Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pfohr

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8
181
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 02.06.05 - klo: 14.35 »
Lainaus käyttäjältä: "99999"
kannattaa harkita vakavasti alumiinisten tukivarsien hankkimista, säästää pitemmän päälle.


Tai sitten tekee näin..

http://www.rcuniverse.com/forum/upfiles/123407/Zx69805.jpg

http://www.rcuniverse.com/forum/upfiles/123407/Kf12576.jpg

http://www.rcuniverse.com/forum/upfiles/123407/Af89255.jpg

http://www.rcuniverse.com/forum/upfiles/123407/Sl26579.jpg

Eli tuollaiset metallisetklipsut tukivarsien kiinnityskohtiin niin ei repeile auki.

182
Polttisautot / ilmanputsari
« : 01.06.05 - klo: 21.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Esto_r"
heh onko noi niitä mitä käytetää lypsykoneen pesemiseen ku noi menee siellä putkessa . :lol:



Niitäpä juurikin :)
Odottelinkin kuka ensimmäisenä tunnistaisi :)

183
Polttisautot / ilmanputsari
« : 01.06.05 - klo: 16.57 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Onkos noissa reikää keskellä?
Millä muuten meinasit työstää?


Ei ainakaan genesiksen alkuperäisessä putsarissa ole reikää keskellä..
Eli leikkaan kahtia ja puhditan ensin ja sitten öljyän punaisella K&N öljyllä..

184
Polttisautot / ilmanputsari
« : 01.06.05 - klo: 16.16 »
Tällaisia ostin minä :)
Maksoi 2.45 € pussi jossa 12 kpl ja jaan ne kahtia saan 24 ilmanputsaria genesikseeni :)


185
Polttisautot / Nova Race Pro Cooling kansi..
« : 01.06.05 - klo: 15.46 »
http://www.rushrc.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=10676&zenid=82cd1a04597df006ad094da311813395



Eli tuollainen tulee minun genesikseen lähiaikoina :)

Noita näkyy olevan muihinkin autoihin..

186
Polttisautot / ilmanputsari
« : 30.05.05 - klo: 20.38 »
Itse pesen suodattimen K&N air filter pesulla ja öljyän K&N air filter oililla.
Oljy on punaista joten näkee minne se leviää..

187
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 29.05.05 - klo: 11.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Perhana"
Loistavaa. Sitten hehku on sökö. Just mun tuuria. :D
Minkälaisia hehkuja tähän kannataa survasta? Ossin 8:sia? Vai mitä?



Minullakin genesiksen oma tulppa oli rikki heti uutena.
Laita O.S 5 tulppa. se on kylmempi kuin O.S 3
Itselläni tuo O.S 5 ja toimii hyvin,pysyy lämmöt alle 120 asteen vaikka kuinka antaa kiekkaa..

188
3-vaihde toimii nytt..mutta kulkee jo siinä vaiheessa kauheesti ettei siitä juurikaan ole iloa :)

189
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Jos oikeen ossain suomentaa (enkku 7) niin tossa on että diffeissä on 6 ratasta??



Niinpä taitaa ollakin.
Tänään sitten Genesiksestä levisi 3-vaihteen epäkesko..
onneks ee ajanut kovasti silloin :)
Saatto olla omaa vikaa pelissä kun sitähän minä säätelin niin oli haljennut se toinen pala kahtia ja kuusiokolo ruuvi jätti kivat jäljet vaihdelaatikon sisälle :)
Noh osat tilattu ja toivottavasti viikonloppuna uudelleen ajoon..
On myös katkennut iskerin alempi kiinnitysjutska siitä iskarin varresta kun ajoin perävaunuun :)

190
http://www.cenracing.com sivuilla kerrotaan uudesta genesiksestä..
Special edition paljon päivityksiä esim. digiradio?,6 vaihdetta? noo joopa joo..
hienolta kuulostaapi..

191
Tänne voi ilmoitella kaikki ne joilla on Genesis?
Toimiiko teillä 3-vaihde? Itse kokeillut isolla tasaisella heinäpellolla ja ei vaan vaihda..
Säätänyt olen kirjojen mukaan mut ainoastaan 2-vaihteen säätö toimii..
Eli tuon 3-vaihteen säätö ei tunnu toimivan.Tai sitten on liian rikkaalla tuo kone.
Ainakin nitroa menee reippasti..viikonloppuna meni 1 gallona :)
eli nyt jo mennyt 2 gallonaa..
Kuinkahan monta gallonaa voi ajaa ennekuin kone alkaa rykimään vastaan?

192
Jos tyhjäkäynti on liian isolla niin se pyrkii pyörittämään vaihteistoa.
Säätää niin pieneksi että renkaat ilmassa ei renkaat pyöri mutta kone käy hyvin.
Ja tuota 3-vaihdetta pääsen kokeilemaan viikolloppuna kun ei viikolla kerkeä perehtyä..
Ei sitä kannata säädellä ennenkuin olet sisäänajanut auton ja sen jälkeenkin varovasti ajellut 5 tankkia.
Siinä välissä tietty ohjeiden ja lämpötilojen mukaan laihennella.

