RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Noxious - 02.05.07 - klo: 15.25

Otsikko: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Noxious - 02.05.07 - klo: 15.25
Elikkäs CEN:in uutuudesta kokemuksia/vinkkejä tänne ja toki kaikkee muutakin höpinää :smiley: Itselle tämä on toinen polttisauto, edellisestä on niin pitkä tovi että tämä tuntui sopivalta hinnaltaan ja ominaisuuksiltaan näin tavallaan taas aloittelijalle. Ensimmäinen käynnistys onnistui alle viiden minuutin kaikkineen niin tämä jo loi hyvän fiiliksen kun vertailee ex Thunder Tigeriin  :laugh:

Oma pirssi nykyisessä kuosissa... saanut lisävarusteiksi kuulalaakerit pyöriin (muuten voimansiirto on täysin kuulalaakeroitu valmiiksi), puskurin/pohjapanssarin keulaan (peräänkin tulee kun kerkeää), pienen pakoputken jatkeen ja lämpösuojan korille  :tongue:
(http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_MG10TR-004.jpg)

Lähikuva pillinpäästä:
http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_MG10TR-005.jpg (http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_MG10TR-005.jpg)

Ainut miinus tähän mennessä, että kytkinkello meinasi lahota.. vaan se oli helppo korjata. Elikkäs itse kello irtosi hammarattaasta, korjasin sen lyömällä piikillä kuvassa näkyvät rattaanhampaat läjään:http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_MG10TR-006.jpg (http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_MG10TR-006.jpg)
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: salde - 03.05.07 - klo: 10.43
Kokemusta nyt ei kovin paljoa ole vielä autosta kertynyt.
Hieman juttua löytyy täältä (http://blog.salde.net/index.php?op=ViewArticle&articleId=48&blogId=1)

Löytykös tuohon ihan lisävarustelistalta muuten tuo laakerointisetti renkaille?
Vois itekkin vaihdella nuo liukulaakerit pois kun tuppaa olemaan heti alkuunsa jo väljät ;)
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Noxious - 03.05.07 - klo: 13.28
Hmm.. en tiiä mistään lisävarustelistasta  :smiley: ihan irtokappaleina kumisuojattuja 5x11x4 laakereita kävin JR:stä hakeen.

Kelit on tosiaan nyt vähän vastaan, eilenki kerkesi vaan pari tankkia körryytellä ku tuli jo vettä niskaan. Alkas olla auto jo valmis tositoimiin vaan... noo pitää leikellä taaksekin tuo pohjapanssari ja ehkäpä iskarinsuojatki sais värkättyä.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: tuplaesa1 - 04.05.07 - klo: 18.50
Hommasin itsellekin moisen pirssin, sen stadium mallin.
Ihan kelpo peliltä vaikuttaa, ei tarvinnu mitään säätää ku ottaa auto laatikosta, akut paikalleen, löpöt tankkiin ja ajamaan. Se Skyion radio on hyvä!
Vaikuttaa aika kestävältä vehkeeltä, en oo säästelly kyllä tippaakaan tuota ja kärrynpyöriä on vedetty vaikka miten.
Ei tosta mitään saa näköjään rikki.. :)
Kirjottelen enemmän kunhan kelit tosiaan sallii. Mutta MG10 vaikuttaa erittäin laadukkaalta peliltä, hintaisekseen.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Noxious - 06.05.07 - klo: 17.01
Jeh täälläkään ei oo mitään vielä hajonnut. Voltteja on tehty etukautta kierien ja sivuttain  :smiley:. Säätelyssä on tosin pääasiassa menny ajelut, nyt vaivaa sammuilu välillä varottamatta (tulppaa olen kokeillut vaihtaa). Meinaa myös ylikuumentua vaikka samalla myös tuntuu vieläkin olevan rikkaalla alkaa tyhjäkäynnillä röpöttään ja sammua. Pitänee lämpömittarin kanssa testailla nii on varmempaa tuolla vesi/sylkitestillä nyt menty. Tyhjäkäynnillä ei näy savua, mutta isommilla kierroksilla ja täysikaasulla.. onko OK??

Mutta niin voisko joku kattoa neulojen tehdasasetukset tai mitkä nyt toimivat, nii lähden uudestaan niistä liikkeelle. Niin ja tulppana minulla Rossi R3 (medium) entäs muilla?

Okei rauhotuin hetken ja kävin tässä illanpäälle pärräämässä. Pistin reilusti rikkaalle, vaihdoin R2 tulpan ja säätelin siitä laihemmalle, niin taidan nyt olla aika lähellä oikeaa.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: neggu - 06.05.07 - klo: 21.18
Aattelin itekki ostaa tommosen mg10 mt auton ekaks autoks..
onko vinkkej mitä kannattas suoraan ostaa mukaan muutakun noi rengaslaakerit?
ja tai tarvisko mitään vaihtaa parempaan ?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: salde - 06.05.07 - klo: 21.41
Aattelin itekki ostaa tommosen mg10 mt auton ekaks autoks..
onko vinkkej mitä kannattas suoraan ostaa mukaan muutakun noi rengaslaakerit?
ja tai tarvisko mitään vaihtaa parempaan ?

Laakerien lisäksi varmaan parempaa filtteriä kaasariin.
Itse ainakin laitoin G70331 Cenin filtterin.

Tietty kun ekaa autoa oot ostamas ni tarvit starttisetin mistä löytyy ainakin hehkulaite, tulppa-avain ja tankkauspullo, tarvit myös polttoainetta. Itse ainakin ajelen 15% cool powerilla.

Akkuja 4 kpl autoon, mielellään Ni-MH ja kapasiteetiltään yli 2000mAh,
Akkuja 8 kpl radioon, tässä voi käyttää Ni-Cd kennoja ja kapasiteetiksi riittää hyvin jo 800mAh.
Tietty vielä kunnon laturi joka lataa molempia kennotyyppejä ja osaa tunnistaa koska lataus tulisi lopettaa, ettei tarvitse itse kellosta kytätä aikaa koska akut ovat täynnä.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: tuplaesa1 - 07.05.07 - klo: 10.48
Mäkin ajan tolla 15% Coolpowerilla, tuppaa käymään tosiaan aika kuumana. Rossin R7 tulppa auttaa siihen kuumana käyntiin, ajattelin laittaa vielä yhden tai kaksi kansipahvia että sais lämmöt laskeen.
Inframittaria ei ole täälläkään.. :( säätö vaikeaa.

Neggu, sanoisin että auto toimii melkein parhaiten aloittelijan käsissä nitrottomalla Coolpower FAI polttoaineella, ei taatusti ole ylikuumenemis ongelmia ja sitä ei tarvi pelätä että suorituskyvyssä tarvisi tinkiä, tuolla koneella ei huomaa ajossa onko tankissa nitroton löpö. En usko tehoerojen olevan kriittisiä. 15% nitroa en ainakaan suosittele, 10% vois ehkä mennä, paras vaihtoehto kuitenkin FAI, koska on halvempaa ja sisäänajossahan se eka gallona melkeen menee.

Noxious: seosruuvi on 2,5 kiekkaa auki tehtaalta tullessaan, tyhjäkäynnin seosruuvi n. 0,5mm kaasarin rungon sisällä, 45 asteen kulmassa. got it?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: salde - 07.05.07 - klo: 12.45
Noxious: seosruuvi on 2,5 kiekkaa auki tehtaalta tullessaan, tyhjäkäynnin seosruuvi n. 0,5mm kaasarin rungon sisällä, 45 asteen kulmassa. got it?

Mulla tuo ei ollut kuin 1,5 kierrosta auki pakasta vedettynä.
Taisin lähteä 2,5 kierroksesta sisäänajaan mikä on tosi rikkaalla ku öljyä lentää tyhjäkäynnillä melkosen paljon putkesta pihalle ja savuttaakin aika reippaasti.
Nyt mennään jossain 1,5-2,0 kierroksen välillä ja tuntuu jo olevan hieman lähempänä oikeaa, luultavasti ainakin mun MG10:lle tuo 1,5 on aika lähellä oikeaa sisäänajon jälkeen, mistä voi hienosäädellä sopivaksi ;)

Tässä pitää nyt muistaa että jokainen motti ja kaasari on yksilöitä ja hyvinkin voi olla tuo kierros eroa kahden kaasarin välillä.

Tyhjäkäynnin seosruuvi on melkolailla samoilla mullakin, siihen en oo vielä koskenut ollenkaan kun tuntuu olevan aika kohdallaan valmiiksi. Tuntuu olevan tosi jäykkäkin säätää sitä, liekkö sit niin tiukka tiiviste siinä.

Tulppana vielä tuo alkuperäinen kun vielä mennään sisäänajon loppuvaiheita ;)
Pakissa on kyllä mukana ollut rossin R3 vaihdettavaks hetiku tuo sisäänajohehku "kilahtaa"
tuo rossin R3 pitäisi olla vielä kylmä tulppa, joten hieman epäilyttää että kuinka laihoilla sitä oikein ajellaan ;)
Inframittari näyttänyt semmösiä 100C lukemia, 120C lienee se oikea käyntilämpötila.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: neggu - 07.05.07 - klo: 22.20
kiitti vinkeistä
nyt olis tilattuna kaikki tarpeellinen paitti auto
senkin tilaan tässä jokupäiä tai sitten käyn itse hakemassa
sit pääsee huristeleen oikeen kunnolla :D
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: werty - 09.05.07 - klo: 07.13
Millainen radio tässä tulee mukana?Paljonko kulkee noin suunnilleen?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: salde - 09.05.07 - klo: 08.43
Millainen radio tässä tulee mukana?Paljonko kulkee noin suunnilleen?

http://www.cenracing.com/skyion.html (http://www.cenracing.com/skyion.html)

tommonen radiohan tuossa paketissa tulee mukana.

