RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: mikari - 17.09.10 - klo: 10.28
-
Okei, tässä topikki tälle "GT" autolle jatkona aiheelle jotain aloittelin täällä http://rc10.fi/index.php?topic=29512.msg469540#msg469540
Kasaus on edennyt ripesti kaikista hauskoista Italialaisuuksista huolimatta :wink:
Itse asiassa homma on ollut mielenkiintoinen. Kuvat alla kertonevat jotain. Kyllä tässä kokeilemaan päästään ennen loppusyksyä/alkutalvea, uskoisin.
Hihnoissa on kokoa.
(http://www.snrt.net/BMT/BMT1.jpg)
Pyörien ripustukset ovat isot ja tukevat, diffit esillä joten säätö onnistuu hex-ruuvarilla.
Etupään bulkheadi on metallia.
(http://www.snrt.net/BMT/BMT3.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/BMT2.jpg)
-
On kyllä PRO:n näköinen kiesi! :shocked: Se on kyllä varma että nuo alumiiniset vetarit on melkoista kulutustavaraa.
-
Joo kyllä siitä taitaa ihan menevä auto tulla vaikka aluksi en ollut ihan varma, heh
Paranee kasatessa.
Paljon mahdollista että vetarit kuluu sukkelaan. Olenkin tilaamassa toista kittiä varaosiksi, yritän saada perusmallin josta puuttuu nämä upgradet ja centax kytkin, ainakin listahinnaltaan halvempi. En tiedä onko perusmallissa vetarit alua vai terästä, ohjeessa näyttää olevan terästä. Mutta eiköhän tohonkin mene osat muista autoista tarvittaessa.
Se mikä tekee tosta kilpa-automaisen on säädettävyys. Pivoteilla kaikki renkaan kulmien muutokset onnistuvat helposti 3mm hex ruuvarilla renkaita irroittamatta ja diffit voi tosiaan säätää "lennossa".
Ipaneman kori menee suoraan päälle, Ferraria varten täytyy erikseen hommata koritolpat taakse (esim. Kyosho RRR malliset).
-
Onko ideaa mistä vois tämännäköistä etsiskellä kotimaasta ? LiPo RX akku.
(http://www.rcmodelstore.com/catalog/images/SAF07093.jpg)
Tai sitten vastaavaa nimihiä eli 5 AA-kennoa vierekkäin. Luulisin että koko about sama?
Tilasin toisen auton varaosiksi, tuleehan sille vähän hintaa mutta toisaalta kypsää jos ajot loppuu kesken hajonneen osan takia. Tuplaosilla nyt varmaan hetken pärjää, eli näkee mitä kuluu ja sitten on toinen/toiset varalle samalla kun lähtee tilailee uusia osia. Yksittäin kun tilailee niin sillekin tule hintaa suhteessa ja kuitenkin sitä hajonnutta osaa ei pakista löydy :cheesy:
Taitaa mennä vakavaksi :grin:
-
Hyvä puoli, että saa jopa yöllä hihnoja tuohon kamppeeseen, kun teollisuuden alalla tulevat päivystyksenä antamaan optibeltin hihnoja :mrgreen:
-
Totta! Optibeltin hihnat (mm. ZR 90 XL) :grin:
(ilmeisesti ihan ok tavaraa?)
-
Pari kuvaa tässä iltasella, ensi viikolla pääsee ottamaan savut.
Ferrari kori taiteiltu päälle omilla pidemmillä koritolpilla (TF-5 autosta) ja vastaanottimen nimh akku vähän hassusti tuohon vastarin paikalle kun ei ole vielä sopivaa joka menis tuonne tankin alle oikeaan paikkaan. Orionilla ensi savut, Sirio taitaa jäädä kevääseen.
Paino noilla ajokamoilla (pakoputkisto mukaan punnittuna jne) paino tuossa 3450gr eli mikään huippu kevyt tuo ei ole, toki lipolla saa vähän painosta pois. Mutta se nyt iso tekijä tuskin on, hyöty tullee enemmänkin hihnavedosta ja kevyestä voimaansiirrosta. Saas nähdä miten Ferrari ampuu.
(http://www.snrt.net/BMT/BMT4.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/BMT5.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/BMT6.jpg)
-
Ferrari menee varmaan kovaa... Siltä se ainakin näyttää! :grin:
-
No sen varmaan minkä 1-vaihteella pääsee :grin:
Luulen, että kiihtyvyydet ja se miten ampuu mutkasta ulos on "se juttu" yhdessä Centax -kytkimen kanssa ja toivottavasti myös kaarreominaisuudet siinä samassa.
Ehkä huippunopeudet jää kuitenkin aika maltillisiksi (60-70 km/h) verrattuna 2-vaihteisiin GT autoihin (70-80 km/h) ellen sitten jaksa modata Evolva vaihteistoa kiinni niinku jotku on tehneet. Ehkä talven aikana mutta katsotaan nyt ensin näin.
-
Onko ideaa mistä vois tämännäköistä etsiskellä kotimaasta ? LiPo RX akku.
(http://www.rcmodelstore.com/catalog/images/SAF07093.jpg)
Tai sitten vastaavaa nimihiä eli 5 AA-kennoa vierekkäin. Luulisin että koko about sama?
Laita tollanen: http://www.hobbylinna.com/nosram-vtec-lifepo-rxpack-hump-2000mah-p-22370.html
Mun mielestä se on ollu tosi hyvä vastarin akku. Menee justiinsa Kyoshon orkkis vastariboksiin.
-
Joo, mut Ile kun kyseessä ei ole Kyosho :wink:
Akun pitäs mahtua tankin alle. No mut tilasin yhden lipon, pienempi kapasiteettinen joten joutuu latailee aika usein (stinttien välissä). Saa nyt alkuun kelvata.
-
Joo, mut Ile kun kyseessä ei ole Kyosho :wink:
Joo, mut ajattelin että siitä saat tietää vähän minkäkokoinen se maksimissaan on, kun kuitenkin tiedät minkä kokoinen Kyoshon kotelo on :wink:
Miten pienen tilasit?
-
7.4V/800mAh
Imasee tyhjäks varmaan aika nopeesti
Auto on valmis. Koeajo lähipäivinä.
-
Onko tämä auto sallittu GT8 luokassa ensi kaudella :huh:
Jerzi
-
Täytyy sanoa ettei alku ollut mikään puistokävely.. meni aika pitkään että sain Centax kytkimen toimimaan oikealla tavalla, sehän lämpölaajenee joten pöydällä sitä ei pysty kunnolla testaamaan, piti varmaan 10 kertaa ottaa auki ja kokeilla. Kun se alkoi olee kohillaan niin peräpään hihnapyörä oli löystynyt ja takapään veto kadoksissa, ei oikein liikkunut. Piti purkaa peräpää ja ottaa diffi ulos, kunnon kiristys ja releet kasaan.
No sitten alkoi pelittää. Lähdin kokeilemaan isommalla asfalttialueella.
Auto tulille, lämmittelyä ja sitten menoksi: WOW!!!
Onpas eri peli GT-autoksi, todella smooth kulkupuoli ja ohjaus muistuttaa paljon TP10 autoa. Todella maukas tykittää :cool: :cool: Näyttikin ihan rata-autolta, sen verran erilainen tuo alustan reagointi verrattuna buggy pohjaiseen.
-
Käytiin vielä JJ:n kanssa kurvailee auringonlaskussa.
Urveltaa mennessään komeesti. Täytyy sanoa että on kiihtyvyydet kohillaan. Varsinainen F1
Tattiksella voi pääsuoralla loppua välitykset kesken mutta katurälläyksessä (=bashing) kulkupuoli riittää 1-vaihteisenakin enemmän kuin hyvin.
Vielä kun saa ton Sirion RR STi:n kiinni krossikoneen tilalle, se kun on puolittainen ratakone isommalla jäähdytyskannella niin voi alkaa kyyti olee kovaa.
Iso auto = iso hauskuus :grin:
-
Nonni. Mukava nähdä vähän harvinaisempaakin kalustoa. Toivottavasti saat pelaan radalla.
-
Kiitos :wink:
(http://www.snrt.net/BMT/BMT7.jpg)
-
On kyllä nätti TP10 äh eiku GT8 :grin:
-
Myönnettäköön :grin:
Huomasin muuten että tolla Centax kytkimellä kone rullaa paremmin kuin krossarin 3-pala kytkimellä, siis sama kone kuin mitä ollu krossissa kiinni. Ero ei ole suuri mutta huomattava kuitenkin. Voisko olla perää...? Kytkin kun ei laahaa yhtään.
-
Laitetaan nyt pari photoa vielä vaikka eihän noista nyt käsitystä kulkupuolesta irtoa. Yritän saada ajokuvaa jossain välissä. Staattiset kuvat ovat vähän tylsiä kyllä :angry:
(http://www.snrt.net/BMT/BMT8.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/BMT9.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/BMTF430.jpg)
-
Hienolta näyttää.
PS. Pukuri väärinpäin :wink:
-
Niin on :) ei ole jaksanu kääntää, heh
-
Mika, ota sellainen kuva missä on sinun C8 auto tämän auton vieressä ilman koria ja renkaita.
Voi olla että ei erota kumpi on kampi.
Jerzi
-
C8 mallien, Mugen ja Kyosho, spekseistä keskimitat ovat:
pituus 43
leveys 26
akseliväli 29
BMT:
pituus 50
leveys 29
akseliväli 32
Joten 7cm BMT pidempi kuin C8 keskimäärin, joten ei ne nyt ihan samoissa mitoissa ole?
C8 on enemmän laatikko.
Ja onhan tässä nyt konstruktion osalta isot erot (vaihteen puuttuminen, diffit eikä jäykät akselit, kumirengas vs. foam, koppikori eikä ovikiila jne). Jos ei näitä erota niin sitten ei erota krossaria truggysta ;-)
-
Joo pyysin vain kuvat jossa autot on vierekkäin ilman koria ja renkaita, no more :shock:
Jerzi
-
"no more" .. no mistä mä taion C8 auton ?? :grin:
Onkä tässä joku ongelma kenties??
Ps. en nyt ehkä ihan hommaa C8 autoa tänne espoon metsiköihin, ei sillä tee mitään muualla kuin radalla (jonne ON matkaa). Tällä voi käydä vähän bashaamassakin jos nitron katku ja renkaan ulvominen herättää kaipuuta perhe-elämän keskellä
-
"no more" .. no mistä mä taion C8 auton ?? :grin:
Onkä tässä joku ongelma kenties??
Ps. en nyt ehkä ihan hommaa C8 autoa tänne espoon metsiköihin, ei sillä tee mitään muualla kuin radalla (jonne ON matkaa). Tällä voi käydä vähän bashaamassakin jos nitron katku ja renkaan ulvominen herättää kaipuuta perhe-elämän keskellä
Joo oletin että sinulla oli tuollainen C8 tallissa viellä ja olis ollut kiva nähdä mikä olis ollut ero niillä.
Jerzi
-
Tosta 1- vaihteisuudesta tai vaihteettomuudesta - muistelen että vuosituhannen alussa ajeltiin kohtuu tyytyväisenä 1-vaihteisilla hpi super nitroilla ja pikkulohkoilla joten eiköhän tälläkin pärjätä RR .21 moottorin kanssa ilman vaihteitakin.
-
Tattiksella siis.
