Vähän erilainen kysymys välillä:
Mitenkäs tuo Hyvinkään uusi shikaani kannattaa ajaa? Rullaamalla, vetopäällä, vai jopa pieni jarrutus ennen shikaania?
Kiinnostaisi myös tietää parhaimmilta kuskeilta lisää esim. tuosta jarrun käyttämisestä ja muutenkin ajotekniikasta. Joku osaava voisikin tehdä kuvauksen esim. juuri tuosta Hyvinkään radasta... Missä kohtaa täysi kaasu, missä jarrutetaan, missä vain rullataan... Tämmöisestä ratakuvauksesta voisi olla hyötyä monelle aloittelijalle...
Shikaanissa tärkeintä on se että rytmitys on oikea, yleensä 90% porukasta ovat myöhässä käännöksissä.
Eli kun ajat ekan mollan ohi niin auton pitäisi olla jo menossa ulospäin shikaanista (auton pitää myös olla vähintään suoraan eteenpäin mieluiten jo kääntynyt toiseen suuntaan kun mennään keskimollan kohdalta) ja tähdätäänn jo keskimollan ympäriajamiseen. Tämän kun sisäistää niin homma yleensä helpottuu ja ei tule semmosta edestakaisin veivaamista ja 3 mollaan ajoja.
Tätä on helppo treenata: keskimollan kohdalle merkataan noin 1.5 auton levyinen "portti". Aja joka kierros portista läpi. Alussa joudut luultavasti ajamaan tosi hitaasti mutta vauhti nousee kyllä nopeasti jolloin löytyy se oikea tapa ajaa radan kohta. (vaikka ajat hitaasti portista läpi kierrosajat ovat suunilleen samat kuin miten ajoit ennen)
Liitteenä huono piirros:
Musta ajolinja: lähellä optimia
Sininen ajolinja: myöhässä ja veivaamista
Tummapunainen "täplä" portti
Vihreä neliö, auton suuntaus