Radiosta löytyy muuten kolmas kanava ja vastarissakin ilmeisesti oli tämä kolmas kanava, nastat vaan on jätetty pcb:ltä pois.

ei muutaku pakkimoduulia viritteleen jostain toisesta mallista ;)
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Noxious - 09.05.07 - klo: 11.26
Noniin jäi ajelut tuossa toissapäivänä vähäksi kun huomasin, että moottori on irti. Siinä sitten kokeilin sitä suosittua paineilmalla ja WD40/CRC puhdistamista, varoin eka kerrasta oppineena diffeihin päin suihkimista vaan silti oli laakerit täynnä hiekkaa :angry:.   

Noh nyt on auto käytetty palasina ja samalla huomasin moottorin takalevyn olevan löysällä... veikkaan että nyt alkaa auto taas vastaamaan säätöihin :smiley:. Että katelkaahan noita paikkoja, en itse nähnyt lukitteesta edes jämiä.. nyt sitä siellä on.

Tahtoo diffeihin kumisuojatut laakerit! 15x21x4 on vaan vähän oudompi koko, vai onko? Jospa CEN:iltä kohta sais.

werty: Radio on vähän heppoisen oloinen, mutta ominaisuuksia on enemmän kuin paljon kalliimissa radioissa ja ajotuntuma on kuitenkin hyvä. Miksi autosta pitää aina kysyä paljon se kulkee???  Ei tuosta pitkiin ratoihin ja kiihytyksiin ole mutta tarpeeksi se kulkee  :smiley:.

Edit: Kuva sisuksista, mukavasti metallia kuitenni. Veto tosin välittyy tuon muovisen diffikuoren kautta taakse ja eteen. Kestänee kuitenni tuossa koossa tämän vehkeen tehot.
(http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/takadiffi.jpg)

Pistetään vielä panssareista.. ovat jo hyvin ottaneet osumaa :)
http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_MG10TR-007.jpg (http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_MG10TR-007.jpg)
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: tuplaesa1 - 09.05.07 - klo: 12.10
Joo eihän tuo vehje mikään vauhtihirmu ole, mutta kiihtymään lähtee mielestäni ihan tarpeeksi ja lyhelle syheröiselle radalle se olisi omiaan. Vaan eipä samoilla välityksillä voikaan vaatia maksimaalista huippunopeutta ja kiihtyvyyttä, se on vähän niinq joko tai.. :)
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: säästäjä - 09.05.07 - klo: 15.09
Onko tuo pilli miten tukevasti kiinni heiluuko paljoa?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Noxious - 09.05.07 - klo: 17.07
Voi tuosta pillistä vaikka auton nostaa eikä se juuri jousta. Pyörähtää kyllä aika helposti käsin mutta ei itsestään :)

Vaan mulla menee hermot noihin sammumisiin. Tuntuu että täydellä tankilla kerää löpöä hyvin ahkeraan ja puolikkaalla pelaa paljon paremmin. Letkut on ehjät ja paineletkussakin ilma huilaa. Mikähän pissii?

Onko tuo kaasarin päässä oleva neula nyt loppupeleissä mikä? sillä ei tunnu olevan tyhjäkäynnin/pienienkierrosten seoksiin mitään vaikutusta. Ainut jos ruuvaa liikaa niin ensimmäinen o-rengas paljastuu ja näin vain rikastaa seosta :) Kovin sisässä ei myös kärsi olla tai luistinneula ei enää tule ollenkaan pois sen sisältä eli täysikaasun rikastusta ei olisi? Tuo neulan toiminta tuntuu enemmän seosventtiililtä mitä lueskelin tuolta Ari-Pekan RC-sivuilta
 

 
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: tuplaesa1 - 12.05.07 - klo: 14.04
Itsekin tuskailin/tuskailen edelleen lämpötilaongelman kanssa, infraa ei edelleenkään käytettävissä..
Sylki kiehahtaa heti vaikka moottori on niin rikkaalla että meinaa sammua, savua tulee rankasti.

Vaan eipä hätää, otin kannen irti ja lisäsin yhden kansipahvin, nyt toimii jo paremmin, tulpaksi vaihdoin  Rossin seiskan. Pitää vielä lisätä yksi kansipahvi, kaverilla magnumissaan niitä 3.
Cenin koneissa kuulemma tuota lämpötilaongelmaa ollut, mutta tuntuisi korjaantuvan puristussuhteen nostamisella. MG10:n koneessa ei ollut lainkaan kannentiivistettä.
Tähän moottoriin käypää en JR-Hobbysta löytänyt, piti hieman askarrella osaa nro G70344-03

siinäpä läppää hieman, laitan nyt toisen kansipahvin ja ilmoittelen tuloksista piakkoin..

Edit: heh, hassu asiavirhe, nooh eipä se siitä enää kahdella pahvilla parantunut.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: ajomies - 12.05.07 - klo: 17.02
lisäsin yhden kansipahvin, nyt toimii jo paremmin, tulpaksi vaihdoin  Rossin seiskan. Pitää vielä lisätä yksi kansipahvi, kaverilla magnumissaan niitä 3.
Cenin koneissa kuulemma tuota lämpötilaongelmaa ollut, mutta tuntuisi korjaantuvan puristussuhteen nostamisella

siis puristusten laskemisella  :roll:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Noxious - 13.05.07 - klo: 23.44
Tänäänkään ei löytyny säätöjä ja kytkinkello lahosi :( Tässä illalla iski sitte rakentelu into ja syntyi seuraavaa :P

(http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_EP_MG10TR-003_pien.jpg)
Ylempi suuremmalla resolla:
http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_EP_MG10TR-003.jpg (http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_EP_MG10TR-003.jpg)

lähikuvaa
http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_EP_MG10TR-002.jpg (http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_EP_MG10TR-002.jpg)

Kiihtyvyys aika surkea, mutta kulki ihmeen lujaa vaikka on bilteman poran akut ja samasta laitteesta nopeudensäädin. Moottorista ei oo mitään tietoa mikä, jostain porakoneesta luultavasti sekin.

Saa nähdä jääkö nitrokone tuohon hyllylle koristeeksi =) harjatonta peliin :P

tuplaesa1: Kyllä kai mulla löyty tuolta kannen uumenista yks kuparinen tiiviste, lie vois toisen laitella. Tuo seiska kuulostaa kyllä hurjalta.. muilla on kolmosta :) noo löyty yks tulppa joka vastaa rossin 4:sta nii vois sitä kokeilla kun saa kytkinkellon.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: salde - 14.05.07 - klo: 12.57
Mitenkäs onko muilla ollut vakio-ohjausservo riittävä?

Mulla ainakin tuntus tarvittevan tehokkaampaa servoa kääntämiseen.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: tuplaesa1 - 14.05.07 - klo: 19.39
Noxious, oisko paha jos vääntäsit mulle pellistä moisen sähkömoottorin kiinnikkeen? Ja toisit joku päivä JR:ään? Moottorin akselin ja moottorin kiinnitysreikiä ei tarvitse porata, kunhan sen sais pohjalevyyn/pukkeihin kiinni.
Vois itsekin harkita jotain harjatonta + lipoja... :D
Tuo on sen verran kevyt auto että vois liikkuu aika mahtavasti..
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: tuplaesa1 - 14.05.07 - klo: 22.10
http://mallimania.com/

Kappas, niille jotka autoa eivät vielä tunne, löytyy mukavahkova tietopaketti mallimaniasta.
Käykäähän lukaisemassa!
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Noxious - 15.05.07 - klo: 00.07
Nonni testasin lisätä toisen kannentiivisteen ja kylmemmän tulpan (rossin 4:sta vastaava) ensin meni kuin nikko auto, mutta säätöjen haussa alkoi kulkeen ja lämmötkin pysyi melkein kurissa :) Paljon varmemmin kävi mutta tehot on vielä hukassa.. pitää kokeilla hioa ohuemmaksi tuota extra tiivistettä. Nyt on inframittari niin ei tarvi arpoa, suosittelen kaikille! :)

Niin ja sain samassa testi töhäkässä jotain rikkikin. Pienen ilmalennon alastulon kärrynpyörien jälkeen toisen takapyörän aurauskulma näytti lisääntyneen kummasti =) http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_MG10TR-crash-01.jpg (http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_MG10TR-crash-01.jpg) tappi oli kuitenkin taipuisaa ja homma korjaitui oikaisulla. Eikä edes hajonnut muuta... vähän toinen tukivarren reikä suureni alusta, joka ei haittaa mitään.

tuplaesa1: En tiedä kannattaako tuosta alumiinista taitella harjattomalle pukkia, on meinaan sen verta pehmyttä. Kuten pohjapanssarin naarmuista näkyy :) Jostain L-profiilista tai sitten erilaista desingiä eli ei päädystä kiinni. Talveksi ainakin vois kehitellä harjatonta tai ainakin jotain sähköä jos tuo on vielä silloin sen verran kasassa :P
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Noxious - 19.05.07 - klo: 15.21
Nyt on autokin saatu pelaamaan, pidetty hauskaa ja rikottu osia :) Huomasin tuossa että rossin tulppa menee reilusti palotilaan, joten toinen tulpantiiviste on niiden kanssa tarpeellinen. Varmaankin nosti puristussuhdetta sen verran että sammuili yms. nyt on kylmempi ja palotilan tasalla tulppa. Vähän rikkaalla vielä mennään vaan pysyy lämmöt kohillaan.. pitää vielä säädellä/vaihtaa tulppaa.

Muutama video hypyistä ja yksi rysäyskin tallentui.. veden liukastama kenttä ja kuskikin vähän hakee :) Noo hajonnut osa oli jo aiemmin liimattu, nyt meni tosin vierestä halki.

