Perjantaitreenin kiellossa on hyvät ja huonot puolet ja molempiin on esitetty jo varsin pätevät perustelut ja eipä siihen oikeata päätöstä kaikkien mielestä ole kuten yleensäkin sääntöjä koskevissa asioissa. Sama pätee osallistumismaksuun, kymppi lisää on jollekkin paljon per kisa mutta isommassa mittakaavassa aika pieni osa kokonaiskustannuksia
Kisaa tekemässä on jo pidempään ollut varmaan kaikissa seuroissa liian vähän väkeä ja siihen pitäis jotain keksiä. Itse yritin useamman vuoden saada eri tavoilla lisää henkilökuntaa kisoja tekemään mutta suuremmassa mittakaavassa heikoin tuloksin, kiitokset kuitenkin niille ketä hommaan lähtivät. Joko tein tuota väärin tai sitten porukkaa ei vaan kerta kaikkiaan kiinnosta se työ millä osittain PA toimintaa seuroissa pidetään yllä.
Hommat ei pääsääntöisesti ole vaikeita eikä tarvitse juurikaan kokemusta, tärkein on se että on halua ottaa vastuuta ja ilmoittutua vapaaehtoisesti kisoja tekemään. Tekemällä oppii nuokin hommat ja kokemuksen karttuessa voi ottaa kiinni "vaikeammista" hommista
Hokelta todella hyvä pointti tosta että homma otetaan liian tosissaan. Totta kai siellä ollaan kisailemassa ja jotkut saa palkkaakin siitä tai ainakin jotain etua että kisoissa käy ja pärjääkin vielä. Kannattaa ottaa kuitenkin huomioon että osa käy kisoissa vaan harrastamassa ja jos kaikki itse kisatapahtuman ulkopuolella tapahtuva toiminta saa verenpaineen nousemaan vain sen takia että osalle se oma napa on tärkein koko touhu menettää kiinnostavuden vaikka hieno harrastus onkin. Jokaisen joka harrastaa näin marginaalista harrastusta kuin RC autoilu Suomessa on, pitäis ajatella kokonaisuutta ja sitä miten nykyiset harrastajat pysyy harrastuksen parissa, miten ne saadaan mukaan kehittämään toimintaa sekä hankkimaan uusia harrastajia.
T:Tero Piipponen