Nostetaampas vähän topicia ylöspäin.
Eli täs ois tällänen kiva juttu, mikä tapahtu just parin viikon sisällä.
Eli kaveri osti ihan vähän käytetyn duratrax maximumin. Kaupassa ei ollut mukana vetoakseleita, niin konetta ei päästy heti testaamaan. Sitten pitkän odotuksen jälkeen kaveri vihdoin sai vetoakselit ja oltais ruvettu ajaa, mut kone ei ottanu ollenkaan toimiakseen. Yritettiin kuumeisesti saada sitä säädeltyä, että se kävisi kunnolla. Siinä oli täydellinen käyntivika. Ei ollut mitään vaikutusta oliko kaasu puolella vai aivan täysillä. No yritettiin sitä säätää suuntaa jos toiseenki. Sit se löi yhtäkkii sen lukkoo, eikä vauhtipyörä pyörinyt enää ollenkaan, eikä narusta saanu vedettyä. Avattiin koneen pääty, ni sieltä tuli koneen täydeltä polttoainetta. No laitettiin takas kiinni, eikä kiinnitetty muuhun siinä sillee huomiota. Putsailtii vaa vähä konetta sisältäkin päin. Ihan varovasti. Taas yritettii sitä saada käymään, mutta ei niin ei. Kun kaasun pisti niin, että kurkku oli puolillaan, auto kävi juuri ja juuri tyhjäkäyntiä. Kun painoi kaasun täysille (kurkku kokonaan auki) kierrokset eivät nousseet juuri ollenkaan. Yritettiin saada kuumeisesti toimimaan, mutta käynti ei parantunut lainkaan. Tänää sit sitä vähän enemmänki tutkittii. Avattii kaasariki, mut ei löydetty mitään vikaa. Sitte koitettii sitä taas saada käymään sillee, et mä pidin tankkii ja moottorii kädessä. Siinä vähän väkisin pidettiin sitä vähän aikaa käynnissä, kunnes huomattiin, että pakoputkesta tulee jotain ihan outoa metallipurua tai jotain harmaata mössöä. No vähän säikähdettii, että kiiiva. Avattiin kone, ni männästä on lohennu alapuolelta palasia pois ja kampikammion pohjalla oli palasia, jotka oli kait lohkeillu männästä. Myös männän yläpäästä oli lohennu yks ihan pikkunen pala. Heti kannen avattua siinä männän päällä oli metallipalasia ja sellasta purua harmaan mössön seassa. Ihme homma.
Sit otettii mäntä-kiertokankiyhdistelmä irti kampiakselista, nostettii pois ja kateltii männän vaurioita.. Kunnes huomattii, että mäntä heilu ja oli melkein irti kiertokangesta. :shock: Siitä oli se tappi varmaan katkennu tai sokka lähteny pois tai jotain. En tiedä. Ei keretty ottaa mäntää irti kiertokangesta, koska kaverin oli jo pakko lähtee kotii. Ehkä sit maanantaina taas saadaa lisää selville.
Jotenkin mysteerisesti se mäntä oli jotenkin saanu revittyä itteään pikkasen irti kiertokangesta ja siitä oli sit jotain palasii levinny ympäri konetta.
Saa nähä mitä kaikkee joutuu uusimaan.
Ja vaikka moni tietää keltä auto on ostettu, ni ei tarvitse niitä hekilöitä käydä mainitsemaan ja syyttämään. Luulempa, ettei myyjä voinut millään tietää asiasta, eikä niin ollen ollut hänen vikansa alkuunkaan. Me katotaa ite mitä tehää.
Silloin ennen kuin kaveri sai niitä vetoakseleita se käynnisteli autoa paikallaan välillä. Silloin se toimi suht hyvin. Ei se oikee kunnolla kiertäny (saatto tietysti olla säädöissäkin), mut sit ku lyötii vetarit kiinni, ni kone sai pientä rasitusta, jolloin se kiertokangen ja männän välinen tappi tai sokka laukes ja sit se alko siitä... Näin mä tällä hetkellä ajattelisin. Ehkä.
No, kaverii tietenkin harmittaa vietävästi, mut jospa asialle ois jotain tehtävissä.
Voi olla, että paljon asioita puuttuu, mutta koitin kyllä saada edes suurimman osan tapahtumista koottua tähän ruudulle.