Onnistuneita hyppyjä
http://www.youtube.com/watch?v=iuTclCX8vhc

hyppyjä ja kärrynpyörät :)
http://www.youtube.com/watch?v=4B7VgA4C5xo
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: ElmoRc - 20.05.07 - klo: 18.41
Terve! Mä olen ajatellu myös tällasen hankkimista. Mutta kertokaahan, onko teillä MT vai ST, ja kumpi kannattaisi ostaa? Lähteekö trukilla paremmat hypyt?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: salde - 20.05.07 - klo: 22.06
Terve! Mä olen ajatellu myös tällasen hankkimista. Mutta kertokaahan, onko teillä MT vai ST, ja kumpi kannattaisi ostaa? Lähteekö trukilla paremmat hypyt?

MT:n ja ST:n ainoat erot on koppa ja renkaat.

Muuten täysin sama auto.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Harw - 01.06.07 - klo: 16.59
Itsekkin entisenä CENin omistajana ihmettelen tuota kytkinkellon kiinnitystä hammasrattaaseen. Mikähän idea siinä on? viisaammat voi kertoa. Ei kyllä voi tajuta mitä ne insinöörit siellä on ajatellu ku tuota viljelevät :/ eihän tuommonen voi vaan kestää. Toinen ala-arvoinen juttu on nuo ilmanpuhdistajat. Muuten kone pelas kyllä hyvin. Hyvältä näyttää nuo pohjapanssarit tuossa kuvassa :P
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: ElmoRc - 01.06.07 - klo: 19.39
Noniin, Jr-hobbystä se lähti, vieläpä melko edulliseen hintaan. Sisäänajossa tuli kuitenkin yllättävän vähän ongelmia mutta pari sentään :wink: Kun hehkun ottaa pois auton käytyä jo 5min ja lämpötilan ollessa päälle sadan asteen, hurina loppuu siihen. Eli auto sammuu heti kun hehkun ottaa poies, siis tyhjäkäynnillä. Vai ei kai sisäänajossa hehku liputtaen mennä?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Piva - 05.06.07 - klo: 23.16
Onko kenelläkään kyseisen auton omistajalla haisuakaan ns. huippunopeudesta??

Missään ei siitä mainintaa tunnu olevan??
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Divi - 05.06.07 - klo: 23.41
ElmoRc joko tulppa on rikki tai säädöt liikaa pielessä.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: puppe - 07.06.07 - klo: 20.12
JOO SAIN OMANI JR HOBBYSTA JA ILMEISESTI HEHKUN LATURI ON VALMIIKSI RIKKI KUN EI LATAA HEHKUTUS LAITETTA KIVA YLLÄRI!
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Joel P - 07.06.07 - klo: 20.20
JOO SAIN OMANI JR HOBBYSTA JA ILMEISESTI HEHKUN LATURI ON VALMIIKSI RIKKI KUN EI LATAA HEHKUTUS LAITETTA KIVA YLLÄRI!


Sori mut opetteleppa kirjoittamaan pienellä. Oletko antanu hehkun olla koko yön ajan laturissa? Jos et, pidä sitä yön yli, kokeile, jos ei toimi, hae uusi Jr-Hobbysta, saat aika varmasti uuden ilmaiseksi.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: tuplaesa1 - 08.06.07 - klo: 20.21
Veikkaisin että noin +40km/h. Ostin muuten uuden padan kun meni se eka suh huonoksi varomattoman sisäänajon takia.. :(
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: puppe - 08.06.07 - klo: 22.03
JOO SAIN OMANI JR HOBBYSTA JA ILMEISESTI HEHKUN LATURI ON VALMIIKSI RIKKI KUN EI LATAA HEHKUTUS LAITETTA KIVA YLLÄRI!


Sori mut opetteleppa kirjoittamaan pienellä. Oletko antanu hehkun olla koko yön ajan laturissa? Jos et, pidä sitä yön yli, kokeile, jos ei toimi, hae uusi Jr-Hobbysta, saat aika varmasti uuden ilmaiseksi.

joo anteeksi isolla kirjoitukset.

mut me mitattiin laturi ja se ei antanut virtaa nyt uusi laturi mut onko hehkussa joku suoja ku tuntuu ettei ota virtaa vastaan?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Joel P - 09.06.07 - klo: 00.04
Ei ole suojaa tietääkseni, jos sinulla on Cenin keltainen hehku niin laturi vain päähän kiinni ja jos laturissa oleva (Protechin musta laturi) punainen valo sammuu niin silloin pitäisi ladata, itsellä ainakin näin.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: puppe - 09.06.07 - klo: 10.45
Ei ole suojaa tietääkseni, jos sinulla on Cenin keltainen hehku niin laturi vain päähän kiinni ja jos laturissa oleva (Protechin musta laturi) punainen valo sammuu niin silloin pitäisi ladata, itsellä ainakin näin.

joo on se keltainen hehku mut laturina on smartech johon ei syty valoa ollenkaan sain toisen laturin lainaa joka on mirage siihen syttyy valo kun sen laittaa kiinni mut vaik se oli yön yli kiinni niin hehkussa ei ollut virtaa ollenkaan siis ilmeisesti hehku on rikki
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Joel P - 09.06.07 - klo: 13.17
Laitas kuva siitä kiinnitystavasta miten sulla on se laturi hehkussa kiinni...
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: puppe - 09.06.07 - klo: 19.02
Laitas kuva siitä kiinnitystavasta miten sulla on se laturi hehkussa kiinni...

joo kuva tässä.

voisitko kertoa miten pitkään hehkua pitää pitää kiinni autossa ennen ja jälkeen käynnistyksen? ku en löytänyt ohjekirjasta mitään..
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Joel P - 09.06.07 - klo: 22.53
Oikein kait tuo on, mutta hehkua itse en pidä kuin 5s-10s ennenkuin irrotan...
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: puppe - 12.06.07 - klo: 21.13
Oikein kait tuo on, mutta hehkua itse en pidä kuin 5s-10s ennenkuin irrotan...

joo nyt sain pelittämään auton vähän helpotti käynnistystä ku oli ehjä hehkutus laite :lol:
olisko jollain neuvoja säätämisen mitä ruuvvia pitäs kääntää et tyhjäkäynti paranis?
ja seosta säädettyä+
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 19.09.07 - klo: 22.01
Kirjoitetaampa tähän vanhaan aiheeseen.

Tilasin sitten JR-hobbystä ekan RC-auton itselleni. Lennokkeihin menee kaikki rahat, joten näitä koitetaan nyt sitten säästöbudjetilla. Päädyin tähän autoon, koska Ameriikan foorumeilla pitivät ihan hyvänä.

Sitten olis sellainen kysymys, että mikä/mitkä osa(t) hajoaa tuossa autossa ensimmäisenä? Kyselen, koska lähetän sitten Amerikkaan varaosatilauksen, Samalla tilaan tulppia ja muuta kivaa. Suomessa on niin kallista! :embarrassed: Vrt. Suomessa aluiskaritornit 52€, Amerikassa 22taalaa. Kiva hintaero!
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Mibo - 20.09.07 - klo: 19.15
Huomaa että tuohon tulee sitten, verot, postikulut jne jne, päälle. Eli ei hinta loppujen lopuksi sitten pakosti niin paljon halvempi olekkaan.

Ja mitä tuossa hajoo ekana? Jaa-a mulla on koko auto toimimaton...
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: j_h - 20.09.07 - klo: 20.42
No tilaa nyt ainakin kytkinpaloja, kytkinjousia ja laakereita.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 20.09.07 - klo: 21.48
Teen tilausket aina alle 45€ satseissa, jolloin säästän tullit ja verot. Postikulut oli ainakin Kiinasta luokkaa 10taalaa.

Kytkinpalat, jouset ja laakerit... Saisko lontoonkielisiä nimiä. Ei oikein tuo suomennus onnistu. Enkä halua vääriä osia tilata.

Auto tulikin postissa tänään. Ihan kivalta vaikuttaa, vaikka en siitä mitään ymmärräkään. :azn:

EDITTII: Eilen iltaiset karmeat kirjoitusvirheet piti korjata.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 22.09.07 - klo: 20.36
Vielä ei moottoria käyntiin saatu, mutta huomenna yritetään uudestaan.

Ryypytyksestä sen verran, että kun ryypytän moottoria niin teen näin.
1.Pakoputki tukkoon
2.Kaasua auki
3.Vetelyä startista.

Teenkö jotain väärin. Ryypytys ei ainakaan onnistu.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Anzka - 22.09.07 - klo: 20.43
+70km/h cenin sivujen mukaan  :wink:

Veikkaisin että noin +40km/h. Ostin muuten uuden padan kun meni se eka suh huonoksi varomattoman sisäänajon takia.. :(
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: j_h - 22.09.07 - klo: 21.44
Ryypytyksen pitäs onnistua noin. Ja toi kytkinpalat ja kytkinjousi on englanniks joku clutch shoes and spring <-- nämä tulee yhteen kun myydään yleensä pakkauksissa ja laakeri on bearing.Katso auton ohjeista kytkin laakerin koko ja tilaa sitten sen kokoisia laakereita.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 22.09.07 - klo: 22.53
Kiitti tiedoista! Varaosaluettelosta löytyikin noita osia. Nyt sitten tiedän mitä hommaan.

Kuinkas lailla nämä on kuluvaisiam jos soralla (sorapiha) ja metsässä päästelee, eikä tule ylimääräisiä kolareita. Pitääkö tuo kytkintsydeema vaihtaa litran vaiko 10gallonan ajon jälkeen. Tietää nääs kuinka paljon pittää osia varalle hommata.

Mietin myös näitä muita osia. Iskarit, spurriratas (se iso muovinen??) ja kytkinkello (clutchin bell). Ovatko nämä kovasti kuluvaisia?