-
Vähän videota. Aika vaatimatonta kylläkin mutta noin aluksi. Kori päällä onkin sitten jo ihan eri meininli.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OJ6bua8p2RU[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EXHLBfrf_PM[/youtube]
-
Vähän lisää, nyt kori päällä. Heiluttelen rattia tarkoituksella, jotta suunnan muutokset näkyis, kyllä se suoraankin menee :wink:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tGZmkXiTpQQ[/youtube]
Ja sitten pikkasen poltetaan kumia tai ainakin yritetään jotain sellasta :grin:
Lopussa menee vähän laihalle.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L2uBOMHl6pA[/youtube]
-
Hyvin näyttää kulkevan. Alussa kelasin että perkule kun on pitkä ykkönen kun ei vaihda ja odotin että vaihtaako ollenkaan, sitten muistin että toihan oli single speedi :)
-
Joo :) kyl ohjaus on aika tarkka ja tossa on vielä tosi hidas servo joka vaihtuu vielä.
-
Olikos tää nyt ns. budjettivehje vrt. nuo yleiset GT-autot vai oliko tässä parhautta se, että on enempi rata-ajo mielessä suunniteltu kuin GT-luokan autot?
Katuajopaikka taitaa olla tässä nurkilla, hienohan tuo olisi nähdä livenä...
-
Riippuu budjetista. 525€ Italiasta kotiovelle ilman koria, renkaita, moottoria+pakoputkistoa ja sähköjä. Eli voisiko sanoa kisakrossarin hinnoissa. Mukaan tulee "full" optiot ja mm. tuo mainittu Centax kytkin mutta ei vaihteita (single speed).
Mutta kasaaminen ei noilla ohjeilla ole aloittelijoille. Paitsi jos osaa italiaa niin se voi helpottaa asiaa.
GT autoja on ollut vain Kyosho, joten en osaa verrata DM1:een. Pätevän oloinen peli tämä BMT kyllä on ja rata-autona eri luokkaa, ajo tuntuma on aivan toinen. Sitä en sitten vielä tiedä heijastuuko se kierrosaikoihin, saattaa tarvita isommille radoille vaihteen kuten mainuttu, mutta sitä en vielä tiedä ovatko kotimaan baanat niin isoja. Bashing autona ainakin sikamaisen hauska kun kiihtyy ja kulkee.
-
Laitappas kokonais hinta mitä se sinun auto paketti nyt maksaa millä ajelet.
Veikkaan näin.
Auto 525e
radiot 300e
servot 160e
vastarin akku 25e
moottori+pilli 350e
kori 70e
renkaat 30e
startti boxi 50e
fuili 30e
tankki pullo 10e
hehku 15e
+ylimääräistä mitä tarvitaan kuten työkaluja ym ym n.100e
Ei paha mutta tämä on niin hauska laji että mikä ettei.
Jerzi
PS Älä nyt ota tätä negatiivisena sitten.
-
Voit laskea tohon vielä toisen auton päälle varaosiksi :grin:
Ja renkaita ei taida ihan yhdet riittää. Yksi tulppakin pelkästään taitaa olla vähän hintsusti - jaa mutta se onkin tuossa varaosissa jo mukana. Mutta parilla tonnilla kyllä siitä selviää ihan mainiosti, helposti allekin. Riippuu vähän mitä hakee. Radalle on mukavampi mennä kun on kasa varaosia pakissa (vaikka mitään ei hajoisikaan).
-
Taannoin oli TM:ssä juttua 1:1 wrc-ralliauton rakentamisesta. En muista yksityiskohtia mutta
kiesille tuli hintaa jotain 170 000 €. Yhden istuimen hinnalla rahoittaa jo melkoisen kasan rc-kamaa. Joten huomattavan huokeata tämä pienoisautoilu joka tapauksessa on! :grin: Ja silti hauskaa!
-
Taannoin oli TM:ssä juttua 1:1 wrc-ralliauton rakentamisesta. En muista yksityiskohtia mutta
kiesille tuli hintaa jotain 170 000 €.
Tuolla hinnalla ei saa kuin turvakaaret fiiattiin... Kyllä ne WRC hinnat keikkuu siellä 300000-500000 euroottorin kantturoissa.
-
Aha, ok! Olikohan sitten niin, että tuo wrc lipsahti nyt multa väärään paikkaan...
Mutta jotain Subarua siinä jutussa tehtiin ja loppusumma jäi alle 200 tuhannen!
Se olikin sitten halpa. :embarrassed:
Mutta tuolla mittapuulla rc-hommathan on ihan ilmaista huvia! :smiley:
-
Juttu taisi koskea mäkisen pajan rakentamaa N-ryhmän subarua.
-
Taannoin oli TM:ssä juttua 1:1 wrc-ralliauton rakentamisesta .. Joten huomattavan huokeata tämä pienoisautoilu joka tapauksessa on! :grin: Ja silti hauskaa!
:grin: just näin. Tekniikkahan on ajamisen lisäksi ihan mielenkiintoista myös näissä pienemmissä autoissa.
-
Kyllä on tosiaan! Voi ajatella niinkin, että omistaa auton joka litratehoiltaan lyö hyvinkin
kampoihin formula ykköselle!
Tuossahan muuten videolla kumi ulvoi jossakin kohtaa ihan komeasti!
-
Kyllä on tosiaan! Voi ajatella niinkin, että omistaa auton joka litratehoiltaan lyö hyvinkin
kampoihin formula ykköselle!
Tuossahan muuten videolla kumi ulvoi jossakin kohtaa ihan komeasti!
Tulisit galleriaan katsomaan kuin ajamme vtr autoilla, siellä renkaat vinkuu joka mutkassa.
Jerzi
-
Öh - anteeksi tyhmyyteni mutta mikäs se on tuo galleria? :huh: Voisin hyvinkin
tulla kunhan vain tietäisin että mihinkä tulen...
-
http://rc10.fi/index.php?topic=26825.0 :wink:
-
A-haa, niinpä tietysti! Tänks!
-
Kyllä on tosiaan! Voi ajatella niinkin, että omistaa auton joka litratehoiltaan lyö hyvinkin
kampoihin formula ykköselle!
Tuossahan muuten videolla kumi ulvoi jossakin kohtaa ihan komeasti!
Näin on. Kyllähän ne siinä ulvovat tosiaan.
(Toivottavasti VTR:ää ei tarvii sotkea enää tähän enempää)
-
Ok, tilasin osia tuohon Evolva vaihdekonversioon, katsotaan saanko mitään aikaiseksi.
Motors TV:llä pyörii International GT Open, siellä erinomaista kuvaa ja inspiraatiota tämän luokan autoihin
(http://www.gtsport.es/images/internationaMarcado.jpg)
Tämä musta F430 on mun suosikki ainakin katsella :cool:
(http://www.motorstv.com/sites/default/files/images/gallery/10-11%20Giammaria-Toccacelo.jpg)
-
Muutama räpsy
(http://www.snrt.net/BMT/bmt14.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/bmt15.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/bmt16.jpg)
-
Mielenkiintoisen näköinen laite noin altapäinkin kuvattuna! Tuossa ei näyttäisi korissa olevan mitään ulostuloa pakoputkelle? Meinaatkos sovittaa tuohon vielä ennen lumia sen Sirion pannun?
Mitä eroa on muuten on-road -koneessa verrattuna crossipataan? Painotetaanko siinä
huippukierrosten tehoa alaväännön kustannuksella vai miten?
-
:smiley:
Joo ei ole ulostuloa, alumiiniteippi sisäpuolella suojaa koria ja sivuun voi tehdä "viillon" ja taittaa lipan sisäpuolelle joka ohjaa öljyt pois sisäpuolelta.
En meinaa, pakoputkisto on käytössä, mutta motore saa jäädä suosiolla ensi kesään.
Kai se RR Sti vähän enemmän kiertää ja alavääntöä ei ehkä ihan samalla tavalla kuin krossikoneessa, arvaisin. Tosin en nyt odota siltä mitään ihmeitä suhteessa kuvissa olevaan, koska hyvinhän tuokin pelaa, mutta tämä palautuu takas krossariin joten hyvä että molemmissa autoissa on omat moottorit (GT ja krossi siis).
-
Mielenkiintoisen näköinen laite noin altapäinkin kuvattuna! Tuossa ei näyttäisi korissa olevan mitään ulostuloa pakoputkelle? Meinaatkos sovittaa tuohon vielä ennen lumia sen Sirion pannun?
Mitä eroa on muuten on-road -koneessa verrattuna crossipataan? Painotetaanko siinä
huippukierrosten tehoa alaväännön kustannuksella vai miten?
Ratamoottori kiertää yli 10k kierrosta korkeammalle kuin krossikone. Huono alavääntö kompensoidaan sillä että kytkin ottaa kiinni paljon ylemmillä kierroksilla. Lisäteho tulee todennäköisesti osittain myös hyötysuhteesta. Samalla 125ml tankillisella krossari etenee radalla ehkä noin 12min ja rata-auto noin 4min, joten aikayksikköä kohti polttoaineenkulutus on kolminkertainen.
Toki käyttöolosuhteetkin ovat täysin erilaiset.
-A-
-
No ehkä tässä tosiaan onkin jotain odotettavaa ensi kesäksi :cool:
-
Oho, ai niissä on noin paljon eroja luonteessa! Eli ratakoneessa huippukierrokset on sitten päälle 40 k? :shocked:
Sikälikin tuo asia nyt itseäni kiinnostaa, kun buggyyn istutetun v-specin Novarossi-pilli näyttääkin olevan mallia "on-road". Eli onkohan tuo huilu sitten mitoitettu sellaiselle kierrosalueelle, jolle crossikone ei edes pääse...
-
Tsekkaa toi:
http://www.novarossi.it/eng/products/engines/nova/on-road/specs.php?name=FLASH%20.21%20SPECIAL&brand=nova&display=public
-A-
-
Mielenkiintoisen näköinen laite noin altapäinkin kuvattuna! Tuossa ei näyttäisi korissa olevan mitään ulostuloa pakoputkelle? Meinaatkos sovittaa tuohon vielä ennen lumia sen Sirion pannun?
Mitä eroa on muuten on-road -koneessa verrattuna crossipataan? Painotetaanko siinä
huippukierrosten tehoa alaväännön kustannuksella vai miten?
Ratamoottori kiertää yli 10k kierrosta korkeammalle kuin krossikone. Huono alavääntö kompensoidaan sillä että kytkin ottaa kiinni paljon ylemmillä kierroksilla. Lisäteho tulee todennäköisesti osittain myös hyötysuhteesta. Samalla 125ml tankillisella krossari etenee radalla ehkä noin 12min ja rata-auto noin 4min, joten aikayksikköä kohti polttoaineenkulutus on kolminkertainen.
Toki käyttöolosuhteetkin ovat täysin erilaiset.
-A-
Ei ihan suoraan liity aiheeseen, mutta eikös kulutus ole aika suorassa suhteessa kierroslukuun. Eli jos toisella konella ajetaan 4 min / keskimäärin 30 000 rpm ja toisella 12 min / keskimäärin 10 000 rpm, niin kulutettava polttoaine pitäs ollakin jokseenkin sama. Tämä tietysti olettaen, että koneet on saman kokoiset ja samalla tavalla säädetty ja muutenkin olosuhteet ovat samat.
