RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: jarkko - 29.10.09 - klo: 00.24
-
Alue-8 sarjan ensimmäinen osakilpailu ajetaan lauantaina 21.11.2009 Rajatorpan radalla.
Laita ajankohta kalenteriin.
Ajattavat luokat osallistujamäärän mukaan, minimi 4 osallistujaa / luokka
-TSM
-TSP
-TSS
-C-12
-VTR
-WGT
Tämä on ennakkotieto.
Aikatauluun sekä muihin yksityiskohtiin palataan myöhemmin.
Alue-8 sääntöjen mukaan TSS-10 luokassa vapaa valettu kumirengas (siis myös Sorex 28 käy). Muissa Touring-luokissa renkaana on joko
-viime kesäkauden rengas VTEC 27R tai
-tulevan FTT-sarjan mattokisojen rengas Xenon 28
Sarjasäännöt täällä
http://rc10.fi/index.php?topic=41064.msg377053#msg377053
Ilmoittautumisia voi halutessaan laittaa jo tulemaan YV:llä jarkolle
-nimi
-luokka
-ponderi
-kide
UAU/jarkko
-
Moi, onko VTEC 27R renkaita ostettavissa paikanpäältä?
.. vai onko se sama joka löytyy tuolta http://www.medasec.com/do?action=group&id=35
kuvauksella "Kauden 2008 virallinen touringrengas kesäradoille."
Kiitos
-
Näin on suunniteltu, jos ei kaikki mee ennen sitä! Power Racing Service -rekka on paikalla. Pitääpä tilata renkaita lisää, kun loppuu just ny.
-
Hyvä tietää, vai kannattaisko tuon perusteella tilata jo etukäteen? Paitsi tietysti jos kauppias on ystävällinen ja varaa kierroksen kisapaikalle allekirjoittaneelle... :wink:
-
Viime keskiviikkona nähtiin miten virallinen FTT-kisarenkaamme Xenon 28 on Torpassakin vaikea ajaa. Siinä missä Sorexeilla saa päästellä huoletta mollien päältä hyvää vauhtia, pitää Xenoneilla mennä sekä hitaammin että varovaisemmin mollat kiertäen.
Niiden, jotka aikovat ajaa FTT-sarjaa kannattanee keskittyä sekä kerhokisojenkin että treenien rengasvalinnoissa Xenoneihin ja auton saamiseen hyviin säätöihin näille "kaatorenkaille".
-
.. mutta tässä UAU:n sarjassa saa siis myös ajaa Sorexeilla ja VTEC:llä ?
-
Alue-8 kisakutsussa lukee, että sallitut renkaat ovat
-Xenon 28 (FTT talvikauden virallinen kisarengas)
-VTEC 27 (viime kesän virallinen kisarengas)
Sorex ei ole Alue-8 säännöissä sallittu, mutta toimii vertailukohteena, koska varsin monet ovat ajaneet alkusyksyn sisäajot niillä (FTT viime sisäkauden virallinen rengas).
-
Ok, kiitos tarkennuksesta. No olipa hyvä että en ostanut niitä (="sorexia") vaikka niitä tarjottiin. Paitsi jos niitä on useita "sorexeja".
-
Ok, kiitos tarkennuksesta. No olipa hyvä että en ostanut niitä (="sorexia") vaikka niitä tarjottiin. Paitsi jos niitä on useita "sorexeja".
Tässähän on kyseessä mun moka.
Renkaat ovat Xenonit, mutta kirjoitin vahingossa Sorex (huom. molemmissa x-kirjain :roll:)
Eli myyntipaikka ja renkaat ovat oikeat, minä käytin vahingossa väärää nimeä.
-
Ei paniikkia, homma selvä, kiitos :cool:
Niin ja jotkut ovat ymmärtäneet siitä toisesta keskustelusta että olisin jotenkin uutta tekniikkaa vastaan niin siitähän ei ole suinkaan kysymys.
Ajoinhan jo itse keväällä Castlen harjattomalla moottorilla ja säätimellä sekä lipolla ensin Slashiä ja myöhemmin Lazeria jos yhtään muistatte... sen jälkeen kun poltin säätimen ja tuhosin akun, lipot eivät ole kiinnostaneet, nimh on ollut mun valinta jo vuodesta -80. Ja kokemus harjattomasta ei ollut niin hyvä, toki tehokas kyllä. Kokeilen kyllä heti uudelleen jotain sensorillista jne jos innostun talviajamisesta enemmän, mutta vielä ei ole sen aika. Keskustelu liittyi puhtaasti siihen saako nimh packillä 7.2V ja hiilellisellä 27T koneella osallistua stanu luokkaan ja lopultaha kävi ilmi, esille pannuista säännöistä huolimatta, että saa.
Säännöt voisi tarkentaa Heulin viestin pohjalta siinä touring kisailu topikissa. Kitooosh
-
Tietääkseni vuonna 1980 ei NiMH akkuja kyllä ollut vielä saatavilla.