Tulee olemaan tyyristä lystiä... :smiley:

MUOKS: Kuinkas monta laakeria noissa paketeissa on yleensä mukana? Yksi vaiko 10.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: j_h - 22.09.07 - klo: 23.56
Itse just vaihdoin kytkinpalat edellisillä meni reilu gallona oli kylläkin kovaa materiaalia eli pehmeemmät kuluu nopeammin. Se laakerien päärä vaihtelee vähä et mistä ostaa. Ne kytkinpalat vaihdan itse ainakin sitten kun ne rupee luistaa paljon eli sitte ku auto ei lähe enää kauhee hyvin liikkeelle.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 24.09.07 - klo: 20.48
Jihuu...!

Nyt näyttää valoisalta. Moottori pärähti käyntiin. Sormiin sain jo yhden rakon, mutta se kannatti. Nyt on kaksi tankkia pukin päällä porskutettu ja öljyä on lentänyt ympäri pihaa oikein kunnolla. Tyhjäkäynti on vielä hakusessa jarrun kanssa. Sammuu nääs kun jarruttaa. Huomenna säädetään jarrua...

Vielä tankillinen pukilla ja sitten kolme tankkia rundia ympäri pihaa. Sitten alkaa kova säätäminen... 
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: hpi-cen - 24.09.07 - klo: 20.55
onneks olkoon vain sulleki :police:onko tähän saakka hyvin pelannu??
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: SOTAMIES_SUKKA - 24.09.07 - klo: 22.13
Ei kannata säätää siinä pukilla sitä autoa kun se on sitten eri asia kun ajaa maassa. :undecided:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 25.09.07 - klo: 15.36
onneks olkoon vain sulleki :police:onko tähän saakka hyvin pelannu??

Kaikki on pelannu ok. Mitään ei ole VIELÄ hajalla. No ruuveja oon kiristellyt. Moottorista varsinkin aika paljon.

Ei kannata säätää siinä pukilla sitä autoa kun se on sitten eri asia kun ajaa maassa. :undecided:

Miksi ei kannata säätää pukilla?? Olen lukenut, että ekat tankit ajtetaan pukilla. Siitä on sitten eriäviä mielipiteitä, että saako pyörät pyöriä vai ei.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: j_h - 25.09.07 - klo: 15.54
Ei sitä kannata alkaa sisäänajon aikana säätää ettei mee sisäänajo pilalle mut sitte ku oot sisäänajon ajanu ni sitte vaa neulaa piikimmälle.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: savage23 - 25.09.07 - klo: 16.25
Voi sitä hissukseen ajaa parin tankin jälkeen maassa. Autoa säädetään piikimmälle kun sisään ajot on loppu päässä, kuten sanottu on.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 25.09.07 - klo: 18.00
No nyt on on neljä tankkia käytetty.

Moottoria piti tuossa pukilla säädellä sen verran, että ei sitten tyhjäkäynnillä sammu. Muuten on neulat (melkein) alkuperäisessä asennossa. Tyhjäkäynti piti säätää aika isolle, ennenkuin pysyi kone käynnissä (pata oli jo lämmin kun lähdin ruuvia ruuvaamaan) Kolmen tankin jälkeen otin vehkeen pois pukilta ja lähdin rullaamaan.

Tankillisen ajoin, eikä sammunut ittestään kertaakaan. Kerran piti sammuttaa, kun pyörä  oli "jumissa", mutta onneksi oli vain kivi välissä. Ilokseni huomasin, että tankillisen lopussa sain tyhjäkäyntiä säädellä pienemmälle. Sisäänajo auttaa :azn:...

Seuraavalle tankilliselle loppui hehkusta akku. Katsotaan nyt jos, vaikka illalla saisi yhden tankin ajettua.

Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 25.09.07 - klo: 20.54
Nyt on kuusi tankkia ajettu ja moottori alkaa tuntua varsin pirteältä. Tyhjäkäyntikin on kunnossa. Vikan tankin ajoin oikeastaan kokonaan rundia pihassa. No kerran sammu, kun kivi meni renkaan väliin. Starttikin toimii ihan ok. Ryypytys on kyllä vaikeaa. Huomenna lähden sitten etsimään säätöjä.

Eiköhän 8-10 tankin jälkeen mennä jo aika komeesti.. :evil:

Positiivistä, kaikki on vielä ehjänä :grin:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 26.09.07 - klo: 20.25
Noh nyt on sitten sellainen ongelma, että moottori ei starttaa sitten kirveelläkään. Noh ajoin mä tänään 1ja1/2 tankillista. Kivastihan tuo kulkee, nyt kun rupesin jo vähän säätöjä hakemaan. Alaneula oli jossain vaiheessa lipsahtanut hieman liian laihalle ja sitä säätelin kovasti rikkaalle. Samalla säädin yläneulaa hieman laihemmalle. Moottori kävi välillä aika kovissakin lämpötiloissa. Lieneekö johtunut alaneulan laihuudesta?

Tuosta käyntiin lähtemisestä, että ne kolme, neljä kertaa milloin sain koneen käyntiin olivat aika tuskan takana. Lopuksi ei käyntiin ollenkaan. Kaasarissa on löpöä, hehku ja tulppa on kunnossa. Missähän vika??   
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 28.09.07 - klo: 22.14
Tuli taas ajettua 2 tankillista,, mutta edelleen on tuo käynnistäminen ongelmana. Toki oli jo toissapäiväistä parempi. Huomasin nyt, että moottori  sammuu joka kerta, kun tankki on ajettu hieman alle puolilleen. Oliskohan vikana se, että tankkiin ei tule painetta? Tuossa illasta avasin vielä tuon änkkäritsydeeman ja puhdistin sen öljystä. Öljyä oli kyllä siellä tosi komeesti. Huomenna varmaan koitan uudelleen.

Kone alkaa olemaan tosi tehokas käydessään kunnolla. Nopeutta on ehkä siinä 40km/h pintaan ja silti nousee pakoputkesta savua kun kiihdyttää. Eikös se ole sen merkki, että yläneula (ja alaneula) on liian rikkaalla? Yläneula on auki melkein 2 kierrosta.

Kaikki on ehjänä, vaikka sainkin auton pari kertaa katolleen. :cool:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: j_h - 28.09.07 - klo: 22.59
No toi tankki luultavasti ainakin vuotaa jos ei käy enää ku on alle saumakohdan.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 29.09.07 - klo: 11.39
Taitaa tuo tankin korkki vuotaa. Se on meinaan kyllä vähän heikon näköinen. Tiivisteenä on tommonen O-rengas. Auttaisiko jos hommaisi uuden O-renkaan, vai voiko tankkia jotenkin tiivistää?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: tuplaesa1 - 29.09.07 - klo: 13.51
Ite laitoin paksumman o-renkaan ja sen jälkeen pelas paljon paremmin.
MG autojen omistajille tiedoksi: jos et meinaa saada säätöihin moottoria, niin tarkista ettei moottorin alusta ole takalevyn kohdalta märkä. Minulla ja parilla muullakin oli takalevy tärissyt irti ja repi sieltä ilmaa kampikammioon, eihän sitä silloin saa mitenkään säätöihin.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 29.09.07 - klo: 15.37
Olen nuo takalevyn ruuvit kiristänyt oikein kunnolla, kun auton sain. Säädöissäkin pysyy. kunhan saa käyntiin.

Tuo käynnnistäminen onnistuu kun tipauttaa pari tippaa metua suoraan sylinteriin. Ei kyllä mikään nopein tapa. Käyntiin kun saan auton ja mosa lämpiää, niin sitten löytyy tehoa vaikka kuinka. Parin minuutin ajon jälkeen moottori kuitenkin sammuu. Oli soppaa tankissa vähän taikka enemmän.

Neulat alkaa olemaan kohillaan. Ehkä alaneulaa saa laittaa laihemmalle vielä hieman.

Mikähän tuossa mosassa on, kun ei pysy käynnissä. Se on nyt se suurin ongelma. Kyllä sen pitäsi ainakin metua saada :huh:

 
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 29.09.07 - klo: 20.11
Nyt kävin vielä illasta testaas, ja nyt näytti tuo starttaaminen onnistuvan ihan ok.:smiley:. Sammuminen oli taas sitä "tavallista". Tehotkin olivat kateissa. Koitin laihemmallle säätää, mutta ei ollut apua. Huomenna säädän motin rikkaammalle ja koitan olisiko siitä apua

On tosi kummallista. Pitää varmaan avata se takalevy ja kattoa mikä mättää(jos mättää.)
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 30.09.07 - klo: 17.00
Ruuvasin yläneulaa rikkaammalle ja nyt näyttää siltä, että pysytään kohtuullisesti käynnissä. :smiley: Kaasuservo hirtti kiinni ja vaihdoin kaasuun lennokista(toistaiseksi rest in piece) futaban  vakioservon. En ole vielä testannut.

Meno on tosi tahmeaa. Ehkä kolmeakymppiä täyskaasulla. Savua nousee ku höyryveturista, mutta ei oikein uskalla säätää laihemmlle --> ylikuumenee. Tehot on kaikki hävineet.  Yläneula on vaille 2 kierrosta auki. Ilmanputsari on kunnossa, koska kun sen ottaa pois, eivät kierrokset isommin nouse.   

Pittää lähteä taas koittamaan.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: j_h - 30.09.07 - klo: 17.26
Ootko laittanuton männän aina ajon jälkee alakuloo?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 30.09.07 - klo: 19.55
No ainakun muistaa. :roll: Eli ei aina. Äsken kun lopetin laitoin alakuoloon. Voisiko se aiheuttaa tehohävikkiä?

No kumminkin. Äsken säätelin moottoria taas laihemmalle. Meno oli kyllä tahmeaa, mutta parani kumminkin jonkin verran seosta säädettäessä. Lopussa mentiin liian laihalle ja kone sammui. Huomenna illalla jos kerkeää pitää säätää mosaa vähän rikkaammalle.