-
Italian pokien Rally Game puuhista kuvaa
http://www.facebook.com/album.php?aid=123014&id=101352966479
-
Miksi noita kutsutaan rallygame autoiksi kuin ulkonäkö ei todellakaan ole rally autojen näköisiä.
Jerzi
-
Miksi noita kutsutaan rallygame autoiksi kuin ulkonäkö ei todellakaan ole rally autojen näköisiä.
Jerzi
Minä en tajua miksi noita kutsutaan realistisen näköisiksi? Jokanen vois miettii haluuko promota tätä harrastusta vielä enemmän leluilla leikkimiseksi, kuin mitä nää nyt on. :mrgreen: Toivon kaikkea hyvää ko. luokalle, mutta kilpa-autoilta noi ei näytä.
-
Ehkä itskut osaa nauttia nopeusista, moottoreista ja ominaisuuksista tavalla joka pohjolassa on vähän vieras. Minusta silti ihan kiinnostavaa. Käyhän meidän noihin myös meikäläisten gt-8 korit. Nää pitäs varmaan kokea livenä ja kisaaminen myös jotta ymmärtäisi lisää. Vähän niinku se on kaikissa luokissa kun asiaa miettii.
-
Sori kuvien iso koko (vahinko), mutta tässä muutama kuva BYSMin "lambosta" itse maalattuna ja "tuunattuna". Alla kiinalaiset GT renkaat parkkis suttaukseen (drtiftinkiin).
(http://www.snrt.net/BMT/bysm1.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/bysm2.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/bysm3.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/bysm4.jpg)
-
Todella makea lambo ja noi vanteet on siistit.
-
Kiitos. Ei tullut hullumpi laisinkaan vaikka aika nopeesti tuli sutastua ja trimmattua. Muoto ei ole lainkaan hassumpi vaikka Rally Game kori onkin. Liikkeessä luultavasti ihan mainio kun renkaat pyörii ja savua puskee.
Osat hankittu automaattovaihteistoa varten, katsotaan saanko mitään aikaiseksi.
-
Hyvältä näyttää Mika, Ootko ehtinyt yhtään käydä räppäämässä muualla kuin kadulla?
-
Kiitti. En oo.
-
Ei tule näillä näkymin vaihdetta autoon. Mittailin ja tutkailin, moottoria pitäs vähän siirtää sivusuunnassa tai käyttää jotain toista pukkia. Ei se kaukana ole, mutta ei jaksa alkaa säätää kotikutoisesti niin paljon, työtä tuossa modissa kuitenkin on. Joten mennään 1-vaihteisena ja minusta se sopii henkeen vallan hyvin kun moottori on "riittävä". Katsotaan sitten myöhemmin jos tarvetta ilmenee, asiahan koskee vain isompia ratoja, Tattiksen pääsuora on siinä-ja-siinä, kulkeehan ne bensanorsutkin siellä yhdellä vaihteella. Ja radalle mulla on lisäksi edelleen tuo RRR, jos takasuoralla haluaa kovaa mennä..
-
Iski inspiratio ja sain kuin sainkin rakennettua vaihteiston autoon kotikonstein.
Evolva rattaat vielä tarvitsee. Nyt paikallaan RRR rattaat jotka ovat hieman pienemmät ja eri modilla. Mutta sovitteluun olivat riittävät, viimeistely kun saan varsinaiset rattaat paikalleen.
(http://www.snrt.net/BMT/BMT_tranny3.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/BMT_tranny4.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/bysm_rear.jpg)
-
Päivitystä:
Porasin vielä BMT:t omaan 1-piece-engine-mounttiin uudet 4mm reiät ja tein kierteet; nyt asennus on "factory look" ja kaikki palikat mahtuvat nätisti mukaan. Myös sivujäykkäri joka puuttuu edellisistä kuvista.
Kuvissa näkyy myös nuo säädettävät pukit (siniset) jotka nostaa moottoria vähän turhan korkealle. Nyt on parempi.
Moottoria piti tosiaan siirtää vähän oikealle. Vaihtoehtoisesti olis voinu muokata pohjalevyä ja siinä olevia kiinnityspisteitä mutta se ratkaisu on vähän hatara (moottori vois siirtyä kolarissa jos reiät ovat liian isot) eikä niin siisti.
Kuvia myöhemmin.
-
Päivitystä:
Porasin vielä BMT:t omaan 1-piece-engine-mounttiin uudet 4mm reiät ja tein kierteet; nyt asennus on "factory look" ja kaikki palikat mahtuvat nätisti mukaan. Myös sivujäykkäri joka puuttuu edellisistä kuvista.
Kuvissa näkyy myös nuo säädettävät pukit (siniset) jotka nostaa moottoria vähän turhan korkealle. Nyt on parempi.
Moottoria piti tosiaan siirtää vähän oikealle. Vaihtoehtoisesti olis voinu muokata pohjalevyä ja siinä olevia kiinnityspisteitä mutta se ratkaisu on vähän hatara (moottori vois siirtyä kolarissa jos reiät ovat liian isot) eikä niin siisti.
Kuvia myöhemmin.
Viritä Mika viritä! Ajan sitten sun ympärillä kasia! :evil:
-
:grin: :grin:
No kai se nyt on helppoa jos mä seison paikallaan :evil: Mut korokkeella sun on vähän vaikeempi ajaa, edes IGT:llä - vai?! :grin:
No mut mä odottelen sitä sun Mad Forcea että päästään ajaa nitrolla talvellakin hähä. Sitä ei sitten viritetä, eihän..... :cool:
-
Rattaita vailla, mutta muuten alkaa näyttää siltä kuin pitääkin.
(http://www.snrt.net/BMT/BMT_tranny5.jpg)
-
Näyttää hyvältä... Vaikka onkin Italiasta :wink:
-
..ja vielä Orionin stumppaileva kone joka ei kyllä ole koskaan vielä stumpannut, edes krossiradalla. Tilalle Sirio STi RR .21 sitten joskus kun mennään kovaa 45000 rpm
Kunhan rattaat ja kytkinkello saapuu niin homma pakettiin ja pienet testit kinkkirenkailla jossain Lidlin pihalla. Tuli tilattua kierros lisää siltä varalta että vanne paukkuu tmv
Kiitti JJ
-
Toivottavasti ei käy sitten näin :laugh:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ow3rxq7U1mA[/youtube]
-
Vähän uudempaa kuvaa 2010. Ei noiden korien yksityskohtaista ulkomuotoa kauheesti silmä huomaa vai miten on? Mun mielestä näyttää hyvältä menolta ja mielelläni ajaisin tuommosta katuluokkaa ilman sen kummempaa rataa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N6FtZ-xHVvY[/youtube]
-
Täytyy Mika sanoa että on kivan näköistä menoa ja vauhti on todellakin kohdallaan mutta nuo korit on sitten toiseen luokkaan.
Se että nuo on C8 näköiset niin en ymmärrä miksi noin. Hienot rally korit sopisivat paremmin tuohon menoon.
Jerzi
-
Joo, no en ole niitä (=koreja) tuomassa Suomeen. Kunhan muuten katselin ja totesin ettei yksityiskohtia kauheasti näe onko ne nyt justiinsa skaalanmukaisia vai ei. Menoa tosiaan tuntuu piisaavan.
-
Yks kaveri tiesi kertoa että BMT ja Kyosho jakavat palasen yhteistä RC historiaa, Kioson historia sivut osoittavat tiedon todeksi:
The 5th IFMAR 1/8 World Championships were held at Tokyo Disneyland in July 1985. Kyosho finished 2nd and 10th with the Fantom 4WD 3P, but was still chasing Serpent and Associated.
After that, Kyosho temporarily stopped production of the Fantom and suspended its involvement in the 1/8 GP on-road racing class. 1/8 scale also ceased to be the main focus of RC car manufacturers. For 10 years from 1989 to 1999, Kyosho imported and sold BMT and Picco cars from Italy to fill what demand was there.
The Kyosho Fantom made its comeback to the 1/8 racing scene in 2000. While the market for RC cars was dominated by other categories, 1/8 on-road racing still remained the RC worldユs highest speed and performance class. The current President of Kyosho, Mr. Akihisa Suzuki, was determined to put a plan in place to re-take the lead in this category.
Hänellä oli tuolloin BMT 891 C-auto Kioson boksissa.
-
Tuunasin pikkasen Lamboa lisää, en tiedä menikö metsään.. sanokaa te..
(http://www.snrt.net/BMT/BMT_lambo1.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/BMT_lambo2.jpg)
-
Ei kyllä metsään mennyt , todella hienot lisä tuunaukset lambossa .
-
Alkaa vähän muistuttamaan mallailua... :)
No eiku hieno kasi!
-
Kiitti. BB joo hehe :)
-
Lisää mallausta... aina samalta henkilöltä :shocked:
Projekti alkaa olee päätöksessä.
(http://www.snrt.net/BMT/tranny/1.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/tranny/3.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/tranny/4.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/tranny/2.jpg)
Vertailun vuoksi siis 1-vaihteinen orkkis alla, tosin Centax oli jo vakiona tässä full optionissa.
(http://www.radiocontrol.gr/images/bmt08129050811.JPG)
Mulla on hyvät ohjeet, osanumerot (Kyosho) ja mitat jos joku haluu hyödyntää.
Pitää vielä ajaa testit penkissä. Mutta tuskinpa tuossa mitään ihmeitä tulee.
Työkaluina ollu dremel, työntömitta, akkuporakone ja kierteentekoväline.
-
Testit suoritettu ja "passed".
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TC2kWpXu03Y[/youtube]
Vähän on suttusta kuvaa käsivaralla ja hämärässä mutta kyllä sen kuulee selkeesti vaihtavan keskialueen jälkeen
(http://www.snrt.net/BMT/BMT_front.jpg)
Pikkasen nostan omaa häntää, mutta kaverit jenkeissä sanoi että mulla on planeetan hienoin BMT. Ja että tyyppien etelässäkin pitäs innostua, niillä kun on niin paljon isoja ratoja että tää antais vauhtia niidenkin radoille. Saas nähdä. Ainakin rcmodelstoren kaveri on kovasti tykänny näkemästään, no se nyt ei tarkoita yhtään mitään muuta kuin että kiva juttu.
-
Cronon vanhempi belt car GT ................ 125€ :wink:
Ihanan kallista
http://www.rcmodelstore.com/catalog/index.php?cPath=90_94
(http://www.rcmodelstore.com/catalog/images/large/belt.bmp) (http://www.rcmodelstore.com/catalog/product_info.php?cPath=90_94&products_id=39)
-
Odottelinkin milloin joku linkittää tuon tänne foorumille.. :grin: ..ei tuo "RTR" mallinhintakaan kovin paha ole, eli 265€ (ovh.350€ ei nyt kovin paha sekään)
Toki "vain" 2WD mutta 4WD löytyy lukeman mukaan optiona...
Tuossa muuten tuo Crono GT 99€: http://www.nonsolomodel.it/index.php?page=shop.product_details&category_id=34&flypage=flypage_images.tpl&product_id=1231&option=com_virtuemart&Itemid=62&vmcchk=1&Itemid=62
Sorry OT...
-
Jumalauta 99€ .. ei paha :grin:
Ja sitte näitä ei kaivata Suomen kisoihin kun on NIIN kallista. Voi sentään.
Ei tarvii kommentoida, paitsi se on jotain positiivista kuten Arskalla.
