Kirjoittaja Aihe: TSM- ja TSP-10 moottorisäännöstä  (Luettu 1560 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
TSM- ja TSP-10 moottorisäännöstä
« : 01.02.06 - klo: 13.13 »

Sääntökirja:

"3.5.4. MOOTTORI

C-12, TSM-10, M2-10, M4-10

EFRA -säännön mukainen 05 -viritetty sähkömoottori. Harjallisisissa moottoreissa samarium-koboltti, neodyymi tms. harvinaiset maametallimagneetit on kielletty. Moottorin laakerointi, ennakko ja päätykappaleen kiinnitys ovat vapaat.

TSP-10: EFRA –säännön mukainen vähintään 17- käämikierroksinen harjallinen `05` -moottori sallittu. C-12 6-kennon akulla: ROAR vakiomoottorin 27 kierroksen ankkuri."


Sarjasäännöt:

"6.1. Lisäykset sääntökirjan tietoihin

TSP-10 luokassa moottorin pakan minimipaksuus 3,5 mm. "



Eri valmistajien osien "sekoittamisesta" on ollut jälleen puhetta kisapaikoilla. Kysyin asiaa jälleen kerran lajiryhmältä ja tulkinta on sama kuin tähänkin asti. Eli eri valmistajien osia (ankkuri, kannu ja hiilipääty) saa sekoittaa keskenään, kunhan osat ovat sääntöjen mukaisista moottoreista (lailliset magneetit, pyöreät käämit yms.).