Tuo on muuten aika kestävä. Menin tänään jo pari kertaa vahingossa voltilla ympäri, ja silti ei mitään hajonnut. Uusi kaasuservokin toimi hienosti. :laugh:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: j_h - 30.09.07 - klo: 20.02
No jos ei laita alakuloo ni sitte se kone menee väljäks.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 30.09.07 - klo: 20.46
No näin just. Hyvä mä. Pitäis tuo nyt tietää. Oon mä nyt niin paljon niiden siivekkäiden kanssa pelannut. Että kun ketuttaa. :angry:

Pitää toivoa ettei se oo vielä väljä.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Anzka - 30.09.07 - klo: 21.02
Minä ainakin jätän moottorin mihin asentoon tahansa eikä ole mennyt väljäksi  :shock:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: j_h - 30.09.07 - klo: 21.07
kyllä se menee, siitäkin on noita keskusteluja muutama
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 30.09.07 - klo: 21.36
Olen jossain lukenut, että näin voi käydä, mutta asia on päässyt unohtumaan. Nyt jatkossa jätän vain ja ainoastaan alakuoloon 
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Ville_79 - 30.09.07 - klo: 21.44
Olen jossain lukenut, että näin voi käydä, mutta asia on päässyt unohtumaan. Nyt jatkossa jätän vain ja ainoastaan alakuoloon 

Mutta en silti usko että se koneesi on väljä. Samanlaisten ongelmien kanssa täälläkin painitaan. Autoina mg16.set.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 01.10.07 - klo: 15.35
Mutta en silti usko että se koneesi on väljä. Samanlaisten ongelmien kanssa täälläkin painitaan. Autoina mg16.set.

Kerro jos sait omasi toimimaan. On Mg:t kumminkin aika samanlaisia.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 01.10.07 - klo: 20.04
No sainpas tuossa iltasella vähän lisää tehoa ulos. Säädin alaneulaa paaaljon laihemmalle. Aluksi kun koitin sitä alaneulan säätöä sillä taktiikalla, että ensin annetaan olla tyhjäkäynnillä ja sitten kiihdytys. Ei meinannu alkuun lähteä minnekään! Alaneulaa kiristämällä saatiin tehoa ulos. Huomenna jos viittii niin vois tuota alaneulaa hakea...

Kun mennään katolleen (varsinkin tyhjemmällä tankilla) niin kierrokset nousee ja lopulta mosa sammuu, koska kuumenee tai ei saa metua. Onko tämä normaalia? Lennokeissa on sellaiset tankit, että vaikka kone olisi kuinka päin, saa se silti metua.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Anzka - 01.10.07 - klo: 21.16
On normaalia. Kone ei saa kunnolla metanolia ja rupee huutamaan isoilla kierroksilla.

No sainpas tuossa iltasella vähän lisää tehoa ulos. Säädin alaneulaa paaaljon laihemmalle. Aluksi kun koitin sitä alaneulan säätöä sillä taktiikalla, että ensin annetaan olla tyhjäkäynnillä ja sitten kiihdytys. Ei meinannu alkuun lähteä minnekään! Alaneulaa kiristämällä saatiin tehoa ulos. Huomenna jos viittii niin vois tuota alaneulaa hakea...

Kun mennään katolleen (varsinkin tyhjemmällä tankilla) niin kierrokset nousee ja lopulta mosa sammuu, koska kuumenee tai ei saa metua. Onko tämä normaalia? Lennokeissa on sellaiset tankit, että vaikka kone olisi kuinka päin, saa se silti metua.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Mika R - 01.10.07 - klo: 22.18
Laita suodatin jos ei ole - se toimii varatankkina katollaan hetken aikaa.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 02.10.07 - klo: 20.21
No tuossa tuli metua poltettua ja neuloja ruuvaamalla saatiin tehaokin pikku hiljaa ulos.

Oliskohan ollut kolmas tankillinen kun auto kulki jo aika hienosti, mutta ei silti "täysillä." Ajoin koko tankillisen putkeen ja tankillisen lopussa auto pompppasi jostain penkereestä ja meni monta kertaa ympäri. Siinä jo kerkesin manaamaan, että nyt on voimansiirto hajalla. Vein auton varastoon ja avasin hieman. Vikana oli, että teräksinen(?) akseli, joka menee renkaan ja tasauspyörästön välillä oli irronnut. Sen korjasin ja sitten uudestaan autoa käyntiin. Auto lähti ihan ok käyntiin ja tehoja oli aivan hirveesti. Auto meni miljoonaa ja tyhjäkäyntikin toimi. Ajoin hieman yli puoli tankillista, kunnes mentiin monta kertaa ympäri ja auto sammui, koska ei saanut metua. Kerkesin jo riemastumaan, että nytkö löytyi huiput. Ilo osoittautui kuitenkin turhaksi, koska sitten en saanut autoa enää kunnolla käyntiin. No kyllä se käyntiin lähti, mutta heti kun hehkun otti irti niin kierrokset laskivat ja auto sammui. Kierrokset olivat hehku kiinni ollessa aivan _hervottomat_ Tulppa on ehjä. Auto saa metua. Lämmötkin olivat tosi kovat.
Mikähän oli vikana?

Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Anzka - 02.10.07 - klo: 22.27
Anna jäähtyä ja koita sitten uusiksi. Ja silloin säädöt on huonot jos moottori lämpenee paljon, eli lämpömittaria käyttöön ja mittaaleen lämpöjä. Jos kone käy koko ajan liian kuumana niin tulee helposti väljäksi ja sitten ei käy enää oikeen yhtään.

No tuossa tuli metua poltettua ja neuloja ruuvaamalla saatiin tehaokin pikku hiljaa ulos.

Oliskohan ollut kolmas tankillinen kun auto kulki jo aika hienosti, mutta ei silti "täysillä." Ajoin koko tankillisen putkeen ja tankillisen lopussa auto pompppasi jostain penkereestä ja meni monta kertaa ympäri. Siinä jo kerkesin manaamaan, että nyt on voimansiirto hajalla. Vein auton varastoon ja avasin hieman. Vikana oli, että teräksinen(?) akseli, joka menee renkaan ja tasauspyörästön välillä oli irronnut. Sen korjasin ja sitten uudestaan autoa käyntiin. Auto lähti ihan ok käyntiin ja tehoja oli aivan hirveesti. Auto meni miljoonaa ja tyhjäkäyntikin toimi. Ajoin hieman yli puoli tankillista, kunnes mentiin monta kertaa ympäri ja auto sammui, koska ei saanut metua. Kerkesin jo riemastumaan, että nytkö löytyi huiput. Ilo osoittautui kuitenkin turhaksi, koska sitten en saanut autoa enää kunnolla käyntiin. No kyllä se käyntiin lähti, mutta heti kun hehkun otti irti niin kierrokset laskivat ja auto sammui. Kierrokset olivat hehku kiinni ollessa aivan _hervottomat_ Tulppa on ehjä. Auto saa metua. Lämmötkin olivat tosi kovat.
Mikähän oli vikana?


Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 03.10.07 - klo: 18.15
Elikkä kiristin moottorin ruuvit tiukalle. Mosa toimi samoin kuin eilen. Eli aina kun ottaa hehkun pois, auto sammuu. Pysyy kyllä hyvin käynnissä hehkun kanssa. Mosakaan ei ylikuumene.
Käyntiinkin lähtee hyvin. Ajelin rauhallisesti neula rikkaalla tankillisen niin, että hehku oli kiinni. Välillä koitin ottaa hehkun irti, mutta meinasi sammua. Mikähän on vikana?

PRO:t, apua kaivattaisiin.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: j_h - 03.10.07 - klo: 19.13
aika usein jos ei pysy käynnis ilman hehkua nii on liian rikkaalla
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 03.10.07 - klo: 20.43
No vikana oli tulppa. Kas ku en keksinyt.

Siltikään ei kaikki ole kunnossa. Tulppa pitää vaihtaa tankin välein. Elikkä kone hajottaa tulppia. Olen säästänyt hajoneet tulpat (kyllä i*ioottimaista) ja koitin niitä nyt. Kaikki tulpat toimivat yhden tankillisen ja sitten piti vaihtaa, Erikoista, vai mitä. Kaiken pitäisi olla kunnossa. Kiukuttaa...
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 03.10.07 - klo: 21.01
onko sulla ilmanputsarissa kunnon öljyt??? eikä ilmanputsari varmsti vuoda???
jos koneeseen pääsee hiekapölyä niin tulppia menee kyllä tota tahtii.....
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Nipatzu - 03.10.07 - klo: 22.11
Luulisin, että vika ei ole ilmaputsarissa, mutta ken tietää. Alkuperäiset öljyt on kyseessä ja putsari on toiminut ihan ok. Voihan se kyllä vuotaakin. Olisiko järkevää tutkia sylinteri/mäntä mahdollisilta hiekanjyväsiltä?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Jartsa - 03.10.07 - klo: 22.19
Tarkista kiertokangen alalenkki, ettei ole väljä. Väljyys syö tulppia.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: severa - 16.10.07 - klo: 10.55
jos teillä lämpenee tuo auto liikaa niin isontakaa etu lasin reikää. se auttaa!!! :afro:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Bagi - 16.10.07 - klo: 13.54
jos teillä lämpenee tuo auto liikaa niin isontakaa etu lasia. se auttaa!!! :afro:
:mrgreen: :mrgreen:
ööh mitä tua sä tarkotat????? miten se auttaa jos tuulilasista tulee suurempi?????
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 16.10.07 - klo: 15.06
oiskohan tarkottanu tuulilasinreikää  :huh:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: severa - 16.10.07 - klo: 15.11
oho, täytyy korjata. Pelkkä kirjotus virhe! :laugh:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: poksudos - 17.10.07 - klo: 19.08
MG autojen omistajille tiedoksi: jos et meinaa saada säätöihin moottoria, niin tarkista ettei moottorin alusta ole takalevyn kohdalta märkä. Minulla ja parilla muullakin oli takalevy tärissyt irti ja repi sieltä ilmaa kampikammioon, eihän sitä silloin saa mitenkään säätöihin.