The first consumer grade NiMH cells for smaller applications appeared on the market in 1989
-
Joo, aivan NiCd se oli silloin, mut pötköakku kuitenkin :grin:
-
Tuolla aiemmin renkaasta oli joo puhetta, mutta tällainen ristiriitaisuus tarttui silmään:
Alue-8 sääntöjen mukaan Touring-luokissa renkaana on joko
-viime kesäkauden rengas VTEC 27R tai
-tulevan FTT-sarjan mattokisojen rengas Xenon 28
Sarjasäännöt täällä
http://rc10.fi/index.php?topic=41064.msg377053#msg377053
Jossa sanotaan:
TSS-10 5min valetut kumirenkaat
TSM-10 5min sääntökirjan mukaan, LRP VTEC 27R (vapaa vanne ja insertti) tai Xenon
TSP-10 5min sama rengassääntö kuin ed.
Onko ymmärrettävä, että TSS-10 luokassa on "vapaa" rengas, kunhan se on valettu kumirengas, vai koskeeko nuo rengastyyppimääräykset myös stanua.
Edit: Myös autojen painorajat on mulla hieman "kateissa". Jos joku ystävällinen voisi vielä vaivautua selvittämään. Vai punnitaanko autoja ylipäätään ollenkaan noissa kisoissa?
-
Jos Alue-8 työryhmä näkee hyväksi, että TSS-10 luokassa on sallittu mikä tahansa valettu kumirengas, niin se sopii kyllä 21.11. kisan järjestäjille.
Suositellut painorajat ovat FTT-ohjeiston mukaiset:
"Painorajat
TSM-10 –luokassa painoraja EFRAn sääntöjen mukaan min. 1400 g (TSP-10 ja TSS-10 min. 1425 g). C-12 luokassa min. 800 g. Painot sisältävät ponderin."
Vaaka löytyy kisapaikalta painon tarkistamiseksi, mutta ainakaan TSS-10 luokassa ei ole odotettavissa hylkäyksiä painon vuoksi.
-
Ja sitten niitä ilmoituksia kisaan kiitos! :police:
Myös tuohon TSS:ään, edellisissä kisoissa näytti olevan ihan mukava osanotto, nyt tuplataan se ?!
-
Tiedoksi kisaajille että olen tulossa hoitamaan ajanoton sekä kuulutukset tuttuun tyyliin, joten kisassa varmasti tulee olemaan hyvä meininki!
-
loistavaa Masa!
-
Jos Alue-8 työryhmä näkee hyväksi, että TSS-10 luokassa on sallittu mikä tahansa valettu kumirengas, niin se sopii kyllä 21.11. kisan järjestäjille.
Tällä haetaan sitä, että kaikilla RTR-autoilla pääsee mukaan, niillä renkailla mitä on paketin mukana. Eli tarkoitetaan aloittelijoita.
"Ketaleet" käyttää tässä porsaan menevää aukkoa. Pitäisi kaivaa esiin Peter W./HRT:in vaaleanpunainen possuauto, ja määrätä se pakolliseksi sille, jolla on speciaalirenkaat ja menee voittamaan kisan.
Suosituimmat kisarenkaat tulee olemaan Sorex 28, VTEC 27 ja Xenon.
-
Ei ollut tarkoitus kaivella porsaanreikiä, eikä etenkään käyttää niitä. Halusin tarkennuksen asiaan, kun en tunne lajia/sääntöjä. Tässähän olisi voinut käydä niin, että kaikilla muilla on alla "huippukisagumit" ja mulla jotkut diipadaapanakit, muthan olis naurettu sieltä pihalle ennen ensimmäistäkään kierrosta. :lol:
Laitetaan alle sellaiset renkaat, jotka kuuluu. Katsotaan sitten mihin vauhti piisaa.
-
Ilmoittautumisten tilanne 18.11. klo 14.00
Ajattavat luokat osallistujamäärän mukaan, minimi 4 osallistujaa / luokka
-TSM
Lasse Ilvessalo
Viljami Kutvonen
Matias Kuusinen
Karri Salmela
Sami Salmela
Matti Hölttä
Jari Valkola
Lassi Salo
August Poutiainen
Arto Heinonen
-TSP
Juho Kulkas
Viljami Kutvonen
Jami Siren
Jari Ahola
Niko Vuorenmaa
Niko Lindvall
Petri Oksanen
Axel Toivonen
-TSS
Mika Rinne
Tuomo Otsavaara (jun.)
Pekka Kuronen
Aake Kutvonen
Lasse Ilvessalo
Janne Hallenberg
Lauri Malinen (jun.)
Jyrki Malinen
Markus Riekkinen (jun.)
Matias Riekkinen (jun.)
Jona Oksanen (jun.)
Eetu Pesonen (jun.)
Ossi Kaario
Toni Latvio
Niko ________ (jun.)
Juha Söderholm
-VTR
Joonas Vuojolahti
Marco Käyhkö
Janne Heikkilä
Jonni Kotola
Juha Sallmen
Jerry Hellström
-WGT
Jiri Jokinen
Joonas Vuojolahti
Ilpo Koivisto
Tomas Hassel
Mikko Mäkinen
Mikko Kaplas
Vesa Rousku
A. Heinonen
-
Sami Huhta ainakin vielä mukaan stanuun vai mitä Sami?!