-
Jumalauta 99€ .. ei paha :grin:
Ja sitte näitä ei kaivata Suomen kisoihin kun on NIIN kallista. Voi sentään.
Ei tarvii kommentoida, paitsi se on jotain positiivista kuten Arskalla.
No samalla hinnalla saa käytetyn tamiya TT01 :lol:
Jerzi
-
Ettei olisi kuitenkin "hieman" eri auto kuin tuo sinun BMT...?
Niin provosoivaa kirjoittelua, varsinkin "oma lehmä ojassa" ettei tosikaan.
Vai kuinka moni muu harrastaja ostaa ensin laitteen josta tietää ettei ole mihinkään luokkaan sallittu, ja alkaa sitten väen väkisin muuttamaan luokan sääntöjä jotta pääsis sillä mukaan?
Ja ei, ei ollut kauhean positiivista, sorry.
-
No ei todellakaan. Pitäydy tossa GT rata-autoilu topikissa jos sikseen. Sorry, kiitos ja aanteeks.
Kyllähän näitäkin autoja voi tuunata kuten minä olen laittanut tähän BMT:hen vaihteen itse. Ja kukin budjettinsa mukaan, tuossa on vaihtoehtoja hihnavetoisena. Ei kai tää mikään kommunistivaltio sentään ole ?
Ja sitä ennen väkersin Inferno GT:t kisakestäväksi. Olen muuten oikeastaan tehnyt todella paljon GT luokan hyväksi kuten fiksannut autoja ja ohjeistanut, järjestänyt kisoja, kantanut varaosia mukana, vaihtanut moottorien lakuja ilmaiseksi ja auttanut muita muilla tavoin. Tein Pienoismalliin ison jutunkin. Tuppaa vaan monelta unohtuu kaiken solvauksen keskellä. No ei siinä mitään, suurin osa on ollut kaikinpuolin mukavaa ja harrastamista mitä sen pitää ollakin.
ps. Tuo "olis kiva ettei tarvii päivittää kalustoa" on muuten niin tekopyhää stooria kavereilta jotka ovat just lisänopeuden toivossa vaihtaneet Kyoshot DM-1:ksi. Vittu jos silläkään ei sitten pärjäis, menis sekin sitten hukkaan.
-
Olen muuten oikeastaan tehnyt todella paljon GT luokan hyväksi kuten...vaihtanut moottorien lakuja ilmaiseksi.. Tuppaa vaan monelta unohtuu kaiken solvauksen keskellä.
Kiitos Mika kun vaihdoit minulle laakerin Kyoshon RTR-moottoriin,ilman sitä olisikin jo usko mennyt. Kiitos myös siitä kun haukuit minua YV:llä läskip**seeksi ja muilla sopivaksi katsomillasi kutsumanimillä. Kiitos, kun erikseen pyysit rauhaa vain jatkaaksesi samaa nimittelyäpari kuukautta myöhemmin. Kiitos myös siitä, että jatkuvasti muistutat ja vittuilet savolaisesta taustastani. Kiitos myös siitä, että yrität tarkoituksellisesti torpeedoida muiden pitkään rakentamia asioita,mm. GT-sarjan kehittämistä.
Ei ole unohtunu nämä asiat, eikä tule unohtumaan.
-
Onko savolaisuus joku vika kun saat sen kuulostaa siltä? mene nyt jonnekin ihan muualle kitisemään kalakukko. kiitos
-
Mua ei kiinnosta mitä olet minkäkin luokan hyväksi tehnyt, tällä hetkellä toimit ainakin niin luokkavastaisesti kuin vaan mahdollista. Toivottavasti pyydät taas pian tunnuksesi poistamista, etkä poikasi nimimerkillä jatka tätä samaa.
-
En ole koskaan pyytänyt tunnuksen poistamista mutta turhien bannien takia sanoin ettei sitä tarvii enää avatakaan. Hows your hash doing Öhman ?
-
Onko savolaisuus joku vika kun saat sen kuulostaa siltä? mene nyt jonnekin ihan muualle kitisemään kalakukko. kiitos
Väitit, että asiat unohtuu. Vastasin perustellen, miksi ei unohdu. Tämä ei ole sinun valtakunta, vaikka 15000 viestiä onkin plakkarissa. Hyvä on kertoo muillekin hieman taustoja näistä mielipiteistä ja viesteistä.
-
En ole koskaan pyytänyt tunnuksen poistamista mutta turhien bannien takia sanoin ettei sitä tarvii enää avatakaan. Hows your hash doing Öhman ?
I´m sorry, but I don´t quite understand your question.
Please use any of my native languages, finnish or swedish thank you.
-
En oo koskaan laskenut ja so what. Pidän tästä lajista, niin keyboardin ääressä kuin ulkopuolellakin. Se ei oo rikos. Mulle tulee aika paljon postia YV:llä, emaililla liittyen R/C :hen, jengi kyselee kaikkea hauskaa ja mielipiteitä siitä ja tästä. Oikein mukavaa.
GT sääntökeskustelukin lähti oikeastaan niiden pohjalta. Sori jos sekoitin sun pavut Flyin' Chicken.
Öhman, du säger att sluta röka är lätt men att rökä hash är en annan sak... vad tycker du om det? (mikä ilahduttaa tänään topikki noin 5 min sitten)
-
Va fan, mr Koheltaja talade om "pössyttely" i en helt annan diskussion.. Där jag kommenterade att det inte är lätt att sluta "pössyttely", hur i helvete drar du mig med i nån slags narkotikamissbruk?????
Och när har vi blivit såpass vänner, att du plötsligt använder mitt efternamn i diskussioner, jag föredrar att fortsätt vara "bluebeetle" här, vad mina vänner kallar mig är en helt annan sak.
-
No ehkä sun ei sit kannattais levitellä tollasta "ilosanomaa" hashiksen polttelun lopttamisen vaikeudesta.
Tack och adjö. Samaa sanottiin Raumalaisille ku kävivät Espoossa tänään :laugh:
Nu går jag att sova. God natt alla!
ps. Palataan kun on taas jotain kerrottavaa BMT:stä tai muista hihnureista, ok
-
Warrior voisi kohta vastata kysymykseeni, esitetään vielä ensimmäsellä kotimaisella jos toisen luetun ymmärtäminen tuottaa hankaluuksia:
Mistä lähtien olemme ollet niin ystäviä, että oikein nimellä kutsutaan? Mulla on oikeitakin ystäviä, jotka oikeata nimeäni käyttäkööt, täällä pyrin olemaan "bluebeetle".
-
Ok. Ollaanhan me tavattu ja sanottu päivää ja nauresteltukin jotain, varmaan näitä forumi juttuja.
No mut sovitaan niin BB.
-
Joo, meni hieman taas överiksi touhu jospa jatkettais rauhallisemmin.. Modet voi varmaan siivoilla nää offtopicit jossain vaiheessa
-
Täs on hyvää kurvailua BMT:llä, tosin kuvanlaatu on aika mössöä. Auto näyttää hyvältä.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1HpvZRn-WFI[/youtube]
-
la foto della tua macchina è sul forum:
http://lnx.automodel.net/forum/index.php?showtopic=106579
käännös
http://babelfish.yahoo.com/translate_url?doit=done&tt=url&intl=1&fr=bf-home&trurl=http%3A%2F%2Flnx.automodel.net%2Fforum%2Findex.php%3Fshowtopic%3D106579&lp=it_en&btnTrUrl=Translate
-
Mielenkiintoisen näköinen vaihtoehto BMT:lle, hieman uudempi malli luulisin, Fastrace GT-10R. Ja vähän kalliimpikin tosin. Yhtäläisyyksiäkin on, mm. etudiffi näyttää aivan samalta päällisin ainakin. No olihan tästä jo mainintaa edellä, tässä vähän lisää infoa.
Daniele Ielasi ajelee:
http://www.planetracing.it/product_info.php?cPath=23_229&products_id=12523
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=saqMQ9WACDg[/youtube]
-
"Dodge" Warriorin #85 paluu :cool: :cool:
(http://www.snrt.net/BMT/BMT_warrior2.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/BMT_warrior1.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/BMT_warrior3.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/BMT_warrior4.jpg)
-
Tylyn näköinen vehje tuolla korilla.
Tuohon kylkeen voit piirrellä tikku-ukkoja tms.(nicci alle) ja vetää ruksin päälle kun keräilet päänahkoja. :grin:
-
HEHE.. :grin: kiitti Arska.. hyvin sanottu ja pakko olla samaa mieltä :laugh:
Otetaan vielä esiin toi kohtuu härski pers näkymä. Savut enää puuttuu..
(http://www.snrt.net/BMT/BMT_rear.jpg)
-
Tossa vähän kokeilunomaista uutta kantta autoon..
(http://www.snrt.net/BMT/white4.JPG)
(http://www.snrt.net/BMT/white5.JPG)
-
(http://www.snrt.net/BMT/white7.JPG)
(http://www.snrt.net/BMT/white9.JPG)
-
Tollanen F430 tuli vaihtarina jenkeistä. Täytyy vielä trimmata BMT:lle, suht helppo juttu. Sama akseliväli kuin IGT1. Kisakoriksi.
(http://www.snrt.net/BMT/F430A.jpg)
-
Jos italia/eurooppa tuntuu huonolta ostopaikalta niin tällä on nyt myös jenkkidiileri igthobbies.com (tuotteet ei ehkä vielä siellä esillä)
Tämän lisäksi omistaja vaihtui, se on nykyään iracing.it
-
hieno on kyl toi Ferrarin kori. oon täs itsekkin ajatellut uuden korin hankintaa ja kyllä se varmaan tulee olemaan toi F430. :sad: :mrgreen:
-
Kiitti Riku!
Tossa vielä vähän kauempaa
(http://www.snrt.net/BMT/F430F.jpg)
-
Beeämtee Höt röd
(http://www.snrt.net/BMT/hotrod3.jpg)
-
Hyvinhän siihen tuokin koppa istuu! :grin:
-
:grin: Miltäköhän tuntuu luukuttaa 80 km/h tolla kopalla ....
Täytyyhän se testata :grin: :grin:
-
aika härskin näköinen :lol:
monsterin koppa rata-auton päällä. :lol:
-
aika härskin näköinen :lol:
monsterin koppa rata-auton päällä. :lol:
Hehe.. sitä kyllä. Ei saa ottaa liian tosissaan :laugh:
Mutta kaipa se kokeilla pitää :tongue:
-
näyttääköhän yhtä härsille rata-auton koppa monsterin päällä :afro:
-
vähän off-topic mut kai se olis jotain tällasta
(http://monsterblog.lzsportsource.com/images/news/2007/021707/stl06.jpg)
-
pistä mädin päälle jonkun rata-autosi koppa ja ota kuva niin nähään kuinka härski on :mrgreen:
sori OT
-
:grin: No katellaan jos ehtis :wink:
-
Olen lueskellut mielenkiinnolla juttua RTR luokasta noilla bensamörköillä. Se helpottanee edelleen ohittelua tuolla Tattiksella näillä isoilla mutta hieman nopeammilla autoilla, toivottavasti joku uskaltaa ajaa RC radalla vielä kovaakin :grin:
Olen seuraillut Italian BMT topikkia ja siellä on ollut puhetta uusista jutuista autoon, mutta mitään en ole nähnyt vielä oikeesti. Omasta 2-vaihde -modauksesta hieman juttua ja kuvia täällä http://snrt.nettisivu.org/bmt-tekniikkaa/
Tuolla on muuten paljon gallerioita Itskujen Rally hommista...
http://www.rcbazar.com/2009album/20090726/slides/Img_2398.html
-
höh - tuossa kuvagalleriassa osa kavereista ajeli tikkuradioilla rally game -autoja!