No nythän se selvisi! Märkähän se oli ja todella löysällä.
Ystävällisesti kiittää tiedosta hän, nam, jatkakaa.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 18.10.07 - klo: 00.26
toi cenin kone taita olla aika sukka.öljyä tulee joka raosta.vähiten kai pakoputkesta.
täytyy laittaa kone heti osix.
1 tankki ajettu ja puol autoo öljyssä :shock:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: TheArska - 18.10.07 - klo: 01.31
Tai jos cenin ukot on funtsinu sen niin että se öljyää samalla muutkin liikkuvat osat..
..No, vitsit sikseen..naru kädessä, ekana päivänä, no tiger drivee peliin, onneksi löytyi omista varaosista..itsellä siis mg 16 auto(sama kone kuin mg10 autossa).
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Mika R - 18.10.07 - klo: 07.56
Sellasia noi RTR halpiskoneet tuppaa oleen. Mun mielestä tossa CEN ei nyt ole sen huonompi kuin muutkaan. HPIt, Kyoshot ja muut ihan samanlaisia, autot öljyssä yltä päältä vakiorimpuloilla.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: TheArska - 18.10.07 - klo: 12.59
Joo, yleisesti ottaen olen tyytyväinen mg16 autooni, ajaa sen asian erittäin hyvin mihin hankittiin, eli leikkikalu iltojen iloksi..mahtava kulku tuon kokoiseen kärryyn(15 kone), vielä kun käyttää 25% polttoainetta..ja jos tälläisen ostaa kannattaa käydä heti läpi kaikki ruuvit ja mutterit, kuten kaikista rtr vehkeistä..tämä nyt ei ihan vastaa topicin aihettta, mutta onhan se sentään mg toi pienikin, sorry tää offi..
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Mika R - 18.10.07 - klo: 13.35
Juuri näin, sellaiseen käyttönhän nämä ovat tarkoitettu.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 18.10.07 - klo: 13.48
nyt on koneki tiivis.ruuvit oli löystyny jo parin tankin jälkeen.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: PROpioneer - 09.02.08 - klo: 17.18
Mitenkäs onko muilla ollut vakio-ohjausservo riittävä?

Mulla ainakin tuntus tarvittevan tehokkaampaa servoa kääntämiseen.

heti vaihtui digiservoon kun toisella ajolla hajosi toi servo. kaasuservo on sentään pelittäny.

hajosi kun ajelin pihalla lumessa.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: PROpioneer - 09.02.08 - klo: 22.23
Joo, yleisesti ottaen olen tyytyväinen mg16 autooni, ajaa sen asian erittäin hyvin mihin hankittiin, eli leikkikalu iltojen iloksi..mahtava kulku tuon kokoiseen kärryyn(15 kone), vielä kun käyttää 25% polttoainetta..ja jos tälläisen ostaa kannattaa käydä heti läpi kaikki ruuvit ja mutterit, kuten kaikista rtr vehkeistä..tämä nyt ei ihan vastaa topicin aihettta, mutta onhan se sentään mg toi pienikin, sorry tää offi..
Jep. tässä mg16 sessa on hyvä se ku se on lyhyt ja helposti hallittava. itse tykkään heitellä voltteja ym mutta en suosittele ajoa pihalla yli -1 asteessa. alkaa jo muovit tykkäämään huonoa. nollakeli on paras talvella. monet sanoo että on nii lyhyt ja sen takia hankala ajaa ym mutta se on sitte ajajassa vika. kyllä toi ajo onnistuu ainakin minulta helposti.

E: olen miettinyt että mahtuisko tälläseen pikkuleluun 21 kone? tehoa lisää pikkuleluun.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: TheArska - 10.02.08 - klo: 01.31
No kyllähän lyhyt akseliväli tekee autosta hankalemmin hallittavan kuin esim. suurinpiirtein vastaavasta autosta jossa on pitempi akseliväli..esimerkiksi hallitut sladit on helpompia kun on pitempi akseliväli..Olen tosi monella vehkeellä ajellut ja ajoominaisuuksilla tuo ei hirveästi loista(mg16), mutta kiva leikkikalu mihin se varmasti on tarkoitettukin..
Ja kyllähän se ajaminen onnistuu kaikilta, jos autossa on neljä rengasta, se on vaan eri asia minkä tasoista se meno on..ja se on eri asia sudittaa parkkiksella, kattoo et kyl sutii hienosti sladissa ja pyörii pa**arinkiä, siinä kun ei virheet haittaa ei oo juuri välii mihin auto menee..radalla kun on pakko vetää putkien välissä alkaa virheet näkymään ja huomaa ettei ole niin helppo vetää liipasin pohjassa hienoja linjoja..
..tuolla mg16:sta ei kyllä radalle ole edes asiaa, puuttuvien ajoominaisuuksien takia, vai oisko sitten ajajassa vika..no on nuo isommat polttikset radalla ihan mukavasti menneet.. Mutta ihan kiva lelu tuo mg16:kin on..
Kaipa tuohon 21 menee, mutta eikö samantien 28?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: PROpioneer - 10.02.08 - klo: 12.10
onkos noi mg10 alatukivarret samanlaiset kun mg10 paitsi pitemmät??? ku näytti diffit yms olevan samanlaiset. jos laittais siitä alatukivarret ja vetarit ni tulis ainaki akseliväliä.. ja sitte jos mahtuu tuo 28 kone ni sen siihe tunkis
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: masa87 - 13.02.08 - klo: 20.37
onko kellään tietoo?? miks mg10:ssä menee niin älyttömän paljon kytkin jousia?? ei kerkee kun vähän ajaa niin taas pamahtaa jousi!!!  :angry:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 13.02.08 - klo: 21.04
onko kellään tietoo?? miks mg10:ssä menee niin älyttömän paljon kytkin jousia?? ei kerkee kun vähän ajaa niin taas pamahtaa jousi!!!  :angry:

vaihda parempi kytkin ja jousi.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: masa87 - 13.02.08 - klo: 21.16
onko kellään tietoo?? miks mg10:ssä menee niin älyttömän paljon kytkin jousia?? ei kerkee kun vähän ajaa niin taas pamahtaa jousi!!!  :angry:

vaihda parempi kytkin ja jousi.

minkä lainen kytkin ois hyvä tuohon autoon??
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mkuu - 13.02.08 - klo: 22.57
ootko varma ettei esim. jarru laahaa koko ajan? kaveri valitteli aikoinaan samaa et kytkimiä menee 30 min välein. syynä oli et jarru laahas kokoajan hiukan luoden ylimääräistä vastusta. Tai et kytkinkellon laakerit on väljät. tekee myös saman ilmiön. tai vaikka liian löysä jousi kytkimessä.

nuo kun tarkastat niin luulis ongelma löytyvän tai ainakin vähentää mahdollista vika listaa huomattavasti.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Team PSR - 14.02.08 - klo: 10.48
onko kellään tietoo?? miks mg10:ssä menee niin älyttömän paljon kytkin jousia?? ei kerkee kun vähän ajaa niin taas pamahtaa jousi!!!  :angry:

Saattaa olla myös asennusvirhe. Jos jouseen tulee pienikin naarmu asennettaessa, niin naarmun kohdasta jousi helposti katkeaa. Käytä asennuksessa joko kulunutta ruuvaria (= ei teräviä kulmia) tai oikeaa kytkimenasennustyökalua.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: KL - 18.02.08 - klo: 15.21
Noxious saikso kuvaa tosta ilman koppaa?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: PROpioneer - 18.02.08 - klo: 15.30
Noxious saikso kuvaa tosta ilman koppaa?

eikös tuo kuva löydy tuolta ekalta sivulta kun alemmaks selaat.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: KL - 18.02.08 - klo: 17.54
kuuluuks moottorin vuodattaa risiniöljyy kilo kaupal?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: PROpioneer - 18.02.08 - klo: 17.54
EI!
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: KL - 19.02.08 - klo: 19.08
missä vika sit on jos se vuotaa paikallaa ollesaa? et lumesta tulee keltasta?? kertokaa säädöissä vai?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: ST - 19.02.08 - klo: 19.12
Jos tulee paljo niin on rikkaalla moottori.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: PROpioneer - 19.02.08 - klo: 19.24
säädöt voi heittää ja katoppas takakannen ruuvit ja tiiviste. ja samalla pakoputken tiiviste ett vuotaako
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: KL - 19.02.08 - klo: 21.07
en oo varma ku vasta ajanu 11 tankllista ja pari kertaa vaa ympäri mut ollu sellane +3 - -2°C no vois sen tarkistaa et kaikki kunnossa
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: PROpioneer - 19.02.08 - klo: 21.12
minulla vuodatti joskus pari tilkkaa takakannen välistä ja nyt meni pakoputken tiiviste. toi takakannen tiiviste on olematon joten sieltä voi tulla läpi. eihän se ole kun jostaki kalvosta leikattu palanen :)
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: KL - 19.02.08 - klo: 21.36
itse aiassa mulla ne risini öljyt tulee putkekesta mista pakokaasutki tulee :D missäs sillo vika?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Joel P - 19.02.08 - klo: 21.40
minulla vuodatti joskus pari tilkkaa takakannen välistä ja nyt meni pakoputken tiiviste. toi takakannen tiiviste on olematon joten sieltä voi tulla läpi. eihän se ole kun jostaki kalvosta leikattu palanen :)

Ja ei varmasti ole vain mistä tahansa kalvosta. Kalvoksi kutsumasi on tiivistepaperia tai vastaavaa, joka pitää ehkä vähän paremmin kuin esim. muovikalvo tai paperi.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: PROpioneer - 19.02.08 - klo: 22.11
no joo se oli äkkiä vetästy nimi mutta kyllä olen monessa koneessa paremman tiivistyksen nähnyt kun mg16 ( sama kone kun mg10) tai sitten minun kone on jokin ihmetteos.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: LittleDemon - 28.02.08 - klo: 11.47
onkos noi mg10 alatukivarret samanlaiset kun mg10 paitsi pitemmät??? ku näytti diffit yms olevan samanlaiset. jos laittais siitä alatukivarret ja vetarit ni tulis ainaki akseliväliä.. ja sitte jos mahtuu tuo 28 kone ni sen siihe tunkis