-
Moi,
Juu olisin varmasti tullu mutta kun kisat pidetään samana päivänä kun on krossikisatkin(WJ). Lähden ajaan krossia ihan sen takia että Tampereen pojat käy täällä krossaan niin täytyy käydä vastavierailulla heidänkin kisoissa. Tilanne on valitettava, olis mukava ajaa turistiakin, mutta elämä on täynnä valintoja. Josko sitten tulevaisuudessa näitä kisoja ei olis päällekkäin....vissiin turha toivo :sad:
T:Sami
-
Ok, perin harmillista, mutta täysin ymmärrettävää. Ensi kertaan ehkä sitten.
(en tienny sun tunnaria, muuten olisin laittanu YV:llä. Onneksi luit topikkia :))
-
Nostetaan kisakutsu paremmin näkyville.
***************************************************************************************
ILMOITTAUTUNEET TÄÄLLÄ
http://rc10.fi/index.php?topic=41188.msg381683#msg381683
****************************************************************************************
ALUE-8, VANTAAN OSAKILPAILU, 21.11.2009 RAJATORPAN RADALLA
Tervetuloa Alue-8 kerhokisoihin UAUn rajatorpan radalle 21.11.2009.
Sarjan tavoitteena on saada uusia harrastajia mukaan kilpailutoimintaan.
Kilpailuihin osallistumisen kynnys pidetään matalana. Vakioluokassa joustetaan autojen mitoissa ym, jotta kaikki pääsevät mukaan.
AIKATAULU
09.00 Ovet aukeavat
10.00 Eräharjoituskierros 1
10.45 Ohjaajakokous
11.00 Eräharjoituskierros 2
12.00 Alkueräkierros 1
13.00 Alkueräkierros 2
14.00 Finaalikierros 1
15.00 Finaalikierros 2
17.00 Rata menee kiinni
Tarkempi eräkohtainen aikataulu tiedotetaan kilpailupaikalla.
SÄÄNNÖT
Kilpailuissa noudatetaan Alue-8 sarjasääntöjen sisältämillä poikkeuksilla Pienoisautoilun sääntökirjaa ja FTT-ohjeistoa. Poikkeukset esitetty tämän kisakutsun muissa kohdissa.
Kilpailulisenssi ei ole pakollinen, mutta suositeltava. HUOM! AKK:n tapaturmavakuutus voimassa vain lisenssin omaavilla kuljettajilla.
KILPAILULUOKAT JA AJOAJAT
C-12 8min, 4-kennoa tai 1S LiPo
TSS-10 5min, hiilellinen vakiomoottori (27 lank.) + 6 kennoa tai 2S lipo
hiiletön moottori 13,5T + 5 kennon akku
hiiletön moottori 17,5T + 2S lipo
TSM-10 5min, sääntökirjan mukaan
TSP-10 5min, hiilellinen moottori (17 lank.) + 6 kennoa tai 2S lipo
hiiletön 8,5T moottori + 5 kennon akku
hiiletön 10,5T moottori + 2S lipo (ks. FTT säännöt)
VTR-10 5 min alkuerät, finaalit 8 min, jos lopullinen aikataulu sallii, VTR-säännön mukaan
WGT 5 min alkuerät, finaalit 6 min, jos lopullinen aikataulu sallii, hiiletön 10,5T moottori + 1S lipo
Pappaluokka on poistettu Alue-8:sta. Papat ovat tervetulleita kaikkiin muihin luokkiin kykyjensä mukaan. Alue-8 suositus Papoille on TSS-10 luokka.
RENKAAT
Alue-8 sääntöjen mukaan:
-TSS-10 luokassa vapaat valetut kumirenkaat
-TSP-10 ja TSM-10 luokissa joko viime kesäkauden rengas LRP VTEC 27R tai tulevan FTT-sarjan mattokisojen rengas Xenon 28
-muut luokat sääntökirjan/luokkakohtaisten sääntöjen mukaan
-vain hajuttomat pitoaineet sallittu
ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautumiset ennakkoon viimeistään tiistaina 17.11.2009 klo 18.00 mennessä.
YV:llä tai s-postilla ( jarkko.kuusinen(ät)fountainpark.com )
Ilmoittautumisen pitää sisältää:
-nimi
-kilpailuluokka
-kolme kidetaajuutta tai 2,4 gHz
-henkilökohtaisen transponderin numero (jos on)
-seura (jos on)
KERRO SAMALLA, JOS TARVITSET LAINAPONDERIN.
AJOKAAVIO
2 ohjattu eräharjoittelua, 2 alkuerää ja kaksinkertaiset finaalit.
Finaalin lähtöpaikka määräytyy parhaan alkuerätuloksen tuloksen perusteella.
Finaalien tuloksissa tasapistetilanteessa ratkaisee lähtöruutu.
Finaalierien koot ilmoitetaan ajajakokouksessa ja ne määräytyvät osanottajamäärän mukaan.
KILPAILIJOIDEN MÄÄRÄ
Kilpailijoiden määrä rajoitetaan n. 50 kilpailijaan/max 8 alkuerä.
Etusija osallistumiseen annetaan TSS-10 luokan juniorikuljettajille sekä Alue-8 sisältä tuleville kuljettajille.