193
 tuossapa nuo neulat.

Itselläni tuon 3-vaihteen kanssa ongelmia kun ei vaihda sitä juuri ollenkaan..pitäs kuulemma säätää laihemmalle että ottas kierroksia enemmän..

194
Polttisautot / Ilmanputsarin öljy??
« : 21.05.05 - klo: 15.30 »
Itse puhdistan suodattimen K&N air firter cleanerilla ja öljyän K&N filteroililla.

195
Eli se hehkun laturinpistokkeen pää tulee siihen hehkuun kiinni,eli sehän on kuin hehkutulppa se pää ja siinä annant olla eka kerran 12 tuntia.
Sitten kun ekakerran käynnistät auton niin siinä on valmiina tehdassäädöt sisäänajoon,ainakin minulla oli.
Sit röpöttelet sen 7 tankkia tyhjäkäyntiä paikoillaan pukkien päällä.
kannattaa säätää se failsafe ja muutenkin kiristellä ruuvit ja muut paikat ensin.
sit vain niiden ohjeiden mukaan säätelet autoa.

196
Nyt toimii näin auto:Lähtee käyntiin lämpimänä kerrasta ja kylmänä 5 vedon jälkeen.Moottorin lämmöt heti rajusta ajosta emissiivisyys 0.95 niin mittari näyttää 120 astetta.
Jos taas emissiivisyys 0.77 niin lämmöt 130-140.
Kumpaanko uskoisin?
Muuten toimii kuin ajatus :)
Niin ja lämpömittari on Duratrax Flashpoint.
Yläiskarit on pois niin parantui käytös huomattavasti,ja lukkoperä on paikoillaan.
Polttoaineena Cool Power 15% ja tulppana OS 5.

197
Nyt toimii :)
Vaikka antaa kuinka hanaa niin lämmöt 125 korkeintaan :)
ja tehoja ihan pirusti.. ainut et saa vetää noin 10 kertaa et lähtee käyntiin mut kun hieman antaa kaasua niin lähtee käyntiin.

198
Minullakin pääneula noin 4 kierrosta auki ja alaseosruuvi kannan tasalta puoli kierrosta myötäpäivään ja lämpiää vieläkin.
Tai sitten tuo mittari hurjii. kyllä se 100 asteeseen näyttää kun tein "kattilatestin" kiehutin vettä ja mittasin sen silloin kun alkoi kiehumaan.
Pitää illalla vielä kokeilla tuota säätöä.
Kumpi auttaa käynnistyksessä enemmän? Alaseos ruuvi laihalla vai rikkaalla?

199
Mitä tuossa ohjeessa on pielessä? Otettu JR-Hobbyn sivuilta.


Yläkierrosten säätäminen
Yläkierrosten neula säätää seossuhdetta kaasun ollessa puolivälistä täysiin kierroksiin. Tätä neulaa säätämällä saat suurimmat tehot irti. Jos yläkierrosten neula on liian rikkaalla, kuulet sätkättävän äänen painaessasi kaasua ennen kuin koneen kierrokset nousevat. Jos säätö on taas rikkaalla moottori voi kuulostaa hidastuvan ennen kierrosten nousemista.

 SIIS KUMMIN PÄIN ON LIIAN RIKKALLA?

200
Kumpikos on kylmempi tulppa OS 3 vai OS8 ?
Nyt on käytössä tuo OS3.
Kun olis joku joka neuvois "kädestä pitäen " ton säädön.. harmittaa jos kone menee kun musta liian lämpöinen on.
Aluksi ajoin 7 tankkia renkaat ilmassa tyhjäkäyntiä,sitten 2 tankkia hissukseen ja niiden kahden tankin aikana säädin yhteensä 2/4 osaa pääsuutinta laihemmalle enkä koskenutkaan alakierroksien säätöön.
Noh ajelin niin sitten seuraavat 2 tankkia.
Sitten päätin palauttaa tehdassäädöt ja hups meni päin puuta koko homma kone kävi tosi lämpöisenä ja nyt sitten yritän ettiä noita säätöjä..
ei oikein kiihdy ja röpöttää vaan yläkierroksilla nytten.
Jos laihennan seosta toimii ja on tehoja mutta lämpiää kone melkein 150 asteiseksi..huh että osaa olla tempukas.
Jos joku ammattilainen vois auttaa näissä säätö jutuissa olis merkin arvoinen juttu.

201
Eli sisäänajo tehty tehtaan arvoilla.
nyt 11 tankkia mennyt ja ajossa lämmöt menee 130 asteen puolelle jos antaa hiukan enemän rundia.
laihemmalle en ole säätänyt kuin 2/4 pääsuutinta ja 1/4 osaa alakierrosten suutinta.
onko tuo kone vielä niin tiukka et siksi lämpiää vai onko mittarivirhe?
mittarina tuo jr-hobbyn mittari 35 ekee maksoi ja emissiivisyys 0.77.
onko kukaan laittanut sisäänoajon jälkeen noita tehtaan suosittelemia arvoja mitä se suosittelee sisäänajon jälkeen?
kuinka pitkään pitää hehkua antaa kun annan hehkua 20 sek. ja saa vetää ryypytettynä 10 kertaa ennenkuin lähtee noilla arvoilla käyntiin?
sisäänajossa röpäsi oikein kunnolla putkesta ainetta.ja vieläkin ehkä mielestäni rikkaalla vaikkakin lämpömittari sanoo että on liikaa lämpöä..
auttako alakierrosten säätö laihemmalle käynnistystä?