Mites se akselivälin kasvu sitte tulee? Ite tajuun tosta vaan et raideväli kasvaa  :huh:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: PROpioneer - 29.02.08 - klo: 11.10
laitoin mg16 seen 28 motin ja erillaisen pillin >> eli putkimainen eikä tuo lentokone pilli  :p    kävi näin: vähän aikaa kun ajelin ni sain 2 vetaria katki ja etu alatukivarret katki ja vanne halki. se oli sellanen tälli autolle. nyt tein alumiinista eteen alatukivarret jotka kestää ja tilasin vetarit ja kaikki mitkä hajos.

nyt auto myynnissä ja itse asiassa lähtee kohta :)  älkää menkä tunkemaan liian isoja koneita tähän autoon.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Breweri - 01.03.08 - klo: 21.22
Ei sulla sattuis olemaan kuvia niistä itse tehdyistä alumiinisista tukivarsista?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: PROpioneer - 02.03.08 - klo: 00.16
eipähä ole muutakun niin että ne on kiinni autossa.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 17.04.08 - klo: 17.24
nooniin nyt tuli tämmönen ongelma, että miten tämän auton camber kulmaa saa säädettyä kun se on nyt on vinossa autoon päin.siis yks rengas.

kiitos avausta jo etukäteen.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 17.04.08 - klo: 19.12
Noh nyt on sitten sellainen ongelma, että moottori ei starttaa sitten kirveelläkään. Noh ajoin mä tänään 1ja1/2 tankillista. Kivastihan tuo kulkee, nyt kun rupesin jo vähän säätöjä hakemaan. Alaneula oli jossain vaiheessa lipsahtanut hieman liian laihalle ja sitä säätelin kovasti rikkaalle. Samalla säädin yläneulaa hieman laihemmalle. Moottori kävi välillä aika kovissakin lämpötiloissa. Lieneekö johtunut alaneulan laihuudesta?

Tuosta käyntiin lähtemisestä, että ne kolme, neljä kertaa milloin sain koneen käyntiin olivat aika tuskan takana. Lopuksi ei käyntiin ollenkaan. Kaasarissa on löpöä, hehku ja tulppa on kunnossa. Missähän vika??   

 nyt en ihan ymmärrä. kun tässä autossa ei ole alaneulaa.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: TheArska - 17.04.08 - klo: 21.05
Yleensä camperi säädetään ylätukivarsista, kuten tuossakin, jos siinä on säädettävät, eli niissä on vanttiruuvit. Muistelisin vain että tuossa on kiinteät. Ja eiköhän se toinen neula löydy kaasarin luistin päästä.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 17.04.08 - klo: 21.31
eipä lyödy sitä alaneulaa tästä autosta. sama väittely käytiin rc harrastus foorumilla moderaattoreiden kanssa niin en viitsi sitä täällä aloittaa.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: TheArska - 17.04.08 - klo: 21.43
No asia varmaan on sitten niin...Kumma juttu, itsellä on cen mg16 ja on mainostettu että tuossa on sama kone kuin tuossa mg10:ssä, mutta tuossa on neula luistin päässä..Oiskohan tota kymppiä ollu parilla eri koneella sitten..
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 17.04.08 - klo: 21.49
voi olla hyvin paljon mahdollista. voi olla myös kahdellaissella kaasarilla samaa pataa.  :undecided:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: jaakkimo - 18.05.08 - klo: 20.54
tää on mahtava vehje! mutta talvella osat kyllä menee poikki. Onko teillä ollu voimansiirros ongelmia? :afro:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 15.06.08 - klo: 10.21
nyt on kysymysten vuoro. että mistä vois vuotaa kun tulee polttoainetta vetokäynnistimen laatikon pohjaan. valuma jälkiä en näe, kiristin veto käynnistimen ja myös pakoputken.ja ei auttanut. :shock: . mistä se siis voi vuotaa. onko kellään muulla noita ongelmia tullut kyseisen auton kanssa.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: jaakkimo - 15.06.08 - klo: 12.27
Ootko nähnyt vetokäynnistimen alla piilossa olevia ruuveja ne voi olla löysällä. Toinen vaihtoehto on että tiiviste on hajalla
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 15.06.08 - klo: 16.53
aise tiiviste joka on alkukäyrän ja äänen vaimentimen välissä. :huh:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 15.06.08 - klo: 17.09
ei kun vetonarun muovin alla päätylevyssä.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 21.06.08 - klo: 16.52
että miten pahasti teillä räkii toi auto. kun mulla lämmöt 120c mutta silti räkii aika paljon. sen puolen takarenkaasta josta pakoputki räkii niin ei kohta erota mustaa kumia ollenkaan kun kaikki hiekka tarttuu siihen polttoaineeseen kiinni mikä siihen renkaasen lentää. ja kun auto on vähän ajan tyhjäkäynnilla paikallaan niin siihen kohtaa jää märkkäläntti mihin pakoputkenpää osottaa.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 21.06.08 - klo: 17.59
mitäs polttoainetta mahdat käyttää ja  nitron  %  määrä ???
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 22.06.08 - klo: 17.07
16% dragon top fuelia. meinaan kyllä ostaa 16% byronia sit kun oi entinen litku loppuu. :lol:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 23.06.08 - klo: 16.55
niin mikä vois auttaa. tohon kun räkii niin pirusti
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: jaakkimo - 23.06.08 - klo: 19.15
Säädä aivan v*tusti laihalla :grin: ja kyllä mullaki tyhjäkäynnillä ruikkii raakana läpi mutta kyllä se loppuu kun antaa kunnolla jenkaa. Jos katsot kiihdytyskisoja niin kyllä ne Top Fuelitkin lykkää raakana nitroa ulos tyhjäkäynnillä. :evil:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 25.06.08 - klo: 21.26
käykö tähän autoon muuten 17mm pyörän hexit, kun vakiot taitaa olla 15mm niin ei löydä isompia ja sopivia vanteita. kun tuntuu kivet jumittaaa renkaat aika usein vakio vanteilla.

-Riku
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 26.06.08 - klo: 00.45
ei käy ellei itse jotenkin viritä kiinni ja vakio hexi siinä on 12mm.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 26.06.08 - klo: 13.12
tietääkö kukaan mistä lyötys 12mm hexillä isompia vanteita kun nuo alkuperäiset. :huh: . ja renkaat niille vanteille mieluiten valmiiks liimatut.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 26.06.08 - klo: 13.47
osta vaikka cen:in 1/10 monsterin renkaat.
jr-hobby ainakin myy.
löytyy kai niitä paljon muitakin.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 26.06.08 - klo: 14.39
tuntuu olevan kaikki 1/10 cenin monsteri vanteet saman kokosii :undecided: .mut kun joku sano jr hobyn forumilla että jotkut hpi vanteet käy. mut kun miestä ei tunnu paljoo näkyvän foorumilla niin en saa vastausta ja ajattelin että jos joku täällä tietäis mitkä.

-Riku
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Mika R - 26.06.08 - klo: 14.48
täällä vähemmän leikitään noilla 1/10 :llä

varmaankin löytyy enemmän sitä osastoa tuolta RC-harrastuksen forumista

tämä RC10 polttispuoli kun on enemmänkin 1/8 kilpa-autoille kuten monsut, krossarit, truggyt, GT-autot ja C8 autot ja jonkin verran noita 1/10 tourereita
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 26.06.08 - klo: 15.07
mutkun rcharrastus foorumilla on vähemmän ihmisii ja siellä saat oottaa monta päivää ennenkun vastaus tulee jos tulee millonkaan
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: TheArska - 26.06.08 - klo: 18.17
Hexi adapterit ois yks vaihtoehto, niitä on erilaisia, tässä yhdet esimerkiksi(en mene takuuseen sopivuudesta mutta luulisin) mutta ovat tarkoitettu crawlereihin joten en tiedä kestääkö hyppimistä ym. Näiden kanssa voisi käyttää esim. 1/8 krossin renkaita, 1/8 truggyn renkaat ovat varmasti liian painavat tuohon autoosi. Etsimällä löytyy kyllä halvempia ja yksinkertaisempiakin, myös sellaisia jotka eivät levitä raideväliä.
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=743
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 26.06.08 - klo: 19.26
KIIITOS theArska. mihinkä noi pienemmät tapit tulee. :huh: toummoset vois ostaa ja sit jotkut 1/8 krossarin vanteet ja renkaat.

tossa kahtelin tommosia käyköhän noi tähän http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI86804 .

-Riku
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 27.06.08 - klo: 08.31
ei käy.noi on tarkoitettu savageen missä on vakiona 14mm hexi.

jos nyt oikein muistan niin hot bodies 1/10 gt monsterissa oli isommat renkaat kuin mg:ssä.
hexi taisi olla 12mm.
kannattaa tarkistaa hobbylinnasta.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 27.06.08 - klo: 22.10
(tilalle tuli Traxxas Jato takarenkaan kokoluokkaa olevat melko paljon hienompikuvioiset renkaat Traxxasin 12mm hexoilla ja vanteilla. nurin autoa ei saa enää millään, säädettyäni myös alustaa hieman alemmaksi. )

tuntuu siltä että JATON vanteet käy kun luin tota hotbodies gt10 palstaa. nyt kun tietäis minkä jaton noi on onkohan 3.3 vai jonkun muun mallin.

