Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stampede

Sivuja: [1] 2
1
Lauantaina aamulla voisin ehtiä ratahommiin, sunnuntaina ei pysty.

2
Joo, oot Joppe oikeessa. Pitäisi radallekin välillä keretä kun Assot huutaa kovaa ajoo hyllyssä, mutta on työt painaneet päälle ihan liikaa. Nyt oon parhaillaan Portugalissa työreissussa. Täällä olisi loistavat ajokelit, aurinko paistaa ja lämpöä reilut 20 astetta. Vain auto ja rata puuttuu, eli vähästä se on taaskin kiinni :grin:

Toivottavasti saataisiin jostakin se sisärata. Ehkä tästä kohta pahimmat kiireet hellittää ja pääsisi välillä ajelemaankin.

3
Tänään radalla klo 13 jälkeen.

t. Pete

4
Millä perkeetillä otit ton kuvan??? helikopterilla???

Ajattelin ihan samaa kun katoin kuvaa. Teemulla taitaa olla tooosi pitkät kädet :grin:

5
Ei tänään ehditty radalle vaikka niin oli suunniteltu. Perjantaina käytiin ajelemassa ja rata alkaa olla jo aika hyvässä kuosissa, pitoakin pikkuhiljaa löytyy. Toivottavasti päästään ensi viikolla ajelemaan lisää :cheesy:

6
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Huijari Liikkeellä!
« : 26.06.12 - klo: 23.08 »
Meinasin ostaa auton Miksu L -nimimerkiltä, mutta ei onnistunut postiennakko eikä se että olisin maksanut postikulut ennakkoon hänelle  :cry: Puhelinnumeroakaan hän ei suostunut paljastamaan, koska on salainen. Toivottavasti epäily on väärä (ja siis syvät pahoitteluni jos näin on), mutta vasta huijatuksi joutuneena en uskaltanut tehdä kauppoja etukäteismaksulla. Tästä myynti-ilmoituksesta oli kyse: http://rc10.fi/index.php?topic=67624.0

Ehkä kaupat syntyvät jonkun muun kanssa onnistuneesti  :smiley:

7
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Huijari Liikkeellä!
« : 24.05.12 - klo: 12.09 »
No voihan kerpele  :cry: Ostin Mikael Manniselta (siis nimimerkki "mixe" ja sama tilinro) noparin ja motin, mutta eipäs ole tavaroita kuulunut. Jos saataisiin oikea henkilöllisyys tietoon, voitaisiin käydä porukalla "kylässä". Loppuisi kerralla tuo huijaaminen  :evil:

8
Kiitos edellisille vastaajille!

Tämä ei nyt nimeomaisesti E-Maxiin liity mutta kysyn silti. Olisiko linkkiä johonkin turvalliseen, laadukkaaksi tunnustettuun latauslaitteeseen, joka lataisi ja balansoisi akut. Suomesta olisi tarkoitus ostaa.

Tarvitaanko vielä joku spesiaali-liitin akun ja laturin väliin?

Näitä latureita on itsellä käytössä kaksikin kappaletta ja hyvin toimivat:
http://www.hobbylinna.com/imax-b6ac-charger-p-24382.html

Onhan harjattomassa E-Maxissa tehoa aikalailla, mutta kyllä meillä 6v. poika ajelee autoa 4S-lipolla (Xerunin 150A -nopari ja 1900kv kiinan motti)  :grin:

9
Talvi tulee ja on aika vaihtaa E-Maxx harjalliseksi, siis vesitiiviiksi :azn:. Omat Titan 550 motit on lopussa, joten ajattelin laittaa Titan 775 moottorin. Tänään tuli motti, mutta eihän se sovi kiinnikkeisiin suoraan. Onko kenelläkään kokemusta ko. motin asentamisesta? Käykö kiinnikepaikat jos hankkii yhdelle moottorille tarkoitetun moottoripukin, vai onko sekin 550-kokoiselle motille :huh:

10
Hyviä (ja edullisia) rengas+vanne ehdotuksia vakio hexeille kaivataan tännekin. Katsoin jo muutamia "sopivan hintaisia" renkaita jr-hobbylta, mutta niissä oli 17 mm hex, eli eivät käyneet E-Maxxiin. Sabelta kertoivat että noin viikon päästä on tulossa kuorma, jossa olisi sopivia renkaita, pitänee odotella vielä vähän  :grin:, mutta polte kevät auringon myötä on kova.