Siinä tapauksessa, että osanottajien määrää joudutaan karsimaan, tieto tästä annetaan henkilökohtaisesti
niille, joita se koskee.
KIERROSLASKENTA
- AMB henk.koht.ponderit käytössä
- lainapondereita (vuokra 5€) tarjolla
- järjestäjä antaa kilpailijanumerot autoihin.
TOIMITSIJAT
- Kilpailun johtaja: Jarkko Kuusinen
- Ajanotto: Matti Korvenmaa, Mikko Möller
- Tuomarit: ilmoitetaan ohjaajakokouksessa
KILPAILUPAIKKA
UAU:n kiinteä mattorata Rajatorpan kallioluolassa
http://www.uau.fi/rc/?page=radat/rajatorppa
kartta
http://www.uau.fi/rc/images/maps/rajatorppa.jpg
OSALLISTUMISMAKSU
Osallistumismaksu on Alue-8 sarjasääntöjen mukaan 10€ ajettua luokkaa kohti.
Jos tarvitset lainaponderin, varaa 5€ sen vuokraan.
VARIKKO
-aikaisempien vuosien tapaan varikko on viereisessä tilassa
-omat tuolit ja pöydät mukaan (tuoleja ja pöytiä on rajoitetusti)
-oma jatkojohto mukaan
RATA
- Neulahuopamattoa, rata-alue 28m x 10m
Kuva radasta
http://kuusinen.pp.fi/Torpan_rata_tammi09.jpg
BUFFETIN VALIKOIMASSA
-Leon Leivän kuuluisia Herkkulihapiirakoita ja muita eväsherkkuja
-kahvi + pulla
-limu, karkki
-mahd. muuta pientä puffettipäällikön harkinnan mukaan
PALKINNOT
Alue-8 sarjasääntöjen mukaan. Sarjasäännöt täällä
http://rc10.fi/index.php?topic=41064.msg377053#msg377053
Opastusta vasta-alkajille tarvittaessa.
KAIKKI MUKAAN!!!
-
-TSS
Mika Rinne
Tuomo Otsavaara
Pekka Kuronen
Aake Kutvonen
Lasse Ilvessalo
Janne Hallenberg
Lauri Malinen
Jyrki Malinen
Loistavaa! Vielä mahtuu! (ikinä en ole ite ajanu, yritän päästä ekan kerran sunnuntaina edes hetkeksi)
-
-TSS
Mika Rinne
Tuomo Otsavaara
Pekka Kuronen
Aake Kutvonen
Lasse Ilvessalo
Janne Hallenberg
Lauri Malinen
Jyrki Malinen
Loistavaa! Vielä mahtuu!
Tehkää kuten meille viime kisassa tehtiin, kaikki samaan finaaliin niin saatte hyvät meiningit päälle kuten VTR finaalit oli :lol:
Jerzi
-
-TSS
Mika Rinne
Tuomo Otsavaara
Pekka Kuronen
Aake Kutvonen
Lasse Ilvessalo
Janne Hallenberg
Lauri Malinen
Jyrki Malinen
Loistavaa! Vielä mahtuu! (ikinä en ole ite ajanu, yritän päästä ekan kerran sunnuntaina edes hetkeksi)
Itse asiassa stanuluokan ilmoittautumisten tilanne on hyvin huolestuttava.
Missä ovat juniorit? Mukana on vasta 2 junioria
Missä ovat muiden seurojen, kuin UAU, kuskit? Mukana vasta 2 ei-UAUlaista
ALUE-8 seurojen aktiivien tulisi nyt aktivoida omien seurojensa stanuluokkalaisia osallistumaan.
-
Ilmoittautuminen ensi lauantain kerhokisaan päättyy tänään klo 17.00.
Tilaa on vielä muutamalle kuskille.
Ajettavat luokat:
-TSS
-TSM
-TSP
-VTR-10
-WGT
Ilmojen tilanne täällä
http://rc10.fi/index.php?topic=41188.msg381683#msg381683
Kilpailukutsu täällä
http://rc10.fi/index.php?topic=41188.msg381916#msg381916
-
Stanussa 15 kilpailijaa, mainiota! Jerry, ei taida mahtua yhteen finaaliin.
-
Kisaan ilmoittautunut yhteensä 48 kuskia.
Luokittain:
TSS-10 osallistujia 16
TSM-10 osallistujia 10
WGT osallistujia 8
TSP-10 osallistujia 8
VTR-10 osallistujia 6
HUOM. Kisapaikalla on pöytiä ja tuoleja vain rajoitetusti. >>>> oma pöytä, tuoli ja jatkojohto mukaan.
-
Missä ne loput VTR-kuljettajat ovat? Tuskin ainakaan Nokian WJ-kisassa.
Jos niille kymmenille ihmisille on maksettu siitä, että nimeä saa käyttää VTR-kilpailijanumerolistassa, voi mun nimen lisätä listaan hintaan 100€, numeroksi vaikka 500.