-
Tikkuradiot on keski-euroopassa ja muuallakin melko yleisiä(jopa C8 luokassa, mestarikin ajaa tikulla), vaikka suomessa niitä ei juuri näekään..
-
Toden totta ja ajavat myös "kovemmissa" luokissakin ihan MM tasollakin. Näitä näkee japseissakin.
Kato vaikka tätä rataluokkien MM-finalistia ja polttistouring MM-voittajaa 2008 Ielasia ajamassa rally game autoa - tikkuratiolla :wink: (ihan videon alussa ainakin näkee) autona Fast Race GT R10, joka on muuten hieno kärry
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CAW4-wmH7l0[/youtube]
Linkki autoon
http://www.rcbazar.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1237&mode=&order=0&thold=0
Ainoa mistä en tykkää yhtä paljon kuin BMT:ssä että vastarin akku ei ilmeisesti (?) tule tankin alle.
(http://www.rcbazar.net/imm_2011/ico600Fastracef10.jpg)
-
Rallyautoilua Espanjalaiseen malliin 2011
http://www.radiocontrolcenter.com/#?id=6358&no_index=true#content
-
Ainoa mistä en tykkää yhtä paljon kuin BMT:ssä että vastarin akku ei ilmeisesti (?) tule tankin alle.
(http://www.rcbazar.net/imm_2011/ico600Fastracef10.jpg)
.. Tulee tankin alle, toi on Mugenin MRX4X C8-auton tankki.
-A-
-
Ok, no sittenhän auto on täydellinen :cool:
Alimman kuvan perusteella en kuitenkaan ihan 100% varma vielä. Mitä mieltä Antti?
http://www.rcbazar.com/2011album/20110204/index.html (click)
-
Autossa on myös MRX4X servoseiveri, isoratas, kaikki pallokupit ja pallot, vanttiruuvit, takakallistuksenvakaaja nivelineen ja Mugen MBX6 auton etudiffin ulostulot....
==> joten näiden aihetodisteiden varjolla pidän kantani
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1480_797/products_id/19654/n/Mugen-Fuel-Tank-MRX4
-A-
-
LOL.. Bmtssä oli vakiona kyosho pallolinkit.
-
Mäkin taannoin "tutkin" mihin tuossa tulee akku... Ahtaalta näytää kuvassa(nro.4) tankin alus mutta taitaa sinne akku mahtua..
Tuossa pari kuvaa..joista eka kyllä tukee käsitystä että akku tulee tankin alle.(eipä tuossa muita vaihtoehtojakaan juuri näy, ellei "köytä" sitä mukaan.)
http://img219.imageshack.us/i/83394710.jpg/
http://img28.imageshack.us/i/47816669.jpg/
..jänskän värinen..
btw. pitänytkin mainita että näyttäisi tuossa BMT 081:ssä olevan myös Evolvan "patteriluukku"... (tulee muistaakseni myös v-one rrr:n jossain osapussukassa mukana, eikös sulla sellainenkin ole..tai ainakin ollut..)
-
On mulla RRR evo 2 vielä tosiaan. R4:ää en ole ajatellut hankkivani.
RRR:n patteriluukku on kapeampi kuin tässä BMT:ssä, joka luultavasti lähempänä Evolvan luukkua, ellei jopa sama. Tosin BMT:llä on ollut noita 1:8 lankkuautoja, joista se on voinut periytyä tähän RG/GT malliin.
Postaamasi kuvat näyttävät kertovan asian; patteri on tankin alla, mainiota.
Olispa mukavaa jos näitä ilmestyisi kotimaan kamaralle muitakin vaikka ei missään luokassa ajelisikaan. Tuntuu vaan tässä lumisateessa vielä kaukaiselta koko ajelu... onneksi on Kruiseri.
-
Jees, kuten yllä kirjoitin niin tarkoitin juurikin sitä että tuossa BMT:ssä on Evolvan luukku :wink: , tuon v-one rrr:n mainitsin sen takia että evolvassa ja v-one rrr:ssä on joitain samoja osia ja jossain v-one rrr:n varaosapussukassa tulee mukana tuo evolvankin luukku vaikka se ei v-one rrr:n käy.
Muistaakseni v-one rrr:n servoseiverin osien(jotka on samat kuin evolvan) mukana tulee tuo evolvan luukku.
Sorry ot.
-
Ok. No poblemo :wink:
-
Pientä fiksailua autoon..
Foampuskuri soviteltu koria vasten
Radioboksi
Korinkiinnikeet takana
Lipo vastarin akku (isompi kapasiteettinen)
(http://www.snrt.net/BMT/news/4.JPG)
(http://www.snrt.net/BMT/news/5.JPG)
(http://www.snrt.net/BMT/news/1.JPG)
(http://www.snrt.net/BMT/news/3.JPG)
(http://www.snrt.net/BMT/news/2.JPG)
(http://www.snrt.net/BMT/news/6.JPG)
-
Laitoin takas 1-vaihteiseksi ja kokeilin rallia tampatussa lumessa pihalla. Kuviorenkaalla aika luistelua vaikka olihan se ihan hauskaa pitkästä aikaa potkasta auto käyntiin ja vetää pienet koeajot.
-
Viritä Mika viritä! Ajan sitten sun ympärillä kasia! :evil:
Nyt on JJ viritetty autoa koko talvi. Odotan innolla päästä haastaa sua Espoon piha-dritingeissä :cool:
(http://www.snrt.net/BMT/news/F12.jpg)
Duunasin etummaiset koritolpat vielä uudestaan ja erilliset puskurille. Nyt on tosi tukeva.
Italiasta on tulossa uutta osaa autoon, puhuvat ns. GT versiosta, en tiedä mitä se tarkoittaa eikä sillä oikeestaan väliäkään tässä kohtaa. Tää vessa on ainakin custom sanan varsinaiseessa merkityksessä.
-
Nyt on taustaraitakin.. :wink:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1MOfpYpIZAU&feature=player_detailpage[/youtube]
-
Let's go meininkiä
(http://www.snrt.net/BMT/news/afcorsa1.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/news/afcorsa2.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/news/afcorsa3.jpg)
-
(http://www.snrt.net/BMT/news/holes.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/news/race.jpg)
-
Joku uusi Italialainen RG/GT auto
(http://www.rcbazar.net/imm_2011/lv1.jpg)
BMT:henkin on tehty uutta palikkaa joka menee sarjatuotantoon (proto kuvassa)
http://www.rcbazar.com/2011album/20110408/slides/aaiCimg3382.html
-
Tätäkin vois kohta rupee alkaa ajaa sisään.
(http://www.snrt.net/BMT/SirioRR.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/F430GT.jpg)
-
Viritä Mika viritä! Ajan sitten sun ympärillä kasia! :evil:
Nyt on JJ viritetty autoa koko talvi. Odotan innolla päästä haastaa sua Espoon piha-dritingeissä :cool:
(http://www.snrt.net/BMT/news/F12.jpg)
Duunasin etummaiset koritolpat vielä uudestaan ja erilliset puskurille. Nyt on tosi tukeva.
Italiasta on tulossa uutta osaa autoon, puhuvat ns. GT versiosta, en tiedä mitä se tarkoittaa eikä sillä oikeestaan väliäkään tässä kohtaa. Tää vessa on ainakin custom sanan varsinaiseessa merkityksessä.
Tarkoittaa siis että pitäis laittaa auto nippuun... Voitais kyllä mennä radallekin pyörimään mikäli kelejä olisi.. Ajattelin ajaa vielä kesän alun vanhalla Orionilla, niin sullakin olisi jotain mahdollisuuksia :wink:
-
Hey JJ!! Äijä palannut talviunilta. Joo mikäs siinä! - laita viestiä. Tarkoittaa siis sitä että pitää oikeesti alkaa ajaa Siriota sisään. No siinähän se menee sitten samalla. Kattelin just aamulla kun kävin harkoissa että Reebok Arenan pihalla Leppävaarassa on paljon uutta ja siistiä asfalttia, tuskin siellä kauheeta ryysistäkään näin kun kiekkokausi alkaa olee ohitse. Täältä Käpyviidakosta kun ei viitsi lähteä maksulliselle radalle asti. Siellä on muuten skettiparkkikin monsuille haha :cool:
-
Pitäis varmaan hommata köyttä tjms. että sais pikkusen rataa hahmoteltua... Täytyy käydä Leppävaarassa katsastamassa paikka. On muuten ainakin yksi Gt2 lisää on tulossa mukaan kaahaamaan...Olisikohan muita? Vepsäläisen piha kehä3:n varressa toimii myös, mutta tietysti aukioloaikojen ulkopuolella. Sinne voi tehdä oikein ajajakorokkeenkin lastauslavoista.
-
Loistavaa. Soittele.
-
Pitäisköhän laittaa oikein endurancekisa käyntiin? Toisaalta noi italialaisethan tuppaavat purkaa osansa pitkin penkkoja vai miten se nyt oli? :roll: ..Ratkaisuhan on toki se, että ajetaan hyvän valon aikaan, niin löydetään osat helpommin..heh
-
Pitäisköhän laittaa oikein endurancekisa käyntiin? Toisaalta noi italialaisethan tuppaavat purkaa osansa pitkin penkkoja vai miten se nyt oli? :roll: ..Ratkaisuhan on toki se, että ajetaan hyvän valon aikaan, niin löydetään osat helpommin..heh
haha.. joo renkaan hexi lensi, myönnetään :police:
mutta eipä mennä asioiden edelle kunhan sen saan edes ajoon :grin:
hyvä vinkki! :cool:
-
Sinistä..
(http://www.snrt.net/BMT/sirio1.jpg)
-
Pitäis varmaan hommata köyttä tjms. että sais pikkusen rataa hahmoteltua... Täytyy käydä Leppävaarassa katsastamassa paikka. On muuten ainakin yksi Gt2 lisää on tulossa mukaan kaahaamaan...Olisikohan muita? Vepsäläisen piha kehä3:n varressa toimii myös, mutta tietysti aukioloaikojen ulkopuolella. Sinne voi tehdä oikein ajajakorokkeenkin lastauslavoista.
Entiä haluatteko ajella intiimisti kahden, mutta täältä voisi löytyä pari kuskia myös... Leppävaara sijainniltaan kätevämpi.
-
Mukaan vaan! :cool:
-
Mukaan vaan! :cool:
Näin juuri!
-
Täällä vois olla kanssa yksi suttaaja, jos jossain espoon lähistöllä pörrätään. Pitäis pistää Servot ja sähköt vaan kiinni autoon ensin.
-
pitäskö perustaa nimenhuuto? :grin:
-
pitäskö perustaa nimenhuuto? :grin:
Näin voisi tehdä :tongue: Jos nyt nopeasti laskee, niin ainakin viisi GT:tä olisi jo tulossa... Loistavaa! Onkos muuten kukaan kartoittanut Espoon Ikean parkkipaikan tilannetta? Muitakin mahdollisia ajopaikkoja voi ehdottaa..