11
Katselin disu ihan samaa yhdistelmää. Kerro miten toimii, kunhan saat tavaran perille (jos en itse ehdi ennen sitä tilata samaa, polte on aika kova :evil:). Ajattelin että ehkä tuo 4 kennoinen lipo, mitä noparille ilmoitetaan kestoksi, riittäisi näin alkuun.

12
Sähköautot / Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« : 23.03.10 - klo: 09.50 »
Joo, tuo Turnigyn combo taitaa olla sopivampi maxiin. Sillä saa nopeammin auton päreiksi :evil: Näytää saldo olevan tällä hetkellä pakkasen puolella, mutta eiköhän noita tule lisää.

13
Sähköautot / Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« : 22.03.10 - klo: 20.12 »
Onkos kukaan kokeillut tuollaista comboa: http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10330&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_5200Kv/100A

Ajattelin nyt laittaa, kun vaikuttaa ihan laadukkaalta paketilta   :tongue:.

Voisikohan tuollaisen laittaa E-maxiin eli olisikohan riittävästi tehoa liikuttamaan niin raskasta autoa? Voi toki ehdottaa jotain muutakin hyvää (edullista) settiä  :huh:

14
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 09.02.10 - klo: 18.47 »
Jos sähköt sekoilee, kantsii koittaa ottaa ohjausservon johto irti vastarista...
Nyt lähti pelaamaan  :grin: Olin kyllä ottanut johdot irti ja kokeillut vaihtaa toisinpäinkin, mutta eipä auttanut kunnes vasta äsken. Otin servon johdon vastarista ja pari kertaa kokeiltuani kaasutusta lähtikin toimimaan. Laitoin servon johdon paikalleen ja edelleen toimii, kyllä tämä sähköautojen maailma on ihmeellistä  :cheesy:
Kiitos kaikille neuvoja antaneille, taas olen viisaampi kun tulee ongelmia eteen!

15
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 09.02.10 - klo: 16.13 »
Nyt pitää taas kysyä asiaa paremmin tuntevilta, kun on nuo omat sähkömiehen taidot olemattomat :roll:
Sain tänään Traxxasin Velineon VXL 3s -noparin käsiini, siis isommalle autolle (Rustler) tarkoitetun. Voinko testata sillä pikku revoa, jotta näkisin onko vika tosiaankin sen omassa noparissa vai rikkooko testaus esim. revon moottorin?
Kiitos ja kumarrus kaikille vastaamiseen vaivautujille  :azn:

16
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 07.02.10 - klo: 17.15 »
Syttyykö nopariin ne valot kun painat kaasua/jarrua?
Olethan tarkistanut vastaanottimen liittimet ja noparin johdon.

"Vesitiivis" nopari kyseessä?

Noparissa välähtää valo kun painaa kaasua. Avasin vastaanottimen ja tarkistin johdot, kaikki näyttäisi olevan kunnossa.
Nopari on vesitiivistä mallia (eikös kaikki Traxxasin uudet ole) ja näyttäisi olevan aika hyvin lakalla tms. kyllästetty kun sen kannen avasin ja elektroniikkapuhdistajaa sinnekin suihkin.

17
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 07.02.10 - klo: 16.01 »
En saanut toimimaan elektroniikan puhdistusaineellakaan  :cry:. Kun oikein monta kertaa testasin kaasua eteen ja taakse, kerran lähti renkaat ilmassa pyörimään, mutta se olikin ainoa kerta. Pääsen ensi viikolla ehkä testaamaan toisen pikku revon noparilla. Jos vika on noparissa, niin onkohan näillä mitään takuuta.