-Riku
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Sysi - 29.06.08 - klo: 01.02
Spede XL-5 ja VXL on 2.8" kumit, ainakin perus spedessä(kumit 2.2) on 12mm heksit.
Ne vanteet on samankokoisia ihan syystä, sitä sanotaan stantardiksi. Vakiot on 2.2".
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: jaakkimo - 29.06.08 - klo: 15.58
mistä saa käynnistimen :huh:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: TheArska - 29.06.08 - klo: 16.05
Käynnistin? ..siis vetonarunko vai starttilaatikon? Eiköhän noita saa sieltä mistä tuon autonkin ja muut varaosat. Eli jr-hobby.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Breweri - 29.06.08 - klo: 21.12
ei käy.noi on tarkoitettu savageen missä on vakiona 14mm hexi.

jos nyt oikein muistan niin hot bodies 1/10 gt monsterissa oli isommat renkaat kuin mg:ssä.
hexi taisi olla 12mm.
kannattaa tarkistaa hobbylinnasta.

HB:n gt10 monsterissa on 14mm hexit. 12mm hexit löytyy tosiaan ainakin stampede/rustler/wheelyking linjalta
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: jaakkimo - 12.07.08 - klo: 13.09
Mahtavaa kun sain pitkästä aikaa toimimaan vetokäynnistimen ja kytkimen!! :mrgreen: tiedättekö että saako tähän jäykempiä kytkinjousia?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 13.07.08 - klo: 10.18
Osta mielummin esim. hobbylinnasta "säädettävä" kytkin.
hinta ei ollu paljoo yli kympin.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: jaakkimo - 13.07.08 - klo: 12.47
sopiiko se sitten tähän autoon?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: RC-tyyppi - 20.07.08 - klo: 15.41
On ollu tämmönen ongelma MG10: välillä oikean puoleisen renkaan akseli lähtee pois paikaltaan. Oon tarkistanut kaikki laakerit ja muut osat.  Mikä mättää???!!!
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: .:miika:. - 20.07.08 - klo: 17.43
terve!! ite alottelen rc harrastusta (taustalla protech srt-2) kumpi on parempi auto näin ekaks autoks, CEN racing mg10 vai Cen racing mg16?? onko miten pirteitä? ite olen vähä enemmän tuon mg16 kannalta :P mitä te ajattelette?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: jaakkimo - 24.07.08 - klo: 21.38
Samaa p*skaahan nuo molemmat ovat :D no ei ny kai!!! Mg 10 on avan hyvä laite jos kiristelet osat, hommaat kuulalaakerisarjan renkaisiin ja etkä kaada autoa talvella. Mg 16 autosta en tiedä mitään muuta kuin että kiihtyy videoissa hyvin. Ite sain eilen auton putsattua ja vaihdettua kuulalaakerit renkaisiin. Meni ihan pirun hyvin!!! Tänään olin ajamassa kärrymiehen pihalla missä on asfalttia, muuten meni hyvin paitsi kumit kuluivat suht paljon. :cheesy:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 12.08.08 - klo: 15.43
jaakimo miten helvetisä sait sen etu päähän vaihdettua kullalaakerit. kun ite en saa sitä vaihdettua :D kun se se juttu mihintulee se tankokiinni mikä pöyrittää renkaita niin se ei mahdu tulemaan pois sieltä välistä :( taakse sain vaihdettua mtta toi etu pään kanssa tuli ongelmia.

-kiitti
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: jaakkimo - 13.08.08 - klo: 17.02
Ota joku pieni kuoukku ja nypi tosi lujaa ne on aika kankeet... tai upota ne kuumaan veteen se auttaa.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 13.08.08 - klo: 19.12
niin muttta en saa sitä yhtä osaa pois. se osa on kiinni siinä niillä muovipallo nivelillä siinä pesässä ja sitä muovipallo nivel härpäkettä en saa pois siitä. kyllä mä sen liukulaakerin siitä pois saisin jos saisin sen nivelpallo härpäkkeen pois.
ps aukasin ne kuusio kolit päältä se pohjasta mutta ne pallot ei liiku pesistään pois. nyt jos ymmärtäsit oikein. :D
oli viimeks huonosti selitety
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: jaakkimo - 13.08.08 - klo: 19.28
no nypi jollaki koukulla niitäki :mrgreen: ei mullakaa paljo liiku jos arvasin mitä tarkotit.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 13.08.08 - klo: 19.46
jaakimo. annatko mese mulle niin voi lähettää kuvat sulle siitä osasta
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 14.08.08 - klo: 13.59
Viikon läppä  :grin: tanko mikä pyörittää renkaita????
Mikä se sellanen tanko on????
Et kai vaan tarkoittanut vetoakselia????
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 14.08.08 - klo: 15.43
joo tarkotin vetareita mut siä hetkenä kun kirjotin niin saatui olemaan muistikatko niin en muistanut kyseistä sanaa :D
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 22.08.08 - klo: 21.37
itellä toi osa taipunut http://av.hpieurope.com/graphics/kits/kitpages/10511/upclose/26.jpg mutta tässä autossa miten saan se ehjänä pois vai voiko saada ollenkaan.

ps toi pikkunen tappi tonne reikään. kaise pitää vaan kylmän viileesti pienhioma koneella vetää poikki .
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: timpo1993 - 23.08.08 - klo: 08.56
Moro ittellä on kokemusta tosta cen mg10 autosta laitappa mulle kysymyksiä oon jou´tunu säätämään kamun cen mg10 säätöihin.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: jaakkimo - 23.08.08 - klo: 11.03
itellä toi osa taipunut http://av.hpieurope.com/graphics/kits/kitpages/10511/upclose/26.jpg mutta tässä autossa miten saan se ehjänä pois vai voiko saada ollenkaan.

ps toi pikkunen tappi tonne reikään. kaise pitää vaan kylmän viileesti pienhioma koneella vetää poikki .
mä en kyl vieläkään käsitä kuinka se on taipunu :) mut kai se on pakko katkasta ja porata sopivalla poranterällä se tikku pois sieltä reiästä. Älä sit mua syytä jos munaat. :evil:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 02.11.08 - klo: 14.30
ja taas tää auto levisi. mikä on sen osan nimi mihin tule etu pyöriin ne kuula laakerit. siis se osa on rikki eikä ole ohje kirjaa niin jos joku sen nimen ja tuotenumeron tietää niin olisi hyvä. se oli vasenman puolen etu pyörä.  :undecided:

-Riku
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 06.11.08 - klo: 15.18
voisko joku avittaa että pääsen taas ajelee :D
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 06.11.08 - klo: 15.27
oisko se ohjauspala?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 06.11.08 - klo: 17.25
on houno englanti. mutta  :laugh: http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_93_100&products_id=1922 voisko se osa olla toi.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 06.11.08 - klo: 20.53
Ei kai se nyt sentään kytkinkello ole :roll:
Otapa puhelin käteen ja soita jr-hobbyyn niin ei tarvitse ihmetellä.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 06.11.08 - klo: 21.39
ei kai  :roll:. löytyykö räjäytys kuvaa tästä autosta netistä. voisin siitä paikantaa osan.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: salde - 23.11.08 - klo: 12.13
http://www.cenracing.com/cars/mg10/MG10.zip (http://www.cenracing.com/cars/mg10/MG10.zip)

tuoltahan se löytyy koko manuaali sähköisenä
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mehtis - 23.11.08 - klo: 12.22
juu osan nimi on steering hub ja tuote numero on MG045, mutta en löytänyt jr hibystä sitä osaa :/
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: miksalo - 23.11.08 - klo: 13.17

Ei kai se nyt ole noin vaikeeta ottaa puhelinta käteen?
SOITA sinne jr-hobbyyn niin saat osan kahdessa päivässä.
turhaan olet 3kk etsinyt sitä osaa kun soittamalla olisit sen saanut jo monet kerrat.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Penguin - 19.12.08 - klo: 04.51
Kysytäänpä tätä ihan asianomaisen auton topicissa, jos osuisi paremmin auton omistajien silmiin:

Osaisikos joku sanoa tai voisiko mitata mitkä ovat dogbone-kardaanin MG083 mitat (pituus, pallon halkaisija)?
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Noxious - 25.12.08 - klo: 12.04
Noniin nyt kerkesi joulu kiireiltä mittaileen ja autoakaan en kerennyt vielä myydä hyperin alta :) eli tuloksia:

Kardaanin pituutta on vähän vaikea paikoillaan mitata tarkasti, mutta mittasin diffien välin ja vetoakselilla kuinka syvälle se menee diffiin. Siitä pois vielä akselin vaapaaliike tuloksena n. 254 mm :)

Nämä mitat vetoakselista mutta kupit ja päät ovat samanlaiset:
pallo 6mm
tapinpituus 10 mm (tarkka 9,80 mm)
tapin halkaisija 2 mm

Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Penguin - 06.01.09 - klo: 21.00
Kiitos mitoista! Pituus olisi oikein passeli, mutta pallo on liian pieni, joten pitää jatkaa etsintää...
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Osku97 - 10.03.09 - klo: 15.34
Eli herätetänpäs aihe henkiin. Saitte minut kiinnostuneeksi... Tällaisen sitten ajattelin käydä jossain vaiheessa jr-hobbystä ostamassa kun kuulostaa sopivalta minulle ja kukkarolleni. :roll:
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: Jrrre - 18.04.09 - klo: 22.44
Minkälasia kokemuksia teillä on ollut tästä autosta? käynnistyykö ja pelittääkö muutenkin hyvin vai onko näissä jotain ongelmia? kiinnostais ostaa polttisauto ja tämän mallin hinta olisi ainakin houkutteleva.
Otsikko: Vs: CEN Racing MG10
Kirjoitti: mikako1 - 18.04.09 - klo: 22.48
Moro !
Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta tästä automallista mutta olen seurannut kaverini taistelua auton kanssa ja sanoisin että älä osta!! Ongelmallinen saada toimimaan... jatkuvaa säätämistä ja taistelua lämpöjen kanssa...testattu kahdella autolla. Unohda!!!!