Katso nyt vielä, etten minkään noista reijistä pohjalla ole mitään lukitusta tms.
Mulla on vähän toista kymmentä pinkkiä hobbykingin KD-sarjan konetta ollut, hiukan eri näköinen niissä tuo laakerin paikka, mutta ehkä sama tekotapa. Ne on ainakin molemmista päistään liimatuilla kansilla. Jotain lukietta/liimaa, joka irtoaa hauraaksi kun lämmittää.
Aukeavat sivistyneiten, kun kuumentaa varovasti takakannen liimauskynttä rummun puolelta.
Pistän paksut nahkahanskat käteen, ja juotoskolvilla kohta kerrallaan kuumennan kulman jonnekkin parinsadan arvauslämmölle. Jo kuumennettu saa rauhassa jäähtyä, ei vaikuta.
Jos koko kone menee yli sadan, menee akseli taatusti pilalle.
Pidän taukoja jos tarttee kättä jäähdytellä, ei liimaus niin äkkiä kovetu takasin.
Sitten kopautan akselinpäätä lankunpalalla, tai puuvartisen vasaran varsipäällä sisään. Se työntää takakannen akselin mukana pois. Pinionin pään kantta en ole poistanut edes laakerin vaihdon vuoksi, kun siitä menee sekä painon, että voiman vääntelyt läpi.
Kasatessa putsaan uran, mutta ennen lopullista liimausta etsin oikean päittäisvälyksen, jos muutin mitään.
Putsattuun uraan kierrelukite kasatessa, ja vajaa vuorokausi aikaa kuivua.