18
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 07.02.10 - klo: 14.32 »
Siis nopari auki ja sinne puhdistusainetta, niinkö teit? Minulla on PRF 6-68 kuiva puhdistusainetta, tuon luulisi siihen hommaan sopivan.

19
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 07.02.10 - klo: 14.13 »
Nyt pitää tyhmän kysyä viisaammilta, eli missä vika kun pikku revo lakkasi eilen kulkemasta  :huh:
Poika oli ajanut lumipenkkaan ja auto oli mennyt katolleen, eikä sen jälkeen enää kulkenut mihinkään. Kokeilin autoa sulatuksen jälkeen ja sama vika on edelleen. Renkaat kääntyy, mutta auto ei liiku eteen eikä taakse, vain pientä renkaiden nykimistä pitää.
Itse ajattelin että olisiko nopari voinut mennä. Autolla on ajettu vasta 6 akullista, eli kyllä harmittaa  :angry:

20
Täällä taas yksi uusi mini e-revon omistaja  :grin:
Tilasin auton Saksan ebaysta ja kauppana oli Buggy-Land. Hintaa posteineen tuli 266,- eikä tarvinnut mennä tullista hakemaan! Saksaa en ymmärrä kuin sen mitä korkeajännityksestä olen lapsena lukenut, mutta englantia ymmärsivät kun sähköpostilla kyselin oikean värisiä kiteitä  :cheesy:

21
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.12.09 - klo: 12.50 »
Mikä olisi edullinen nopari harjattomaan Rustleriin? Minulla oli Velineon VXL 3s, mutta se sai vettä sisäänsä (siis se vanha malli) ja nyt ei toimi enää pakki ja jarru, eikä eteenpäinkään kulje kuin nytkähdellen :cry: Ensin luulin rattaiden pettäneen jostakin, mutta kaikki näytti ehjältä kun purin ja tutkin. Sitten ajattelin moottorin (Velineon 3500) rikkoontuneen, mutta lopulta vika paikantui nopariin.
Mikä olisi siis ko. moottorille sopiva ja edullinen. Valmiiksi vesisuojattuja ei taida paljon olla, mutta jos tällä kertaa lakkasi itse noparin kunnolla  :grin:

edit:
kävisiköhän tämä: http://www.swanghobby.com/hobbywing-ezrun-13t-3650-m-3000kv-sensorless-brushless-motor-pr-707.html
Jos oikein huonolla englannillani ymmärsin, niin olisi vesisuojattukin  :shocked: eikä hinta näytä pahalta.

22
En saanut vastausta LiPo-akkujen keskustelupuolelta, joten kysympä täältäkin samaa asiaa. Minulla on IMax B6 -laturi ja TrakPowerin 3 cell -akku. Mistäköhän löytäisin sopivan balancerinjohdon noiden välille? Olen yrittänyt tätä kysellä parista kaupastakin, mutta eivät osaa sanoa. Ei viitsisi tilailla "kokeilukappaleita", joten ajattelin kysellä olisiko jollakin muulla tällainen harvinainen kombinaatio. Toivottavasti joku osaa neuvoa aloittelijaa  :roll:

Tollainen varmaan kävis malliksi: http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=30380. Imaxissa on tuo JST-XH-tyyppinen tasausliitin ja trakpowerilla omansa kai.


Kiitos neuvoista :smiley: Tilasin tuolta sumujensaarelta balancerinjohdon, kun ei kotimaasta näytä löytyvän. Ja vielä sanotaan, että suosi Suomalaista  :undecided:

23
En saanut vastausta LiPo-akkujen keskustelupuolelta, joten kysympä täältäkin samaa asiaa. Minulla on IMax B6 -laturi ja TrakPowerin 3 cell -akku. Mistäköhän löytäisin sopivan balancerinjohdon noiden välille? Olen yrittänyt tätä kysellä parista kaupastakin, mutta eivät osaa sanoa. Ei viitsisi tilailla "kokeilukappaleita", joten ajattelin kysellä olisiko jollakin muulla tällainen harvinainen kombinaatio. Toivottavasti joku osaa neuvoa aloittelijaa  :roll:

24
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 13.11.09 - klo: 21.00 »
Minulla on IMax B6 -laturi ja TrakPowerin 3 cell -akku. Mistäköhän löytäisin sopivan balancerinjohdon noiden välille? Olen yrittänyt tätä kysellä parista kaupastakin, mutta eivät osaa sanoa. Ei viitsisi tilailla "kokeilukappaleita", joten ajattelin kysellä olisiko jollakin muulla tällainen harvinainen kombinaatio  :huh:

25
Kiitos vastauksista ja selventävästä kuvasta, nyt osaan tehdä sen oikein  :smiley:

26
Ostin elektroniikkalakkaa paikallisesta sähköliikkeestä ja nyt mietin että miten sitä pitäisi suihkutella. Suihkutetaanko koko nopari ja vastari ja montako kerrosta? Noparin päällähän on sellainen jäähdytyssiili ja tietysti virtakytkin, voiko nekin kaikki suihkuttaa lakalla ja toimivatkin vielä?

27
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 24.10.09 - klo: 13.29 »
Onko kenelläkään tietoa sopisiko 2.2 Beadlock vanteet Stampedeen? Myyntipalstalla olisi ko. renkaat vanteineen myynnissä, mutta en viitsisi ostaa jos vanteet eivät käy.

28
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 15.10.09 - klo: 21.13 »
Ehkä tyhmä kysymys, mutta mistä niitä RPM:n kestävämpiä muoviosia saa :huh:  Ajoin tänään Stampeden kunnon vauhdilla terästolppaan ja nyt vasen eturengas roikkuu pahan näköisesti. Hajosi yhtä ja toista, joten pakkanen (sekä oma hölmöys) teki muovista päreitä  :cry:
Pitänee ruveta etsimään parempia renkaita, kun pito on orkkis renkailla olematon. Kaveri ajoi Slashilla ja siinä piti renkaat huomattavasti paremmin.
Minulla on muuten moottoriksi vaihdettu 12 T:n tilalle E-maxxin hiilimotti ja 23:n pinjoni ja sillä liikkuu ihan kivasti, eikä kuumene yhtään.

29
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 29.09.09 - klo: 23.53 »
Ostin Stampeden noin kuukausi sitten ja eilen taisi jo moottori mennä rikki (on kyllä ajettukin lähes joka päivä 2-4 akullista). Nyt kysyisinkin neuvoa uuden moottorin ostossa: ostanko uuden Titan 12T:n vai jonkun muun, kenties kestävämmän tai nopeammankin? Harjattomat taitavat olla niille sopivan noparin kanssa n. 200 euroa tai ylikin, joten ajattelin vielä pysytellä harjallisissa moottoreissa. Voiko muuten kaikkien moottorien kanssa käyttää 8,4V akkua, kun tulin jo sellaisenkin tilanneeksi ennen kuin entinen moottori rikkoontui?

30
Hyvä tietää että moottorit ovat lähes vakiokiinnityksillä ja tuon nopeudensäätimen voi siis kiinnittää vaikkapa nippusiteellä. Mutta tuon harjattoman ja noparin yhdistelmä tuntuu aika hintavalta. Näyttäisi köyhtyvän vähintään 200 euroa, jos tuollaisen parin hankkii. Täytyy vielä miettiä tuota harjattomaan siirtymistä kun Stampedeni yhden akun kanssa maksoi alunperin saman verran. Kai sitä voisi laittaa jonkun toisen harjallisen moottorin vielä tässä vaiheessa ja sitten vasta siirtyä tuohon harjattomaan (onhan se kuitenkin jossakin vaiheessa edessä). Harjalliset moottorit käynevät kaikki Stampeden oman noparin kanssa? Onkohan niissä olemassa kestävämpiä ja käykö kaikkiin 8,4 V ajoakku, kun sellaisenkin tulin vasta tilanneeksi (ei ole vielä edes tullut)? Jos joku tietää hyvän harjallisen, niin ehdotuksia otetaan mielellään vastaan.

Sivuja: [1] 2