-
Ikea on huono, huono asfaltti ja se ei ole koskaan hiljainen.
JJ, ota sä nimenhuuto hoitaaksesi, ok?
-
Siinähän se Sirio ruksuttelee..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oMITxnXoejQ[/youtube]
-
Vaikka pannu kovin tiukka onkin toi suostuu käyynistyy ilman puhallinta näillä keleillä kun vähän tulppaa avaa, joten voin lähteä ajaa sisään vaikka sinne Lepuskiin melkeinpä milloin vain.
-
Vaikka pannu kovin tiukka onkin toi suostuu käyynistyy ilman puhallinta näillä keleillä kun vähän tulppaa avaa, joten voin lähteä ajaa sisään vaikka sinne Lepuskiin melkeinpä milloin vain.
Eihän nit koneita siksi lämmitellä sisäänajossa, etteikö käynnistys muuten onnistuisi vaan pidemmän koneen kestoiän takia niinku tiijät :wink:
-
sekin on totta, mutta toi ei olis kyllä mennyt kuolokohdan yli lämmittämättä. niin vtun tiukka usko pois. aika hemmetin monta kertaa sai yritää tolla boksilla ekaa starttia ennen kuin lähti kunnolla.
kiertareita saa uusia :wink:
-
Paikoista puheen ollen, Otaniemessä kemman, koneen ja sähkön parkkiksilla on tullut joskus sutattua myös GT-kalustolla, sähkön nurkilla enempi. Jäänevät ahtaaksi tosin jos 5 autoa...
-
kävin pyörittelee Leppävaarassa tankillisen.. oli vaan sen verran kylmä ettei houkutellut ajamaan enempää, paikka oli hyvä.
ja niin myös auto - ei voi käsittää kuinka hienosti se nielee tien ja liikkuu kissamaisen pehmeästi. voimaa on. ei lapsille, se on todettava. tuo on tappokone.
laittakaa viestiä kun otetaan uusiksi.
-
JJ vielä kasailee autoaan ja kun saa sen nippuun tässä lähiviikkoina (?) niin mennään pyörähtää jonnekin. Tosin molemmilla on uudet moottorit joten jos radalle asti ei jaksa vääntäytyä konetta sisäänajamaan niin joku mesta mistä saa sähköä puhaltimeen olis plussaa, JJ:llä oli joku mesta tiedossakin tähän. Joten McJonesille ja muille tiedoksi että hetkinen saattaa vielä vierähtää. Nyt taas ei kylmäkäynnistys oikein tuottanut tulosta joten lämmitys tällä uudella Siriolla on melkeinpä välttämätön, muuten tuntuu olevan vielä hieman herran hallussa jaksaako boksi pyörittää vai ei :grin: Välillä jaksaa, välillä ei..pattereistakaan ei ole kiinni, heh. e: Tai sitten mennään vaan vanhoilla moottoreilla ja ajetaan sisään jokus myöhemmin noita uusia. Kertokaa mitä tuumaatte jos on halukkuutta ajamaan.
-
Mulla ei oo vieläkään sähköt kiinni omassa... Kiireitä pitää muutenkin jotta no hätä.
-
:cool: Ajattelin poiketa radalla illalla kuitenkin. Jos vaikka tolla jo sisäänajetulla koneella sitten.. Nähdään
-
Ei kiiruita täälläkään. Ja myös tiukka kone, eli puhallinsähköt ois plussaa...
-
Tattarisuolle ajamaan sieltä...
Siellä on sähkötkin.
-
Tattiksella ajamisessa tulee tunti lisää 1:1 ajamista ja kaikki pois pikkuautoilusta, joten tullaan, kun on aikaa paremmin...
-
Tattarisuolle ajamaan sieltä...
Siellä on sähkötkin.
Eihän sinne uskalla/viitsi/jaksa, siellähän voi olla muita harrastajia. :azn:
-
Älkääs nyt, ymmärrän täysin McJonesin ajatukset, itselläkin pitkälle samat. Siitäkin huolimatta että tänään oli loistava ratakauden avaus omalta kohdalta ja Tattiksen radalla oli 3 vitosautoa ja yksi TP10 samaan aikaan. Itse sain korkattua vihdoin radalla tämän Italian ihmeen. Noin 3-4h tuntia tuli oltua pelipaikalla.
Alku oli aika karmea, jos olisin ollut kisoissa niin varmasti viimeisten joukossa. Päivä/ilta oli kuitenkin niin huikea että sain poistua radalta iloisin mielin, auto todella toimi hienosti. Toki parannettavaa vielä on ja ennekaikkea autossa uskoisin olevan myös potentiaalia siihen. Mutta silti, kovaa mentiin jo loppua kohden ja sai työntää todella hyvällä fiiliksellä. Ja mikä tärkeintä Ferrari myös näytti esikuvaltaan, alusta myötäili hienosti rataa eikä auto ollut mikään tiiliskivi mennessään (tai TP10 :wink:).
Aika paljon tuli värkättyä autoa. Mainittavimmat:
- keulaa alas pikkasen
- taakse tunsaasti camberia lisää (nyt noin ~3 astetta luulisin)
- Orionia 1/2 kierrosta auki krossiasetuksista (pääneula)
- vaihdetta 1/2 kierrosta auki; mikä tärkeintä tämä oma kotitekoinen 2-vaihde -modifikaatio toimi täydellisesti
- välitykset 17/21 --> 15/19 eli pari pykälää lyhyemmäksi
- centax kytkintä auki 3/4 kierrosta
- takavakaaja pois kokonaan (blade tyyppinen)
- etupäässä pikasen haritusta lisää
- takapään ulosjoustoa pois
Erityismaininta mainioille Sweepin renkaille. Näyttää olevan myös hyvä kulutuskestävyys.
Centaxin painelaakerin osalta jäi myös kotitöitä (hajosi 2 kpl); juttelin Ollinmäen kanssa ja luulenpa että ollaan jäljillä jotta saadaan se kestämään. Upea fiilis joka tapauksessa.
-
Juttelin RCmodelstore Pasqualen kanssa, uusien osien lisäksi suunnittelevat myös vaihdetta autoon. Tämä tietysti helpottaa ajamista isommilla radoilla ilman että vaihde pitää rakentaa itse "skrätsistä".
stiamo infatti pensando ad un kit per la 2 velocità
-
Noi Racers shopin kokeeksi hankitut Sweep GT kuviorenkaat olivat siis todella hyvät! 45 seos kyseessä.
Voin suositella helposti!
Täytyy myös testata näitä, mielenkiintoinen mahdollisuus/uutuus GT kumirengasvalikoimaan.
Kuulemma todella auttavat pitämään perän kyydissä entistä paremmin --> pääsee kovempaa. Ei varmastikaan tule yllätyksenä kun kuvaa katsoo:
(http://ipanemasports.com/images/Ipanema%20Front%20and%20Wide%20Rear%20GT%20Racing%20Slicks.jpg)
Ipanemassa ongelma vaan on pikkasen korkea hinta tänne asti tuotuna.
JP Nitrolla on kuitenkin jo aiemmin tuotua slicksiä edelleen saatavilla. Toimii kesäkuumalla!
-
Sen verran oli aikaa nysvätä että nyt on autossa buggy 3-pala kytkin joka tarkoittaa sitä että se on ainakin huoltovapaa --> ei ikäviä keskeytyksiä ja kalliita painelaakereita. Toki se ei ole samalla tavalla säädettävä kuin centax ja en epäile etteikö sitä saisi myös luotettavasti toimimaan, tuleepahan tämäkin nyt kokeiltua ja jos auto edelleen liikkuu tyydyttävästi niin saattaa todennäköisesti jäädä paikalleen.
Ainakin nopea katutestaus tuntui ihan hyvältä, mutta radallahan sen sitten vasta näkee kuinka se toimii ajotilanteessa. Samaa kytkintä käytin IGT:ssä ja kyllähän se eteenpäin autoa kiikutti, koskaan ei ollut mitään ongelmia.
Huomenna saatan käydä radalla testaamassa.
(http://www.snrt.net/BMT/vs058.jpg)
-
Paino on muuten 3555gr ajokunnossa tankki tyhjänä ilman ponderia, nimh akulla. Joten mistään keijukaisesta ei ole kysymys, ihan normi GT auton luokkaa vai mitä.
-
joo, mun DM1 on samaa luokkaa painoltaan
-
niin just ja IGT on joku 3,6-3,7kg
toki molemmista DM1 ja IGT saa kyllä huomattavasti kevyempiä halutessaan mutta se ei tule ilmaiseksi
-
Vähän kuvia ajon jälkeen renkaista jne. Etu- ja takarenkaat on vaihdettu päittäin ennen seuraavaa ajoa.
Nyt kun on saanut kokemusta näitä italialaisista (ja tänään ehkä taas lisää) niin vaikuttavat hyviltä peleiltä! Ovat vaan vähän erilaisia kuin mihin itämaan ja amerikan suunnalta on totuttu. Vähän karumpia mutta toisaalta aika vankkatekoisia ja säätömahiksia riittää.
(http://www.snrt.net/BMT/100511/1.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/100511/2.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/100511/3.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/100511/4.jpg)
-
Semisti OT, mutta mitähän näitä muita "outlaw"-GT8 laitoksia olisi hyvin saatavissa? DM-1 kävi ulkoilutuksessa, ja vaihtoon on menossa ennen kisailuja ilmanputsaria, pohjalevyä, koria, kytkintä ja jarruja, joten melkein voi harkita uutatkin autoa. Ja sikäli jos parkkiskisoja olisi, myös nykyiseen GT8-sarjaan "kisalailliset" kiinnostaisi.
Mika, vertailitko (oletko vertaillut) autoa muihin RG autoihin? Luuletko, että järjestyy kisoja autoille, jotka ei mahdu GT8-sääntöihin?
Hobbytech olisi keppivetoinen, mutta RTR ilmeisesti vaihteeton, joskin edustus löytyi si Suomesta...
-
Moi
tänään vähän vertailtiin radalla ja Pietro (+Hoke) DM1:llä oli nopeampi kierrosajoissa (suoralla oltiin samoissa, ainakin minulla lyhyt välitys), hänen autonsa oli paremmin hallinnassa kun taas minulla ei, mutta se johtui mun iskareista - olisi pitänyt huoltaa ne ennen radalle menoa, ovat auton heikoin lenkki ;-)
Ei ollut öljyjä matkassakaan, ja tällä kertaa en niinkään keskittynyt alustaan vaan uuteen kytkimeen, kun vaihdoin centaxin tilalle krossikytkimen.
Hienosti toimi kytkin, ehkä jousi voisi olla tosin 1.1 eikä 1.0mm kuten nyt. No se selviää kun kokeilee.
Samalla meni moottorin säädöt uusiksi ja kun vielä sähläsin vanhan tulpan kanssa viime kesältä, niin tovi meni ennenkuin alkoi toimia tulpan vaihdon jälkeen halutulla tavalla. sitten se puoli alkoi olee kunnossa niin vastarin akku loppui ja kello oli 19:30 joten tuli kotiin lähtö :grin:
Mutta siis alusta oli iskariöljyjen puutteessa aivan liian löysä. Ne pitää duunata kuntoon ennen seuraavaa sessiota ja paksummilla öljyillä. Nopea juttu ei siinä mitään mutta tämänpäiväisiä ajoja ei kannata noin muuten kauheesti tuijottaa, nopea tämä RG auto on joka tapauksessa ja suunnanmuutoksissa hyvä jne. Hyvä fiilis vielä siis, erittäin hauskaa oli vaikka ihan lapasessa ei pysynytkään tällä kertaa. Uskon että siitä saa todella hyvän vielä. Tänään piti vaan tykittää ja katsoa alkaa mikään mättää, no eipä kuitenkaan. kuuladiffit ja muut alustakomponentit ovat varsin hyvää tavaraa, muita ongelmia ei syntynyt, paitsi nämä iskarit.. no ehkä paksummilla öljyillä niistäkin saa pelikelvot.