-Sami-
-
-TSS
Mika Rinne
Tuomo Otsavaara
Pekka Kuronen
Aake Kutvonen
Lasse Ilvessalo
Janne Hallenberg
Lauri Malinen
Jyrki Malinen
Loistavaa! Vielä mahtuu! (ikinä en ole ite ajanu, yritän päästä ekan kerran sunnuntaina edes hetkeksi)
Itse asiassa stanuluokan ilmoittautumisten tilanne on hyvin huolestuttava.
Missä ovat juniorit? Mukana on vasta 2 junioria
Missä ovat muiden seurojen, kuin UAU, kuskit? Mukana vasta 2 ei-UAUlaista
ALUE-8 seurojen aktiivien tulisi nyt aktivoida omien seurojensa stanuluokkalaisia osallistumaan.
Olen yrittänyt hankkia junnulle stanumoottoria (CS/SpeedPassion) hieman heikolla menestyksellä. Medasec ja PowerRacing myyvät ei-oota kuten monet muutkin. Milläs tässä junnua innostat kisoihin, kun ei edes osia ole saatavilla? Työntämälläkö pitäisi kisata? Sitten ihmetellään, kun kundit lähtevätkin pelaamaan sählyä. Mailoja saa sentään kohta Alepastakin. Nyt olisi varmaan kauppiaidenkin hyvä herätä. Eihän tämä näin vaikeaa voi olla - vai onko?
Onko kenelläkään tietoa, mistä saisi tilattua stanumoottoria, jotta päästäisiin hyvässä harrastuksessa jo ihan kokeiluasteelle? Kiitokset etukäteen!
-
Missä ne loput VTR-kuljettajat ovat? Tuskin ainakaan Nokian WJ-kisassa.
Jos niille kymmenille ihmisille on maksettu siitä, että nimeä saa käyttää VTR-kilpailijanumerolistassa, voi mun nimen lisätä listaan hintaan 100€, numeroksi vaikka 500.
-Sami-
Olen ainoana kuskina koko Suomenmaassa joka on ajannut jokaisen VTR kisan jota on järjestetty ja suht aktiivinen käynnyt treeneissä myös mutta nyt joudun töitten takia luopumaan paikasta ellei nyt ole kaatosadetta luvassa.
Itse myös ihmettelen missä kuskit ovat mutta aika suuri määrä vakio osallituijia ajaa nyt stanua.
Jerzi
-
Olen yrittänyt hankkia junnulle stanumoottoria (CS/SpeedPassion) hieman heikolla menestyksellä. Medasec ja PowerRacing myyvät ei-oota kuten monet muutkin. Milläs tässä junnua innostat kisoihin, kun ei edes osia ole saatavilla? Työntämälläkö pitäisi kisata? Sitten ihmetellään, kun kundit lähtevätkin pelaamaan sählyä. Mailoja saa sentään kohta Alepastakin. Nyt olisi varmaan kauppiaidenkin hyvä herätä. Eihän tämä näin vaikeaa voi olla - vai onko?
Onko kenelläkään tietoa, mistä saisi tilattua stanumoottoria, jotta päästäisiin hyvässä harrastuksessa jo ihan kokeiluasteelle? Kiitokset etukäteen!
Power Racingillä löytyy kyllä LRPn X12 17.5t Stock Spec -konetta, sillä saa ajaa (ja ajetaan) Alue-8 -kisat ja kerhokisoja, mutta ei ole "virallisten" FTT-koneiden listalla.
-
Onko kenelläkään tietoa, mistä saisi tilattua stanumoottoria, jotta päästäisiin hyvässä harrastuksessa jo ihan kokeiluasteelle? Kiitokset etukäteen!
Voin (keleistä riippumatta) ottaa mukaan Speed Passionin 17.5T moottorin (virallinen FTT stanukone) ja saatte ajaa sillä lauantain kisan.
Toivottavasti maahantuojat ehtivät lähiaikoina saada lisää virallisia moottoreita. Tosin CS:n osalta tilanne ei liene ihan helppo, kun valmistajankin saldo näyttää nollaa.
-
Tuhannet kiitokset kaikille apuaan tarjonneille.
Saamme ostettua käytetyn SP stanumoottorin, jolla pääsemme alkuun. Erityiskiitos tästä avusta moottorin myyjälle. :angel:
Valitettavasti meidän osaltamme aika loppuu kesken viikonlopun kisan suhteen, mutta seuraavaan kisaan olemme jo sitten toivottavasti valmiita. :wink:
-
Feigao-pohjaisten moottoreiden (CS, SP, GM) tilanne on maailmanlaajuisesti ollut hetken aikaa vaikea, kun tehtaalta ei ole tullut komponentteja luvatulla aikataululla. Tämän vuoksi suosituimmat käämitykset 6,5-7,5 ja 17,5 ovat lähes joka paikasta loppu (merkistä riippumatta). Kauppiaat ovat varastoineet moottoreita varmastikin oletetun menekin mukaan ja odottaneet saavansa täydennystä varastoihin ennen edellisen erän loppumista.
Tämä on sellainen lose-lose -tilanne, joka ei ole kenenkään etujen mukainen. Feigaon tehtaalta viimeisin tieto kertoo, että n. 2 viikon kuluttua he saisivat sieltä tavaraa liikkeelle ja siitä viikon sisällä moottoreita pitäisi taas ilmestyä kauppoihin.