202
Aloitteleva polttomoottori kuski kysyy missä on kohtaa on genesiksen alakierrosten säätö ja tyhjäkäynnin säätö?
Se isohan on pääneula mut nuo muut?
Siinä alhaalla pääneulasta on pienempi ruuvi oletan sen olevan tyhjäkäyntiruuvi?
Muita ruuveja en löydä.. :roll:
Pikaista apua kiitos.
Jo 5 tankkia sisäänajettuna..

EDIT:Onko se se mikä on siinä kaasuttimen rungossa  siinä kumituppelon takana?

203
Vapaa keskustelu / Epäaidot RC:t
« : 11.05.05 - klo: 23.06 »
Onkos kellään Tyco Mutatoria?
Ei kääntyviä pyöriä vaan jarruilla kääntyy ja maavaran ja akselivälin säätö ohjaimesta :)
7 vuotta vanha ja kaivoin hyllystä latasin vanhan akun yön yli ja 15 minuuttia pysty vielä ajelemaan :)
Tossa on 9,6 V akku 600 mAh saattas muuttuu kyyti jos laittas 2000 mAh:n akun..
Pojalle ihan hyvä peli :)

204
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 09.05.05 - klo: 16.41 »
No tuolla upsoluten diagnostiikkapistokkeen kautta laitettavalla softalla saa tähän ocuun vakio 105hv/250Nm ---> 135hv/300 Nm :)
ja dieselistä kun puhutaan niin lukemat on aika kivat..
Siihen 2.0 TDI koneeseen saa sit vakio 140Hv/320 Nm ---> 175Hv/380 Nm..
Eli vakion 1,9 Tdi PD:n saa tuon 2.0 TDI:n vakio lukemat "Lastuttamalla"/muuttamalla pelkkää softaa. ja kun moottorien hintaero on 2000 euroa ja softan muutos maksaa 459 euroo niin jos pelkästään haluaa tuon ~140Hv niin minä ainakin softan laitatan.
Edellinen auto oli 150Hv bensa niin kyllä tämä turbodieseli hakkaa väännöissä tuon bensan.huippunopeuskaan ei kärsi ainoastaan kiihtyvyys johon taas lääke löytyy softan päivityksellä.

205
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 08.05.05 - klo: 23.33 »
Kyllä vaan turbo autoihin tulee lastulla tehoa!
vapaastihengittävät on sit sellaisia joihin ei lastuja pidä edes laittaa.

206
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 08.05.05 - klo: 21.55 »
No tuota Upsolutea on saatavana "lastuna" joka vaihdetaan sinne boksiin ja sitten diagnostiikkaportin kautta vaihdettavalla softalla ja sitä juuri tarkoitinkin.
Eli pistoke kiinni ja softa sisään.Ja on kuulemma saatavana eri tehoversioitakin.

207
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 07.05.05 - klo: 10.17 »


Tollaisella ajelen..
Ja tuohon lastutus hommaan senverran että kyllä tuohon RS Fabiaan saa 180 hv/400 Nm PELKÄLLÄ LASTULLA!
http://www.doc-power.com/index.php?page=products&group=70&sbrand=46&smodel=99&sengine=  tuolta voi katsoa.

Eli siis itsellä Skoda Octavia 1.9 TDI ja kunhan kilometrejä tulee lisää tulee Upsoluten lastua.
http://www.upsolute.com/eng/index.html siksi Upsolute kun siinä on hinta/laatu-suhde kunnossa.
Muistaakseni 459 maksaa tuo lastutus.
http://www.wdracing.net/upsolute.htm tuossa linkkijä sivuille.

208
Polttisautot / Cen Racing
« : 06.05.05 - klo: 10.47 »
Niinpäs olikin Fun Factory.. :oops:
Pitää kokeilla Genesistä ja jatkaa juttua sen omalla alueella.

209
Polttisautot / Cen Racing
« : 06.05.05 - klo: 09.41 »
Miks täällä parjataan tuota Genesistä kokoajan?
siksikö kun noissa älyttömissä Slapmafron videoissa hajotetaan ja kun ei heillä kestä niin heti se on susi?
Ensinnäkin itse en autoa joka maksaa 500-600 euroa potkisi enkä ajaisi tollaisissa paikoissa.
Ja eihän se niin ketteräkään ole mut eihän ISOT autot sellaisia olekaan.

210
Polttisautot / Cen Racing
« : 05.05.05 - klo: 22.18 »
niinpä kait :)
Itse olin juurikin ostamassa Revoa mut otinpas kuitenkin GENESIKSEN.
Genesikseen alumiiniset tukivarret niin ei pitäis luotettavuudessa olla pulmia..ei ainakaan kun vaihteiston osatkin on TERÄSTÄ.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8