Modelstorelta tulee uudet iskarit kesän aikana yhdessä muiden osien kanssa ja tuo uusittu kokonaisuus on varsin kiinnostava. http://www.rcbazar.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1250
Mielenkiintoinen havainto myös, että kytkimen vaihto myös madalsi auton pakoääniä, koska kierrosalue selkeästi muuttui. Eli Centax vielpä hyvin löysälle säädettynä oli paljon äänekkäämpi.
Muista radalla olleista GT autoista ei tainnut olla vastusta, IGT ja DM1, mutta niiden tilanteesta sen kummemmin en tiedä. Ehkä sielläkin oli jotain häikkää tai kesy kone tmv.
Säännöistä ja kisoista muissa topikeissa, Open kisalle pitää ensi löytää sopiva päivä ja itse en ole sellaista oikein löytänyt. Tässä suhteessa saa auttaa ja katsotaan sitten siltä pohjalta.
Muita RG autoja on tosi lukuisia tosi hienoja esim. Fastrace R10 tjsp. Mutta BMT on sillä lailla hyvä että Modelstoren Pasqualen kanssa olen jutuissa ja hän on vähän miettinyt vaihdettakin siihen vaikka ei sallittu Italiassa näiden mun juttujen pohjalta --> tehdasvalmis vaihde. Ja BMT, tämä alkuperäinen malli ainakin, on edullisimmasta päästä mitä kisavehkeisiin tulee.
Mutta en epäile etteivätkö omat modaukset, kuten tämän mun Evolva vaihde, onnistuisi mihin tahansa muuhunkin RG autoon. Hienosti toimi vaihde tänäänkin ja oma suolansa siinäkin :wink: Käsityötä, heh
Tässä jotain nopeasti naputeltuna. Täytyy tehdä oikein isompi juttu jossain vaiheessa, kunhan on päästy vielä hieman pidemmälle asioissa.
-
Se mitä ehdin kyseistä autoa radalla vilkuilemaan niin mun silmään tuo setuppi pompotti aikalailla.
Eli alusta näytti liian jäykältä.
Kenties jousi liian jäykkä tai jotain.
Ainakin jos jäykempää öljyä iskareihin meinasit niin sillon varsinkin jousta pehmeemmäks tai muuten menee jo överi tönköks.
Sen takia se Pietron auto on aika smuutisti tiessä kiinni, koska alusta on kuitenkin aika pehmeä...
Itseasiassa sitä tullaan vielä hivenen pehmentämään kun tällähetkellä tassut irtoaa pateissa.
Vai onko sulla autossa turhan vähän ulosjoustoa?
Kevyesti se lähti mutkasta ulos... Selvästi kovempaa kuin honkkari...
Onko auto lie selvästi kevyempi, vai johtuiko moottorista joka honkkarissa oli kisalaillinen ja sulla ei.
Ps: ei ihan tähän topikkiin sinäänsä liittyvää, mutta oli mielenkiintoista huomata miten INS boxilla varustettu Orion piti kovempaa ääntä kuin krossifilsullinen kisalaillinen Werks.
Pilleissä tietysti ero... mutta tämä oikeastaan edelleen vahvistaa käsitystäni siitä että tuo INS ei kovin kummoisesti ääniin vaikuta.
-
Jep, INSBOX ei auta ääniin yhtään. Olen kanssasi samaa mieltä.
Iskareissa ei ollut öljyä takana kuin nimeksi, avasin yhden kotona. Oli päässyt öljyt korkin alta karkuun.
Lähdetään siitä ja sitten taas katsotaan lisää muita juttuja.. Vakiojousi on tosiaan jäykkä.
Viime kerralla tein säädöt kun rata ei ollut pidotettu ja nyt oli, aika iso ero oli siinäkin.
Mutta kiitos vinkeistä, katson niitä lisää.
Pannu oli vähän tiukempi Orion US Spec. Mutta eihän tuo Werksikään mikään nuhapumppu ole.
Auto painaa 3555g tankki tyhjänä Sweepin renkailla.
-
heh heh, taisin muuten mika muistaa väärin oman auton painon, noi specit taitaa päästä kevennettynä sinne 3.5 kg:n kantturoille kun taas toi mun lousku oli noin 4.2 kg ensin josta oon saanu vajaa 200 g painoa alas...
-
Jep, INSBOX ei auta ääniin yhtään. Olen kanssasi samaa mieltä.
Iskareissa ei ollut öljyä takana kuin nimeksi, avasin yhden kotona. Oli päässyt öljyt korkin alta karkuun.
Lähdetään siitä ja sitten taas katsotaan lisää muita juttuja.. Vakiojousi on tosiaan jäykkä.
Viime kerralla tein säädöt kun rata ei ollut pidotettu ja nyt oli, aika iso ero oli siinäkin.
Mutta kiitos vinkeistä, katson niitä lisää.
Pannu oli vähän tiukempi Orion US Spec. Mutta eihän tuo Werksikään mikään nuhapumppu ole.
Auto painaa 3555g tankki tyhjänä Sweepin renkailla.
Jeps... jäykkä jousi ja tyhjä iskari... ei ihme että näytti vähän pompottavalta.
Rata oli nyt sekunnin nopeampi kuin viimeksi kun radalla olin.
Eli nyt pääsin parilla vajaan tankillisen testaamisella alle 21 sekunnin läppeihin.
Ei se werksi juu mikään ihan nuhapumppu sekään ole, mutta eron sun autoon näki helposti.
Sulla kiihty suoraan sanottuna poskettomasti nopeemmin.
Eli sulla oli varmaan lyhyt välitys + kireempi ja korkeammalta kiekuva kone joka hyödynsi lyhyempää välitystä paremmin kuin Werksi noita pitkähköjä välityksiä jotka taas on pakko olla että suoralla edetään.
Vähän meinaa välitykset olla hankalat sovittaa näille koneille ja radoille.
Kakkosen kun tarttis olla vielä vähän pidempi että kone ei vingu täysillä kierroksilla kolmasosa suoran jälkeen... Ja taas ykkösen tarttis olla karvan lyhkäsempi että nää koneet jotka ei ole ihan niitä kireimmän pään vermeitä, kiihtyis ripeesti näillä painoilla... Tosin sitten menee ykkösen ja kakkosen väli taas turhan isoks.
Hienosti kisakiree krossipannu kyllä naukuu ja liikuttaa... vielä kun laitat vähän pidemmät välitykset niin ton laitteen saa kulkemaan hyvin ripeetä tahtia.
-
Ok!
Ton Evolvan vaihteiston hyvä puoli kyllä on että välityksiä on kattavasti.
Päärattaita 44/45 ja 48/49/50 sekä pinjoneita 15/16/17 ja 19/20.
Joten noista kyllä pitäs löytyä sopiva. 16/20 on kokeilematta, ja tuolloin päärattaassa vois ykkönen olla 49 (nyt 48/44) ja sitten vielä yksi mahdollisuus 15/20 pinjonissa.
JJ, kaksi settiä Ipanema "wides" takarenkaita tulossa Jeffiltä, hänellä ei nyt ollut enempää käsillä, menekki jälleenmyyjille on ollut kova. Tilaan lisää jos toimivat. 40 shore.
Sikäli mielenkiintoinen uutinen ROARilta, Steve Pond, pressa, liittyen noihin leveisiin takanakkeihin:
Yes, I've been making some progress on the rules. I apologize that they haven't been released yet. I'm trying to tackle many issues that I think are very important, this being one of them, but it's tough to balance it all at once. Just to put one issue to rest, there's no validity to the rumor that ROAR will not allow the wider rear tires. I think the wide tires are a positive development for the class in providing enough traction for the rear of the cars, which have always had a degree of over-steer and rear tire degradation, that they're finally a little easier to dial in.
-
Loistavaa Mika! :cool:
-
Hobbytech olisi keppivetoinen, mutta RTR ilmeisesti vaihteeton, joskin edustus löytyi si Suomesta...
Jos jengillä on kiinnostusta niin varmasti jonkinlainen edustus saadaan Suomeen kyllä.
Mutta toisaalta kamat kulkee Italiasta nopeasti ilman extra tulleja ja alveja ja välistävetoa, niillä on varsin hyvät verkkokaupat (esim. rcmodelstore) ja palvelu luotettavaa, kokemusta on, maksut hoituvat turvallisesti paypalilla..
joten eipä tässä euroopan sisällä pitäis kauhean isoa kynnystä olla. olen tehnyt itse useita tilauksia, homma on toiminut :police: ollaanhan me EU goddaääm! :grin:
-
Otin tuossa iskareita laittaessa alu vetarin käteen, onpa kevyet ja ei kulumaa lainkaan! Etu iskarit täysin kunnossa, takana sen sijaan puoli tyhjät. Nyt 1k öljy tosin tuntuu vähän ohuelta 2k olis parempi
-
Italian Pasqualea (omistaa BMT:n oikeudet) nauratti kun kerroin että olen nimennyt tämän 2-vaihteisen BMT 082 malliksi :cool:
Jenkeistä ovat wide takanakit tulossa, hinta ei ollut paha suoraan Ipanemalta jälleenmyyjä hintaan. Ihan kiva päästä JJ:n kanssa kokeilee vaikka en uskokaan vielä että niillä tulee ajeltua pidemmän päälle. Ovathan ne varmasti komean näköiset.
Oli kyllä hauskaa panna linkussa menemään tällä viimeksi radalla vaikka puoli tyhjillä takaiskareilla menikin ajoittain linkussa ajo hieman överiksi (ja perä irtosi). Aika sellasta agressiivista ajoa pystyy tällä repimään ja vaikka ei aina olis nopein tapa, niin ihan helvatan hauskaa, tosin renkaitahan se syö.
-
Muutama räpsäys uusista Ipanema "wide" taka slickeistä.
(http://www.snrt.net/BMT/wides/2.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/wides/3.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/wides/1.jpg)
En tiedä miten toimii meillä, mutta svenssoneilla näyttää ko. nakeilla IGT keulivan..
(http://smokingwheels.files.wordpress.com/2011/05/img_12455.jpg)
-
Tossa vielä Ipaneman korin kanssa..
(http://www.snrt.net/BMT/wides/4.jpg)
Odotettavissa 90 km/h lähiaikoina.
-
Sen verran ehdin radalle että Sirio RR:stä sain ajettua 1,5L läpi
Nyt alkaa peli kulkea!
Edellisestä poiketen ajoin BYSMin Lambolla, toimii! Aivan loistavan oloinen koppa ja näyttää hyvältä.
Ajoin kerran mekkaus suoran aitaan ja pari kertaa kantista katolleen, ei tuntunut missään.
Ajokelejä odotellessa!