Uskon, että tällä kertaa maahantuojat eri puolilla Eurooppaa varastoivat periaatteidensa vastaisesti liian suuren erän näitä kyseisiä käämityksiä varastoihinsa, jos Aasialaiset syövät taas sanansa toimitusaikojen kanssa.
Matti / RCM
-
Voisit pyytää asiaan liittyen tarkempaa selvitystä, eli lähinnä olisi nyt hyvä varmistaa että ensi kauden kilpailusarjoihin on koneita tarjolla riittävästi.
-
Yksi asia kuitenki ihmetyttää että miksi pitää jättää koneen osto viimetinkaan. Onhan ollut jo tiedossa että noita koneita käytetään finntrackissä tänä ja ensikaudella.
Jerzi
-
Missä ne loput VTR-kuljettajat ovat? Tuskin ainakaan Nokian WJ-kisassa.
Jos niille kymmenille ihmisille on maksettu siitä, että nimeä saa käyttää VTR-kilpailijanumerolistassa, voi mun nimen lisätä listaan hintaan 100€, numeroksi vaikka 500.
-Sami-
Olen ainoana kuskina koko Suomenmaassa joka on ajannut jokaisen VTR kisan jota on järjestetty ja suht aktiivinen käynnyt treeneissä myös mutta nyt joudun töitten takia luopumaan paikasta ellei nyt ole kaatosadetta luvassa.
Itse myös ihmettelen missä kuskit ovat mutta aika suuri määrä vakio osallituijia ajaa nyt stanua.
Jerzi
Ette ala hyytyä VTR:ään?
Sisulle:
Kyosho Pro Shopista saattais irrota 17,5 harjatonta Orionia ja mulla on kyllä tarjota lainaksi harjallista 27T Putnamia säätimen kanssa jos parempaa ei löydy.
Omat kisat vaan näyttää hieman hataralta, itse olen vähän sairaana, tosin parempaan päin, mutta 6-vuotias on nyt tosi kipee. Jos emäntä vielkä sairastuu niin sitten jää kisat väliin. Onneksi on vasta keskiviikko.
-
Yksi asia kuitenki ihmetyttää että miksi pitää jättää koneen osto viimetinkaan. Onhan ollut jo tiedossa että noita koneita käytetään finntrackissä tänä ja ensikaudella.
Jerzi
Omalta osaltani voin sanoa, että kyseessä on 13-v junnun eka, omin käsin rakennettu auto, jolla oli tarkoitus lähteä kokeilemaan kerhokisoihin. Voin ihan suoraan sanoa, että kesällä me emme vielä tienneet koko lajista yhtään mitään, joten meillä ei myöskään ollut olettamiasi perustietoja Finntrackista yms. Ei ollut tarvetta moottorille kesällä, kun ei ollut autoakaan. Yritä ymmärtää :wink:
Jos haluatte mukaan uusia junnuja, niin on ehkä syytä huomioida, että 10-v lajia harrastaneen perusoletukset ovat hieman eri tasolla kuin kaverin, joka on kuukausi sitten avannut autopaketin. Aloittelijalla ei esimerkiksi ole mitään hajua, kuinka tarkkoja määräykset ovat paikalliskisoissa moottorien ja renkaiden suhteen. Nythän kävi ilmi, että kisaa olisi voinut ajaa esim. LRP:n moottorilla, joita löytyy hyllystä. Nämä asiat opitaan pikkuhiljaa kantapään kautta...
Lopuksi kiitos Matille selvennyksestä moottorien saatavuuden suhteen.
-
Saanko osallitua stanu luokkaan tuolla minun camaron korilla :huh: Tiedän että se on todellakin sääntöjen vastainen ja ei todellakaan ole hengen mukainen mutta tekis mieli ajaa 2 luokkaa ja ei tee mieli taas jälleen kerran sen koritolppa rumbaan toisen kerran kuin haluaisin ajaa nyt kuitenki yhdellä autolla.
Jerzi
-
Yksi asia kuitenki ihmetyttää että miksi pitää jättää koneen osto viimetinkaan. Onhan ollut jo tiedossa että noita koneita käytetään finntrackissä tänä ja ensikaudella.
Jerzi
Omalta osaltani voin sanoa, että kyseessä on 13-v junnun eka, omin käsin rakennettu auto, jolla oli tarkoitus lähteä kokeilemaan kerhokisoihin. Voin ihan suoraan sanoa, että kesällä me emme vielä tienneet koko lajista yhtään mitään, joten meillä ei myöskään ollut olettamiasi perustietoja Finntrackista yms. Ei ollut tarvetta moottorille kesällä, kun ei ollut autoakaan. Yritä ymmärtää :wink:
Jos haluatte mukaan uusia junnuja, niin on ehkä syytä huomioida, että 10-v lajia harrastaneen perusoletukset ovat hieman eri tasolla kuin kaverin, joka on kuukausi sitten avannut autopaketin. Aloittelijalla ei esimerkiksi ole mitään hajua, kuinka tarkkoja määräykset ovat paikalliskisoissa moottorien ja renkaiden suhteen. Nythän kävi ilmi, että kisaa olisi voinut ajaa esim. LRP:n moottorilla, joita löytyy hyllystä. Nämä asiat opitaan pikkuhiljaa kantapään kautta...
