käteen, ja pyörittää käsin pinionista, niin ei tunnu se magneetti silleen ''muljahtelevan'' vaan pyörii vaan sillee jäykästi.
-
pyörii jäykästi?? onko kiviä välissä/ jousissa jotain onkelmaa??mutta jos se taas pyörii helposti niin on hiilet ja motti kulunut. avaa moottori, katso onko mitään "epänormaalia" esim. irtoneita/rikkinäisiä osia.
Luulen että vika on moottorissa. lisäystä vielä. mulla oli juuri noin kuin sanoit että se pyörii huonosti ja vika oli liian pitkissä ruuveissa jotka osua magneetteihin.
-
Avasin sen tänään jo, ja puhdistelin sen hyvin.Kääminlangooista oli suurin osa sellaisia musti/tummia, ja taas jotkut oli kirkkaan kuparisia.Eli kone on varmaan vaurioitunut.
-
oletko ajanut kaksi akkua peräkkäin , että laitat akun ja ajat sen tyhjäksi ja sit heti perään toinen akku kiinni!?!
niin ei saa tehdä koska rikoin yhden noparin sillä tavalla, ja siitä voi myös johtua mootttorin ja akun vaurioituminen.
pidä aina taukoa ennen uuden akun laittoa. n10-15min.
-
Minä en yleensä pidä taukoa kun vaihan akun uuteen... eikä sen noparin mun mielestä pitäs siitä mennä rikki jos heti laittaa toisen akun kiinni....
-
No nytten pyörii hyvin, kun löysäsin hieman ruuveja.Voiskohan se vika olla siinä?
Enkä oo heti laittanu uutta akkua.
-
Kyllä!!
se olikin juuri niin kuin sanoin! laita sinne väliin prikkoja tai ne ruuvit jotka siinä on "oikeasti" ollut.
-
Eli siis nytten toimii? Se kyllä oikkuili ennen sitä koneen avausta(vauhti hyyty)