Vai mitä tykkäsit TheArska? :cool:
Olen muuten saanut nuo iskarit toimimaan. Ei enää öljyjä pihalle. Jonkin verran jäykempi öljy on myös auttanut asiaa.
-
Vai mitä tykkäsit TheArska? :cool:
Joo, vaikuttihan se nopealta ja muutenkin asiallisen oloisesti etenevältä peliltä, vaikka säätöjä ei ilmeisesti vielä ollut paljon hierottu ja radan olosuhteetkin oli mitä oli. Pienellä säädöllä ja paremmalla pidolla varmasti kova peli menemään. Hieno auto kaikin puolin.
-
Joo, vaikuttihan se nopealta ja muutenkin asiallisen oloisesti etenevältä peliltä, vaikka säätöjä ei ilmeisesti vielä ollut paljon hierottu ja radan olosuhteetkin oli mitä oli. Pienellä säädöllä ja paremmalla pidolla varmasti kova peli menemään. Hieno auto kaikin puolin.
+1
Kiitti! :cool: :wink:
-
Pasquale RC modelstoresta vinkkas tästä uudesta Sirion RSV Centaxista, joten tilasin kokeeksi autoon
http://www.rcmodelstore.com/catalog/product_info.php?products_id=7731
Katotaan miten toimii.
-
Olipa taas hienot ajoiltamat Espoossa! Uudet Ipanema wide slicksit toimivat hienosti BMT:n alla.
Oispa kamera ja kuvaaja jotta sais videokuvaa, sen verran hurjaa menoa! :evil:
Tässä pari still kuvaa, auto ei kyllä enää näytä noin puhtaalta, on nimittäin renkaan kuvaa kyljissä jne. Alkaa näyttää kilpa-autolta :grin:
(http://www.snrt.net/BMT/wides/101.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/wides/102.jpg)
edit: Pannaan pari after party kuvaa vielä.. hyvin kestää hihnaveto.. ja ETRAsta saa uudet hihnat alle viiden euron hehe.. no ei ole tarvinnut vielä edes ajatella.
(http://www.snrt.net/BMT/wides/103.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/wides/104.jpg)
Ainiin, meillä on pari pomppua siinä baanassa, on hienon näköistä kun auto lentää välillä neljä rengasta ilmassa ja kun takarenkaat nappaa kiinni niin keulii.. ei voi väittää menoa tylsäksi hyvällä tahdollakaan.
Yksi virolaisäijäkin ihmetteli meidän miniskabojen yhteislähtöjä toista tuntia hehe...
Tilaa on vielä, YV:tä peliin jos haluaa mukaan, kaikki käy kunhan on nopee :cool:
Uusi Sirion Centax ei ole vielä tullut mutta tää nykyinen Centaxkin on pelannut nyt ongelmitta. 16/20 välitys pinjonissa näyttää ja tuntuu just passelilta, buggy kytkimen kanssa ei toiminut, oli liian laiska, nyt mennää kovaa.
-
Sirion 2013 putki tulossa autoon, pitäisi olla todella sairas teho. Sillä ei kai saa enää ajaa oikeissa kisoissa, liikaa ääntä --> enemmän tehoa. Katsotaan. No ei haittaa äänet parkkiksella kaukana asutuksesta :tongue:
Ja nykyiseen 2058 pilliin tuli jo klommokin :sad:
Valitettavasti teho syö myös kakkua joten 125ml tankki alkaa kohta olee aika pieni, täytyy kääriä letkua autoon ja pari lisäsuodatinta ??
Ipanemalta tulossa lisää leveitä takanakkeja ja etummaisia otettiin kaveriksi JP-nitroracingiltä, nyt vain 15€ pari. Ipanemalta jenkeistä otetaan myös Warrior koreja lisää.
Muita hankintoja Future R/C:ltä ilmansuodattimia ja Racersshopilta lisää Sweeppejä, etenkin kollegat haluavat niitä testata ja itsekin tykkäsin niistä hurjasti. Pitoa heti startista alkaen.
Modelstoresta odottelen uudenmallista Sirion Centaxia testiin (vaikka nykyinenkin toimii kyllä hyvin) ja kiertaria STi:hin, olis varmaan hyvä vaihtaa 5L kohdilla niin ei tule yllätyksiä.
Komea vko menossa kelien puolesta, pelivälineitä kuluu... :cool:
Jos joku haluaa ilmottautua messiin parkkisajeluihin niin YV:tä saa laittaa, noista pelivälineistä voisi olla siivutettavaksi muillekin. Nyt meitä on neljä jamppaa, joista tähän asti 3 on ollu paikalla joka kerta, neljättä vielä odotellaan (ja aikataulut saadaan sopimaan hänellekin). Tämähän on kuin vuosituhannen alussa, paluu juurille :grin: :grin:
Erona vaan: Superten FW04 --> BMT 082 eli auto pikkasen isompi ja nopeempi, mutta ei se silloinen OS 15 RX eli .15 kone isolla lohkolla ollut sekään mikään nuhapumppu (pitkäiskuinen kai siis?). Silloin ei vaan alustan säätämisen päälle tajunnut mitään vaikka oli pivot ballit siinäkin ja kaikki. Oh boy. No on se haussa vieläkin.
Kuva vuodelta 2003, silloinen Kyosho FW04 HPI:n Lambon korilla
(http://www.snrt.net/013.jpg)
Siinäkin oli leveemmät nakit takana kuin edessä. Piti vaan liimata itse jota onneks ei tarvii enää tehdä.
Täytyy koittaa taas kohta sinne radankin suuntaan ettei kokonaan unohdu.
-
Olipas taas hyvät parkkiskapinat, ajettiin pitkälle yli kymmeneen illalla loistavissa puitteissa.
Olin laittanut lisää jäykkyyttä iskareihin, suoralla meni kovaa mutta ei kääntynyt kurveissa. IGT2 :t meni ohi vasemmalta ja oikealta! Etenkin Tonin Audi oli kuin liimattu.
Ajettiin 5 minuutin kisoja, mun poika Miksu otti meille aikaa. Olikin tiukkaa, ajaminen alkoi tuntua jo ihan kilvanajolta :cool: :cool:
Pari autoa kun vielä lisää niin johan alkaa olee meininkiä! Mulle voisivat halukkaat ilmottautua mukaan. Se olis oikein mukavaa. Merkillä ei tosiaan väliä, taas nähtiin eilenkin. Se mikä ratkaisee on kuski ja setuppi.
Itse mekkasin autoa vielä pitkälle puoleen yöhän jälkifiilikissä :grin: Laitoin uudet öljyt iskareihin ja irrotin kierteilleen juuttuneen heksin (huomasin vasta kotona asian). Onneksi on varaosa auto mistä ottaa näitä taistossa menneitä osia vaikka tosi vähän on mitään mennytkään.
Takadiffi pitää vielä rakentaa uusiksi, jos sais vähän herkkyyttä lisää. Etummainen on erittäin hyvä mutta taaimmainen ei ihan.
-
Ajetun 5L jälkeen vaihdoin STi RR moottoriin kiertarin.
Noista polttoaineista puhutaan kaikenlaista mutta olipa hienot maisemat kun kone kiilteli ja männän päältäkin oli kirkas, karstaa ei ollut yhtään. Ja kovaa tolla on menty.
Polttoaineena Modeltechnics 25% Big Bang ja Sirion alkuperäinen tulppa vielä.
Hienot osat moottorissa, kaikki numeroitu ja hienot laser logot joka paikassa :cool:
No olipa vähän negaakin. Pakoaukon puolella oli päässyt jotain skeidaa sisään ja männässä ikävä jälki. Mäntään on kaiverretty 3 uraa "rengasta" ja tosta kohta ne on aikalailla menny, nyyh :cry:
Sen sijaan syltyssä ei näy just mitään.
Ei tota ajaessa vielä ole huomannu, tehoa on enemmänkuin lääkäri määrää, mutta voihan se jossain vaiheessa alkaa näkyä. Täytyy vaihtaa syltty+mäntä setti sitten talvella jos sinne asti kestää ja eiköhän se näillä ajomäärillä kestä kuitenkin.
Uusi Sirio Centax kytkin tuli samalla uuden kiertarin kanssa, pitää laittaa asennukseen ja katsoa miten se pelaa.
-
Perhana - hieno kytkin mutta vauhtipyörä on isompi kuin aiemmissa ja ottaa kiinni jarrulevyyn mun BMT:ssä, ei auta vaikka kuinka shimmais ees taas. (Mun BMT:ssä siksi että siihen on itse modattu vaihde ja moottoria siirretty hieman sivuun normaalista)
Joten jos haluaa kokeilla, niin -20% ovh 63€ ==> 50€ + toimitus (tai nouto)
Laittaa YV:tä, kiitos
(http://www.rcmodelstore.com/catalog/images/ir-rsv.JPG)
Olipa kiva käydä kokeilee Hyvinkäällä! Pikkasen oli liukasta kun oli aika viilee baana jne.
Mutta hienosti sopi Rally GT sinne Lambon korilla! Ei Warriorkaan ollut huono, mutta jotenkin tuo Lambo taittui vielä nätimmin noissa Hyvinkään tiukoissa kurveissa.
Jäi ajo aika lyhyeks, joten kauheesti ei ehtinyt säätää autoa sinne, mutta toisen kerran lisää :cool:
Baanalla on mukava vihreä ja rauhallinen ympäristö, siellä on kiva harrastaa! Ti,Ke,To 16-20 kaikki luokat!
-
Syksyllä ounasteltiin että alumiinisilla (tai mitä lie kevytmetalliseosta ovatkaan) ei tekisi mitään, mutta yllätykseksi kulumaa ei ole yhtään. Eli pätee sama kuin auton kaikkiin osiin: kuuladiffit, hihnat ja vetarit - kestävät todella hyvin ajoa eikä vaihtamisen tarvetta ole ilmennyt vaikka takadiffin teinkin uusiksi ja siitä tuli parempi kuin tuolla ekalla kerralla (pitäs purkaa se eka ja tehdä myös uusiksi).
Tajusin myös kääntää takaiskaritornin toiselle puolen kiinnityspisteitä niin nyt eivät vaihteen rattaatkaan rajoita enää takaiskarin kallistuskulmaa vaihteen puolella.
(http://www.snrt.net/BMT/rear_tower.jpg)
(http://www.snrt.net/BMT/rear_shocks.jpg)
-
On kyllä erittäin teknisen näköinen pirssi. Propsit sille :)
-
Joo, kuitenkin erittäin yksinkertainen huollettava. Ei häviä buggyille tässä suhteessa ja säädöt ovat monipuolisemmat. Tietysti kun säätökohteita on enemmän niin sitten pitää vähän ainakin yrittää tietää mitä tekee, muuten säätää helposti itsensä ulos radalta :wink: Mutta se vaan pitää homman mielenkiintoisena :laugh:
-
"The LEGENDARY" Sirio 2013 ratapilli saapui tänään, kiitos rceet.net :lle
(http://www.snrt.net/BMT/2013.jpg)
-
Kuten tossa GT autoilu topikissa mainitsin niin tosiaan BMT:stä on tulossa uusi versio "GT" ja optiona siihen vaihde, Pasquale iracingiltä sanoi myös miettivänsä ehdotustani pidemmästä pohjalevystä, jolla saataisiin sopimaan enemmän skaalanmukaiset GT2 korit. Nähtäväksi jää ottaako ajatuksen tosissaan.