Lopuksi kiitos Matille selvennyksestä moottorien saatavuuden suhteen.
Olet niin oikeassa Sisu, ei tästä ole kauaakaan, kun samaisia stanumoottoreita ei meinannut löytyä erääseen luokkaan, jossa ne oli sovittu yksityyppimoottoriksi.
Yli 10v. harrastajat hoitamassa asioita.... :mrgreen:
Aloittelijat ovat ainakin ennen päässeet Alue-8 kerhokisoihin kaluston suhteen aika "löysin rantein".... niin varmaan nytkin.
Toki olisi/on neuvottu päivän aikana minkälainen sen pitää olla "oikeissa" kisoissa.
Mikäli junnusi olisi alkanut uhata paalupaikkaa, veikkaan että kanssakilpailijoiden pakista olisi alkanut löytyä pikaisesti ihan Fintrack sallittuja moottoreita lainaan. :cool:
-
Saanko osallitua stanu luokkaan tuolla minun camaron korilla :huh: Tiedän että se on todellakin sääntöjen vastainen ja ei todellakaan ole hengen mukainen mutta tekis mieli ajaa 2 luokkaa ja ei tee mieli taas jälleen kerran sen koritolppa rumbaan toisen kerran kuin haluaisin ajaa nyt kuitenki yhdellä autolla.
Jerzi
Jerzi, sori vaan, mutta stanu on jo täynnä. Kummassakin erässä 8 autoa, eikä enempää oteta.
OT: Bulvaanin stampede voidaan ottaa mukaan, koska se ajelee sujuvasti radan reunoilla ja ulkopuolella eikä siis tarvitse tilaa itse radalta, missä iso määrä stanuja huristelee :afro:
-
Jerzi, sori vaan, mutta stanu on jo täynnä. Kummassakin erässä 8 autoa, eikä enempää oteta.
Onko mahdollista päästä kisaan mukaan jos joku peruuttaa osallistumisen :huh:
Jerzi
-
Saanko osallitua stanu luokkaan tuolla minun camaron korilla :huh: Tiedän että se on todellakin sääntöjen vastainen ja ei todellakaan ole hengen mukainen mutta tekis mieli ajaa 2 luokkaa ja ei tee mieli taas jälleen kerran sen koritolppa rumbaan toisen kerran kuin haluaisin ajaa nyt kuitenki yhdellä autolla.
Jerzi
Muistaakseni jossain topicissa kerroin, että ko luokan auto sopii sellaisenaan Alue-8 TSS-10-luokkaan. Siinä luokassa joustetaan. Mutta esimerkiksi TSP-10 luokkaan ei pääse, koska vauhtierot olisivat liian isot (kaarrenopeudet), myös TSP-10 luokan moottorilla.
Ihmettelen mikset ilmottautunut ajoissa. :wink:
-
Tarkoitus oli tulla kisaamaan hieman modernimmalla kalustolla mutta nyt joutuu tyytymään antiikkiseen hiilikoneeseen ja heppoiseen säätimeen. Katsotaan pysyykö tolla yhtään mukana, yleensähän vauhdilla on paikattu sitä taitoa ja nyt ei kumpaakaan ole luvassa. No huomenna sen sitten näkee.
Kävi nimittäin silla lailla huonosti että 2 harjatonta säädintä meni pimeeksi 2S lipon kytkennän yhteydessä. Säätimen pitäis kestää 3S:kin lipot. Vielä ei kauppiaan kanssa tiedetä mistä on kyse mutta kytkentähetkellä (katkaisija off) kuului pieni "naps" ja sen jälkeen säädin pimeenä. Toisen säätimen testasin vielä toimivaksi nimihillä (tamiya liitin) ennen deansien kolvaamista. Oikarista tai juotosvirheistäkään ei voi olla kyse koska samat liitännät toimivat nyt kuitenkin harjallisen kanssa (hyvä että edes se toimii samaisen lipon kanssa). Mutta tosiaan oikein 2 kappaletta säätimiä pimeenä.
Palaan tähän myöhemmin jos/kun homma selviää.
Mutta älkää siis ihmetelkö huomenna liiaksi mun mahdollista hitautta, tarkoitus oli tosiaan tulla mukaan paremmilla stanuvehkeillä mutta nyt kävi näin, yritystä kyllä oli. Ja tokihan hieman harmittaa ettei pääse nykyaikasemmilla kamoilla kruisaamaan. Pidetään hyvät skabat ja onnea kaikille kilpailijoille.
Taitaa se nitro olla enemmän mun laji edelleen... :cheesy:
-
Torsteillu deanssin säätimeen väärin päin
-
Ei pitäs olla siitäkään kiinni. Punanen on punasessa johdossa (+) jne.
-
Olipa kivat kisat. Kutvosten juhlaa voisi sanoa. Tulokset liitteenä.
-
Ja vielä VTR-10.
-
Nuorempi Kutvonen oli ilmiö :cool:
Kiitokset myös omasta puolestani, oli oikein mukavaa.
t. Hämeen hitain
-
Kiitokset kanssakilpailijoille ja järjestäjille, minun kohdalla nämä oli ensimmäiset, mutta ei varmaankaan viimeiset sähköturistikisat.
