RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Jöördis - 23.06.04 - klo: 13.03

Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: Jöördis - 23.06.04 - klo: 13.03
Millainen kytkin olisi syytä hankkia :26 kokoiseen koneeseen?
Koneesta on luvattu 2,7 hepoa.
Tarkoitus on päästellä sekä asfaltilla että crossiradalla.
Olen törmännyt sekä 26mm ja 29mm kytkimiin.
Kertokaan mitä kannattais hommata ettei tule pito ongelmaa,vai riittääkä 26mm kolmipalainen keksintö,jollainen autossani(EB4)jo on.
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: Mika R - 23.06.04 - klo: 13.08
Riittää. Jos jotain välttämättä hommaisin, niin tuo Fioronin uusi Slide-kytkin olisi kiinnostava uutuus.

-Mika

ps. oisit laittanu TT EB4  (http://rc10.fi/viewtopic.php?t=3109)topicciin tän.
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: blenheim - 23.06.04 - klo: 20.01
No, kun kerran kytkimistä keskustellaan niin laitanpa kysymyksen.

Tuli Jarilta ostettua kolmipalainen kanai 3:sen kytkin ja nyt askarruttaa, että miten kootaan? Kyse on siis alumiinisesta kolmipalaisesta kytkimestä. Kyoshon. Laittakaa vaikka jotain linkkiä ohjeisiin, itse en googlella löytänyt... :(
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: kukkalapio - 23.06.04 - klo: 20.09
Eikö se blenheim vaa pingoteta se jousi niitten kytinpalojen ympärille ja sit pujotetaan kiinni vauhtipyörään?

Ja kytkimeen liittyen, että jännä ku kaveri osti ultimaansa kytkinpalat ja -jousen, ni jousi oli niin jäykkä, että ei kytkin meinannu ottaa kiinni ollenkaan. No se oli hippipappa se myyjä, joten...
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: fiesta6 - 23.06.04 - klo: 20.23
Pistän sulle blenheimi mailiin kasauskuvan...

EDIT: Paitsi sulla ei näy mailiossa  :lol:
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: Mika R - 23.06.04 - klo: 20.40
Stormissa on 3-palainen kytkin ja jouset niin helskutin jäykkiä että kasatessa meni toista tuntia kun ekaks ihmetteli että miten ne laitetaan ja sitten väkertää ne paikoilleen.. meni vielä pari kertaa uusiksi kun shimmejä piti laitella ym. Työläin vaihe koko autossa, kääk!
-Mika
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: blenheim - 24.06.04 - klo: 09.14
Fiesta: Nyt pitäis näkyä.

Laittelen tuon kytkimen varmaankin siihen "uuteen" MP-5:een kun saan sen. Kiitos Jari! On .21 kokoisesta koneesta tuo Kanain kytkin niin joutuisi aika paljon väsäämään itse ennen kuin saisin sen sopimaan tuohon pienempään koneeseen.
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: tux10 - 25.06.04 - klo: 14.07
Kannattaa laittaa karkaistua terästä oleva kytkinkello, ennen kun alkaa käyttää alum. paloja! Muuten voi kello olla kohta aika rajun näköinen....
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: Matias V - 25.06.04 - klo: 14.59
Blenheim, lähetätkö mulle sen kytkimen kasauskuvan, niin laitan nettiin ja linkitän tänne.

-M.V
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: hanzu12 - 15.07.04 - klo: 12.09
Laitetaampa tämä tänne. Eli onko noi kytkin kellot aina sman kokoisia. Eli onko se sisä reika jossa palta on niin aina saman kokoinen. Entä kytkin ktllon ratas. Onko niissä aina sama hammas väli. Siis se että kuinka tiheään hampaat on. Tarvisi uuden kytkinkellon puretteniin.
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: Jöördis - 15.07.04 - klo: 13.14
Niin monien mutkien ja vaiheiden jälkeen autoni moottoriksi siunaantui lopulta Sirion .27 race kone. Se akselin päässä on TT:n oma kolmi palainen kytkin ja on ihan riittävä tolle motille....

Kellojen halkaisijaa on ainakin 26 ja 29 mm,korjatkaa jos mitat meni pieleen.
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: AQre - 15.07.04 - klo: 13.57
Jos käyttää Kyoshon alumiinista kolmipalakytkintä kannattaa varautua siihen, että palat kulahtavat aika nopeesti ainakin RB:n S7 koneella. Kevään aikana meni pari satsia. Nyt autossani on Hobaon kytkinpalat, jotka on kestäny paljon paremmin.

Nuo Hobaon palat on jonkinverran painavammat, joten kytkeytyminen tapahtuu aikaisemmin.


http://www.tutka.net/~killik
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: Mika R - 15.07.04 - klo: 14.32
Olen kuullut tämän usealta:

Mugenin alu kytkinpalat ja 1.1 mmm jousi
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: AQre - 15.07.04 - klo: 15.01
Itse olen kyllä ollut tyytyväinen tuohon aikaisempaan kytkeytymiseen. Nyt käytössä on 0,9mm jouset. Kokeilin nuilla alumiinipaloilla 1.1mm jousia, jolloin auto (YK2) oli paljon vaikeammin hallittavissa -> moottorin tehot kytkeytyi renkaille ihan liian rajusti. Jäykemmillä jousilla kiihdytys oli jopa hitaampaa, koska auto alkaa sutimaan todella paljon ja alkaa heittelehtimään helpommin.

Nuilla pehmeillä jousilla tehot välittyy paljon tasaisemmin ja auto on helpompi ajaa. RB:n kone on siitä hyvä, että siinä on vääntöä myös pienillä kierroksilla, joten auto kyllä lähtee mutkasta varsin mukavasti.

Onkos nuo Mugenin alu palat sitten kestävämmät, kuin Kyoshon vastaavat?

http://www.tutka.net/~killik
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: Mika R - 15.07.04 - klo: 15.14
OK, kuulostaa hyvältä

En tiedä, itsellä on GS:n vakiopalat ja teflon (?) palat ja olen tyytyväinen

Mm. Xtreme mag suosittaa YK3 :een noita Mugenin paloja ja 1.1 jousia ja käski dumppaa vakiokytkimen
Otsikko: 3 vai 4 palainen kytkin?
Kirjoitti: Matias V - 15.07.04 - klo: 15.44
Itselläni on Mugenin alumiiniset kytkinpalat ja mugenin 1.1mm jousi. Yks gallona takana, eikä kulumisen merkkejä, niin kellossa kuin paloissa.

-M.V