Ajot meni jokseenkin taitojen mukaan, sijoitusta kolmanneksi pidän selvästi onnistumisena. Harmillista oli se, että ensimmäiseen finaaliin, en "muistanut" ladata akkua, joten tuli annettua aika paljon eteen ja siitä syystä oma ajo meni vähän pommitteluksi, pahoittelut tielle osuneille. Toinen finaali oli parempi, harmi vaan, että sijoitukset 1. ja 2. oli käytännössä jaettu, joten taistelu käytiin pelkästään kolmossijasta.
Tämä siis TSS-10:ssä.
Mukavaa todellakin, aitoa kilvanajoa sanan varsinaisessa merkityksessä. Mukavaa oli myös se, että "pääsi" kotiin jo puoli viiden aikaan.
-
Moro
Kiitos järjestäjille.
Hauskat kisat oli.
Kuulutukset oli hyvät ja hauskat. (antakaa Artsille tietä, että se pysyy hiljaa :lol:)
No oma autossa kulkupuoli oli vähän haussa, mutta treenaamalla ehkä sekin löytyy. Ja Jirille kiitos koneen lainasta.
Ajoissa tosiaan ehti kotiin, enemmänkin olisi voinut ajaa.
-
Tuli käytyä katsomassa rc autoja pitkästä aikaa :mrgreen:.
Kuvasin WGT autojen ensimmäisen finaalin ja tässä nopeasti editoitu pieni pätkä.
Ps: aika paljon joutui videon pakkaamisessa karsimaan kun ois muuten menny koko yö videon uppaamiseen.
http://jeteki.kuvat.fi/kuvat/WGT+21.11.09.avi
-
Tuli käytyä katsomassa rc autoja pitkästä aikaa :mrgreen:.
Video oli kyllä hanurista :cheesy:, mutta Ekin kopteri oli kyllä aivan mahtavan hieno. Mahtaakohan se uskaltaa edes lentää sillä...
-
Heh heh, ihan hillittömät aplodit videon lopussa :lol:
Kiitokset "kopterinheiluttajalle" :kiss:
-
Kiitos kisajärjestäjille !
Oli kivat ja opettavaiset, meille ekat touring kisat TSS-10 luokassa.
Koitettiin pysyä pappojen ja junioreiden kyydissä...sija 12.
Pitäkäähän matto suorassa,niin tullaan uudestaan.
-
Kivat kisat oli.Iteltäni kisa meni vähän penkin alle kun harjotuksissa ja alkuerissä auto ei pysyny kasassa. Ja toisen finaalin ajoin haljenneen C-palan kanssa :lol:
Ens vuonna uudestaan :tongue:
-
Kiitos järjestäjälle hienosta kilpailusta.
Pito rupesi loppu päivästä olemaan samaa kuin Race Centerissää.
Lassin ajo oli ihan ok, kuskin kokemukseen nähden.
Matti kuuletteli allekirjoittanutta ajamaan, vaikka peruin osallistumisen. Maksoin kuitenkin osallistumismaksun vaikka en ajanut. Tämä kulu oli aika pieni siihen verratuna mitä tämäkin harrastus maksaa. Rallia harrasteena ilmoittaumismaksu on 230 euroa ja yksi Michelin maksaa 330 euroa.
Olisi myöskin reilua järjestää kohtaa ilmoittaa, jos ei tule ajamaan. Nytkin kuuluteltiin muutamaa kaveria jotka eivät paikalla olleet.
Terveisin Toni / RC Piste
-
Touring ympyröissä kohtuu vähän pyörineenä (ekat kisat itselle koskaan) oli myös mukava tavata porukkaa, monta uutta kasvoa itselle tuli nyt tutummaksi. Niin RC-Pisteen Toni kuten moni muukin. Jo yksistään tästä syystä kannattaa käydä kisoissa kokeilemassa ja siihen kerhokisat kuten nämä ovat erinomainen mahdollisuus. Jos meikäläinen on ajamassa harjallisella readysetillä niin eiköhän sinne kehtaa tulla kalustoon katsomatta kuka tahansa muukin!
-
Kiitos kilpailuista järjestäjille ! Hienoa, että tällaisia jaksetaan vetää.
Ensimmäiset TSS-10 kisat mutta ei varmaan viimeiset. 4. sija taisi olla taitoihin nähden juuri se "oikea".
-
Iso kiitos järjestäjille ja talkoolaisille!
Harmitti kun en itse päässyt perjantaina talkoisiin ja lauantainakin piti heti omien ajojen päätyttyä karata kotiin vapauttamaan lapsenhoitaja.
Mutta itse asiaan, ensimmäinen kisa stanussa ja että oli mahtavaa! Iso kiitos ja kumarrus Myöhäsen Tomille joka jaksoi koko päivän avuliaasti neuvoa ja opettaa auton säätämistä. Vanha klisee että yhden kisapäivän aikana oppii enemmän kuin 10:nä treenipäivänä, piti taas kutinsa, sen verran paljon tuli oppia ko. herralta ammennettua.